Rekola míří i do FM

K 1. září spustí testovací tříměsíční provoz ve skoro šedesátitisícovém Frýdku-Místku. Do ulic města umístí na 60 růžových sdílených kol, které si budou moci lidé půjčovat až do 30. listopadu 2018. Rekola Bikesharing, největší provozovatel bikesharingu v Česku, v současné době úspěšně působí v Praze, Brně, Olomouci, Českých Budějovicích, Teplicích, Liberci a Ostravě.

Ke spuštění provozu dochází v úzké spolupráci s městem. To se ostatně společně s Rekoly na provozu finančně podílí. Teprve na základě anonymizovaných dat o využívání Rekol ve Frýdku-Místku město rozhodne, jak a zdali bude v budoucnosti s bikesharingem pokračovat a zároveň vyhodnotí, v kterých místech by mělo dojít ke zlepšení cykloinfrastruktury.

 

S testovacím provozem má společnost již četné zkušenosti. Stejný princip fungoval na Kladně a funguje nyní v Liberci i v Ostravě. “Data z provozu nám jasně ukazují, že pokud mají občané příležitost jezdit po městě na kole, využívají kolo jako dopravní prostředek velmi často. I několikrát denně. Ve Frýdku-Místku byl magistrát vždy nakloněný cyklistům a jsme rádi, že se společně zkusíme městskou cyklistiku lidem přiblížit ještě víc,” říká Vítek Ježek, zakladatel a ředitel firmy Rekola Bikesharing.

V testovacím provozu nebude možné jezdit na kolech až do Ostravy. “Systémy budou zatím oddělené. Ovšem pokud budeme v obou městech pokračovat i po skončení testovacích provozů, budeme se snažit službu propojit,” objasnil Lubomír Fridrich, koordinátor provozu Rekola v obou městech.

Rozdílný je také způsob vracení kola. Ve Frýdku-Místku zůstávají totiž Rekola u svého typického bezstanicového řešení. Růžové kolo budou moci uživatelé zamknout kdekoli ve 2,5 km2 vyznačené zóně v aplikaci. “V menším městě, jako je toto, by stanicový systém neplnil službu tak dobře. Jeho zavedení by navíc bylo zbytečně drahé a časově náročné. Hrozilo, že bychom kola nestihli dát do provozu ještě v letošním roce, čemuž jsme se chtěli vyvarovat. Cílem bylo, aby testovací provoz probíhal současně s tím v Ostravě,” pokračuje Fridrich.

Cena hodinové výpůjčky se již tradičně odráží od ceny jízdenky MHD. Za 60 minut na rekole uživatelé zaplatí pouhých 10 Kč. Při výpůjčce delší než hodina zaplatí 2,50 Kč za každých započatých 15 minut. Na rozdíl od Ostravy není prvních 15 minut zdarma.

Pro půjčení kola se stačí u Rekol zaregistrovat a zadat platební kartu, z které jsou výpůjčky hrazené. Růžová kola si lze následně jednoduše půjčit přes mobilní aplikaci Rekola, webovou aplikaci, přes Facebookového Messengera nebo za pomoci SMS. Kromě jednorázových jízd budou Rekola nabízet měsíční kupóny či zvýhodněný balíček jednorázových jízd.

zdroj: Tisková zpráva

Související články


Komentáře

  1. Ales :

    A kdy zamiri do Poruby?

    Thumb up 6 Thumb down 0
  2. oko :

    pro zamyšlení https://a2larm.cz/2017/06/nechtela-jsem-ridit-rekola-jako-firmu/

    Thumb up 3 Thumb down 1
  3. Jp :

    oko: Tak trochu potrefena husa, ne ? … kolik energie muze nekdo vlozit do napsani brekotu nad tim, že nejaka firma chce vydělávat peníze – no hruza :/

    Thumb up 3 Thumb down 3
  4. Hynek [msstavby.cz] :

    Jp: tak na druhou stranu na tom neni nic k nepochopeni, je plno sdruzeni a aktivit, do kterych lidi investujou cas a mnohdy i sve penize jen za cenu dobreho pocitu a nejake ideologicke koherence (min kostrbate to nazvat neumim). a samozrejme, ze kdyz projekt nabobtna a vyda se najednou do protismeru, tak je to problem.

    tzn „ze firma chce vydelavat penize“ je teze v poradku, ale z clanku je zjevne, ze to nikdy do urcite faze firma nebyla a ani byt nechtela.

    ja te autorce zcela rozumim.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  5. JohnnyKrabák :

    Jp: Rekolám fandím, využívám je skoro denně a nevadí mi za ně platit, ani to, že chtějí mít zisk. Co mi jde ovšem proti srsti je zneužívání úsilí dobrovolníků/nadšenců. Většina start-upů nemá peníze na zaplacení svých zaměstnanců, proto se to právě řeší bonusem ve formě akcií/podílem ve firmě. Pokud to autorka viděla jako komunitu a Ježek jako start-up, nutně se někdy v budoucnu museli rozejít, ale toto rozejití se rozhodně mělo řešit nějakou kompenzací (kterou autorka v článku nezmiňuje, proto předpokládám, že žádná neproběhla, pokud proběhla, nemám problém). Tímto u mě rekola/Ježek docela klesly.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  6. Hynek [msstavby.cz] :

    JohnnyKrabák: zminuje „A ačkoli je i v komerčních start-upech běžné, že zaměstnanci získávají alespoň minimální podíl ve firmě, my jsme nedostali nic.“

    I kdyz to neznamena, ze nedostala odchodne na konci. Tezko rict.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  7. JohnnyKrabák :

    Hynek [msstavby.cz]: Přesně, proto jsem nechtěl unáhleně soudit

    Thumb up 0 Thumb down 0
  8. Eda :

    ve Frýdku už byly viděny růžové kola bez kol,nebo jen připnuté samotné přední kolo apod :D

    Thumb up 0 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.