Rekonstrukce ulice Nádražní

Zahájení stavebního řízení jedné z nejdůležitějších ostravských tepen.

nadrazni centrum

Související články


Komentáře

  1. valach jak poleno :

    Neměly se na té Nádražní třídě dělat nejdřív zastávkové mysy? Asi jo, a pak rekonstrukce zbytku, jestli to dobře chápu.

    Thumb up 0 Thumb down 1
  2. Hynek [msstavby.cz] :

    valach jak poleno: maji nejaky predstih, takze nejspis ano http://www.msstavby.cz/rekonstrukce-tramvajove-trati-v-centru-ostravy-27-02-2014/

    Thumb up 0 Thumb down 0
  3. PetrM :

    Nevíte někdo, proč je to rozdělené do dvou nesymetrických částí – nějakých 50 metrů úseku 30. dubna – Veleslavínova, a ten zbytek (asi 800 m) Veleslavínova – 28. října?

    Thumb up 1 Thumb down 0
  4. shkenny :

    @PetrM: asi to je dáno Českobratrskou ulicí (hlavní tah)

    Thumb up 0 Thumb down 0
  5. MM :

    Super, konečně by to mohlo v centru nějak vypadat. Možná chci moc, ale kdyby opravili i kolejové těleso, jako se to dělá v třeba v Praze. Takový speciální gumasfalt. Výhodou je, že se na tom tolik nedrží prach a tramvaje nejsou tak hlučné. Taky by to chtělo opravit kompletně vozovku. Doufám, že se toho dočkáme. No a potom by mohla přijít na řadu Českobratrská, která je taky ostudná.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  6. Eda :

    Mohly by to být zatravněné koleje jak mají v zahraničí, vypadá to dobře.

    Thumb up 5 Thumb down 3
  7. acdlcia [msstavby.cz] :

    Eda: A auta budou jezdit po té trávě.

    Thumb up 0 Thumb down 4
  8. Hynek [msstavby.cz] :

    acdlcia [msstavby.cz]: :)) no jestli tam nebude rantl jak u domu energetiky, tak v tom nebude zadny problem :))

    Thumb up 0 Thumb down 0
  9. acdlcia [msstavby.cz] :

    Hynek [msstavby.cz]: A po prvním dešti zbyde z trávníku jenom vyježděná rýha v zemi a bahno bude roztahané po celé ulici.

    Thumb up 0 Thumb down 2
  10. MM :

    Hynek [msstavby.cz]: V Praze je to například na Evropské ulici, ale tam je to vyřešeno tak, že celá část kolejí je vyvýšená oproti vozovce o cca 20cm. Vypadá to, ale úžasně a nepráší se tolik. Vhodné je to spíš pro ulici Opavskou. Taková poznámka na okraj, já doufám, že se přestane používat to příšerné červenobílé zábradlí. Je to jak za komunistů. Teď u Nové Karoliny je to už rezavé a vypadá to příšerně (pravá strana když sjíždíte autem z mostů do centra).

    Thumb up 0 Thumb down 0
  11. DD :

    Používáte lidi vůbec mozek…? Na tomto místě je tráva nebo vyvýšené kolejové těleso úplný nesmysl. Pořád v těchto místech jezdí auta po kolejích nebo přejíždějí z bočních ulic přes koleje do druhého pruhu…Jediná rozumná varianta v tomhle místě je pevný podklad, asfalt nebo panely, které jsou tam i ted.

    Thumb up 0 Thumb down 2
  12. MM :

    DD: Mrkněte se na tohle. V Praze to jde u nás nikoli? Na Nádražní by se tím i vrátil život, málokdo chce bydlet u hlučné tramvaje.

    http://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2013022701 nebo starší realizace http://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2006041330

    Thumb up 2 Thumb down 0
  13. Danek :

    V Krakowe se používají zatravňovací pásy zcela běžně a vypadá to užasně. Taky s tebou souhlasím, že na Opavské by to bylo O.k.Už jen k vůli tomu, že vedle kolejí jsou po stranách pásy s travou.Chtělo vy fotku od Martinovské nahoru v součastné podobě a ve variantě s travou mezi kolejemi.Umí si někdo pohrát s fotoshopem?Chtěl bych vidět jak by to vypadalo.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  14. DD :

    Ty odkazy podporují co píšu…Vhodná varianta pro tohle místo je pevný povrch. Muže byt otázka co použije investor. Jestli asfalt, betonové panely nebo nějaké dláždění, zaleží asi na financích. Jak jsem psal TRAVA je v tom místě nesmyl a zvýšeny pas z důvodu provozu a přejíždění aut je nepoužitelný také. Mě by se taky libilo kdyby se tam vysazely okrasné nízké stromky které by to místo oživily, ale pro danou lokality to asi není úplně vhodné. Vždy by se mely vzit v potaz dané možnosti pro to konkretní místo,jak je využíváno a co je vhodné tam použít, zde zminované návrhy se tam prostě nehodi a na tom si trvám.

