Především obyvatelé Havířova se mohou vyjádřit, který návrh řešení prostoru před místní železniční stanicí by upřednostnili.
Všechny čtyři představené návrhy počítají se zachováním nádražní haly, kterou původně chtěly České dráhy odstranit. Návrhy nechalo připravit město s tím, že řeší pouze přednádražní prostor, který je v jeho vlastnictví. Železniční stanice, včetně haly, patří stále Českým dráhám.
Hlasování je možné pouze na lístcích z tištěného vydání Radničních listů. Město tím chce omezit ovlivnění lidmi mimo město.
„Od nadcházejícího pondělí mohou obyvatelé Havířova hlasovat o budoucí podobě prostoru před havířovským nádražím. Hlasovat není možné elektronicky, i když varianty návrhů budoucí podoby se od pondělí objeví také na webových stranách města. Především jsou ale zveřejněny v měsíčníku Havířova Radniční listy, kde jsou lidem k dispozici také anketní lístky. Ty budou moci hlasující vhazovat se zvolenou podobou prostoru přednádraží do uren na pěti místech v Havířově,“ informovala mluvčí havířovského magistrátu Eva Wojnarová.
Varianta 1 – 152 parkovacích míst, na zastřešení chce autor použít ocelovou konstrukci a exteriérové membránové plachty
Varianta 2 – 152 parkovacích míst, na zastřešení má být použita ocelová konstrukce a bezpečnostní sklo, popřípadě akrylát
Varianta 3 – 182 parkovacích míst, zastřešení ocelovou konstrukcí s použitím plechové krytiny se světlíky
Varianta 4 – 182 parkovacích míst, zastřešení ocelovou příhradovou konstrukcí s využitím nerezového plechu a plechové krytiny
zdroj: denik.cz
riltr :
No, ani v jednom návrhu nevidím zpátky Směrník…že by ho už zastupitelé havířova nechtěli?
23.11.2015 05:37MarianL. :
Cokoliv jen ne ty plachty. Vypdají hrozně už po pár letech.
23.11.2015 08:40Cyril :
Líbí se mi zastřešení přechodu pro chodce. Celý prostor na mě pak působí kompaktně.
23.11.2015 09:07Rýša :
MarianL.: Záleží ale jak kvalitní materiál na plachty je použit a možná asi i na konstrukci plachet. Třeba u Orchardu jsou už několik let a vypadají stále dobře. Kdybych ale mohl hlasovat, tak u havířovského nádraží bych byl pro 2.variantu. Havířov je hezké, příjemné město. Přál bych mu, aby se vlakové nádraží s přednádražním prostorem podařilo vyřešit ke spokojenosti co nejširší veřejnosti.
23.11.2015 10:12aldik :
No je fakt, že nakonec jsem rád že nádraží pořád stojí i když zpočátku jsem měl taky opačný názor :) Ta hala bude vždycky lepší čekárna jak ty původně navrhované zpočátku bílé plachty a mini krytá čekárna v původním návrhu. Klidně bych v těch návrzích osekal i tu plochu přímo před halou- zastávky dát přímo před ní, hala je pro lidi dost velká a čekat se může hlavně tam, pak bude i víc prostoru pro parkování aut vedle.
23.11.2015 13:51Tomas T. :
riltr: No nevim jestli ho chteji nebo ne, ale spis jim ho z ostravy nedaji.
24.11.2015 08:27LK :
docela zajímavé by bylo, kdyby na tomto webu byla možnost orientačního hlasování
24.11.2015 11:36Sanju :
Text na webu ČT24: http://www.ceskatelevize.cz/ct24/regiony/1623985-havirovsky-brusel-ceka-na-noveho-majitele-mesto-chce-opravit-prednadrazi
Vaší pozornosti hlavně doporučuji větu primátora Pawlase: „Názor architektů je jistě důležitý, ale podle nás je nejdůležitější to, co si myslí občané. To oni budou prostor využívat.“
V kontextu „rekontrukce“ havířovského autobusového nádraží opravdu paráda :-)
24.11.2015 12:17Hynek [msstavby.cz] :
Sanju: ale zas jako v kontextu toho, ze tu maji x vybranych navrhu, ktere se lisi akorat zastresenim, tak klidne at si lidi vyberou, s tim nemam problem.. pokud vysledky pak dodrzi a nebude to jen nejake ‚oceneni verejnosti‘, prosim.
24.11.2015 12:34Honza :
Osobně se mi líbí varianta číslo 2. Je vzdušná a nejvíce ladí s bohatým prosklením odbavovací haly .
24.11.2015 23:01V anketě na http://karvinsky.denik.cz Vítězí číslo 4. Nabízí nejvíc parkovací míst a největší kryté přístřeší pro cestující . Prostě jednoduché počty.
Daniel Šebesta :
Nechápu, jak si může město takový hnus navrhnout. Panebože, všechna světová nádraží a přednádraží (no to sice Havířovské ani náhodou není) mají vypsanou otevřenou soutěž jakožto společenský prostor, město může tuto soutěž častečně hlídat a upravit parametry, ale panebože využít 2 slovy dvě architektonické (možná bych měl spíš říct projekční) kanceláře, kdy každá udělá dva návrhy, které mají rozdíl pouze v tom, že se oblékly do jiných kabátů, je fakt s prominutím trapárna… Jsem nasrán :-(
25.11.2015 14:30Honza :
http://karvinsky.denik.cz/zpravy_region/lide-si-vybrali-podobu-prostoru-pred-vlakovym-nadrazim-20160113.html
14.01.2016 12:42Pavel Urban :
Osobně se domnívám, že město Havířov řídí nekompetentní lidé zaštiťující svou nekompetentnost tzv. názorem lidí. Stačí správně položený sled otázek a názor je venku – Chcete neustále pajdat po rozbitých komunikacích přednádraží? Chcete překračovat bezdomovce u nádraží? Chcete mrznout v nepohostinné odbavovací hale nádraží? … … Chce abychom stávající nádraží zbourali a postavili nové, krásné (však jste viděli:-()? ANOOOOO!!!! Na Havířovské poměry nadstandardní (na komunistické poměry i zdařile kvalitní) architektura vstupní brány do města – tedy nádraží nemůže být přece zásahem naprosto nekompetentních lidí zlikvidována. Za pětadvacet let nové historie nevyrostla kromě nákupních hangárů v tom našem Havířověčku krásném střediskovém žádná pořádná, pěkná nová stavba – pozitivně se lze snad vyjádřit jen o zdařilé rekonstrukci Budoucnosti a dostavbě jižní části náměstí u Labužníka. Tento prostor ovšem hyzdí nefunkční kyvadlo (kde se zde radní ptali na názor občanů, když v anketě vyhrálo dílo jiné…) Takže látejmě dál, bourejme a to naše krásné sídliště zvelebujme v duchu komunistických sídlišť osmdesátých let.
04.05.2016 12:24