Rezidence Park Hrabůvka

Aktuální pohled na probíhající rekonstrukci objektů v Ostravě-Hrabůvce, ze kterých vzniká rezidenční bydlení pod názvem Park Hrabůvka.

Fotografie zaslal čtenář. Děkujeme!

Související články


Komentáře

  1. aggu :

    Vyprodáno.

    Thumb up 9 Thumb down 2
  2. aldik :

    aggu: Otázkou je, kolik lidí to kupuje na bydlení pro sebe, a kolik jen jako investici a bude to dál pronajímat… ?

    Thumb up 7 Thumb down 8
  3. Pepper :

    aldik: A není to jedno?

    Thumb up 10 Thumb down 4
  4. D-r :

    aldik: Jaký rozdíl?

    Thumb up 9 Thumb down 3
  5. xxx :

    aldik: Proč „jen“ jako investici? Proč ne „jen“ na bydlení pro sebe? Má to stejnou hodnotu a je úplně jedno, jestli tam bydlí majitel nebo nájemník.

    Thumb up 10 Thumb down 3
  6. SN :

    xxx: To není pravda kupní síla investorů je větší než kupní síla těch, kteří chtějí bydlet ve vlastním (retail). Daleko dříve se tak vyprodají byty za účelem spekulace na růst ceny než na dlouhodobé užívání vlastníkem. Nemluvě o tom, že to nafukuje bublinu na trhu s nemovitostmi a zároveň hypoteční bublinu. Takže v konečném důsledku je statistika šíleně zkreslená. ČNB vydala varování před pořizováním nemovitostí, které aktuálně vykazují 25 % nárůst cen oproti skutečným hodnotám.

    Thumb up 17 Thumb down 2
  7. balde :

    SN: všechny 3 varianty nákupu (na vlastní bydlení, na podnájem, na spekulativní investici) jsou dobrou správou pro Ostravu, protože to znamená, že je zájem o zdejší nemovitosti, takže se dočkáme dalších projektů, a tím pádem zahušťování zástavby v Ostravě.

    Thumb up 32 Thumb down 3
  8. adamous :

    Klidne si myslim, ze tam proste mohly vlozit penize realitni fondy, ktere to asi az tak neresi. Ja osobne bych tam bydlet nechtel, vypada to jako jedna velka ubytovna a stejny nazor ma i mnoho mych znamych.

    Thumb up 9 Thumb down 8
  9. Radek :

    Vzhledem k tomu jak rychle se bude MSK vylidňovat. Nejsou nemovitosti zrovna dobrou investicí. https://www.idnes.cz/ostrava/zpravy/moravskoslezsky-kraj-cesky-statisticky-urad-vondrak-obyvatelstvo-macura.A210310_598360_ostrava-zpravy_jog

    Thumb up 5 Thumb down 18
  10. Rado :

    SN: Máte pravdu, díval jsem se na reality a v nabídce jsem poznal i nemovitosti, byty, prostě ležáky, které se prodávaly ještě před covidem a aniž by se na nich cokoliv udělalo, cena je o pár statisíc vyšší. I tak jsou celkově ceny vyšroubovany celkem bezdůvodně, ona ta bublina splaskne.

    Thumb up 9 Thumb down 2
  11. balde :

    Radek: tomu jako věříte :D

    Thumb up 7 Thumb down 2
  12. AC :

    Radek: Podle téhle projekce (podle pravítka dle minulosti) bude mít Ostrava v delším horizontu 50 000 obyvatel a Praha 5 mil. Mezitím tady skončí 3 firmy velikosti OKD (3 x 113 000 zaměstnanců), takže tady bude záporný počet pracovních míst.

    Thumb up 7 Thumb down 1
  13. aggu :

    AC: OKD už desítky let 100000 zaměstnanců nemá. Stejně jako Vítkovice nebo NH 40000. V Ostravě už všechno tohle máme za sebou.

    Stačí několik politických rozhodnutí a celá „přesná“ predikce ČSÚ bude přesně opačná. Jenže s tím matematik-demograf při své extrapolaci, logicky, počítat nemůže.
    V Ostravě se neděje nic zvláštního. Kopírujeme jiná podobná velká města v Evropě, pokles obyvatel po odchodu větší části průmyslu, pak zase růst. A pokles není proti velké části z nich nijak velký. Jen je škoda, že jsme ztratili spoustu let s politiky typu Zedník, Svozil, Semerák, Palas a komunisti, Novák a komunisti…

    Thumb up 19 Thumb down 4
  14. Radek :

    balde: Stačí když se podívám na demografický strom MSK. A je mi jasné, že už v tomto desetiletí zažijeme výrazný pokles obyvatel MSK. Jen v 1. pololetí roku 2020 byl úbytek MSK 3500 lidí. Vzhledem k tomu, že tady máme 65+ populaci o mocnosti 15-16000/ročník a bude se rodit 8-9000 dětí ročně. Protože začnou rodit ročníky pozdních 90tých let a těch je podstatně méně než dřívějších ročníků. Máme tady každý rok úbytek 6-7 tisíc lidí. Pokud započítám trvalou a dlouhodobou emigraci z kraje a případný dlouhodobý Covid (slabou verzi ne epidemii jako dnes). Snadno se dostaneme na úbytek 10 000 lidí / ročně. To jsou reálná čísla, může to být horší ale moc si neumím představit, že lepší. Nejznečištěnější oblast v Evropě těžko přiláká nové obyvatele a porodnost těžko vzroste nad 2. https://www.czso.cz/csu/xt/obyvatelstvo-v-moravskoslezskem-kraji-v-1-az-2-ctvrtleti-2020
    https://www.czso.cz/staticke/animgraf/cz080/index.html?lang=cz