    Thumb up 0 Thumb down 1
  15. MM :

    Ještě jeden obrázek, takto si představuji Nádražní ulici s prakticky skrytými kolejemi. Není problém pro projíždějící auta a údržba je také někde jinde. Opravdu jsem nevěděl, ale v Praze měnili tolik kolejí až je to k neuvěření. Nové tratě atd. Ano penězi jsou jinde, ale mají vizi. U nás chybí…

    http://www.prazsketramvaje.cz/obrazky/viteznenamesti/k-viteznenamesti-reko_2011-014.jpg

    Thumb up 2 Thumb down 0
  16. MM :

    DD: Já si myslím, že trávu tam nikdo nechce a je to nesmysl. Na tuto část tratě se nehodí kvůli přejíždějí vozidel. Ideál je asi ta dlažba, zase to musí ladit s chodníky. Jak říkám ideální pro Opavskou, Horní atd.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  17. DD :

    To je jen zaasfaltování kolejí a v OVĚ to je taky na některých místech použito a určitě je to levnější varianta proti použití panelů. Jsem teda spíše pro ty panely než asfalt. A na te Nadražní je asi nejvhodnější nějaké dláždění i proto, že je to v úplném centru města.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  18. valach jak poleno :

    Podle mého tam budou panely, stejně jako při rekonstrukci 28.října. Což je škoda, efektnější by bylo zmiňované dláždění jako je v Liberci http://cs.wikipedia.org/wiki/Tramvajov%C3%A1_tra%C5%A5_Lidov%C3%A9_sady_%E2%80%93_Horn%C3%AD_Hanychov#mediaviewer/Soubor:Tram_liberec.jpg

    Thumb up 0 Thumb down 0
  19. MM :

    valach jak poleno: DD:
    Souhlasím, dláždění je v tomto případě nejlepší a do centra města jako je Ostrava se zkrátka hodí. Nevím proč jinde to jde a u nás vždy to nejzákladnější řešení :-(

    Thumb up 1 Thumb down 0
  20. robert :

    DD
    To s tím jen zaasfaltováním není pravda. Dopravní podniky v Praze a Brně ( nevím, jak je to jinde), používají zcela jinou technologii v oblastech, kde tramvaje projíždějí historickými částmi města. Ve stručnosti se vybetonují speciální piloty, které plní funkci pražců, na ty jsou pak naistalovány koleje. Istalace má vibrační a hlukové tlumiče ve dvou až třech různých vrstvách. Systém se zasype a zhutní dvou až tří vrstvou podloží ( většinou tři od sebe odděleny vrstvy kvalitního kameniva, ne ten odpad z ostravských hald.) a na povrch se dá obalená směs. V Praze jsou pro vyšší životnost také instalovány ocelové předěly samotné směsi s podložím a kolejí sdilataví 20-25 mm.Kromě toho jsou v těchto městech tramvaje vybaveny tlumiči hluku, proto je jízda tramvají v těchto městech mnohem tišší nejen pro cestující, ale i pro kolemjdoucí.

    Ve srovnání s tím je pokládání panelů na dřevěné pražce v Ostravě na úrovni železnice při kolonnizaci Západu Spojených států.

    A na závěr, cena jízdenky Ostravě……..

    Thumb up 4 Thumb down 0
  21. Tomas T. :

    robert: No cenu jizdenky bych nerozebiral. To je ale o tom, kolik do toho chce napumpovat mesto. Uz tak me zarazi kolik by stal listek bez dotace.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  22. DD :

    robert: Ja hodnotil foto, které mi bylo tady ukázáno a to jsem hodnotil a stále si myslím, že než asfaltovaní koleji jsou panely výhodnější.A Brno bych určitě za příklad nedával…!Do Brna jsem né tak davno jezdil docela často a viděl jsem i některe rekonstrukce kdy byly na delších usecích použity holé dřevěné pražce, což mě překvapilo jako překonaná věc…Tady jsem to hodně dlouhou dobu níkde používat neviděl ani při podkladu pod panely jak píšete. A ve srovnání ostravského a brněnského DP má ten brněnsky co dohánět, at do ůrovně vozového parku tak i do obslužnosti. O Praze nemá smysl se bavit.

    Thumb up 0 Thumb down 3
  23. Marek :

    za mě buď ta dlažba nebo asfaltová směs jako je na fotkách, ale hlavně, ať jsou ty tramvaje odhlučněné, mají tlumiče. Nemám problém s provozem přes den, ale v noci, když obecně ruch ulice utichne, tak pak tramvajáci, pěkně serou, zvláště, když jedou na plný kotel (možnost by byla, že v noci budou jezdit max 20tkou, ale to zase nepředpokládám, že by dodržovali, spíše pár z nich ano).

    Thumb up 0 Thumb down 1
  24. Martin [msstavby.cz] :

    MM: Počítá se i s výměnou kolejových těles a tím spojenou rekonstrukci tramvajových zastávek Stodolní a Elektra. Jelikož budou v místě zastávek auta projíždět po kolejích, je nemístné uvažovat o nějaké trávě. http://www.msstavby.cz/rekonstrukce-tramvajove-trati-v-centru-ostravy-27-02-2014/
    Mimochodem odkaz na článek je hned pod tímto článkem ….

    Thumb up 0 Thumb down 0
  25. MM :

    martin [msstavby.cz]: Já jsem to psal, že trávu na tomto místě nikoli, ale na Opavskou nebo Výškovickou rozhodně ano. Jen doufám, že tam dají dlažbu jako v centru Prahy nebo v Liberci a Brně. Ať to prostě nějak vypadá. Ten asfalt je o ničem a hlavně hodně přitahuje teplo. To dlažba nedělá v takové míře.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  26. valach jak poleno :

    martin [msstavby.cz]: V popisu stavby těch dvou stavebních řízení se o použití dláždění, panelů či asfaltu nikde dále nedočteme?

    Thumb up 0 Thumb down 0
  27. Martin [msstavby.cz] :

    valach jak poleno: Ale čtenář MM podotkl, že by se mělo vyměnit i kolejové těleso. Což je z dokumentů jasné, že se i toto těleso bude měnit.

    Thumb up 0 Thumb down 1

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.