Stezka Mokré Lazce – Lhota

Obec Mokré Lazce vypsaly veřejnou zakázku na výstavbu oddělené stezky podél silnice spojující Mokré Lazce a Lhotu.

Obdobné propojení Mokré Lhoty a obce Štítina bylo provedeno v roce 2020.

Situace stavby:

Současný pohled na komunikaci s absencí krajnic:

zdroj: e-zakazky.cz

Související články


Komentáře

  1. Adam :

    Budu tudy nadále jezdit po silnici. Nevidím absolutně žádný důvod, proč by tudy nemohl jakýkoliv cyklista po silnici jet. Cyklostezka na takovém místě je absolutní kravina a nemístné plýtvání prostředky.

    Thumb up 3 Thumb down 23
  2. Alcedo :

    Adam:
    Soudíte asi jen dle sebe. Vynaložené prostředky jsou nic proti ztrátě života nebo těžkých následků sraženého cyklisty v dnešní agresivní automobilové dopravě. Jakýkoli bezpečný dopravní prostor je velké plus. Uživatele cyklostezky si nemusíte představovat jen jako zdatného cyklistu.

    Thumb up 17 Thumb down 1
  3. Adam :

    Alcedo: Tento úsek za bílého dne klidně projedete krokem, aniž byste potkal auto. Za takových podmínek je silnice naopak objektivně bezpečnější, než úzká cyklostezka. Zákon navíc místo cyklisty na silnici definuje jasně, takže tvrdit, že je to nebezpečné, je k smíchu. Pokud je nějaký cyklista v nebezpečí na silnici, bude na kole v nebezpečí kdekoliv, a to především sám sobě. To vážně nelze použít jako argument, proč by cyklisté měli být vyhnáni ze silnice na pochybnou cyklocestičku hned vedle silnice. Už mám téhle cyklostezkářské lobby dost, je to ideologický nesmysl.

    Thumb up 1 Thumb down 17
  4. Mark :

    Adam: Jediný kdo tu blábolí jste Vy. To, že silniční zákon jasně definuje cyklistu jako účastníka provozu nemá vůbec nic společného s tím jak se cyklista „cítí“ na silnici. Já jsem celkem zdatný cyklista, a rozhodně se cítím bezpečněji na cyklostezce než na silnici mimo obec (jak všichni dobře víme, dnes už prakticky nikdo nedodržuje limit 90 km/h), která dle fotografie výše nemá normové krajnice, takže cyklista chtě nechtě musí volit stopu minimálně na vodicí čáře, takže jisto jistě zasahuje do jízdního pruhu projíždějícím vozidlům, což vede k vybočování předjížděných vozidel do protisměru, vzniku kolizních situací,… a takto bych mohl pokračovat dále
    a dále. Nehledě na to, že do novely silničního zákona, naši milí poslanci zanesli nesmysl ohledně vzdálenosti předjíždějícího vozidla od cyklisty.

    Thumb up 8 Thumb down 0
  5. Pavel :

    Speciálně ten mostek přes Ohrozimu je místem, které je pro chodce i cyklisty „o držku“. Když už se bude stavět chodník, je logické zároveň vyřešit i stezku pro cyklisty. https://www.google.cz/maps/@49.9056959,18.0420784,3a,22.2y,116.61h,89.71t/data=!3m6!1e1!3m4!1s5hQyGWB0H2BMjKbt859LCQ!2e0!7i16384!8i8192

    Thumb up 5 Thumb down 0
  6. Adam :

    Mark: Nevidim absolutně žádný problém v ničem z toho. Po této konkrétní silnici jsem na kole jel mnohokrát, a nikdy jsem neměl žádný problém. Místa je tam habaděj. Jak se u toho cítíte je mi úplně jedno, to je váš osobní problém. Objektivně není jízda na kole po silnici nijak výjimečně nebezpečná, nafukováním a naříkáním to nezměníte.
    Opakuju, pokud nějaký cyklista považuje takovouto silnicí za nebezpečnou, bude automaticky nebezpečný sobě i svému okolí, a to úplně kdekoliv, ať už na silnici, na cyklostezce, a možná i ve stoje vedle opřeného kola. Je to jeho chyba, ne chyba okolí. Kvůli pocitům jednotlivce není možné omezovat všechny ostatní.

