Kruhový objezd Frýdecká

V rámci projektu vybudování kruhového objezdu ve styku ulic Frýdecká / Mostní / Buničitá na pomezí Ostravy-Hrabové a Vratimova bylo zahájeno územní řízení.

zdroj: ostrava.cz

Související články


Komentáře

  1. Donc :

    Že by někoho osvítilo ? Ve špičce jet do Vratimova z Hrabové nebo do centra Ov lahůdka !!!

    Thumb up 4 Thumb down 0
  2. Adam (ten hodný) :

    Je to marný, je to marný, je to marný …. dokud tam bude ten železniční přejezd a hlavně zastávky MHD bez zálivu. Tak ani mimoúrovňové řešení té křižovatky nic nezlepší.

    Nedokážu pochopit proč ty zastávky už dávno nejsou mimo cestu! Na obou stranách na to prostor je! To fakt Vratimovské radní tohle poměrně zbytečné sebemrskačství baví??

    Spíše mám pocit, že kruháč se při zastavení průjezdu přes přejezd ucpe komplet, takže situaci spíše zhorší.

    Thumb up 8 Thumb down 0
  3. Martin [msstavby.cz] :

    Adam (ten hodný): V rámci elektrifikace a rekosntrukce železniční tratě se plánuje podjezd. Úpravami projde i okolí.

    Thumb up 5 Thumb down 0
  4. davidb :

    Adam (ten hodný):
    Souhlasím.
    My z Vratimova na tom budeme s kruháčem hůře než teď. Bude to podobné jako u Makra z Místecké.
    Nevím jak to tam znáte, ale z obou stran komunikace jsou soukromé pozemky, takže toho prostoru bych tam moc neviděl.
    A jak píše MArtin, v nejbližších letech se bude stavět podjezd a jeho součástí jsou přesuny zastávek i se zálivy.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  5. Adam (ten hodný) :

    davidb:
    znám, ty kolony celkem důvěrně.
    Majetkové poměry jsem samozřejmě neřešil. Jen slib ‚za pár let podjezd’mi moc důvěry nedává.
    Ty zastávky by šly řešit v řádech měsíců.
    Mimochodem, budování toho křížení bude masakr. Asi se na tu dobu přestěhuju 😁

    Thumb up 0 Thumb down 0
  6. Adam (ten hodný) :

    davidb: s jelikož zrovna stojím na přejezdu …. předním na asfaltové ploše v místě křižovatky k nádraží je místa na zastávku více než dost …. 50m od současné zastávky

    v opačném směru by se zastávka musela posunout až někde dál, no

    opět neschopnost Vratimovské radnice, mělo se to řešit v rámci stavby penny

    Thumb up 0 Thumb down 0
  7. Rdm :

    Adam (ten hodný): jak se říká „všechno jde, když se chce“, ale je otázka, jestli opravdu chcete investovat do úprav zastávek nyní, když do několika let by se ty zastávky musely nejspíše opět předělávat kvůli toho, že tam bude ten podjezd. Podle „plánku“ bude zasahovat i do současného umístění zastávek
    https://www.msstavby.cz/zeleznicni-podjezd-vratimov-07-04-2017/

    Thumb up 2 Thumb down 0
  8. davidb :

    Rdm:
    Ano bude zasahovat do prostoru zastávek.
    Zastávka budou v zálivech ve sklonu podjezdu. Ta do Ostravy bude na straně Penny, ta do Vratimova zůstane prakticky na místě.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  9. Marián Kyral :

    Jsem zvědav na realizaci. To ještě bude sranda.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  10. Frýdecká vedlejší -Mostní hlavní sinice… :

    Pane Starosto Hrabové, pokud se nezačne ten objezd na Frýdecké stavět letos 2022 tak snad už nikdy, žádná příprava v tomto území není patrná…
    To ještě nikoho nenapadlo změnit zde dopravní značení z Frýdecké udělat vedlejší??? místa na vytvoření odbočovacích pruhů je zde vice než dost…
    Šířka komunikace je zde před křižovatkou 9 metrů…stačilo by přemalovat vodorovné značení… situaci komplikuje i fakt že je nedaleko železniční přejezd, při současném stavu (stažené závory-kolona v křižovatce)se T křiž. stává špuntem ,což se projevuje kolonami stojících vozidel až na kruhový objezd v Hrabové na Mostní ulici…a vyjet z Obory(beta)a ulice U Řeky je prakticky nadlidsky výkon….žluté šrafování na komunikaci Mostní by tento problém možná vyřešilo…případně osadit světelnou signalizaci a přechodový semafor a doplnit chodníky směrem k Jipu a k benzince Shell..možná by tato úprava osazením SSZ a přechodu pro chodce byla i levnější…publikováno 22.2.2022

    Thumb up 0 Thumb down 2
  11. davidb :

    Frýdecká vedlejší -Mostní hlavní sinice…:
    1 – hlavní se měnit nebude, není důvod,
    2 – na odbočovací pruhy tam místo není,
    3 – řeší se to v souladu s budováním podjezdu pod tratí.
    PS: nechápu co myslíte tímto: „žluté šrafování na komunikaci Mostní by tento problém možná vyřešilo“.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  12. ondřej :

    davidb: davidb: pokud jsi z Vratimova ,nemáš nějaké bližší informace o plánovaném podjezdu kdy by se mělo začít stavět? Podle mně by asi bylo jednodušší vybudovat zde nadjezd nad tratí a novou přeložku vést v prostoru za penny marketem a pak ji napojit do výhledové OK ovšem kdy se začne stavět je ve hvězdách… při nedávné rekonstrukci cca před rokem se totiž zjistilo, že podloží v místě stávajícího přejezdu nemá dostatečnou únosnost je zde vysoko spodní voda .dodatečně se zde muselo zpevnit podloží… zde Ostravice vytvářela meandr řeky..
    při současném stavu, pokud nebude vybudována OK je jednodušší změnit zde přednosti v jízdě, tak aby hlavní byla Mostní,polovina autzfrýdecké odbočuje vpravo a pokračuje na Mostní ulici..
    Jinak žluté šrafování se používá v místech křižovatek ,spousta lidí si to neuvědomuje a nevědomky blokují křižovatky na hlavní silnici, zkoušeli jste si někdy ve špičce odbočit na Mostní??? směr Vratimov nebo obráceně směrem k dálnici???

