Nový Jičín vybuduje novou lávku

Nová lávka nahradí stávající lávku pro pěší. Nová lávka je navržena v jednoduchém a elegantním vzhledu.

Říčku Jičínku v ulici Novosady přemostí nová lávka. Ta stávající, zejména její ocelová konstrukce,  je v havarijním stavu. Město oslovilo tři architektonické ateliéry, aby zhotovily návrhy na podobu nové lávky i její napojení na přístupové komunikace. Odborná komise vybrala návrh ateliéru Blank architekt, s.r.o., který zároveň připraví i projektovou dokumentaci. Ta by se měla zpracovat v příštím roce a následně dojde k samotné výstavbě lávky a revitalizaci jejího okolí.

„Na ateliéry jsme se obrátili proto, abychom získali co nejlepší návrh architektonicko-konstrukčního řešení nové lávky. Součástí našeho požadavku bylo i bezpečnější řešení křižovatky ulic Nábřežní a Novosady, využití mostu pro chodce i cyklisty a jeho nasvětlení. Také jsme chtěli, aby se v rámci  revitalizace okolí lávky zhotovilo nové kontejnerové stání pro odpadní nádoby v Nábřežní ulici a vybudovala asi 50 metrů dlouhá zpevněná stezka pro pěší od ulice Novosady směrem k obchodnímu centru  Tabačka,“ uvedla Lenka Ondřejová z odboru rozvoje a investic na novojičínské radnici.

Vítězné studio navrhlo rozšířit průchod lávky na tři metry, počítá s délkou necelých 41 metrů. Mostek je umístěn o metr výše než ten stávající, aby splňoval požadavky Povodí Odry. „Subtilní a lapidárně tvarovaná ocelová konstrukce svým materiálem odkazuje na historii regionu. Jednoduché konstrukční a technologické řešení bylo zvoleno s ohledem na minimalizaci cenových nákladů a zpřístupnění zakázky co nejširšímu okruhu potenciálních zhotovitelů stavby. Konstrukce má i minimální nároky na údržbu,“ dodala Ondřejová.

Stávající lávka přes říčku Jičínku byla postavena v roce 1984. Revizní prohlídka v prosinci 2019 odhalila, že ocelová konstrukce mostku je v havarijním stavu. Lávka musí být odstraněna a nahrazena novou.

Město Nový Jičín vybíralo celkově ze tří návrhů.

Návrh č. 1
Autor: MS plan

Návrh č.2 (vybraný městem)
Autor: Blank architekt

Návrh č.3

Autor: TOMÁŠ KOZEL ARCHITEKTI s.r.o

zdroj: novyjicin.cz

Související články


Komentáře

  1. Alex :

    Máte v nadpisu chybu;)Nový lávka:)

    Thumb up 2 Thumb down 0
  2. Alex :

    Jinak k té minimalizaci nákladů,vybrali tu nejdražší variantu.Navrh č.1/ 6,72mil+bourací práce 0.68mil.Varianta č.2/ 8,5mil Varianta č.3/ 6.5mil.což se mi jeví jako ta najlepši.Vzhledem i k úpravě okolí.

    Thumb up 2 Thumb down 1
  3. Xfun :

    Nic extra, přesně jak je v NJ zvykem. Z profilu vypadají všechny varianty stejně jako to, co tam je teď.

    Thumb up 0 Thumb down 3
  4. Alex :

    Autor se zapomněl zmínit,že chybu již opravil:)

    Thumb up 1 Thumb down 0
  5. Jiri :

    Schválený návrh vypadá dobře. Ten s tím sklem se mi nezdá, asi by se to špinilo a ničilo.
    Co je špatně v těchto místech NJ jsou lidé -hovada. Lavička s vajgly a odpadky, bordel kolem popelnic, volně pobíhající dogy,
    nebo co to je, lejna v trávě a věčně nějaký předmět v Jičínce (mikrovlnka, kolo, lednice…).
    Prosím dotyčné aby se vrátili k sobě domů na smetiště nebo hnojiště.

    Thumb up 2 Thumb down 2
  6. Martin [msstavby.cz] :

    Alex: Ano ano, stihl jsem to v pauze na oběd jen opravit :D

    A ten třetí je právě z hlediska užívání (bruslaři, ženy na jehlách,..) a z hlediska dlouhodobé údržby (pochozí plocha je tvořena dubovými trámky s mezerou) nejméně vhodný do městského prostředí.

    Thumb up 3 Thumb down 1
  7. Alex :

    Martin Mosty z dřevěným povrchem,je v NJ několik.Vypadá to tak nějak lépe,než beton,který konstrukcí navíc více zatíží.Co vy víte co je do městského prostředí nejlepší?