    Thumb up 5 Thumb down 14
  15. Radek :

    aggu: Ano ale pak je zde otázka. Kým se ty velká města v západní Evropě zalidňují? Pokud se např. podívám na to, že Němci dlouhodobě vymírají už od roku 1972. Tak to asi Němci nebudou. Zda je to dobře nebo špatně, na to si každý musí udělat názor sám.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Germany

    Thumb up 5 Thumb down 3
  16. aggu :

    Radek: Já bych ty „počty“ a věštby nechal jiným ;)
    Tady máte data o dvou krajích, o nichž, a o jejichž budoucnosti, média vydávají naprosto rozdílné zprávy:
    věk miliony % % žen
    MSK
    65+ 0,24 20,1 59
    15 – 64 0,78 64,6 48,9
    <15 0,18 15,3 48,7
    Celkem 1,2 100 50,9
    JMK
    65+ 0,24 20 58,5
    15 – 64 0,76 63,9 49
    <15 0,19 16,1 48,9
    Celkem 1,19 100 50,9

    Ano, je to imigrace. Jen je otázka, co to jsou za lidi, že ano.

    A ono "znečištění" už také není velký problém. Zůstalo z něj "téma".

    Thumb up 8 Thumb down 5
  17. AC :

    Radek: Poslední studie (publikovaná minulý rok) o znečištění použila data z roku 2015, kdy byla nejstudenější zima v minulém desetiletí (celý leden 2015 byly denní teploty kolem -10 stupňů). Studie (žebříček evropského znečištění), která by hodnotila kvalitu ovzduší posledních 3-4 let, se jako na potvoru neobjevuje.

    Thumb up 8 Thumb down 0
  18. thvari :

    Jestli je v celém kraji 1,2 nebo 1,15 nebo 1,1 milionů lidí asi není zas tak podstatné, podstatné je, že Ostrava jako třetí největší město ČR bude využívat jasného trendu patrného všude ve světě, jímž je pozvolná urbanizace a přesun lidí z venkova do měst. A my se to město musíme snažit vyšperkovat. Možná si to neuvědomujeme, ale máme tu dvě velké univerzity a ty tak jako tak přitahují hodně mladých lidí. Ti by následně měli dostat kvalitní zázemí se vším, co s tím souvisí, bydlení, práce, životní prostředí, možnosti pro jejich děti, služby, kultura, veřejný prostor, doprava…:)

    Thumb up 12 Thumb down 2
  19. josef :

    thvari: No, Ostravě ubývá obyvatel ještě rychleji než MS kraji. Letos -2588, jednoznačně nejvíce za poslední roky. Samozřejmě k tomu negativně přispěl Covid a nárůst úmrtí.

    https://www.mistopisy.cz/pruvodce/obec/9130/ostrava/pocet-obyvatel/

    Thumb up 6 Thumb down 3
  20. DRJPJR :

    thvari: Asi máš pravdu, ale ve svém okolí (třicátníci, především SŠ a VŠ vzdělání, ekon. tzv. střední a vyšší střední třída) zatím pozoruji trend „stavby domečku“ nejlépe do 20 minut od Ostravy autem. Naopak, když s manželkou říkáme známým, že bychom chtěli koupit prostorný byt blízko centra, tak na nás koukají jak na exoty :-). Ne že by mě zatím nějaká (dost omezená) nabídka novostaveb v Ostravě zaujala…

    Thumb up 9 Thumb down 1
  21. adamous :

    thvari: Podle me to jedno neni, protoze cim mene je zde lidi, tim mene dostanou mesta a obce v kraji v rozp. urceni dani, takze by se taky za 20-30 let mohlo stat, za na udrzbu a rozvoj tady proste uz budou chybet nekde penize a zacne se to tady postupne vsechno rozpadat.

    Thumb up 2 Thumb down 2
  22. Adam :

    thvari: To možná platilo před desítkami let. Dnes je v rozvinutém světě mnohdy suburbanizace mnohem výraznější, než urbanizace. Aglomerace rostou, ale velkým městům samotným počet obyvatel často stagnuje nebo i klesá. V rozvinutých zemích, kterým neroste celková populace, málokdy roste urbanizace.

    V Moravskoslezském kraji i Ostravě samotné je urbanizace i suburbanizace zanedbatelné jevy se srovnáním s odlivem obyvatel do jiných krajů. Ve skutečnosti v MSK kraje ale neodchází výrazně více lidí, že z jiných krajů. Rozdíl je především v tom, že do MSK kraje extrémně málo lidí přichází. Problémem není realita v kraji, ale mediální obraz.

    Thumb up 8 Thumb down 2
  23. thvari :

    DRJPJR: lákadlo vlastního bydlení za městem je velké (jeden kámoš taky staví v Hukvaldech, ale to bych osobně třeba nerozdýchal, to mi přijde jak na druhé straně světa :D), ale z toho bych nikoho nevinil, spíš se musí začít snažit město a obvody a mít strategii přesně pro tuhle naši skupinu, např. připravené pozemky pro stavbu RD, projekty řadovek nebo jiného atraktivního bydlení, zvlášť teda na Slezské a obecně tím směrem mi přijde, že je toho místa habaděj. zároveň se ti nedivím, že tě nic neoslovuje, něco podobného zmiňoval tuším v podcastu Mappa Tomáš Hudeček, že ta nabídka mu taky přijde skromná. už aby stály projekty jako mrakodrap nebo výškový dům na Ostrčilce, přijde mi, že by tam konečně mohlo být dostatek rozumného bydlení. ostatně po těch bytech města se nakonec jen zaprášilo, a to mluvíme o pronájmu…

    Thumb up 5 Thumb down 1
  24. MM :

    Můj pohled na věc jako realitního makléře. Investiční byty jsou nyní fenomén, protože Ostravu objevili investoři z jiných krajů. Hlavně Praha nebo Brno. Pro takového investora je rozdíl, jestli koupí jeden byt v Praze nebo 3 byty v Ostravě. Spekulují na růst cen, protože ceny v Ostravy jsou pod průměrem ČR. V rámci TOP 5 největších měst v ČR jsme s cenou za m2 nejníž. Takže se dá čekat, že Ostrava bude mít větší nabídku bytů k pronájmu, ale za jaké ceny? Nájmy letí nahoru, protože investoři chtějí své peníze zpět.