    Pavel: Co je na tom „o držku“, když tudy projede jedno auto za 10 minut? A pročpak tam asi je plná čára? No asi aby tam řidiči nepředjížděli.

    Thumb up 1 Thumb down 13
  7. Martin [msstavby.cz] :

    Adam: Jenže cyklisti nejezdí pouze za bílého dne. Často za deštivého dne nebo v noci.

    Pokud se chceš odkazovat na to, že stačí dodržovat pravidla a zákony silničního provozu, nastává otázka, proč vznikají nehody, bohužel i smrtelné.

    Tahle komunikace je úzká. Každá komunikace má mít zpevněnou a nezpevněnou krajnici. Troufnu si říct, že ani šířka jízdního pruhu na 90 km/h není dostačující.

    Představ si situaci, že jedeš po téhle komunikaci s malými dětmi a přímo u vás se míjejí protijedoucí auta. Jasně, dle tvých vyjádření by ti to asi bylo jedno, ale tohle není příjemná situace.. Nicméně nevidím problém v budování oddělené infrastruktury tam, kde legislativně neodpovídá ta stávající.

    Ty si klidně, v rámci zákona, jezdi kde chceš.

    Thumb up 10 Thumb down 0
  8. Mark :

    Adam: Je opravdu úsměvné, jak se Vaše subjektivní názory snažíte překrucovat na dle Vašeho názoru objektivní fakta, a utahovat si z cyklistů, kteří jsou podle Vašeho jednoduchého názoru nebezpeční sami sobě. Porovnání střetu cyklisty s automobilem (nedejbože s kamionem) jedoucím 90 km/h rychlostí a kolize dvou cyklistů na cyklostezce je jasným OBJEKTIVNÍM faktem, který snad chápe každý rozumně smýšlející člověk. A Váš argument ohledně plné čáry v místě mostku v zatáčce? A na co tam ta plná čára podle Vás asi je? Jednoznačně proto, že je to nepřehledný a tím pádem nebezpečný úsek silnice. Naopak, kdyby byl tento úsek bezpečný, tak na něm žádná plná čára není. :-)

    Thumb up 6 Thumb down 0
  9. Cyklista :

    Adam: Měl jsem v práci kolegu, který hovořil přesně jako Adam. Myslím, že byl i zdatnějším cyklistou než Adam. Jezdil denně (za dobrého počasí i v zimě) z Karviné do Ostravy a zpět do zaměstnání. Neodradily ho ani poměrně pravidelné nehody, až jednou to helma nevydržela….

    Za mne je oddělená cyklostezka ideální možnost. Je pak na zvážení jedince, jestli bude stejně jako Adam zkoušet, zda vydrží více plech, nebo kost.

    Thumb up 6 Thumb down 0
  10. Pavel :

    Já také po té silnici často jezdím a frekvence dopravy určitě není 1 auto za 10 minut. Díval jsem se do dostupných dat ze sčítání dopravy v r. 2016 (https://www.rsd.cz/wps/portal/web/Silnice-a-dalnice/Scitani-dopravy) a na silnici č. III/4678 se počty motorových vozidel pohybují mezi 1600 a 2000 za den. To znamená v průměru 75 za hodinu. Asi bude rozdíl mezi hustotou provozu ve 3 hodiny ráno a ve 3 hodiny odpoledne. Jinými slovy, pojedete-li tudy na kole nebo půjdete pěšky, počítejte, že vás bude míjet auto v jednom či druhém směru častěji než 1x za minutu.

