Fotografie výstavby protipovodňové hráze v Ostravě-Koblově.
Za fotografie děkujeme čtenáři!

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.
Abychom poskytli co nejlepší služby, my a naši partneři používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízeních, technologie jako soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám a našim partnerům umožní zpracovávat osobní údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Kliknutím níže vyjádřete souhlas s výše uvedeným nebo proveďte podrobnější rozhodnutí. Vaše volby budou použity pouze na tomto webu. Nastavení můžete kdykoli změnit, včetně odvolání souhlasu, pomocí přepínačů v Zásadách cookies nebo kliknutím na tlačítko Spravovat souhlas ve spodní části obrazovky.
aleš m. :
Nechápu proč se staví teprve až teď několik dlouhých let po povodni!!! V této části Ostravy přímo kousek od Odry byla povodeň katastrofální. Ta hráz už měla stát a ochraňovat majetky i životy lidí několik let!!! Po té šílené povodni jsem tam byl několikrát pomoci lidem s vyklízením a vysoušením a některý domek zbořili, někteří se odstěhovali – hlavně z části jménem Žabník. Ale všichni se nemůžou odstěhovat a koupit si nový byt či postavit nový dům. Mnozí byli rádi i za tu ne moc velkou finanční pomoc, aby si sami své obydlí opravili. Stát ale nemá peníze pro tyto lidi, kteří se snaží a vlastní pílí obnovují svůj poškozený majetek, stát má peníze pro ty, kteří nikdy nepracovali, kteří byty dostanou vždy a nemusí za ně ani platit nájemné a proto je i devastují a nemají k ničemu žádný vztah. Pro tyto bude mít stát peníze vždy, ty se nemusejí bát povodní.
15.05.2014 14:15Balde :
aleš m.: ono by bylo možná lepší po te povodni ze 97 ty domy zbourat a postavit mimo záplavovou oblast, tady kazdy brečí ze mu dum 10x vyplavila voda tak se prestehuju ne, kdyz bydlim v zplavové oblasti, a jeste jim pak vsichni musime prispivat z dani, a nej me drti ti co tma stavi nove domky
15.05.2014 15:58aleš m. :
Balde: Všichni se nemůžou přestěhovat a postavit si nové domy. Ty domy tam stojí několik generací.
Myslím si, že Váš názor – po povodni domy zbourat a postavit si nové v nezáplavové oblasti není tedy vůči těm, kteří tam bydlí, zrovna fér.
Podle Vás by museli po povodních zbourat i památkové domy u řek, které vylili v Praze. A že jich tam bylo nejen v historické Praze, ale zalit byl i Karlín, ad. místa. A všichni, kteří tam bydlí či podnikají by měli začít bydlet a pracovat někde jinde – třeba na Pražském hradě?
A to není jen Praha……
15.05.2014 18:43Balde :
aleš m.: je rozdíl chránit centra měst, a velká sídla, ale pár domků, to nemá ekonomický smysl
15.05.2014 21:54Karel :
Ono je třeba brát v úvahu, že ta hráz se ve výsledku týká několika desítek domků. Stačí se kouknout na mapu a uvidíte, že ta záplavová oblast je rozsáhlejší. Ale je pravda, že z těch záběrů, které jsou v televizi vždycky o povodních to vypadá, že tam je všeho všudy 10 baráků. Média i fotky zkreslují.
15.05.2014 22:10FlakY` :
Z ekonomického hlediska je rozdíl zachraňovat soukromý a státní majetek malý a nebo velký typu centrum Prahy. To srovnání je úplně extrémní. Pokud je hráz levnější postavit než vybourat, vyvlastnit, naštvat lidi a přesídlit je… tak to podporuji. Územní plány nejsou stavěny rozumně skoro v žádné obci včetně měst. Každý se dívá na ekonomii a možná i do vlastní kapsy. Stát by měl prosadit zákon, který by měl regulovat tyto snahy neodborníků a povodňová mapa by měla tyto snahy zcela odstranit. Bude správné, když se bude postupovat v širším měřítku než lokálně, protože to nemusí přinést žádný efekt. Jsou státy, kde se uvažuje v některých ohledech i 100 – 150 let dopředu. Tady a i jinde ve světě se dívájí možná na 10let. O to dražší a složitější bude budoucnost.