    No a jsme u toho. Pokud jste normálně vydělávající rodina nebo jednotlivec, není koupě bytu v Ostravě problém. Ceny jsou s přihlédnutím na splátky hypotéky stále výhodné. Tím pádem a vidím to již delší dobu, velmi upadá kvalita nájemníků. Reálně z 10 lidí je tak 8 lidí se škraloupem v podobě exekuce nebo insolvence. Chtějí nájem hradit příspěvky nebo do bytu 2+1 chtějí bydlet v 6 lidech a podobně. Zbydou dva zájemci o které se pak všichni perou. Protože kdo na to má, bydlí ve svém. Kdo má peněz víc, jde z Ostravy do rodinného domu. To je jednoznačný trend. Stačí se podívat na výstavbu okolo Ostravy, domy rostou jako houby po dešti. Problém jsou totiž byty, které si můžeme koupit. Jsou malé. Byty 3+1 65m2, kterých je většina už dnešním požadavkům nevyhovují. Práce z domu, distanční výuka a podobně, to vše je v dnešních bytech na hraně. Lidem pak vlastně nic jiného, než jít do domu za Ostravou nezbývá, protože byty 4+1 okolo 80-90 m2 stojí v novostavbách okolo 6 milionů.

    Thumb up 8 Thumb down 2
  25. balde :

    MM: navíc když se podívám na dispozice novostaveb (jak josu rešené jednotlivé pokoje), tak to je tragédie. stačí mrknout na pár bytů co staví na nové Karolíně.

    Thumb up 4 Thumb down 1
  26. aggu :

    balde: Tragédie pro vás, spokojenost pro někoho jiného. Stejně jako pohled pána makléře výše…

    Thumb up 5 Thumb down 5
  27. MM :

    aggu: Já to vidím a slyším každý den, to je praxe. Jestli se prodávají byty s horší dispozicí a metráží, tak to nemusí znamenat, že je lidé chtějí, ale, že je to jediná možnost. Lidé chtějí bydlet lépe, ale aktuálně je nabídka omezená. Pak se to většinou řeší výstavbou domu za městem. Je to stejné jako s elektroauty. Když budou povinné, budu ho mít taky, ale neznamená to, že bych ho chtěl. Prostě jsem neměl jinou možnost.

    Thumb up 6 Thumb down 0
  28. aggu :

    No, připadá mi, že to lámete nějakým směrem. Chcete mi říct, že většina co chce byt, se rozhoduje tak, že když není na výběr nějaký ťipťop, tak se najednou rozhodnou pro barák? ;) V Ostravě stojí slušný byt, zatím, pořád okolo 2-2.25M, člověk plánuje, a najednou – hnutí mysli – obyvák má o 5m2 méně – a já jdu do trojnásobné investice? ;)
    A ještě bych potřeboval vysvětlit „Byty 3+1 65m2, kterých je většina už dnešním požadavkům nevyhovují.“ Jakým požadavkům?

    Thumb up 2 Thumb down 10
  29. Yann :

    aggu: Je to otázka preferencí a potřeb. Pokud vznikne poptávka po bytě 4+1 (4kk) pro 4 člennou rodinu v požadované lokalitě, nemáte téměř šanci a pokud, zjistíte, že se cena blíží a někdy i převyšuje cenu domu někde za městem. Byty 4+1 (4kk) jsou dostupné v některých starých cihlových domech a nebo jako prémiové byty v novostavbách.

    Pokud vemu příklad – malometrážní 3+1(3kk), 65m2, tak i v těch levnějších lokalitách se tyto zrekonstruované byty v panelových domech blíží 3M (osobní vlastnictví).

    Thumb up 2 Thumb down 0
  30. Pavel :

    Adam:
    Ostrava má mediálně špatný obraz? Mě to stačilo na Ostravsku rok a zdrhnul jsem pryč. Šel jsem tam i za levným bydlením.
    Co mi vadilo? Ostrava a celý region je město, neměsto, venkov, nevenkov. Suburbie. Zcela ukázková sídelní kaše.
    V Ostravě nefungovalo „jít do města“. Všechno daleko (jak po městě, tak i mimo něj). Denně autem, VHD pomalá. Neudržované veřejné prostory. Mizerné cyklopodmínky. Sociální struktura obyvatelstva. Topení uhlím. Kvalita služeb (horší nebo za vyšší cenu).
    Je vidět, že se to za posledních 10 let sice zlepšilo, ale pořád není Ostrava lidsky přívětivým městem.