    Thumb up 6 Thumb down 0
  11. thvari :

    Naprosto v pořádku, to že tu jakýsi ňouma pravidelně rozjíždí hejt proti cyklistům už jsme si zvykli. :) Uvítal bych podobnou infrastrukturu na trase Bobrovníky-Hošťálkovice-Lhotka-Petřkovice-Přívoz, která je v létě a o hezkých dnech neuvěřitelně frekventovaná, je tam povolených 70, což je pro cyklisty velmi nebezpečná rychlost. Osobně se to pak na kole snažím objíždět po méně frekventovaných úsecích.

    Thumb up 7 Thumb down 1
  12. Jméno :

    Klasika na tomto webu…. to jestli se utratí pár peněz a kde má jet cyklista se řeší. To že se celá strana aleje je už ale šumák.

    Thumb up 1 Thumb down 3
  13. Adam :

    Cyklista: Není to na zvážení jedince. Podle zákona cyklista nemá na výběr; musí použít paralelní cyklostezku, i když je mnohdy nebezpečnější, než silnice samotná. Bezpečnou jízdou po silnici v takovém případě tedy páchám přestupek. S tím, jak se buduje čím dál více nesmyslných cyklostezek podél silnic, jsem nucen v zájmu vlastního bezpečí a v zákmu dodržení důležitejších pravidel provozu čím dál častěji páchat přestupky. Mnoha cyklostezkami ani není možná projet bez porušení pravidel (jako otáčení a zastavování na silnici, odbočování přes plné čáry, apod.)

    thvari: Výstavba cyklostezek na nesmyslných místech, spolu s legislativou přikazující cyklistovi takovou cyklostezku použít, je výsledkem proticyklistické lobby. Je vtipné, když někdo předstírá „procyklistické zájmy“ a výsledkem jeho činnosti je výstavba uzoučké klikaté a mnohdy dlážděné cyklostezky, často navíc sdílené s chodci, zatímco vedle je 5 metrů široká silnice. Všichni víme, že skutečná podstata této lobby je čerpat dotace, a s podporou cyklistiky to nemá nic společného.

    Jestli chce někdo prospět cyklistice, ať staví silnice s kvalitním povrchem, promyšleným příčným profilem a kanalizací. Velmi by prospělo by i to, kdyby více lidí mělo peníze na kvalitní kolo. Strkat peníze do paralelních cyklochodníčků je oproti tomu mrhání, nebo dokonce kontraproduktivní.

    Thumb up 4 Thumb down 5
  14. Pavel :

    Svou roli hraje i to, že zadavatelem veřejné zakázky je obec, potažmo její vedení, zatímco majitelem silnice je kraj. Vedení obce usiluje o znovuzvolení, investici směřuje tam, kde očekává vděk místních občanů. Tu třešňovou alej před pár lety zřizovala stejná obec a pochybuju, že by měla při výstavbě stezky padnout.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  15. Adam (ten hodný) :

    Adam:

    § 57

    (1) Je-li zřízen jízdní pruh pro cyklisty, vyhrazený jízdní pruh pro cyklisty, stezka pro cyklisty nebo je-li na křižovatce s řízeným provozem zřízen pruh pro cyklisty a vymezený prostor pro cyklisty, je cyklista povinen jich užít.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  16. Adam :

    Adam (ten hodný): Ano, vždyť o tom mluvím. Cyklista nemá na výběr. To, že ony vyhrazené komunikace pro cyklisty jsou často nebezpečnější, než silnice, samozřejmě nikdo v zákoně
    neřešil. Dostat se na onu vyhrazenou komunikaci pro cyklisty ze silnice taky často vyžaduje porušení jiných předpisů, velmi rád bych viděl přestupkové řízení o tom, že jsem jel po silnici místo po paralelní cyklostezce, když bych při nájezdu na cyklostezku musel přejet plnou čáru. Takových míst, kde se musíte rozhodnout, který předpis dodržet a tím pádem který jiný porušit, je na cyklostezkách nespočet. A já osobně si svou osobní bezpečnost cením dost na to, abych na některé cyklostezky prostě nevjel, a raději jel po silnici.

