Ostravu s Orlovou a Karvinou propojí tramvaj

Město Ostrava na svém zasedání Zastupitelstva dne 14.9. vyjádřilo souhlas s uzavřením memoranda k záměru výstavby tramvajové trati Ostrava-orlová-Karviná.

Cíl memoranda

Toto memorandum vyjadřuje společný zájem Moravskoslezského kraje a měst Ostrava, Karviná, Orlová a Rychvald řešit přípravu a realizaci výstavby tramvajové dráhy a provozování tramvajové dopravy na území Moravskoslezského kraje, které jsou v souladu s Vizí 2030 v oblasti mobilnější a atraktivnější kraj.

Cílem tohoto memoranda je vyjádření společného zájmu na postupném zlepšování kvality, efektivity a ekologizace veřejné dopravy na území Moravskoslezského kraje včetně tramvajového napojení Ostravy na okolní města.

Předmět memoranda

Předmětem a účelem tohoto Memoranda je zájem jeho signatářů vytvořit perspektivní dopravní systém tramvajové dopravy, a tím zlepšovat kvalitu dopravní obslužnosti na území Moravskoslezského kraje s důrazem na její hospodárnost, bezpečnost a šetrnost k životnímu prostředí, zejména ovzduší.

Takto vytvářený dopravní systém tramvajové dopravy bude nadále doplňován o další větve navazující na zpracovanou Koncepci rozvoje dopravní infrastruktury Moravskoslezského kraje a Koncepci rozvoje dopravní obslužnosti Moravskoslezského kraje, včetně jeho rozvojových programů.

Obsah memoranda

Strany tohoto memoranda shodně prohlašují, že je jejich společným cílem projekční příprava, výstavba a provozování meziměstské tramvajové trati mezi městy Ostrava – Orlová – Karviná s možností budoucího připojení nových větví ve městě Orlové. Konkrétně se jedná o realizaci níže uvedených projektů:

Výstavba „meziměstské“ tramvajové dráhy z Ostravy Hranečníku přes terminál Heřmanice, Starý Dvůr a dále přes Orlovou Město do Karviné.

Napojení „meziměstské“ tramvajové dráhy v Ostravě Hranečníku na městskou tramvajovou síť MHD v Ostravě v rámci plné dopravní integrace.

Možnost napojení další „meziměstské“ tramvajové dráhy v Orlové.

Možnost využití „meziměstské“ tramvajové dráhy na území jednotlivých měst pro provoz tramvajové dopravy v rámci MHD, zejména v Ostravě a Karviné.

Signatáři memoranda si budou poskytovat vzájemnou podporu při jednáních s dotčenými městy a obcemi, jejich obyvateli a s vlastníky dotčených pozemků s cílem podpořit realizaci uvedených záměrů.

zdroj: ostrava.cz

Související články


Komentáře

  1. davidb :

    Nechápu to vedení z Hranečníku směr Heřmanice!

    Thumb up 3 Thumb down 1
  2. potkan :

    davidb:
    z toho, co se o tom píše, jsem odtušil tuto trasu:

    https://en.mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&rm=9q7NNxW3OHEk-fEPgW.IpgXQI1h0SGkgRwfgEgQ1feQgQMflMQYfRYA9fYQfdBfUMfT3fR0fVefdkfh8faPCqfZF06f6uCTfVyF9fOCfkCfKVfLZBVf5Sfh1fUCCnfbA2UfLKE0fb2fiffdwfYEfaIfj0D8f3vNKfWkAifYpfb.fXXHPe.0N0fd0LkfT0–ew0hh7fZ0SYf60gN7fl0XvA0gRwCvgPOfhVRPezuMmfjpLvf0F0of8c4U2VO3ApQ7fl1VYB0X721XafCEh5.fXnhBpG1ZrfkFg-.fmjg8FfhKgR.flKXNfi1WLfPfYif4SgN8fQkgOrAkVdf0UgqTevFguTfjJWffYtVXfhU6PdzpZ7fZ48CeaTgXdfdpU5fdjgNuf5agQFf5-gWeEyQu2C6cfjADl2Pfm8LUBZQPfXE60ezNJVfcDJvfa3FefcFBEfY7ffkfHVAffaXBkfbZfh1fdVEPFcHpF1K5fkqNu0o6kf1pJHfg6fj0fNOfkffOfD4fT1GxfhcF1fRCLffVSOUeo2g6ffLKQKfigNCfjUHEfLRECfZGfjVf3xfgEEYfgDNafPM8Rfj5XzDPXUBvSDe.eW-fVvSDfTEYifUkgbY44gPLGj-OA0gTLfgAUnfbxYpf11El&x=18.3439835&y=49.8417130&z=14

    tedy – z Hranečníku po Báňské dráze k ZOO, pak kousek po bývalé vlečce k bývalému dolu Oskar resp. po územní rezervě Východní Obvodové (je v územním plánu Ostravy jako rezerva pro silnici) na hranice Rychvaldu, pak po bývalé KBD za Orlovou a tam by to mělo odbočit ke stávající hlavní silnici kolem šikmého kostela a do Karviné

    Thumb up 14 Thumb down 0
  3. davidb :

    potkan: Nechápu to vedení z Hranečníku směr Heřmanice!
    Díky za vysvětlení.
    Připadá mi to jako velká a zbytečná zajížďka.

