Prostor před poliklinikou, Ostrava-Hrabůvka

Projekt „Regenerace sídliště Hrabůvka, 2.etapa – Prostor před poliklinikou“ získal územní rozhodnutí.

zdroj: ostrava.cz

Související články


Komentáře

  1. balde :

    kde se tam jako rozšiřuje parkoviště? to je zas pěknej kec. Podle mapy vidím ,že kde je aktuální je navrhovnáno to nové, takže kde se jako rozšíří

    Thumb up 2 Thumb down 0
  2. Guče :

    balde:
    Zkoušel jsem se dívat na přiložený výkres a ortofoto mapu a vypadá to, že jsou zde nějaká stání navíc namísto kouskům zeleně v ostrůvcích.
    Takže zde nebude 50 nových míst, ale třeba 10-15 je možných.
    Buďme rádi za každou snahu

    Thumb up 3 Thumb down 3
  3. Tomáš :

    a uvědomujete si vy dva nahoře že město není pro auta ?

    Thumb up 12 Thumb down 16
  4. Tonda :

    Tome, město tu je aby se lidem lépe žilo, k tomu patří i dostatek parkovacích míst. Dle tvé „logiky“ tu není město ani pro tramvaj… :-D

    Thumb up 10 Thumb down 9
  5. balde :

    Tomáš: všichni vědí že na všech sídlištích je problém s parkingem, tak je snad logické, že když už dělám tak velkou rekonstrukci, tak ten prostor, kde už to parkoviště je se pokusím využít na maximum, abych nemusel za pár let přidělávat další místa někde jinde místo zelených plácků, ten zelený pás co tma chtějí na tom parkingu nechat je úplně k hov.u, stačilo by ho zrušit a udělat tam jednosměrku po tom parkingu a hned by se tam vešla další řada parkovacích stání, nebo minimálně podélné místa, všichni stejně víme, že když tam ty místa nebudou oficiální, tak lidi budou parkovat kde se dá, a jediný výsledkem bude že tam budou vznikat nebezpečné situace a měšťáci tam budou chodit zbytečně dávat pokuty

    Thumb up 9 Thumb down 3
  6. Lupa :

    balde: A není lepší ta auta dát pod zem nebo do parkovacího domu? Na tom prvním výkrese mě hned zarazilo, jak velkou plochu parkoviště zabírá. Obecně mě začíná až děsit jak jsou všude auta… TIp: projděte si třeba areále VŠB v Porubě…

    Thumb up 5 Thumb down 2
  7. JSjr. :

    Auto je soukromý majetek, pokud jej někde zaparkujete zabíráte svým majetkem veřejné prostranství, které má sloužit všem.
    Logicky tedy nelze na parkování nahlížet jednostranným způsobem, že budeme jen rozšiřovat parkovací místa aby se více a více z města ukrajovalo jednotlivcům.
    Takový zelený pás slouží více lidem i kdyby to byla jen toaleta pro psy.

    Tím nechci říct, že by se parkovací místa neměly stavět. Jen, že už to dávno není priorita a nebude a podávám pouze jiný pohled na věc.

    A místa na parkování jsou, ale prostě ne v místech kde chceme.

    Thumb up 5 Thumb down 12
  8. Rdm :

    JSjr.: to prostranství ale slouží všem, když tam neparkujete vy, může tam zaparkovat někdo jiný. Vaše přirovnání trochu kulhá v tom, že ten pes také to prostranství zabere a co hůř, pokud to po něm neuklidíte, tak na delší dobu než to auto ;)

    Thumb up 10 Thumb down 1
  9. JSjr. :

    Rdm: Ne, nemůže tam zaparkovat nikdo jiný pokud tam stojíte vy. Můžete tam stát klidně měsíc v kuse a veřejný prostor o rozměru 9 m2 tedy uzurpujete jen pro sebe.

    Thumb up 6 Thumb down 10
  10. Marian Kechlibar :

    Nejsem žádný fanatický autíčkář a sám ani auto nemám, ale zrovna okolí polikliniky v Hrabůvce není místo, kde by byly pozemky naknap a stavba parkovacího domu se dala ekonomicky odůvodnit.