    Thumb up 1 Thumb down 1
  17. Cyklista :

    Adam: A o tom píšu =)

    Kdo chce na galuskách závodit s auty, ať si závodí. Kdo chce na cyklovýlet s rodinkou, ať si jede po stezce. Hlavně ve městech, ale vždy budou cyklostezky se smíšeným provozem (kola, brusle, chodci) a rychlí cyklisté se tomu musí přizpůsobit. Pokud ne, dojde jistě k nehodě. Stejně tak jako se musí omezovat motoristé na silnice v případě pohybujících se pomalejších cyklistů. Pokud ne, dojdě také k nehodě, nicméně mívá fatálnější následky.

    Je ale nesmysl říkat, že cyklostezky jsou nebezpečnější než silnice.

    Druhý nesmysl je říkat, si musíte vybírat, jaký přestupek musíte spáchat.

    Thumb up 2 Thumb down 1
  18. Adam :

    Cyklista: Některé cyklostezky jsou absolutně jednoznačně nebezpečnější, než přilehlé silnice. Důvodů je mnoho. Běžný silniční asfalt je objektivně bezpečnější, než dlažba, která je na cyklostezkách častá, i než „chodníkový“ asfalt, který je na cyklostezkách také častý. Cyklostezky a cyklopruhy často nutí cyklisty jet v těsné blízkosti budov, zaparkovaných aut, a nebo se dokonce na úzkém prostoru míjet s protijedoucími cyklisty. O kontaminaci cyklostezek chodci ani nemluvě. Na silnici mám více místa, větší kontrolu, obecně mnohem lepší možnosti předcházet kolizi, a ostatní účastníci provozu mají mnohem lepší možnosti jak se vyhnout mě.
    A ano, cyklista velmi často musí volit, který přestupek spáchá. Například pokud jedu po silnici s plnou čarou, a vedle ní v proti směru začíná obousměrná cyklostezka, podle zákona nesmím přejet plnou čáru, a přitom zároveň musím přejet na onu cyklostezku. vjezdy a sjezdy z cyklostezek je velmi často legálně nemožné použít. Takových míst jsou v Ostravě a okolí desítky, možná i stovky.

    Thumb up 1 Thumb down 5
  19. Cyklista :

    Adam: Neřeš plnou čáru. Stejně evidentně neznáš literu zákona.

    „Vodorovné značení je zakázáno přejíždět nebo ji nákladem přesahovat, pokud to není nutné k objíždění, odbočování na místo ležící mimo pozemní komunikaci…“ Tedy evidentně na cyklostezku odbočit můžeš.

    Ale o čem se stále všichni baví a ty nechceš tento názor v žádné diskusi přijmout je, že mnoho jiných cyklistů se cítí na cyklostezce mnohem bezpečněji protože:
    1. nemají galusky a nemusí řešit kvalitu povrchu
    2. umí přizpůsobit jízdu provozu na cyklostezce
    3. nepotřebují neustále s někým závodit
    4. míjení s cyklistou, nebo chodcem je pro ně příjemnější, než s kamionem

    Thumb up 4 Thumb down 0
  20. Malina :

    Cyklista: Můžete mi prosím říct, kterým předpisem je definováno, že cyklostezka je místo ležící mimo pozemní komunikaci?

    Jinak bych k předešlé diskuzi ještě doplnil, že povinnost použití souběžné cyklostezky, platí čistě jenom pro cyklostezky (tzn. označení dopr. značkou C8), pokud je zřízena společná cyklostezka se stezkou pro chodce (dopr. značka C9 nebo C10), tak cyklista není povinen ji použít

    Thumb up 2 Thumb down 0
  21. Jakub :

    K Adamovi jen jedno, takový člověk nejvíce prospěje společnosti když ho na nějaké takové silnici rozjedou kola Tatry 815.

    Jinak nechápu, proč cyklostezka nenavazuje na úsek Lhota – Smolkov vedoucí podél trati.

    Tady chybí návaznost a vedení mimo silnici je bezpečnější.

    Thumb up 0 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.