    Thumb up 11 Thumb down 12
  31. aggu :

    Pavel: Já spíš čtu ukázkové floskule a opakování mediálních klišé. Což je běžné u trollů, kteří si ani nedají tu námahu s poctivým trollením ;)
    Lidé nebydlí v kaši, ale v domech. Argument mimo. Kaše má trápit politiky (vyšší náklady) a urbanisty.
    Jít do města znamená skoro v každém města to stejné – jít do centra. A v ostravském centru je soustředěno takřka všechno podstatné, co v této aglomeraci existuje. Komu stačí výčep s desítkou nebo gauč u TV, ten do centra nemusí, to je pravda…
    Daleko? Centrum pěšky 20 minut z okraje na okraj. Autem 15-25 minut do centra. Hory za 25 minut. MHD stejně rychlá jako všude jinde kromě Prahy, takže logicky srovnávání „pomalé“ trochu kulhá ;)
    Ano, na veřejných prostorech se musí pracovat. Velký rozdíl oproti jiným městům (mimo vyleštěné turistické enklávy) nevidím.
    Cyklopodmínky jsou na CZ, přesně naopak – luxusní.
    Sociální struktura obyvatelstva je v Ově zcela srovnatelná se SSO jiných větších měst. A rozhodně tu nemáme takové problémy jako jsou třeba v Plzni a okolí.
    Topení uhlím? To je jako ostravské specifikum? A dlouhodobý trend ohledně prachu v ovzduší jste viděl nebo se do „hodnocení“ nehodil?
    Kvalita služeb opět zcela srovnatelná se zbytkem ČR. A v posledních letech i v gastru. A logicky protože je Ostrava velké město, je tady i více kvalitní nabídky.
    Z Ostravy jste asi „zdrhnul“ v roce 1994 a od té doby, asi, čerpáte info z aktualne.cz, ihned nebo Reflexu.

    Thumb up 17 Thumb down 6
  32. Jana :

    Pavel: Naprostý souhlas.

    Thumb up 2 Thumb down 9
  33. Jana :

    aggu: Už to stačí!!! Víte co, projděte se po Puchmajerově ulice, nebo po Poštovní. Ty vlny jsou tam připraveny na krosovou dráhu? A co ty chybějící rošty kolem uschlých stromečků v ul. 28 října (část před Bulharským klubem a Městskou knihovnou)? Ne, ne, ne!!! Pan Pavel má naprostou pravdu. Genius loci nula, sociální struktura paradoxně horší než za socialismu (kdejaký horník byl alespoň svéráz) a TOTÁLNÍ vyprahlost. Hrůza!!!

    Thumb up 8 Thumb down 17
  34. D-r :

    Pavel: Bydlím v Ostravě už 8 let. A souhlasím jenom s jedním a to sociální struktura obyvatelstva. Tady je ten největší problém a bohužel nezlepšuje se to. Jinak bydlí se tady super. Cykloturistika, MHD, autem pohodlně všude kam potřebují, kultura, služby, vedle hory… Prostě se vším jsem naprosto spokojený 👍

    Thumb up 12 Thumb down 1
  35. aggu :

    D-r: Ohledně sociální struktury – v měřítku Ostravy platí to, co jsem psal, Ostrava nijak nevybočuje a radikálně se zlepšuje. Podívejte se na statistiky Ostravy v roce 1990 a dnes (procento terciérní sféry, vysoké školství, ….) Ale pokud ale svoje měřítko zmenšíte někam k řádu shluku ulic, pak ano. Jako v každém velkém městě se i zde nachází problémová místa (Tavičská, Božkova, Cihelní).
    Na tu zapšklou paní nahoře reagovat nebudu. Škoda času.

    Thumb up 12 Thumb down 3
  36. potkan :

    aggu:

    ohledně toho, že znečištění je jen „téma“.
    Opět bude probíhat „unikátní“ výzkum, který buď prokáže, že ten bordel tady dělá ten poslední zbylý znečišťovatel a nebo se zase bude konfabulovat o dálkovém vedení přivedeném do Liberty z Polska případně o neslušných domkařích dnes bydlících výhradně v Bartovicích.

    Je opravdu na zvážení, zda je tuto aglomeraci a její rozvoj obětovat na to, aby si „někdo“ provozováním starých bordelů mastil kapsu. Mimochodem, vzduch je i letos opravdu mnohem lepší a začíná být čím dál tim „viditělnější“ kdo a kdy znečištuje – domkaři po večerech, průmysl pořád a má jedno centrum a tak.

    https://www.idnes.cz/ostrava/zpravy/smog-vyzkum-moravskoslezsky-kraj-ovzdusi-znecisteni-chmu.A210313_598901_ostrava-zpravy_jog

    Thumb up 1 Thumb down 1
  37. Jana :

    aggu:A dost!!!

    Thumb up 2 Thumb down 19
  38. aggu :

    potkan: Zkuste se nejdříve podívat na data za posledních 50 let, pak za posledních 5 let, a pak se znovu zamyslet.
    Jestli probíhá nebo neprobíhá další, už 128. výzkum, je irelevantní. Kromě relevantního zájmu příjemce dotace.
    To co připravuje v Liberty je nejlepší možné řešení. OKK je problém. Polsko je problém.

    Thumb up 4 Thumb down 3
  39. adamous :

    Mne asi nejvice vadi ta struktura obyvatelstva. Ono, Ostrava byla vzdy sverazna, ale za posledni roky, pominu-li par slusnych oblasti, tak za poslednich 10-15 let se to tady spise priklonilo k te kategorii 4rte cenove …

    Thumb up 12 Thumb down 3
  40. Crazym :

    MM: Zajímal by mě pohled realitního makléře. Na kolik by jste dnes cca odhadl 113 m2 byt 4+1 s komorou pro služky v centru, cihlový dům z roku 1910 (Krausovy domy), udržovaný, 2 patro, jednosměrná ulice s malým provozem :-)

    Thumb up 2 Thumb down 2
  41. Crazym :

    MM: Zajímal by mě pohled realitního makléře. Na kolik by jste dnes cca odhadl 113 m2 byt 4+1 s komorou pro služky v centru, cihlový dům z roku 1910 (Krausovy domy), udržovaný, 2 patro, jednosměrná ulice s malým provozem :-) https://screenshot.cz/DYDHF/

    Thumb up 1 Thumb down 2
  42. MM :