    Thumb up 1 Thumb down 3
  4. Jeřdno :

    davidb: Tramvaj k Zoo má smysl hlavně sama o sobě, tohle trasování navíc umožní vuyžít současné těleso vlečky, v kombinaci vedení trasy víceméně obydlenou oblastí. Mě to přijde fajn. Přímo Karviná Ostrava bude asi rychlejší jet vlakem, zajíždka tolik nevadí, pokud to bude trať na samotném tělese, tak to pojede rychle.

    Thumb up 20 Thumb down 1
  5. senior :

    Další možnost vedení Heřmanice – Hranečník:
    Od Rychvaldu po báňské dráze k přestupnímu uzlu u trolejbusové smyčka v Heřmanicích, pak přes Hrušov k hlavnímu nádraží, odkud by soupravy pokračovaly po tramvajové trati Nádražní k divadlu a na smyčku Hranečník (rozvoz cestujících po centru)

    Thumb up 4 Thumb down 3
  6. Jakub :

    Naprostý nesmysl. Orlová a Kurviná se vylidňují. Počet cestujicích v hromadné dopravě obecně klesá. Taková tramvaj pojede z Karvinska do Ostravy 3x déle než součaný vlak. Tramvaj je fantasmagorie které je třeba učinit okamžitou a jasnou přítrž.

    Thumb up 10 Thumb down 14
  7. ivan :

    Super, jsem pro, toto region potřebuje.

    Thumb up 17 Thumb down 5
  8. davidb :

    Jeřdno:
    K ZOO to chápu.Jen bych to za ZOO vedl přes Michálkovice na Petřvald – Březiny.
    A druhou větev vedl tak jak tady zmiňuje „senior“.
    Ale neznám pozadí.

    Thumb up 6 Thumb down 1
  9. Milan Kolebač :

    Mohli by do té sítě zařadit i Bohumín, jak to kdysi bylo! To by pak bylo úplné řešení.

    Thumb up 10 Thumb down 0
  10. adamous :

    Za me by davalo smysl tam napojit jeste ten Bohumin, Havirov a klidne jednou i Hlucin.

    Thumb up 9 Thumb down 1
  11. Mx :

    Sice možná dobrý nápad, ale typický předvolební výkřik, aby vznikl dojem velkého rozvoje města. Není ani na halu, kostku ap.

    Thumb up 14 Thumb down 5
  12. Peťa Šamonyl :

    Tohle je absolutní nesmysl! Vlak z Ostravy do Karviné jede 19 minut. Na co tramvaj proboha…

    Thumb up 10 Thumb down 10
  13. JB :

    Peťa Šamonyl :
    Tohle je absolutní nesmysl! Vlak z Ostravy do Karviné jede 19 minut. Na co tramvaj proboha…

    22.09.2022 18:13

    třeba na to, že z Hranečníku (ani blízkého okolí) vlak nejezdí, vlak nestaví co 500 m a jezdí úplně jinudy.

    Thumb up 19 Thumb down 2
  14. Jeřdno :

    davidb: rozumím, ale tam nikdo nebydlí, navíc je blízko Ulice Ostravská, mine to úplně Orlovou. Zatímcio avizovaným spojem to pobere něco v Rychvaldě a Orlové.A jak říkám, nečekám,. že by gró na této trati dělali lidé, kteří pojedou z konečné na konečnou.

    Thumb up 6 Thumb down 0
  15. Pavel :

    Jeřdno: Tak v Ostravě je přece normální, že tramvaj nemá jezdit tam, kde bydlí lidé – viz protesty proti tramvaji v Porubě a Pustkovci.

    Thumb up 16 Thumb down 1
  16. Irena Chmelova :

    Jako dítě tramvaje pamatuji(jsem z Orlové) myslím že by to mohlo fungovat ale s ,naším tempem ‚se já už toho asi nedoziji.

    Thumb up 2 Thumb down 1
  17. O. :

    Pavel: Ja myslim, ze ten problem tramvaje v Porube a Pustkovci je hlavne kvuli tomu nesmyslnemu trasovani. Tramvaj v tech mistech by byla fajn, ale urcite ne po uzke a klikatici se ulici Prubezne. O par metru vedle je rovna a siroka ulice B. Nikodema, trasa po ni by byla i rychlejsi a obslouzila by vice lidi, po obou stranach jsou panelaky, na rozdil od Prubezne, ktera vede kolem lesa.

