Okružní křižovatka, Příbor

V Příboře byla na sjezdu z dálnice D48 vybudována nová okružní křižovatka.

Důvodem pro stavební úpravu bylo zkrácení dojížděcího času pro obyvatele Kateřinic, Trnávky a místní části Hájov ze směru od Nového Jičína. Situace neumožňovala při sjezdu z D48 na Místeckou ulici ve směru od Nového Jičína odbočení doleva na komunikaci vedenou souběžně se silnicí D48.

Stav před realizací okružní křižovatky

Umístění okružní křižovatky

Související články


Komentáře

  1. Ic540 :

    Jednoznačně palec nahoru. 👍
    Více takových staveb a řešení. 👍

    Thumb up 3 Thumb down 0
  2. Robur :

    Ic540: Já bych dodatečnou stavbu kruhového objezdu nechválil. Je spíše těžko pochopitelné, že se kruhový objezd nerealizoval již se stavbou dálnice a všech nájezdů. Ke stavbě dálnice se vyjadřovalo město Příbor a těm mělo být jasné, že auta do Kateřinic, Trnávky a Hájova budou muset sjet na předchozím sjezdu a projet nesmyslně celé město a nebo použít tento sjezd a poté se různě otáčet u benzinky (takto do řešila většina).

    Thumb up 22 Thumb down 2
  3. Pavel Netušil :

    Robur:
    Dobrý den, tuto skutečnost jsme komunikovali všemi možnými způsoby, ale nemám problém to vysvětlit po sto prvé: když mělo město Příbor v roce 2007 možnost připomínkovat rozšíření r48 na d48, v projektu byl pouze jediný sjezd na Příbor, a to u Šibeňáku. Jen díky obrovskému úsilí tehdejšího vedení v čele s Milanem Strakošem bylo dodatečně do projektu doplněno místo sjezdu u průmyslové zóny. Doplnění projektu se nakonec podařilo prosadit na poslední chvíli – v té podobě, ve které bylo realizováno. Město Příbor mělo pouze možnost vzít to tak jak je, nebo být proti a nemít vůbec nic. Nelze se tedy tehdejšímu vedení divit, že i ten sjezd tak jak vypadal považovali za vítězství. Měli bychom jim být za to vděčni, protože druhá možnost znamenala permanentní průjezd kamionů přes celý Příbor.

    Thumb up 23 Thumb down 9
  4. Robur :

    Pavel Netušil: Vážený pane Netušile, samozřejmě uznávám, že v tomto případě, ale i jiných problematikách může být pohled lajka (jako jsem já) nepřesný a cením si Vaší obhajoby. Na druhou stranu však bude jistě i pohled ze strany ŘSD a lze předpokládat, že bude jiný. Má předchozí připomínka tak zůstává v platnosti, protože dodatečná realizace kruhového objezdu byla složitější, nákladnější a více omezující než kdyby proběhla při stavbě dálnice. Od konečného schválení plánu po zahájení stavby dálnice proběhla dlouhá doba a tak se stavba kruhového objezdu dále lépe koordinovat než dodatečné bourání části hotové cesty. Podobné situace jsem si všiml, když se budoval obchvat Příbora a až dodatečně a s velkým zpožděním se složitě budoval most pro pěší, aby se obyvatelé z této části dostali pěšky do města.

    Thumb up 16 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.