    Crazym: Záleží na stavu. Po rekonstrukci jsem prodával na Tyršové 4+1 za 4,3 milionu, bez balkónu. To je běžná cena. Původní stav přes 3 miliony. Může to být o statisíce víc, ale to chce už řešit konkrétně, protože záleží na dalších okolnostech jako existence výtahu, balkónu, měsíčních nákladů a podobně.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  43. MM :

    aggu: Ceny bytů už jsou jinde než píšete. To je tak za byt 2+1, nikoli 3+1 a větší. Trend je jasný a COVID za to nemůže. Lidi z bytů 3+1 jdou za lepším, tedy do rodinných domů, to platí dlouhodobě. Mají rodiny, dvě děti a svůj věk, samozřejmě i příjmy. Ten byt se pak prodá někomu kdo zatím na dům nemá. Jinak byt 65 m2 není žádná hitparáda. Jeden pokoj bude vždy miniaturní a buď obětujete děti nebo sebe. Pracovna není žádná. Takže to pak vypadá tak, že v obýváku pracují rodiče, v ložnici a dalším pokoji se učí děti. Je to šílenství. Dnešní nároky jsou opravdu jinde a jsem za to rád. Je to jediná cesta jak se posunout na vyšší kvalitu bydlení. Ještě k těm cenám. Pokud máte dát za panelákovou 3+1 po rekonstrukci skoro 3 miliony, respektive za tyto peníze jí můžete prodat, tak si vezmete úvěr tři miliony a jste v baráku. No a platíte to stejné co v bytě, ale máte 2x větší životní prostor, máte zahradu a neřešíte parkování. Ostatně stavební boom domů okolo Ostravy dává jasnou odpověď jak to vidí lidi.

    Thumb up 6 Thumb down 3
  44. aggu :

    „Pokud máte dát za panelákovou 3+1 po rekonstrukci skoro 3 miliony, respektive za tyto peníze jí můžete prodat, tak si vezmete úvěr tři miliony a jste v baráku.“
    To vypadá easy-peasy ;) Jenže abyste si mohl dovolit žádat 3M za 3+1 musíte být jednak v dobré lokalitě (jinak minus 0.5-1M) a jednak nejdřív tu rekonstrukci musíte mít nebo ji zaplatit. Což je minus 0.5M. Takže Vám chybí hned chybí 3.5M. Cože je ve výsledku tak 20000 měsíčně na 20 let (pokud chci splacení před důchodem). Za těch 6M můžete doufat v lehce vyžilý domeček na periferii (katalogové holodomy nepočítám jako posun k lepšímu). Vaše děti budou štěstím bez sebe daleko od všeho a vaše auto v permanenci.
    A ne neplatím ty samé peníze jako v bytě. Vydám o něco více peněz a o mnoho více času. A 20 let ve stresu, dokud mi nemovitost opět neříká pane.
    Opravdu ne každý má preference takové jako ve vašem business planu.
    Problém je jedině v tom, že je dobrých bytů v dobrých lokalitách málo.

    Thumb up 7 Thumb down 4
  45. davidb :

    aggu: MM:
    Stavební biom v okolí Ostravy není dobrá věc.
    Myslím tím stavby RD.
    Zaprvé tím ubývá zemědělská půda.
    Zadruhé tím přibývá do malých měst a obcí dost podstatných problémů.
    Zvýšení dopravy v úzkých uličkách domkových lokalit, které jsou většinou bez chodníků. Tu dopravu myslím pendlování do škol, práce, kroužků obou rodičů plus obsluhy (popeláři).Nepřipravené MŠ a ZŠ na zvýšenou kapacitu.
    Já jsem fakt rád za jakoukoli výstavbu bytových domů.

    Thumb up 6 Thumb down 0
  46. Crazym :

    MM: Díky za info, je plně funkční, obyvatelný a bez závad ale rekonstrukci některých věcí na dnešní standard by to chtělo, já v něm sice vyrostl. tak mi to nepřijde ale některé věci bych změnil i já :-) Každopádně můj laický odhad začínal na 2,5 milionu, tak doufám, že až to nastane bude to i více :-) Já stále nejsem rozhodnut jestli se tam nevrátím, náklady jsou tam nižší než co teď žiji na 65 m2 a barák za ty roky co jsme ho zprivatizovali je v nejlepším stavu co vůbec pamatuji. Je to nebe a dudy proti tomu co bývalo v dobách kdy se staral stát a to vše bez dluhů.

    Thumb up 4 Thumb down 2
  47. MM :

    aggu: Podle toho jak vidíte hypotéku (20 let se klepat ve strachu), tak reálně o tom nevíte nic. V podstatě buď budete platit stále se zvyšující nájem celý život nebo bude platit hypotéku 20 let. Dobrá, neřešme hypotéky. Pokud tvrdíte, že za 6 milionů koupíte vyžitý domek, tak nesouhlasím. Srovnávejte srovnatelné. Například v Porubě je pouze 1 jediný byt 3+1 s cenou pod 2 miliony. Celkově v nabídce v celé Porubě pouze 8 bytů 3+1 za průměrnou cenu 2.877.000,- Kč. Bavíme se o 65 m2.

    Logicky lidi poté preferují dům. Mimochodem s těmi dětmi to asi nemyslíte vážně. Zvlášť v dnešní době je možnost vlastní zahrady, bazénu nebo hřiště neocenitelná. Až bude stejný komfort bydlení v rodinném domě (nepočítám zahradu) jako v bytě, neřeknu ani popel, ale to se reálně nestane. Stačí se podívat na kvalitu dostavby bytů na Karolině. Technologicky je ten barák na úrovni rodinného domu cca 10-15 let zpět. Smutná realita.

