Vlaková zastávka Brantice

Fotografie rekonstrukce staniční budovy v Branticích.

Fotografie zaslal čtenář Václav Jež. Děkujeme!

Původní stav:

Související články

  • žádné související články, zkuste tagy pod nadpisem..

Komentáře

  1. Pavel :

    Pěkné! Teď už jen maličkost – dohodu mezi MSK a OLK o elektrifikaci rychlíkové tratě Olomouc-Krnov(-Opava). Pamatuji časy, kdy tudy majestátní parní lokomotivy tahaly pětivozové vlaky (jedna z posledních tratí s parním provozem), dnes polovinu spojů jezdí šukafony. Tak jako jezdí moderní přímé vlaky z Olomouce přes Šumperk do Koutů n. D., mohly by jednou jezdit napřímo stejné vlaky z Ostravy až na Malou Morávku.

    Thumb up 7 Thumb down 3
  2. davidb :

    Pavel:
    Proč dohoda krajů když trať je SŽ?

    Thumb up 2 Thumb down 0
  3. Pavel :

    davidb: Protože bez poptávky krajů by SŹ do toho jen tak nešla, musí existovat vůle elektrifikovanou trať patřičně využívat (objednávat přepravu ze strany krajů). Elektrifikace regionálních tratí v Česku probíhající v posledních letech je prakticky vždy financována s vydatnou podporou fondů EU. Natažených rukou na dotace je hodně, bez podpory kraje se stojí spíše na konci fronty. Něco o tratích v jiných regionech: https://archiv.ihned.cz/c1-66635780-elektrifikace-ceka-v-cesku-stovky-kilometru-trati-ubudou-prestupy.
    Ono taky zrychlení dopravy pomůže zvýšit mobilitu a zaměstnatelnost lidí z Bruntálu, Rýmařova, Moravského Berouna a i proto by to hejtmany mělo zajímat.

    Thumb up 4 Thumb down 1
  4. davidb :

    Pavel:
    Díky za komentář. Chápu.
    Já už se elektrifikace Ova-FM nemůžu dočkat.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  5. S200 :

    Pavel: A co má elektrifikace společného s moderními vozidly? Odpovím si sám, nic.

    Thumb up 0 Thumb down 4
  6. S200 :

    A co má společného s rychlostí? Taky nic.

    Thumb up 1 Thumb down 3
  7. Pavel :

    S200: Tak si ještě položte otázku, proč se vůbec někde elektrifikace dělá, a rovnou si na ni odpovězte. Psát to sem nemusíte, vystačíte si sám.

    Thumb up 3 Thumb down 1
  8. S200 :

    Pavel: Důvody jsou různé, ale tvrzení, že elektrifikace přinese moderní vozidla a zvýší rychlost je prostě lež. Mrkněte se třeba do Valašského Meziříčí. Tam si můžete vybrat, zda pojedete po elektrifikované trati vrakoidní elektrickou jednotkou řady 460 (Vmax 110 km/h) nebo po neelektrifikované trati moderní motorovou jednotkou řady 844 (Vmax 120 km/h). Pak si zajeďte do Opavy, odtud se můžete vydat po elektrifikované trati s maximální rychlostí 100 km/h do Ostravy, nebo po neelektrifikované trati s maximální rychlostí 120 km/h do Krnova (ale svezete se tam jen s Vmax 110 km/h, protože rychlejší vozidla tam ČD nenasazují).

    Thumb up 1 Thumb down 5
  9. Pavel :

    S200:
    Vyvracíte tvrzení, která nikdo netvrdí. Sám je formulujete a pak proti nim bojujete, to je osvědčená metoda demagogie. Napsal jsem a stojím si za tím, že zrychlení dopravy pomůže zvýšit mobilitu a zaměstnatelnost lidí a dále že by na uvedené trati jednou mohly jezdit podobné moderní vlaky jako do Koutů nad Desnou. A když už máme mluvit o lžích, tak si srovnejte jízdní řád mezi Svinovem a Opavou před 20 lety a dnes. Jasně, že pro rychlost železnice je rozhodující nejprve kvalita kolejí, teprve pak trakce, ale budoucnost dieselům opravdu nepatří. Elektrifikace samotná samozřejmě nevyřeší nic, pokud politici neobjednají na kvalitní trať zároveň kvalitní vozidla. A můžeme přemýšlet, proč vedení MSK na jedné straně bazíruje na nejmodernějších autobusech (nová vozidla, ekologický pohon, komfort pro cestující, atd.) a na druhé straně objednává u ČD přepravu v obstarožních šukafonech a 460kách se sedačkami s červenou koženkou.