    Navíc k doktorovi asi častěji chodí nemocní a tedy hůře pohybliví lidé, a ty třeba nějaký příbuzný přiveze a odveze autem (nebo přijedou sami), takže vzhledem k tomu, kolik těch lékařů tam ordinuje, musí být parkovacích míst kolem z principu docela dost.

    MHD má své meze. Když jsem v prosinci 2020 chytil covid, tak jsem si jej odmarodil doma bez testu (později prokázáno protilátkami), protože MHD jsem jako infikovaný jedinec jet nemohl, auto nemám, a bydlel jsem v tu chvíli v místě, odkud bylo nejbližší testovací centrum několik kilometrů – což pěšky s horečkou neujdete ani omylem.

    Thumb up 5 Thumb down 0
  11. Rdm :

    JSjr.: a četl jste co jsem psal? Když tam parkovat nebudu, může tam zaparkovat někdo jiný. Jestli se chcete ohánět tím, že tam můžu parkovat měsíc, tak mě odkažte na průzkum, který vám potvrdí, že se něco takového děje v masivním měřítku.
    A co lavičky? Nevadí vám, že si na ně někdo sedne a uzurpuje je pro sebe?
    Ale zpět k vašemu psovi, po kterém neseberete exkrementy. Každé jeho vykálení zabere ještě větší prostor než 9m2, protože nikdo si blízko ho*na nesedne a udělá to klidně i několikrát denně, takže se zamyslete.
    Život ve městě s sebou nese i kompromisy, které musíme přijmout…

    Thumb up 8 Thumb down 0
  12. ostravak :

    Musí se zbourat DŮM HRŮZY HOTELOVÝ DŮM Hrabůvka, jinak k tam v okolí bude pořád bordel a nepřizpůsobiví se budou pořád koupat a sprchovat na novém náměstíčku v Hrabůvce tzv. Hlubináku !!!

    Thumb up 11 Thumb down 1
  13. adamous :

    ostravak: Musím říct, že bych byl taky pro to, aby tam ta ubytovna skoncila, ale poslední rok mně přijde, že tam je docela klid, ale nechodím okolo nějak často. Katastrofální mně to ale přijde u Visty. Už vidím, jak si tam nějaký investor v tomhle stavu něco postaví na tom volném pozemku u křižovatky, to by byl blázen.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  14. VU :

    ostravak: Je nutne porad mluvit o bourani? Nestacilo by, kdyby v zakladu zmizela ta ubytovna a dum nasel jine vyuziti? Uvazuji ted volne bez ohledu na napriklad ekonomickou stranku veci, technicky stav domu apod.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  15. JSjr. :

    Rdm: Více než 75% vozidel je využíváno jen příležitostně, čili ne více než 10x za měsíc. 30% parkujících aut vyjede 1x za měsíc, 40% vyjede 2x. Takoví lidé nepotřebují stát na místech, kde je poptávka po parkování. Tyto data jsou od mobilních operátorů a jsou z Poruby, viz. porubská dopravní koncepce. Neočekávám, že budou pro JIH významně rozdílná. Tím chci potvrdit, že místa jsou, jen lidé kteří auta nepotřebují denně by neměli stát tam, kde je o stání poptávka.
    Příklad laviček je vtipný. Jedině bezdomovec si ji možná uzurpuje celou pro sebe na celý den, ovšem do doby než je vyhozen policií. Jinak se tam krátkodobě vystřídá spousta lidí. Pokud bychom si k ní zamkli kolo na celý den, pak už je to nevhodné, jelikož si na ni nikdo nesedne. A o tom je řeč. :)

    Thumb up 1 Thumb down 1
  16. Rdm :

