Hasičská zbrojnice Otice

Vizualizace přestavby nevyužívané budovy v centru obce Otice na hasičskou zbrojnici.

Autor: STUDIO-D Opava

zdroj: FB STUDIO-D Opava

Související články


Komentáře

  1. Adam K. :

    Sláva. První hasičárna, kde nelpí na hnusné a nepotřebné červené barvě fasády.

    Thumb up 8 Thumb down 1
  2. thvari :

    Otice jedou!

    Thumb up 2 Thumb down 1
  3. Jája :

    Až tu fantaskní stavbu viděli na HZS MSK?
    Podle mě to nesplní ani normové požadavky na výjezd hasičských vozidel, natož požadované hodnoty na prostor uvnitř pro stání hasičských vozidel uvnitř objektu.
    Vrata nakreslená „pěkně“ ala 19. století, ale aby se po přezkoumání rozměrů vrat nezjistilo, že z nich vyjedou pouze historickým kočárem :-D.
    Taky jsme zápasili s nejednou hasičárnou a pro hasiče, kteří to mají schválit, je mnohdy lepší to neschválit a nedělat nic, než dělat něco polovičatě a přestavovat staré barabizny.

    Thumb up 1 Thumb down 3
  4. skelet :

    Jája: dle vizualizace odhaduji, že vrata mají rozměr cca 3x4metru.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  5. Jája :

    Jestli to odhadujete na 3 x 4 m budiž, mě přijdou ti lidi podle těch vrat jako obři. 3,0 m je na šířku žalostně málo.
    4,0 m na výšku už jim nějak s odřenýma ošima vyjde, pokud tam nebudou jiná vrata, např. hrozně oblíbená sekční vrata :-D, ale už si ubrali z vnitřních rozměrů. Leda nedívat se ne energie a dát tam z vnější strany rolovačky.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  6. skelet :

    Jája: je to jen odhad od „oka“.
    Když se dívám na hasiče v Oticích, tak spadají pod JPO V, takže pod tu nejnižší kategorii a v současnosti si předělávají „samodomo“ nějakou dodávku od Renaultu. Další techniku jsem nějak nedokázal dohledat (tak na rychlo). Ti budou mít maximálně Matesa nebo T148.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  7. Adam K. :

    Konečně nějaká hasičárna, která vypadá k světu a tady se řeší rozměr vrat podle vizualizace. Myslím, že této základní věci si jsou snad všichni vědomi a autíčko se jim tam určitě vejde. :-D Pokud náhodou ne, tak pak budu čekat budoucí článek Otice-story.

    Thumb up 8 Thumb down 1
  8. Jája :

    Adam K.: Tak ono to jsou dost podstatné věci, zda a jak se jim tam vejde technika.
    Pokud navíc na to chtějí peníze z nějaké dotace, protože jsou dotace i pro dobrovolné hasiče na nižších stupních, tak to bude první, na co se při schvalování hasiči podívají.
    Ano někdy jde dosáhnout kompromisu, ale je potřeba myslet na budoucnost. Nedívat se na to, co tam parkuje nyní, ale na to co je reálné, jaká technika může přijít v budoucnu. Mnohdy je to bohužel už v takovém stavu, že i současná technika je v objektu naknap.
    Navíc stávající objekt je v aktivní záplavové oblasti, sice stoleté vody, ale nikdo nebude jásat z toho, že při povodni budou muset hasiči nejprve evakuovat sebe a pak až můžou vyrazit. To jim taky dá někdo sežrat :).
    Ale jo, na obrázku je to pěkné.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  9. brzda :

    JPO 5 jsou v dnešní koncepci SDH brány jako ty nejnižší jednotky, které mohou vyjíždět k zásahům. Zdůraznil bych ovšem to slovo můžou. Většinou jsou do zásahu veleny jen pokud se jedná o zásah na katastru jejich obce případně dostatečně blízko, hlavně z důvodu místní znalosti. U zásahů fungují jako ruce navíc. U takových to jednotek se na sekundy u výjezdu nehraje. Vozidla, na která jsou dnes těmto jednotkám (potažmo obcím, které jsou jejich zřizovatelem) poskytovány dotace jsou veskrze dodávky určené k převozu osob (Transit, Trafic, Jumper a pod). Každá technika „navíc“ je jen na dobrovolnosti těchto jednotek, ale pak jsou často zařazovány jako JPO 4 nebo 3.
    Na to, aby měli dobrovolní hasiči v Horní Dolní kam schovat nového Transita, uskladnit pilu, centrálu, mašinu na závody, pár hadic a hlavně výčepní zařízení je takováto stavba naprosto dostačující. A esteticky je to za mě na jedničku. podívejte se na rekonstrukce hasičských zbrojnic starých většinou více než 50 let v jiných obcích – standard je výměna vrat za sekční a natření fasády na červeno :( Bohužel…..

    Thumb up 1 Thumb down 0
  10. Jája :

    brzda: brzda: Tak ty úpravy vycházejí z toho, jakou obec chtěla dotaci. Jedině sekční vrata splní tepelně technické podmínky dané dotačním programem, aby si je obec neplatila sama, protože cca 100 tisíc x 2 nikdo platit nechce.
    O barvě nemá cenu se s lidmi bavit, navíc když i řada „architektů“ všude dávala a dává šedou v kombinaci s červenou.
    Pokud to bude někdo brát, aby měl jen kde zachlastat a aby měl kde dát dodávku a zaplati to obec budiž, ale nyní je to tak, že bez dotace ani ránu.
    A i pokud by tam měli jen starou tatru, tak chodit kokem ni uvnitř bokem skoro bez možnosti otevření dveří, je blbost a věřte, že kde jsme byli měřit kvůli rekonstrukci, to tak měli.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  11. skelet :

    Jája: i kdyby měli úzké dveře, tak to neznamená, že za těmi dveřmi je stejně úzký prostor ;)

    Thumb up 0 Thumb down 0
  12. brzda :

    Jája: Já jsem psal poznatky z vlastní zkušenosti, sám jsem členem výjezdové jednotky SDH JPO5, která má nový Transit pro „evakuaci“ osob.
    Výjezdovou jednotku zřizuje obec (včetně zásahového vozidla atd.), ale hasičárna je ve valné většině případů majetkem spolku SDH, takže úpravy neplatí obec, pokud sama nechce.
    Jo, o barvě fasády asi nemá cenu se bavit, bo ti „architekti“ jsou povětšinou opravdu architekty v uvozovkách. Většinu podobných rekonstrukcí (rozuměj zateplení a výměnu oken a dveří) neprojektuje architekt, ale „pouhý“ projektant ze setrvačnosti, jak to dělal/viděl už X-krát. Individuální přístup se tady nenosí (asi i díky ceně samozřejmě).

    Thumb up 0 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.