    Realitní kanceláře na to mají data. Takových klientů jsou mraky. Prodávají byt a stěhují se do domu.

    Thumb up 6 Thumb down 1
  48. Slezská :

    DRJPJR: Můžeš mít domeček i osm minut od centra, jako já =)

    Thumb up 2 Thumb down 0
  49. aggu :

    MM: Co je na tom nereálného? Ano, už pár let se koukám tu i onde, a rozhodně jsem neviděl nic, co by mě přesvědčilo si „zvednout standard“ z 3+1 v osobku na něco lepšího. Těch 20 let hypo těsně před důchodem rozhodně jednoduché nebudou a jestli si s těchto věcí děláte legraci, tak bych vás za makléře asi nechtěl. Už to není o 1-2M, to se zvládnout dá.
    Mě se nájem nezvyšuje a byt mi říká pane. To není zanedbatelná hodnota.
    Ohledně té nabídky (kdekoliv v dobrých ostravských lokacích), je tak žalostná, že se nemá cenu o ní vůbec bavit. Logicky, pokud lidé nepreferují dům, tak budou čekat. Sám si tu bytovku nepostavím.
    Komfort bydlení v bytě je daleko před komfortem bydlení v rodinném domě. Moje preference. Možná sem jen líný furt běhat kolem domu a oprašovat ho ;) Vaše preference mohou být jiné, OK.
    Chápu, že máte data. Ale s těmi daty taky pracujete a prezentujete je tak, jak považujete za vhodné, že ano ;)
    Btw zkuste být trochu podrobnější a popsat jak může být byt na Karolině technologicky pozadu oproti 15 let starému RD (s bůhví jakou konstrukcí, ale to už bych nechal na Vás ;)

    Thumb up 3 Thumb down 7
  50. D-r :

    MM: „Technologicky je ten barák na úrovni rodinného domu cca 10-15 let zpět. Smutná realita.“🤣🤣🤣. Také by mě zajímalo co tím myslíte.

    Thumb up 2 Thumb down 1
  51. MM :

    aggu: Tak ještě jednou, podle všeho hypotéku nemáte, nevíte vlastně jak to funguje, ale víte, že je to špatně. Reálně normální člověk takovou splatnost nedodrží, protože hypotéku doplatí dřív. Příjmy se neustále zvyšují, stačí se podívat na data. Navíc tím jak stárneme, zvyšuje se nám příjem (zkušenosti, lepší pracovní pozice atd.,). Ukažte mi na někoho kdo má stejný plat jako ve dvaceti…

    Ohledně té technologie, tak to je jasné. V rodinném domě máte vlastní topení, topíte si kdy sám uznáte za vhodné. Topení je dnes ve většině podlahové, takže odpadají nevzhledné radiátory. Teplou vodu máte kdy chcete, neřešíte odstávky. Většina rodinných domů má předokenní žaluzie = tepelní komfort. Rozhodně kvalitnější okna (plastová nebo hliníková). Máte technickou místnost na pračku / sušičku, úložné prostory a dalo by se pokračovat. Karolina nic takového nemá. O galaxii jinde je třeba projekt rezidence Františkov na Slezské Ostravě.

    Jinak chápu, že pokud jsou děti pryč, tak 3+1 byt vyhovuje. Pro dnešní moderní rodinu s dětmi je ovšem klasická tři plus jednička o 65 m2 málo. Mějte se.

    Thumb up 8 Thumb down 1
  52. D-r :

    MM: V tu dobu kdy se prodával Františkov 3+kk v Karolíně stál 3,5 míče, ve Františkově 10 míčů. Takže ano je to jiná Galaxie. Dvojskla s šesti komorovým rámem, deset let zpátky ne existovala. Podlahové topení potřebujete jenom v přízemí a koupelně. V patře jé to zbytečné. Zřejmě jste viděl byty na Karolíně ve standardu. Barák potřebujete jenom když jsou malé děti. Potom jsou to zbytečné starosti

    Thumb up 2 Thumb down 2
  53. davidb :

    MM:
    Úložné prostory v nových RD?
    Tak ty právě nikde nevidím. Velmi často RD bez garáže.
    Kde se tam dají uložit kola, lyže apod. netuším.
    PS: Nevím jak je to se sklepy třeba na Karolíně.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  54. yopl :

    davidb: Všechny byty aspoň v první etapě na Karolině mají buď vlastní sklep (boxy v garážích) nebo uzavřený kamrlík přímo v bytě (3×2 m), který slouží stejnému účelu, plus místnost k uložení kol apod. u každého vchodu. Nevím, jak je to dalších etap, možná tam šetřili. Existuje taky vyhrazené garážové stání pro každý byt.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  55. Jana :

    aggu: Prosím Vás MLČTE!!! Nebo běžte dělat prezidenta zeměkoule!!!

    Thumb up 6 Thumb down 9
  56. aggu :

    MM: Bože, samozřejmě že hypo nemám, nemám (zatím) důvod, proč bych se tady asi vypisoval ;) Nepíšu, že hypo je špatně, navíc hypo není žádná vyšší dívčí v matematice. Vaše arogance mě (trochu) udivuje, ale co už.
    Daty ohánět se netřeba, nejsme souborem statisticky průměrných jedinců… Někdo doplatí dříve, někdo ne, někdo vůbec, vaše data mohou zajímat možná tak bankéře.
    Nejde o výšku platu, jde o inflaci, fixaci, eventy v podobě náhlé nemoci, ztráty zaměstnání, a podobné „maličkosti“…
    K těm technologiím – myslíte, že v bytě si netopíme sami jak uznáme za vhodné? Způsob topení v pokoji běžné dispozice je v podstatě irelevantní. Někdo třeba podlahové topení nechce ani vidět.
    „Vzhlednost“ radiátorů není žádný argument.
    Teplou vodu máme v bytě kupodivu taky. Odstávky teplé vody jsou jednou z uherský rok, poruchy a vrtochy domácích kotlů budou častější nebo ne, co myslíte ? ;)
    O žaluziích se na obecné úrovni nebavme (jablka a hrušky).
    Okna si může dát kdo chce kam chce jaká chce.
    Technickou místnost v bytě nepotřebujete. V RD si ji musíte draze zaplatit, kolik stojí těch 5m2 obestavěného prostoru v nepodsklepeném RD, který nevyužíváte?
    Pro úložné prostory v bytech vynalezli vestavěné skříně. Je to zázrak!