    JSjr.: tedy nevím, jestli je tohle https://bityl.co/Aj2H to na co se odkazujete, tak jsem zkoušel dohledat vámi udávaná čísla a nějak se mi to nedaří. Spíše jsem nalezl informace, že většina obyvatel (rezidenti) během sledovaného měsíce vycestovala z Poruby a nejdelší souvislý pobyt byl kratší než 3 dny. Což odpovídá víkendům. Takže to neodpovídá tomu co píšete.
    Poptávka po stání bude vždy, to co navrhujete, je jen přesunutí problému jinam. Já jakožto téměř denní uživatel auta vidím cirkulaci na blízkých parkovištích kolem K-Tria a nepřijde mi, že by zde bylo nějak významné množství aut, které zabírají místo déle než několik dní, ale to je jen situace v blízkém okolí, třeba na Dubině tomu může být úplně jinak.
    Přirovnání k lavičce mělo hlavně poukázat na váš argument o veřejném prostranství, kdy „zábor“ parkovacího místa považujete za nepřípustný, ale se „záborem“ lavičky žádný problém nemáte, stejně jako nemáte problém se záborem travnatých ploch pro exkrementy vašeho psa.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  17. JSjr. :

    Nebral bych to jako přesunutí problému jinam, ale jako jeho částečné řešení. Málo využívané vozidla budou stát dále, na odstavných parkovištích a bude více míst pro lidi jako vy, kteří jezdí často. Je to ovšem jen první krok z mnoha, které se musí udělat.
    Platí mezi to i zpoplatnění míst, o které je největší zájem.

    Jinak ano, odkazuji se na tuto studii. Například se v ní píše: „Hlavním problémem porubského parkování není nedostatek parkovacích míst, nýbrž jejich zaplnění dlouhodobě stojícími a málo užívanými automobily. K tomuto závěru směřují veškerá data eParkomatu.“
    Ale mnou zmiňované čísla najdete na stránce 82, celá datová analýza od mobilních operátorů začíná od strany 57.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  18. Rdm :

    JSjr.: mohu vědět, kde byste si taková odstavná parkoviště v rámci JIHu představoval a jestli by byla zajištěna jejich nonstop ostraha? Protože takové obří parkoviště třeba za Albertem na Dubině, bude pro zloděje mnohem zajímavější, než parkoviště u Polikliniky.

    No nevím, když v té studii čtu „Zde je vhodné opět připomenout, že noční parkování je silně zkresleno tím, že technologie společnosti eParkomat zachytí pouze krátkodobá stání (podmínka příjezd po 15:00, odjezd další
    den před 11:00).“ nebo když se podívám na vámi zmiňovanou stranu 82, tak mám pocit, že se autoři poměrně často sami „shazují“ a opakovaně z výpočtu některá vozidla vyřazují, čímž ty statistiky dost zkreslují, tak z té studie nemá dobrý pocit.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  19. JSjr. :

    Rdm: Falešný pocit bezpečí když auto nestojí pod barákem? Je to jako s vymístěním dodávek, dneska už to nikomu nepřijde divné.
    Nejsem z Jihu, takže místa neporadím, ale ano, parkoviště u obchodních center se přímo nabízí.

    Thumb up 1 Thumb down 3
  20. Rdm :

    JSjr.: proč falešný pocit bezpečí? Myslíte, že velké parkoviště ve „vyloučené“ lokalitě, na kterém bude i přes den minimální provoz, vzdálené od nejbližšího obydlí, bude stejně bezpečné, jako parkoviště mezi domy, kde se pohybují lidé i v noci a když někdo způsobí nějaký hluk, tak je pravděpodobné, že jej při tom někdo přichytí?
    Dodávky jsou něco jiného, to jsou pracovní nástroje jejichž parkování má zajistit firma ve svých prostorách. Nářadí z Liberty asi taky běžně netaháte domů, že?
    Parkoviště u obchodních center jsou soukromá, nemůžete je donutit, aby umožnili parkování dlouhodobých stání. Stačí se podívat na parkoviště u Kauflandu na Karolině, tam měli problém s krátkodobým stáním zaměstnanců z Tieta, že tam zavedli placené parkování.

