Rekonstrukce chodníku Rybova

Občas upozorňujeme na nevhodně realizované chodníky, které svým stavem nejsou přívětivé zeleni a stromům. Podívejme se nyní na jeden pozitivní příklad.

Rekonstruovaný chodník se nachází na ulici Rybova v Opavě. Původní chodník byl již na mnoha místech propadlý. Byla zde zvýšena hrana zeleného pásu s obrubou.

Chodník byl nově předlážděn velkoformátovou dlažbou, byť je také betonová, je estetičtější (menší počet spár v ploše) a historicky v českých městech užívanější. V místě vjezdů je použita žulová kostka. Obruba je v místě styku se zeleným pásem tvořena jednořádkovou žulovou kamennou kostkou. Nově však obruba není zvýšena a dešťová voda z chodníku tak může lépe zasakovat do zeleného pruhu. Historicky zde byl zelený pás výše, než chodník. Na většině míst se však podařilo chodník a zelený pás ustavit do jedné roviny (část plochy kolem stromů však bude pořád bohužel zvednutá). V některých místech kořenů stromů jsou v chodníku vytvořena vykrojení. Hlína ještě o něco klesne. Po stavebních pracích a vysetí trávního semene je nekypřená.

Související články

  • žádné související články, zkuste tagy pod nadpisem..

Komentáře

  1. Mx :

    Jj, hned to vypadá jinak. “Ďábel v detailu” prost není klišé.

    Thumb up 8 Thumb down 0
  2. Dr. Kohn :

    Tak jestli něco ne, tak tyto kachle. Po pár letech se pod nimi udělají výmoly a když pak zaprší je v nich voda. Stačí pak na takovou kachli stoupnout a voda vám ostříkne celé kalhoty zezadu. Kachle musí být ještě větší, aby se svou váhou již nepohly, a nebo naopak menší (jako zámkovka) aby u nich k tomuto nedošlo.

    Thumb up 0 Thumb down 2
  3. Martin [msstavby.cz] :

    Dr. Kohn: Pokud se pod dlažbou tvoří výmoly, je to špatným podkladem, nebo nevhodným provoze. Tento typ velkoformátové dlažby je není určen pro pojezd aut. proto se vjezdech používá např. žilová kostka, nebo maloformátová betonová dlažba, ale s větší mocností.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  4. Dr. Kohn :

    Martin [msstavby.cz]: Bohužel v zimě jezdí po chodnících traktůrky s pluhem. Ty ty výmoly udělají. Také po chdnících jezdí technické služby, ošetřování stromů, údržba sítí a podobné firmy, které prostě někde potřebují zaparkovat protože tam něco dělají. Chápu že to není každodenní provoz, ale prostě se pojezdu aut nevyhnete. Jediné řešení mne napadá dát tam mezi cestu a chodník sloupky nebo zábradlí.

    Thumb up 0 Thumb down 1
  5. Pavel :

    Dr. Kohn: Mnohem větší problém než multikáry s pluhem jsou neustálé výkopové práce, po nichž je původně kvalitní dlažba lajdácky kladena zpět, ukázkou budiž třeba ul. Na Rybníčku, na níž se do nové dlažby kopalo možná už 3× nebo 4×. Jedna věc jsou opravy havárií na inženýrských sítích, druhá věc je umožnění soukromým firmám pokládat datové kabely bez jakékoli vzájemné koordinace. Např. UPC před pár lety rozkopalo doslova půl města na půl roku a teď přichází se stejným záměrem T-Mobile.

    Thumb up 0 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.