16.05.2014 00:41vasatko :
Třeba se staví teď, protože hrozí další povodně :-(
16.05.2014 09:52Dejvid :
Inu… levněji by sice vyšlo vykoupit celou tu jednu krátkou ulici Žabník, která jediná je ohrožená a postavit lidem (nejlépe již NE v zátopové zóně) zcela nové domy. Ale takto se raději budeme stále tlačit blízko k řece a omezovat něco, co se stejně projeví někde jinde. Extenzivní louky a břehy kolem Odry odjakživa slouží k vylití přebytečné vody, přírodu neovlivníme a je blbost s ní bojovat :)
16.05.2014 09:59aleš m. :
Dejvid: Ohrožena není jen krátká ulice Žabník…..víte že při povodni byla zatopena i vedlejší vesnice Antošovice? A to z velké části? To se má půlka Antošovic zbourat a odstěhovat?
16.05.2014 10:14Tomas T. :
aleš m.: No víte je to těžké. Ona by polovina antošovic zaplavena být nemusela, kdyby se jinde nestavěly hráze a voda se mohla rozlít do luk už třeba 15km před antošovicemi. Bohužel se hráze postaví, a pak nastávají tyto druhoté projevy. A jen bych dodal, že to, že to je záplavová oblast lze poznat už jen z toho, že jsou tam tak nízké ceny nemovitostí a pojišťovny Vás odmítnou pojistit. Ono se stačí podívat do mapy na stránkách ostravy a zobrazit si kde záplavová oblast je a kde ne.
16.05.2014 13:02Je to těžké, a jednoduché řešení asi neexistuje.
Robert :
Někde jsem viděl studii nákladů výstavby nového malého domku a jeho varianty stojící na železobetonových pilotech. Rozdíl byl asi 200 tisíc. Upřímně při ceně třeba 3 miliony za dům bych o tom v takové lokalitě klidně uvažoval.
16.05.2014 13:44Robert :
Doplním, že ten dům byl díky tomu zvednutý přibližně o 1 metr, což by například v lokalitě ulice Antošovické bohatě stačilo.
16.05.2014 13:45John :
Možná by bylo dobré se zamyslet, na kolik finančních prostředků (stovek miliónu) taková hráz příjde a kolik finančních prostředků tím zachráníte.
19.06.2015 11:37aggu :
John: O „stovky miliónů“ nešlo. Hráz stála 59 miliónů. Délka 860 m, výška 1.7 – 3.9 m. Domů je tam odhadem 20-30, nepočítal jsem to.
19.06.2015 12:04Crazym :
Cyklostezka na téhle hrázi už je dávno funkční a dnes se na druhé, pravé straně Odry přiblížila stavba nového povrchu stávající šotolinové cyklostezky až k mostu do Koblova https://mapy.cz/s/3vhyE takže za chvíli už bude propojení kompletní po obou stranách řeky http://screenshot.cz/PU2TA/ Ona tam sice stezka vždy byla ale při mokru měla problém, rozbahňovala se, tak asi včil už nebude :-) To mohli v Nextbike uvažovat o rozšíření do Bohumína ne? Protože dojet těch cca 12 km po luxusní rovinaté cyklostezce od Nové radnice v Ostravě do centra Bohumína je lepší jak cesta z centra třeba do Poruby :-) https://mapy.cz/s/3vhAF A třeba někdo i to auto sem tam odloží při cestě do práce či školy :-)
10.07.2019 16:24Crazym :
Jsem 23 let mimo stavební obor a vždy mě překvapí jak jsou dnes ty technologie rychlé a že když se maká viditelně to přibývá :-)
14.07.2019 17:35Dnes už připojení na stávající cyklostezku bylo hotové http://screenshot.cz/CZ6UE/ a v dáli se přibližuje pokládka zpevňujících vrstev http://screenshot.cz/E48UL/ Ten rošt ač už jsem ho viděl mě vždy fascinuje, stačí vyrovnat podklad, položit a ukotvit http://screenshot.cz/ONUVS/ a pak zasypat http://screenshot.cz/SIIIC/ a podklad je připraven pro závěrečnou vrstvu, rychlovka jak cyp :-)
aggu :
Crazym: Používá se tam, kde je neúnosné podloží.
15.07.2019 14:11