    Thumb up 5 Thumb down 0
  21. JSjr. :

    Rdm: Nevím zda je parkoviště u obchodních center vyloučená lokalita. :)
    Je to o jednání, zatím to vidíte moc černě všechno. Třeba v Porubě už funguje normálně k tomuto účelu parkoviště VŠB, kdy na něm stojí auta, co například navštěvují KD Poklad. Nebo pokud se v blízkosti opravují vnitrobloky, funguje to jako náhradní parkoviště.
    Chystá se další, podzemní parkování u Albertu, je to o tom, že se zástupci radnice domluví s majiteli příslušných parkovišť.
    Pro ně to je taky výhodné, zvyšuje se pohyb lidí v místě a člověk, co tam přijde párkrát měsíčně pro auto si může i nakoupit.

    A vemte si teď hypotetický příklad, kdyby městská policie pokutovala každé špatně zaparkované auto, nyní se to prostě jen toleruje, ale je to už neudržitelné, lidé stojí čím dál tím více na drzo. Donutilo by to lidi stát na místech k tomu určených i kdyby to měli dál od baráku, nebo by sbírali pokuty a křičeli o nespravedlnosti, že nemají kde parkovat? Samozřejmě to druhé, bohužel.
    Já si tady nevymýšlím nic nového, na západě toto v různých formách funguje běžně.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  22. Rdm :

    JSjr.: osvěžte mi paměť, které obchodní centrum je u nás otevřeno nonstop, asi jsem už zapomněl. Pod pojmem „vyloučená lokalita“ jsem měl na myslí místo, kde v noci o človíčka „nezavadíte“, takže se místo stane „rájem“ pro zloděje.
    Co funguje u VŠB? Krátkodobé záchytné parkoviště v době, kdy je VŠB v podstatě uzavřena? Vždyť to je úplný opak toho o čem se bavíme.
    Pro OC to vůbec výhodné není, zablokujete část kapacity parkoviště dlouhodobě stojícími vozidly, což se projeví před vánoci, kdy i přes rok poloprázdné parkoviště jsou narvaná do posledního místa, čímž přijde o část tržeb. A našly by se určitě i další nepřímé náklady s takovou blokací místa.
    Váš hypotetický příklad asi nechápu, nevšiml jsem si vážnějších problémů se špatným parkováním, ale tak v Porubě to možná máte jinak :)

    Thumb up 3 Thumb down 0
  23. JSjr. :

    Rdm: Obchodní centrum nepotřebuje být otevřeno nonstop, stačí aby mělo 24/7 otevřené garáže. Jak jsem psal, Albert je proto se svým podzemím ideální. Nyní je na řadě Tesco Poruba či další, Kaufland. Jejich parkoviště jsou naddimenzované a je třeba je využívat.
    Vyloučená lokalita? Jaká vyloučená lokalita, ve městě jako je Ostrava? Když necháte v autě tašku ukradnout vám ji i když na auto koukáte s okna. Copak mluvím o nějakém poli uprostřed ničeho? Co třeba velké odstavné parkoviště, které se už nyní staví pod termínem P+R? Ve dne využívány přespolními, přes noc dlouhodobě parkujícími. Místo je i pod kamerama.
    VŠB byl jako příklad využití volných parkovacích ploch v nočních hodinách, kdy je logicky škola nepotřebuje.
    Pokud se budou naplno využívat existující parkovací plochy a lidi se je naučí efektivně používat, není třeba stavět nové.

    Spekulujete proč nejdou věci, které už jsou vyřešeny a vyjednány, takže odpověď, jestli to pro centra je nebo není výhodné je zřejmě ano, když souhlasily. Je asi lepší když zablokujete dlouhodobě odstavenými vozidly velké parkoviště u obchodních center, než aby ty vozidla stály ve vnitroblocích a ubíraly místa lidem, kteří je využívají denně.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  24. davidb :

    JSjr.:
    Myslíte te to tak jako to funguje v Albertu na Dubině? Že je část vyhrazena pro dlouhodobé parkování, za které si platíte?
    To souhlasím. Ale to je na každém soukromém subjektu ať si přebere zda se mu to vyplatí.
    http://onlineparking.cz/cenik/

    Jak chcete třeba u té VŠB zajistit, aby parkoviště bylo volné třeba od 7 hodiny kdy tam najíždějí zaměstnanci?
    Chápu u akcí v Pokladu, ale jak zajistíte, že tam nebudou parkovat místní?

