Projekt „Optimalizace a elektrizace trati Ostrava-Kunčice – Frýdek-Místek“ prochází procesem EIA. Z dokumentace jsou tak patrné detaily úprav trati.
Předmětem záměru je elektrizace trati, zkapacitnění úseku Vratimov – Frýdek-Místek zdvojkolejnějím, zvýšení bezpečnosti provozu, zajištění spolehlivého provozu, zajištění potřebných parametrů pro provoz nákladní dopravy, zajištění bezbariérového přístupu pro osoby s omezenou schopností pohybu a orientace, zlepšení technického stavu řešené trati, zajištění parametrů interoperability. V rámci stavby proběhne celková rekonstrukce svršku a spodku v celém úseku stavby , komplexní rekonstrukce nástupišť v žst. Vratimov, Paskov, Lískovec u Frýdku-Místku a Frýdek-Místek. Dále budou rekonstruovány vybrané inženýrské objekty dráze přilehlých jako pozemní stavby, mosty, zdi a sanace skalních zářezů. Současně dojde k zrušení vybraných železničních přejezdů a nahrazením některých z nich silničními podjezdy. Rekonstrukce trati zasáhne také provozní soubory např. zabezpečovací zařízení, informační, rozhlasové a kamerové systémy. Součásti stavby je i nová trakční napájecí stanice v k.ú. Lískovec u Frýdku-Místku pro napájení trakčního vedení.
Trať Ostrava-Kunčice – Valašské Meziříčí je v úseku Ostrava-Kunčice – Vratimov dvoukolejnou a v úseku Vratimov – Frýdek-Místek jednokolejnou tratí č. 323. Z hlediska rozsahu je stavba omezena krajními výhybkami (mimo) ve stanici Ostrava-Kunčice a Frýdek-Místek (včetně).Délka stavby v rozsahu rekonstrukce kolejí je 14,5 km, maximální traťová rychlost: V 150 = 120km/h. V současné době je trať Ostrava-Kunčice – Valašské Meziříčí vedena jako regionální, traťová rychlost je 80km/h.
zdroj: EIA

Poslední komentáře