    Thumb up 6 Thumb down 0
  10. Cyklista :

    S200: maximální rychlost nic nehovoří o modernosti vozidla. M 290.0 má maximálku 130 km/h, rychlostní rekord 148 kn/h, ale moderním vozidlem ho nenazvete. Na mnoho tratích běžné vlaky své maximálky stejně nedosáhnou, protože zastávky jsou tak blízko sobě, že to nemá smysl…

    Moderní vozidla se na naši železnici dostanou pouze pokud pro to bude nějaký důvod. A u závazkové dopravy to je pouze objednávka krajem, nebo MD. Dopravce (ČD), pokud má zásobu starých vozidel, tak dobrovolně nové kupovat nebude.

    Na druhou stranu, proč kupovat moderní vozidla, když na to není uzpůsobena infrastruktura. Nejen koleje, zabezpečovací zařízení, trakce, ale i nástupiště, atd.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  11. S200 :

    Cyklista: Nehovoří, stejně tak na rychlost spojení nemá vliv elektrifikace a to je to, co jsem kritizoval. Není třeba nic elektrifikovat, stačí pořádný svršek a kvalitní vozidla. A pokud kraji nevadí, že na trati Opava – Krnov, kde je traťová rychlost 120 km/h, jezdí motoráky 810 s Vmax 80 km/h, tak je asi zbytečné chtít po Správě železnic nějaké modernizace tratí, že?

    Thumb up 1 Thumb down 5
  12. davidb :

    S200:
    Je třeba elektrifikovat!
    Nám třeba stojí na nádraží dieselová lokomotiva i půl hoďky a pěkně bublá. Nechtěl bych vedle toho bydlet.

    Thumb up 2 Thumb down 1
  13. S200 :

    davidb: Běžte se zeptat do Židlochovic, jak jsou nadšení z „tiché“ elektrifikované tratě: https://brno.rozhlas.cz/drazni-urad-kvuli-hluku-nezkolaudoval-modernizovanou-zeleznici-v-zidlochovicich-8414702 :-)

    Thumb up 2 Thumb down 3
  14. davidb :

    S200:
    Zajímavé. Nevěděl jsem.
    Ale u nàs stojí nákladní vlaky. Ty nejsou nízkopodlažní.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  15. S200 :

    davidb: Mimochodem, i na elektrizovaných tratích jezdí dieselové lokomotivy. Já tedy nevím, kde to je „u vás“, ale abyste se po elektrizaci nedivil, že tam dieselové lokomotivy rachotí dále.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  16. davidb :

    S200:
    U nás je Vratimov.
    A samo, že tam budou jezdit i dieselové.
    Ale i vlečka AWT do bývalého dolu Paskov se má elektrifikovat. Aspoň to tvrdí SŽ, dle jednání s AWT.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  17. S200 :

    davidb: Tak elektrizace vlečky PKPCI na (bývalý) důl Paskov samozřejmě smysl má (rozhodně větší, než třeba elektrizace Opava – Krnov – Olomouc), protože vlaky na Paskov ujedou stovky kilometrů s elektrickou lokomotivou (třeba z Gdaňska, Koperu aj.) a pak se musí na posledních pár kilometrů přepřahat na diesel. Druhá věc je, že PKPCI má na Paskově depo, takže tam jezdí a budou jezdit dieselové lokomotivy na údržbu apod.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  18. davidb :

    S200:
    Souhlasím.
    Ale omezí se doba stání v naší stanici, protože nebude jednokolejka směr FM. (Tím nemyslím ty které zajíždějí na Paskov, ti už mají svou kolej dávno.)
    A počet dieselových lokomotiv rapidně klesne.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  19. Cyklista :

    S200: No ale obecně problém v Židlochovicích není v elektrifikaci, ale v provozovaných „moderních jednotkách“ – Panterech. Mají opravdu problém s hlukem, ale stejný mají i davidem zmiňované nákladní dieslové lokomotivy. Pokud by ČD provozovaly opravdu moderní jednotky a ne Pantery, taky by takový problém s hlukem nebyl.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  20. S200 :

    Cyklista: Ale Pantery moderní jsou, další má Jihomoravský kraj objednané. Stejné stížnosti jsou i na trochu starší Elefanty, viz třeba https://www.lidovky.cz/byznys/doprava/fejkuv-zlepsovak-hucici-vlak-jezdi-prazdny.A110713_152115_ln-doprava_nev. Hlavně jsem tím chtěl říct, že elektrizace automaticky neznamená nižší hluk (a už vůbec neznamená vyšší rychlost, vyšší komfort pro cestující apod.).

    Thumb up 1 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.