    Thumb up 1 Thumb down 0
  25. Rdm :

    JSjr.: promiňte, ale poněkud se v tom plácáte. Diskuze započala na tom, že chcete „vytěsnit“ málo užívaná vozidla na nějaká odstavná, nehlídaná parkoviště. Nicméně většina z řešení, které jste nabídl vlastně neumožňuje stání na déle než řekněme 12 hodin a pokud ano (Albert Dubina), tak jde o placené stání.
    Je samozřejmě super, když OC vyčlení parkoviště i pro „nezákazníky“, jenže ne každé OC na to má kapacity, viz Kaufland na Kalorině, který ho kvůli toho zpoplatnil. Za „vyloučené“ považuji třeba parkoviště u Avionu https://mapy.cz/s/hapafozucu, řekněte, když tam zaparkuji v deset večer, jak se od tama dostanu domů?

    Takže znovu: kde mám parkovat vozidlo, které využívám jen třeba o víkendech, tedy 4x do měsíce a bude to v rozumné dojezdové vzdálenosti MHD?

    Thumb up 1 Thumb down 0
  26. JSjr. :

    davidb: Přece zpoplatněním, pokud tam zaparkuje někdo, kdo opravdu ráno nejezdí do práce, pak bude zkasírován. Takových aut bude ale minimum, protože lidé budou vědět, jak parkoviště funguje. Každý máme přece svůj denní režim a jsme schopni jej do těchto časů napasovat.
    Napadá mě, že u vstupenky bude rovnou poukázka na parkovací místo, a jako bonus bude jezdit minibus, který vás k pokladu zaveze.
    Nechtějte po mě ale konkrétní řešení na každou situaci, já to nevymýšlel, jen studoval a ze skeptika se mě díky tomu stal podporovatel řešení.

    Rdm: Nepsal jsem nic o nehlídaných parkovištích, motivace pro řidiče musí být i taková, že místo bude např. pod kamerami.
    Druhou motivací je zpoplatnění parkovacích míst, o které je zájem. Ano i když je to pod barákem.
    Do programu by se samozřejmě zapojili OC, které na to kapacity mají a které jsou buď na trase MHD, nebo zde bude fungovat poptávková doprava, která bude v pravidelných intervalech vozit lidi do domovů.

    Dnes máme mobilní aplikace, kterými si vozíme jídlo, taxi.. Proč nemít i přibližováky k vozidlu nebo vození dětí do kroužků?

    Thumb up 2 Thumb down 0
  27. davidb :

    JSjr.:
    Češi ale nechtějí platit za parkování!
    A Česi nechtějí parkovat dál od domu!
    U nás máme několik garáží – a i tak někteří parkují u domu a ne v garáži.
    A když město chtělo dát postavit cca 20-30 garáží, kdy by vše pořešili a občan by si pak postavenou garáž postavil, tak nebyl zájjem.
    I když to bylo 500 metrů od 130 bytů!

    Thumb up 0 Thumb down 0
  28. Rdm :

    JSjr.: ne, psal jste, že by se měly auta „vytlačit“ na odstavná parkoviště a není obvyklé, aby byla taková parkoviště automaticky hlídána, protože to jsou náklady, které musí někdo zaplatit.
    OC jste do toho zapojil až později, jenže na JIHu těch OC zase tolik nemáme, aby se daly rozumně využít, takže logicky by se musely stavět velké odstavné plochy ve stylu letištních parkovišť, kde by jste tedy buď zřídil napojení na MHD nebo vlastní formu dopravy. Opravdu by všem přišlo zábavné volat taxíka, aby mě za 200 Kč odvezl k autu, se kterým bych pak přijel zpátky domů pro zbytek rodiny a věci.

    Thumb up 2 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.