    Děti v rodině nemají žádný vliv na to, jestli je byt nebo RD vyhovující. Dětem je to jedno. Mají svůj pokoj a klíče od bytu.
    Pro dnešní moderní rodinu (tu moji ;) je byt 3+1 naprosto dostatečný. Pravda plochu mám větší, ale to je jedno.
    Vypadá to, že „jemné nuance“ v potřebách vašich zákazníků vás asi moc nezajímají. Máte přece svoje data…

    Thumb up 2 Thumb down 13
  57. kikio :

    Jana: Nikdo Vám to nenutí číst. Uklidněte se a zkuste se chovat trochu normálně. Udělá Vám to dobře.

    Thumb up 8 Thumb down 4
  58. Adam :

    MM: Vaše komentáře jako „předokenní žaluzie = tepelní komfort“ jsou úplně mimo mísu. Doporučuju zopakovat fyziku základní školy abyste pochopil, jak funguje tepelná izolace, a abyste o ní byl schopný mluvit v exatních termínech, ne „uměleckých“ žvástech jako „tepelní komfort“.

    Jestli se snažíte dělat si tu realitní marketing, nedaří se vám to. Právě naopak, jen demonstrujete, proč realitní makléře dělají obvykle lidé, kteří neumí nic kromě planého kecání.

    Thumb up 0 Thumb down 13
  59. Martin [msstavby.cz] :

    Adam: Rozumíš, k čemu slouží exteriérové stínění?

    Thumb up 4 Thumb down 2
  60. MM :

    Adam: Takže předokenní žaluzie, které jsou užívány na celém světe nemají smysl, nepomáhají proti přehřívání místnosti? Pak nechápu, proč se instalují a v lepších projektech jsou standardem, ale najdou si cestu i do starší zástavby (například panelový „deskáč“ na Nádražní je má instalovány). Nevím co vám mám na to ještě napsat, snad každý chápe k čemu jsou určeny. Proč nejsou na Karolině je jasné, je to další náklad, který developer nechce.

    Tu poznámku nakonec přejdu, protože to opět není o argumentech, ale nesmyslných útocích. Bude lepší, když pod přezdívkou bude rovnou pracovní pozice. Jakmile to bude politik, realitní makléř nebo pojišťovák, tak si odplivnete a nebudete muset reagovat…

    Thumb up 8 Thumb down 0
  61. aggu :

    MM: Jediný nesmyslný útok a očerňování, který tu registruji, je ten Váš na projekt Karolina. Proč, to asi víte sám. Já sice ne, ale je mi jedno.

    Thumb up 0 Thumb down 7
  62. PK :

    aggu: Jezdím kolem Karolíny každé ráno do práce už několik let. A hlavní, co registruji je, že dříve se tam vylily stropy/podlahy betonem a zbytek byla cihlová dozdívka. Poslední dům, který se momentálně staví, tak je v podstatě celý z betonu a dozdívky jsou minimální jen kolem oken. Náhoda? Asi ne.

    Thumb up 5 Thumb down 0
  63. aggu :

    PK: A v čem je ten problém?

    Thumb up 0 Thumb down 3
  64. Adam :

    MM: Aha, buď snaha o straw man argument, nebo nepochopení psaného textu. Neřekl jsem, že exteriérové žaluzie nemají smysl. Řekl jsem, že slovní spojení „tepelní komfort“ je absolutní nesmysl. Ale kdybyste chápal rozdíl, měl byste nějspíš i nějaké produktivní zaměstnání. Ano, to je ad hominem.

    Thumb up 0 Thumb down 6
  65. Pavel :

    Cyklopodmínky jsou super? Možná tak stezka kolem Ostravice, ale Svinov-Jih, Mariánky-Poruba, hlavní nádraží-Slezská (Michálkovice) nebylo nic, co bych chtěl opakovat. Přitom prostoru na stezky je v Ostravě plno.
    Sídelní kaše je výraz architekta Hniličky pro satelitní výstavbu. Osobně se mi nekonečná zástavba rodinných domů, občas přerušená loukou nebo náletovou zelení, nelíbí. Mám raději krajinu s jasným vymezením intravilánu a volné krajiny.
    Ostrava je opravdu roztahaná. S tím souvisí dojezdové časy. K tomu je třeba připočíst delší docházkové časy k zastávkám. Ostrava je silně automobilová. V Ostravě by byl ideální S-bahn.
    Že je z Ostravy daleko? Vzhledem k tomu, že většina cest vede směrem na západ, tak ta Ostrava je nejdál, pokud jedete autem.
    Hory? Pokud počítám čas k dojezdu na dobré sjezdovky nebo upravené běžecké tratě, tak tam není Ostrava o nic lépe než Olomouc, Hradec, Pardubice, Budějovice, Plzeň, Vary, Ústí, Liberec.
    Co se týče sociální struktury, tak Ostrava na tom není nejhůř. Hůře jsou na tom Severní Čechy, Sudety, v blízkém okolí Karviná, Orlová.
    Co se týče vytápění uhlím, tak za těch posledních pár let došlo k významnému zlepšení díky dotačním programům na výměnu kotlů a především teplým zimám.
    Co je v Ostravě problém, je nechuť přijmout pohled zvenčí.