    Thumb up 0 Thumb down 2
  8. Jiri :

    Alex: dřevěný mostek tam už kdysi byl a rozpadal se, stejně jakoby se po čase notoricky rozpadal tento.
    Osobně vždy kroutím hlavou, jak někdo cpe dřevo jinam, než pod střechu…

    Thumb up 2 Thumb down 1
  9. Alex :

    Jiri Přikládám video z února 21,kde zmiňují v jakém stavu je most,taky mluví o rekonstrukci,ne mostě novém.Najednou je most v havarijním stavu.Jinak i já pamatuji most dřevěný,kdy jsem po něm chodil do školy na Jugoslávskou.https://polar.cz/zpravy/novojicinsko/novy-jicin/11000024259/lavka-pro-pesi-pres-jicinku-je-narusena-ale-neni-nebezpecna?fbclid=IwAR1It2_ISiDbIufRX-On3XOC2VSk42_XT4Zkj71_OO0Lxs_IIIKyv56rXuM

    Thumb up 1 Thumb down 1
  10. Alex :

    Jiri jinak most varianta 3 má konstrukcí železnou,jen pochozí je ze dřeva.Dnes jde dřevo ošetřit ,tak že vydrží léta.Taky není problém povrch že dřeva vyměnit.

    Thumb up 2 Thumb down 1
  11. Martin [msstavby.cz] :

    Alex: A kde se prosím v Novém Jičíně nachází v zastavěném území města mosty s dřevěným povrchem?

    Přes Grasmanku je most na ulici Císařská (povrch asfalt), Pod Žlabcem (asfalt), Křenová (asfalt), Za potokem (asfalt 2x), Jičínská (asfalt 6x), V Kútě (asfalt), Za humny (asfalt), B. Martinů (asfalt), lávka v parku na Palacké (asfalt), Jirásková (asfalt), Štefánikova (asfalt), u Školského úřadu (asfalt), Dolní brána (asfalt), Palackého (asfalt), K. Schwarze (asfalt), lávka na ul. Dukelská (beton), Dukelská (asfalt).

    Přes Jičínku vedou mosty na ul. Malostranská (asfalt), Jeremenkova (asfalt), lávka na ul. Novosady (tento projekt), Riegrova (asfalt), Beskydská (asfalt), Žilinská (asfalt 2x), Okružní (asfalt).

    Přes Zrzávku 1x asfalt.

    Thumb up 2 Thumb down 1
  12. Alex :

    Martin Tak zmiňujete zde mosty pro dopravu,které dle nosností ani být v dřevěném povrchu být nemůžou.Most o kterém je řeč je pro pěší.Např.na ul.Skezská je most pro pěší taky z dřevěného povrchů.Jinak v Šenově jsou i mosty pro pěší,také z povrchem ze dřeva.Taky i v Žilině je most celý že dřeva.Všechny pro pěší,ne ty které zmiňujete ba jsou pro vozidla;)

    Thumb up 1 Thumb down 1
  13. Alex :

    Martin Tak zmiňujete zde mosty pro dopravu,které dle nosností ani být v dřevěném povrchu být nemůžou.Most o kterém je řeč je pro pěší.Např.na ul.Slezská je most pro pěší taky z dřevěného povrchů.Jinak v Šenově jsou i mosty pro pěší,také z povrchem ze dřeva.Taky i v Žilině je most celý že dřeva.Všechny pro pěší,ne ty které zmiňujete ba jsou pro vozidla;)

    Thumb up 0 Thumb down 1
  14. Alex :

    Martin Tak zmiňujete zde mosty pro dopravu,které dle nosností ani být v dřevěném povrchu být nemůžou.Most o kterém je řeč je pro pěší.Např.na ul.Slezská je most pro pěší taky z dřevěného povrchů.Jinak v Šenově jsou i mosty pro pěší,také z povrchem ze dřeva.Taky i v Žilině je most celý že dřeva.Všechny pro pěší,ne ty které zmiňujete jsou pro vozidla;)

    Thumb up 0 Thumb down 2
  15. Alex :

    Martin Aby jste to pochopil,tak jsem to sdílel raději několikrát:)

    Thumb up 0 Thumb down 2
  16. Jiri :

    Čím déle se na tu vybranou variantu dívám tím více si myslím, že by jí slušel velice mírný oblouk nahoru.
    Chápu ale, že by to bylo asi hrozně nákladné.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  17. Martin [msstavby.cz] :

    Alex: Zmiňuji mosty i lávky. Na Slezské to dřevo také tuším není. Podstatné ale je, že je tam menší provoz než na ulici Novosady.

    Šenov není Nový Jičín a vím, jak ty lávky vypadají po pár letech používání.

    Thumb up 0 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.