    Thumb up 10 Thumb down 0
  18. davidb :

    O.:
    Po Průběžné to vést musí!
    Jak jinak byste to vedl od Duhy ke Globusu?
    https://novatramvajporuba.cz/trasy/

    A druhá varianta je od Duhy na Martinovskou také po B. Nikodéma.

    Thumb up 0 Thumb down 3
  19. O. :

    davidb: Rektorat VSB – Pustkovec – kolem hospody U taty, a ted pozor, odbocka doleva nahoru na B. Nikodema, hned za rondlem (kdysi krizovatkou) je tam zastaka „Duha“ (bingo) Dale pak nahoru na Jeremiase a podel Opavske ke Globusu.
    Po Prubezne je to opravdu nesmysl, bezte se tam osobne podivat, nacpat tu tramvaj na tu ulici v useku od domov duchodcu po stavebni fakulta je zverstvo.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  20. O. :

    Jeste teda z dovolenim posledni prispevek k tramvaji ke Globusu: Kdyby za ty prachy radeji dokoncili severni spoj, natahli trolejbusove draty k cistirnam na Martinovske a z centra pres Fifejdy by jezdily do Poruby nejake parcialni trolejbusy, tak by pak mohly pokracovat jak po Prubezne, tak po Nikodema, tak i do jinych casti Poruby. Nemusely by se nikde kopat nove koleje, mohlo by vzniknout vice linek, spojeni z Poruby na Fifejdy a do centra by bylo nmohem rychlejsi a krizovatce u Vodarny by to taky ulevilo, plus cele ulici 28. rijna od Martinovske, pres svinovske mosty dale.
    Ale nekteri uz v tom „utratili“ tolik usili a energie, ze si uz neumi nebo nechteji pripustit, ze ta zvolena varianta je opravdu spatna.

    Thumb up 7 Thumb down 7
  21. Luděk :

    Zeptám se, jak to vypadá s tou novou tratí na Pustkovci? Na oficiální webu novatramvajporuba.cz je poslední aktualita z března 2020…. Za 2,5 roku žádná změna?

    Thumb up 6 Thumb down 0
  22. Karel :

    Spíše by se měla urychlit výstavba silnice 1/56 a v trase dnešní silnice obnovit původní tramvaj Hlučín – Ostrava.
    https://mapy.cz/turisticka?mereni-vzdalenosti&rm=9pxuWxWhgvfdnVQfQ1gfzfc1gspL1gY060gVJKGgzsW0gowQ1gYh00gW2fd1gQffb1hDyeC0ieBfAfhrgfGUhLLe40gdleF1gTJe50Vy&x=18.2460098&y=49.8853242&z=13

    Při elektrifikaci trati až do Opavy by pak tato tramvaj pomohla přetížené jednokolejné trati Opava – Svinov.

    Thumb up 6 Thumb down 5
  23. R.L. :

    Karviná má potenciál být 1 v turistickém ruchu v rámci MS kraje: historické centrum se zámkem Fryštát je bývalou slezskou rezidencí Českého království, jsou tady i unikátní šachty, Dinopark, moře, Lázně Darkov plné arabské klientely, Slezská universita, šikmý kostel, Archeopark coby kamenem dohodil a to se začne k tomu všemu tady ještě budovat i dvě velká zábavní centra… spojení centra Karviné s centrem Ostravy je tedy klíčové a nezbytné. Určitě palec nahoru a velká podpora!

    Thumb up 15 Thumb down 10
  24. Tomas :

    Nejsou schopni pokrýt MHD a spravit jakoukoli komunikaci v Orlové atd. Tak nevím co za inteligenta vymyslelo tuhle blbost s tramvají opravdu

    Thumb up 2 Thumb down 4
  25. Michael :

    Jestli podle mě má nějaká města smysl více propojit, tak je to Ostrava – Havířov – Karviná. Je až trestuhodné, jak kraj ignoruje své druhé největší město.

    Přivádět tramvaj do Orlové je v současné době nesmysl, tam bych se spíš zaměřil na to, aby se město zbavilo statusu „největšího města bez železničního spojení v republice“.

    Thumb up 2 Thumb down 2
  26. jvndys :

    podle úp Ostrava je nejspíše varianta jako píše senior ta konkrétní… tramvaj má vést po vlečce hrušov-rychvald-orlová a napojit se podle územní rezervy DZ10/R na plánovanou prodlouženou skladištní, kde bude další propojení tramvaje na hlučínskou

    Thumb up 1 Thumb down 0
  27. jvndys :

    jvndys: zapomněl jsem dodat, že samozřejmě skrz skladištní bude propojení i na hlavní nádraží…tohle propojení má extrémní potenciál a doufám, že se jej jako orlovák dožiju

    Thumb up 1 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.