Město Ostrava vypsalo veřejnou zakázku na rekonstrukci podchodu a přilehlých zastávek Dřevoprodej v Ostravě-Hrabůvce.
Předmětem veřejné zakázky je realizace stavby „Rekonstrukce podchodu pod ul. Místeckou, Ostrava-Jih“ v k. ú. Hrabůvka, obec Ostrava, dle projektové dokumentace pro provádění stavby „Rekonstrukce podchodu pod ul. Místeckou Ostrava-Jih“, zpracované společností Ateliér IDEA spol. s r.o., IČO: 15502309 se sídlem Strmá 640/12, Mariánské Hory, 709 00 Ostrava, zak. č. 22-9/20. Součástí plnění předmětu této veřejné zakázky je také zajištění rozvojové a udržovací péče o vysazené vegetační prvky po dobu 5 let.
Aktuální podoba projektu je částečně jin, než investiční záměr. Některé změny jsou vítané, jiné ne.
Současný stav
Zastávky Dřevoprodej jsou obsluhovány tramvajovou dopravou (linka č.1), městskou hromadnou dopravou (linky č. 39, 62) a meziměstskými autobusy (333, 351, 352, 353, 354, 371, 372, 385, 386, 670) a dálkovými autobusovými spoji. V současné době je podchod veden již pod tramvajovou tratí. Má celkově čtyři vstupy/výstupy.
Navrhovaný stav
V nové podobě lokality jsou podchody vedeny již jen pod ulicí Místecká. Vstup do podchodu před tramvajovou tratí bude zrušen. Jelikož zastávky tramvají budou posunuty k sobě. Bude zrušen i výstup k současné poloze tramvajového nástupiště směr centrum. Výtahy zde nebudou. I když je zde vyšší frekvence spojů meziměstských autobusů, chybí v této části nástupiště alespoň částečné zastřešení nástupiště. Přístřešek tohoto spojeného nástupiště autobusů a tramvají se nachází jen na opačném konci, pro cestující čekající na tramvaj. Zastřešeny jsou vstupy do podchodu. Na ostatních nástupištích, tedy autobusové nástupiště za ulici Místeckou, a tramvajové nástupiště směr Dubina nějaké přístřešky jsou. V investičním záměru zastřešení části nástupiště pro cestující čekající na autobusové spoje bylo řešeno příjemně a dostatečně.
Přístřešek pro cestující čekající na autobusové spoje chybí. Je zastřešen vstup, který však není dostačující.
Na konci spojeného nástupiště již jakýsi přístřešek je.
Zastřešen je pouze vstup do podchodu:
Pokud se podíváme na krytou plochu nástupiště, byl původně přístřešek pro čekající na autobusové spoje řešen velmi dobře a kapacitně:
autor + zdroj: Atelier 38 s.r.o.
Přístřešky na ostatních nástupištích budou v této podobě:
zdroj: tenderarena.cz

Rdm :
Takže se udělala soutěž na vzhled zastávky, aby v končeném důsledku z návrhu zbylo jen torzo?
Jirka :
Rdm: Rdm: No a čekalo se od vedení Ostravy-Jihu něco jiného? Mne to vůbec nepřekvapuje. Na radnici dlouhodobě chybí řešení z pohledu občana, estetické cítění a taky selský rozum. Hold od stolu v kanceláři toho moc nevymyslíš. 🙈
16.11.2021 13:02D-r :
Nezapomeňte tam dat ještě plot a zábradlí.
16.11.2021 13:14Fanda :
Jirka: To je ale akce (stavba) města a né obvodu Ostrava-Jih.
16.11.2021 14:59DRJPJR :
Buď ty nákresy neumím vůbec „číst“ a nebo je fakt u těch busů jakýsi přístřešek až na úplnému konci nástupiště, tj. na opačné straně, než zastaví busy ? Proč proboha ?
16.11.2021 17:22petr :
znamená to tedy, že z povrchu dálnice u zastávky konečně zmizí ty kočičí hlavy?
17.11.2021 06:23Rado :
A potom se někteří diví, že lidí z Ostravy odcházejí. Veřejný prostor zde dostává neustále jednu ránu za druhou. Když je šance postavit něco moderního, vždycky se couvne. Buďto vznikne nějaký kočkopes anebo všechno vypadá stejně jako za socíku, kupř. terminál Hranečník.
17.11.2021 10:52Martin [msstavby.cz] :
DRJPJR: Ten přístřešek tam je pro lidi čekající na tramvaj směr centrum. V současné době je tramvajové nástupiště umístěno jižně od podchodu. Nově bude umístěno severně od podchodu. Naproti stávajícího tramvajového nástupiště směr Dubina. Přístřešky pro cestující autobusem prostě nejsou.
Jirka: Investorem je skutečně Statutární město Ostrava, magistrát.
17.11.2021 11:37Pavel :
Jako jeden z autorů původní architektonické studie + DUR jsem lehce rozčarován, původní přístřešek byl kapacitně samozřejmě řešen jako krytý výstup z podchodu + přístřešek pro čekající na příměstské autobusy. Nicméně musím podotknout, že celé území je extrémně komplikované, vzhledem k množství subjektů, které do území promlouvají (desítky vlastníků pozemků, drážní úřad, ŘSD, DPO, Policie ČR, vlastníků existujicích ale i oficiálně neexistujicích sítí, které byly objeveny přímo pod nástupišti, aj.) – je to jednak pozůstatek socialistické doby, ale také stále větší míra zasíťovaní území města. Neznám důvody zkrácení přístřešku, zda byly relevantní nebo pouze ekonomické, dle mého názoru by stálo za to alespoň přidat malý přístřešek, který se v projektu objevuje na ostatních nástupištích (viz. podoba výše) – bohužel, z původní studie toho zůstalo spíše méně než více, vč. řešení zpevněných ploch – škoda.
04.01.2022 16:09Martin [msstavby.cz] :
Pavel: Děkujeme za vyjádření!
05.01.2022 18:04