    Thumb up 4 Thumb down 4
  66. davidb :

    Pavel:
    S cyklostezkami souhlasím. Je tam velká mezera v některých propojeních. Hlavně Poruba – centrum, ale to tady omíláme už několik let.

    Na ty hory jsem se schválně mrknul. Dost mě zajímalo jak to je.
    Liberec jsem vynechal, bo ten má Ještěd. U ostatních jsem zadal známé lyžařské středisko. U všech se dá jet (hlavně na běžky) podstatně blíž. Třeba u Ostravy jsou to Malenovice a pak jsme na 36 km a 0:38 min.

    Seřadil jsem je podle dojezdových časů.
    Jasným „vítězem“ jsou Karlovy Vary. Pak Ostrava. Zbylá města se liší v dojezdu v řádu minut.

    KV – Klínovec 22 km, 0:22 hod, https://mapy.cz/s/pazotafuke
    Ostrava – Bílá 52 km, 0:49 hod, https://mapy.cz/s/puzuteboca
    HK – Jánské lázně 63 km, 1:08 hod, https://mapy.cz/s/canenabobe
    Olomouc – Dolní Morava 87 km, 1:12 hod, https://mapy.cz/s/cefegozemu
    ČB – Zadov 74 km, 1:15 hod, https://mapy.cz/s/poruzodoza
    Plzeň – Špičák 84 km, 1:20 hod, https://mapy.cz/s/rasodokuku
    Pardubice – Říčky v OH 70 km, 1:24 hod, https://mapy.cz/s/gojubomajo

    Thumb up 1 Thumb down 0
  67. aggu :

    davidb: Bílá? To je ale skifašismus. My chodiči to máme k Freudovi autem jen 26 – 31 minut.
    Z Brna to je 2 hodiny. Mysleme na ně, nemají to tam lehké.

    Thumb up 0 Thumb down 7
  68. davidb :

    aggu:
    Jasně. Bral jsem velké lyžařské středisko.
    Běžky teď byly na Ostravici.
    Proto jsem tam dopsal ty Malenovice.

    Thumb up 0 Thumb down 1
  69. aggu :

    davidb: 👍

    Thumb up 0 Thumb down 2
  70. D-r :

    Pavel: „Ostrava je silně automobilová“ – právě tohle se mi líbí v Ostravě nejvíc))).
    Na kole se nejvíc pohybují v centru, pák Hrabůvka, Zábřeh, Bělský les, Landek. Nemám žádné problémy. Do Poruby kolem ne potřebují.
    Když chci lyžovat tak jedu do Rakouska. Na lyžování v Česku nemám nervy:-). Do Beskyd se jezdí pro pěší turistiku ne lyžování. A svojí nejoblíbenější Moravku mám autem z centra za 25 minut. Kozubovou za 45. Za tu dobu v Praze nebo Brně ještě budu stát v koloně

    Thumb up 4 Thumb down 6
  71. davidb :

    D-r:
    An Ostrava má, hlavně směrem na FM, neskutečnou výhodu samých čtyřproudovek. Teď už i na Opavu.
    Takže časově je dojez do hor velmi rychlý, i když kilometrově to není z Plzně, HK, Č.B., Olomouce o moc dál.

    Thumb up 1 Thumb down 1
  72. Pavel :

    Je pravdou, že kdyby byla z Frýdlantu do OVY rychlá trať (tj. dvojkolejka v elektrice), tak bych si v té oblasti dovedl představit žít. A do OVY dojíždět. Tam je přírodní rámec velký benefit.
    Co se týče lyžování, tak od Olomouce není nejrychlejší dojezd do středisek v OL kraji, ale paradoxně v Orlických horách (Červená Voda/Čenkovice) – PU kraj a v MSK kraji (Karlov). Pro Hradec a Pardubice je nejblíže Deštné.
    Plzeň a Olomouc mají perličku – přímým vlakem až na sjezdovku.
    Docela špatně je na tom v tomto ohledu Zlín.
    Co se týče cest do Alp, tak jsem vždycky záviděl Plzeňákům. Než člověk doskákal od Rozvadova na Moravu, to bylo ještě na dlouho.
    Když už tady řešíme přírodní rámec, architekturu a lyžování, tak pecka je v tomto směru Curych.

    Thumb up 0 Thumb down 1
  73. Michal :

    Jezdit z Moravy do Alp přes Rozvadov je nějaký typ sebemrskačství?

    Thumb up 5 Thumb down 0
  74. davidb :

    Pavel:
    Zatím bude dvojkolejka s el. do FM. Stavba by měla začít 24.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  75. D-r :

    Pavel: Co třeba Salzburg? Ten také není špatný.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  76. Pavel :

    Michal:
    Švýcarsko, Francie a dokonce část Rakouska (Bregenz) je fakt nejrychlejší přes Rozvadov.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  77. Pavel :

    D-r:
    Z pohledu architekta je nejzajímavější Voralberg. Malé Švýcarsko. A lyžování určitě není k zahození (Sankt Anton am Arlberg+Lech je myslím největší středisko v Rakousku).
    Z pohledu lyžování by byly fajn Tyroly (Innsbruck), ale z pohledu architekta se tam nenachází tolik špičkových architektonických ateliérů.
    Salzburg je spíše v předhůří Alp.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  78. adamous :

    Moravskoslezský kraj už není třetím nejlidnatějším regionem.
    https://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_region/moravskoslezsky-kraj-uz-neni-tretim-nejlidnatejsim-regionem-kdo-jej-preskocil-20.html

    Thumb up 2 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.