Prodloužení Dlouhé třídy v Havířově

Havířov plánuje prodloužení Dlouhé třídy směrem k plánovanému obchvatu. Město vypsalo veřejnou zakázku na vyhotovení projektové dokumentace.

Předmětem veřejné zakázky je:
– vypracování projektové dokumentace pro povolení stavby včetně kompletní inženýrské činnosti potřebné pro zajištění vydání pravomocného povolení stavby
– vypracování projektové dokumentace pro provádění stavby včetně položkového rozpočtu a slepého výkazu výměr pro výběr zhotovitele
– výkon autorského dozoru při realizaci stavby, který bude vykonáván na základě písemného pokynu zadavatele až do předání a převzetí stavby
– provedení a vyhodnocení všech potřebných průzkumů (zejména inženýrsko geologický průzkum, biologické hodnocení vč. migračního posouzení, geodetické doměření, podrobný průzkum existence IS, geotechnický průzkum včetně pedologického průzkumu, dendrologický průzkum, hluková a rozptylová studie)
pro stavbu související s prodloužením Dlouhé třídy v Havířově.

Podkladem pro vypracování projektové dokumentace je studie, která je součástí příloh veřejné zakázky.

pramen: vhodne-uverejneni.cz

Související články

  • žádné související články, zkuste tagy pod nadpisem..

Komentáře

  1. Martin :

    Likvidace Podlesí a Životic, tohle jde z choré hlavy…

    Thumb up 30 Thumb down 47
  2. Brona :

    Už aby to bylo i bez ohledu na obchvat. Vyřeší se tak po více jak 40 let nedodělek z 80 let, kdy se z východu dá do 70 tisícového města! dostat jen po jedné jediné silnici.

    Thumb up 67 Thumb down 10
  3. Karla :

    Vždy jsem si myslela, že obchvat má městům ulevit od nadměrné dopravy.(Myslím, že Havířov přetížen není.) Ale tady se navede množství aut přímo do jedné z jeho obydlených částí. Do budoucna se podle studie počítá s 5 500 auty za den. Nějak to nedává logiku a popírá to smysl obchvatu. Na Podlesí a v Životicích se lidem poničí bydlení. A to nemluvím o ovzduší, které se v zimních měsících ještě zhorší. Myslím, že by stačilo upravit rondel.

    Thumb up 15 Thumb down 32
  4. Pavel :

    Karla: tato oblast se za posledních třicet let zabydlela – řekl bych, že spíše přelidnila – územnímu plánu na vzdory (a to nejen tomu z roku 95, ale i plánům mnohem starším – stačí si položit otázku, proč asi uvedená čtyřproudová třída končí kdesi v lese a pokračuje dál jakousi spletí účelových komunikací – kdysi v loukách a polích a lesnich remízcích, s roztroušenou výstavbou zemědělských usedlostí, tak charakteristickou pro zdejší kraj pod horami, s parametry sotva pro jedno auto v jednom směru) – smůla a špatná volba pro prominentní výstavbu – teď už zbývá než mobilizovat ekologické aktivisty (ale tuto krásnou kdysi přírodní lokalitu dnes neničí jakýsi přivaděč k nepovedenému obchvatu, tu už za třicet let zlikvidovali předimenzovanou výstavbou).

    Thumb up 31 Thumb down 1
  5. Marek Ciprys :

    Můžete se přijít zeptat představitelů města Havířov proč koupili sady Životice.
    V sobotu 17. května 2025 do 10 do 17 hodin proběhne v Sadech Životice Májový den, který bude opět doprovázet živá hudba, zábava pro celé rodiny a lidé si mohou odnést i různé odrůdy jablek. Nebudou chybět ani komentované prohlídky přímo v alejích jabloní. Součástí této akce bude i návštěva Mobilní radnice. Na vše, co vás zajímá, se přijďte zeptat přímo vedení města Havířova včetně primátora Ondřeje Baránka. Mobilní radnice na vás bude čekat na Májovém dni 17. května v Havířově-Životicích.

    Thumb up 3 Thumb down 1
  6. Jiří :

    Ono to nebude tak horké.15 let se určitě dít nic nebude.

    Thumb up 0 Thumb down 1
  7. Robert Seidl :

    To se konat nebude všichni zúčastnění v tomto chorém projektu budou bručet

    Thumb up 1 Thumb down 12
  8. Robert :

    Absolutní nesmysl další nával aut do města. Opravdu v Havířově na magistrátu tupé hlavy.

    Thumb up 2 Thumb down 17
  9. Hans :

    Na rozdíl od obchvatu mi tohle dává na 100% smysl. Silnice přes Bludovičák je přetížená naopak bulvár zvaný Dlouhá třída, který měl původně vést veškerou dopravu na Těšín většinu dne prakticky zeje prázdnotou. Tím prodloužením se zlepší několik problémů zároveň – šikana řidičů v obytných zónách v Životicích, doprava na Bludovičáku a průjezdnost na Albrechtice a Stonavu. Kdyby to bylo na mě, tak prodlužuju Dlouhou třídu v nějaké formě až do Těšína, ať se nemusí jezdit x-km oklikou přes Těrlicko.

    Thumb up 19 Thumb down 1
  10. Tom :

    Kdejaké menší město ma obchvat, Havířov je snad poslední v MS kraji Fakt nevim o čem se tady pořád debatuje. Klasické NIMBY, my nechceme auta, ale přes Havířov se nám do Těrlicka a Životic jezdí dobře. Teď když mohou mít vlastní cestu, tak se jim to pochopitelně nelíbí. A mimochodem v územním plánu je obchvat uveden roky. Každý kdo si tam postavil barák to dělal vědomě. A dále, dle návrhu se bavíme je jednotkách domů které se budou vykupovat. A Životic se to dotýká minimálně. Navržená varianta je velice šetrná.
    A při vší úctě, na nějaké pomníčky se tady desítky let kašlalo a najednou se v lidech vzedme vlna patriotismu.
    Ve zkratce tady jsou sobečtí pokrytci, kteří drží v šachu celé město jenom proto, že oni chtějí mít na zahradě klid a zbytek města je jim totálně ukradený. Ten obchvat je absolutně klíčový proto, aby se to město mohlo konečně rozvíjet a obávám se, že nějaká marginální skupina sobců na tom nic moc nezmění.

    Thumb up 21 Thumb down 3
  11. adélka :

    Robert: Zřejmě došlo k nepochopení smyslu slova obchvat :-)

    Thumb up 0 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.