    Thumb up 1 Thumb down 1
  13. ondřej :

    davidb:
    při současném stavu je situace zejména ve špičkách šílená.. Pokud jsi z Vratimova máš informace kdy se začne stavět ten podjezd???
    při nedávné rekonstrukci žel.přejezdu se totiž zjistilo že je zde nestabilní podloží a vysoko spodní voda ,takže se muselo dodatečně zpevnit podloží.
    dost dobře si nedokážu představit situaci kdy podjezd zaplaví voda, kudy se do Vratimova vlastně dostaneš.
    Nejjednodušší je podle mého názoru vystavět nadjezd v proluce těsně za Penny marketem a pak ho napojit na výhledovou OK ostatně v podrobnějším plánu je OK navržena jako čtyř paprsková…žluté šrafování se používá v místě křižovatek tam kde se tvoří kolony vozidel aby bylo umožněno vyjet na hlavní silnici…spousta lidí si to neuvědomuje…

    Thumb up 0 Thumb down 0
  14. davidb :

    ondřej:
    Poslední info je z konce minulého roku.
    Kdy byla stavba plánovaná na 25-26. V roce 24 rozšíření Nádražní.
    Ale pak přišlo toto https://novojicinsky.denik.cz/podnikani/elektrizace-trati-do-frydku-mistku-obce-na-alternativni-trati-maji-obavy-2022012.html a to povede ke zdržení. Jak velkému nevím.

    – O spodní vodě se ví, upozorňovali jsme na to i my. Prý jsou to schopni vyřešit.

    – Nadjezd rozhodně ne! Musel by být hodně vysoký, z důvodu elektrifikace a místa nad dráty. A dlouhý by byl takto – https://mapy.cz/s/camelasera
    Kvůli němu by se muselo hodně bourat (fa Mirel) a to nikdo nezaplatí.

    – Sčítání dopravy z loňského roku – https://www.rsd.cz/wps/portal/web/Silnice-a-dalnice/Scitani-dopravy
    Frýdecká 12015 všech voz/2574 NV – Buničitá 10813/1056. Mostní 10869/1357 – Buničitá 4571/221.
    Takhle aspoň ty data čtu já – z Frýdecké odbočuje 90% na Vratimov, z Mostní odbočuje na Frýdeckou 58%.

    Snažím se pouštět auta z Mostní, když jedu z Vratimova rovně.
    Nevím kde se na Mostní bere tolik aut, možná by část měla pokračovat po Místecké na Rudnou a zpět.
    Já se obávám, že i kruháč to nevyřeší a kolony budou stále, stejně jako je kolona u Makra až k Benzině.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  15. ondřej :

    davidb: nadjezd proč ne v proluce za penny misto jeani by tak nehyzdil a nemuselo by se bourat, každopádně si myslím, že se přejezd zruší úplnmísto něj budou nástupiště,mluvilo se o posunu nádraží… a bude to…nadjezd uplně nový by se dal zrealizovat na křižovatce u Jipu a navíc by mohly na lince 41 vzniknout nové zastávky JIP a Vratimov kostel napojením u hřbitova ve Vratimově navíc to pole u hřbitova přímo vybízí k zástavbě bytových domů nebo rodinných domků…(uzemní rezerva pro jižní tangenty)https://mapy.cz/s/gerogagode

    Thumb up 0 Thumb down 0
  16. davidb :

    ondřej:
    Kde v proluce za Penny? Můžete to dát do mapy.
    Nadjezd je prostě vysoká stavba. Bude vysoký jako Frýdlantské mosty.
    Podjezd je podstatně kratší a levnější.
    Ano nádraží se má posunout- na perony se bude vstupovat z podchodu.

    Pole u hřbitova je římskokatolické církve a prakticky pořád je pod vodou.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  17. Ondřej :

    davidb: davidb: davidb: davidb:
    nadjezd by bohatě postačoval výšky 5 metrů a délky 25O metrů po překonání trati by plynule klesal až do křižovatky přes areál technoma…
    tím že by se takto stavba umístila, odpadly by složité uzávěry nehledě na provoz linek MHD…
    dost dobře si nedokážu představit rozšířenou ulici Nádražní X přejezdu a rozšířenou Výletní ,to by asi u místních neprošlo…
    https://mapy.cz/s/mubeponoce
    druhou variantou nadjezdu, která mně napadá v souvislosti s chystanou? pěší zónou na náměstí ve Vratimově je tato verze ano nadjezd je sice dražší
    ale zase nehrozí jeho zaplavení vodou jako u podjezdu, navíc se obávám že by ze vznikla tzv myší díra kde by se sotva projela velká nákladní auta…
    https://mapy.cz/s/mubeponoce

    Thumb up 1 Thumb down 0
  18. PetrK :

    aktuální informace k podjezdu + okružní křižovatce, včetně výkresu: https://www.hrabova.info/2023/11/09/kruhovy-objezd-u-cerpaci-stanice-shell-v-ostrave-hrabove-2/

    Thumb up 0 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.