Eskalátory hlavní nádraží

Na hlavním nádraží v Ostravy byly nainstalovány eskalátory z prvního do druhé ho patra z druhého do třetího patra.

Budova hlavního nádraží byla zprovozněna v roce 1975. Výpravní hala prošla v průběhu času několika úpravami. Nejvýraznější asi v roce 2000, kdy bylo rekonstruováno její přízemí. V roce 2006 prošel rekonstrukcí obvodový plášť a naposledy v roce 2017 byly postaveny výtahy.

Pro zvýšení komfortu cestujících dochází nyní k další stavební úpravě – instalaci eskalátorů. V tomto místě, na které se díváme, již jeden eskalátor byl, zajišťoval ale dopravu jen v jednom směru.

zdroj: FB Správa železnic, státní organizace

Související články


Komentáře

  1. Pepper :

    Vítejte ve 20.století :-D

    Thumb up 13 Thumb down 1
  2. balde :

    to je takový kočkopes to nádraží

    Thumb up 18 Thumb down 4
  3. adamous :

    Na Ostravu dobry, alespon maji decka z Privozu novou atrakci …

    Thumb up 20 Thumb down 6
  4. thvari :

    Nejlepší na tom je, že pokud stránky SŽDC nelžou, tak tam v příštích letech v rámci modernizace železničního uzlu budou budovat podchody. Tudíž po sto letech konečně máme eskalátory, ale za deset let už je zase k přístupu k vlakům nebudeme potřebovat. Asi je to daň za to, že to není všechno přestavěno a vyřešeno komplexně.

    Thumb up 9 Thumb down 2
  5. aldik :

    Celé to hlavní nádraží se mi nikdy nelíbilo. Radši zbourat a postavit nové, moderní nádraží s podchody.. po dobu uzavření nádraží se bude využívat Svinov, v centru Střed a Stodolní a pro Ostravu Jih můžou znova vypravovat vlaky i přes Vítkovice (ty dálkové).

    Thumb up 17 Thumb down 6
  6. Infoš :

    Moje babička vždycky říkala: „Z hovna bič neupleteš!“ No a ono to platí pořád…

    Thumb up 11 Thumb down 1
  7. tommtomm :

    Lepší výraz než kočkopes opravdu najít nejde… před poslední rekonstrukcí měla stavba alespoň určité architektonické nebo estetické hodnoty… Teď mi přijde opravdu jako nejvhodnější řešení v rámci rekonstrukce provést demolici objektu, nebo alespoň kompletní přestavbu, i když nevím co s třemi patry dělat, i když, restaurace a obchody a malý supermarket ve stylu Albertu v Karolině si tam dokonale umím představit. V přízemí pak částečně představět před objekt menší odbavovací halu s čekárnou navázanou přímo na podchod na tramvaj, dálkový bus a vlak. Nebo kompletní demolice a dostavba nového menšího objektu. Takže jediné hodnotné z nádraží co by stálo za zachování, je fragment původní fontány Sylvy Lacinové, případně vitráže které jsou snad stále v suterénu, i když ty by si zasloužili spíš do galerie nebo muzea, třeba dopravy…

    Thumb up 1 Thumb down 4
  8. aggu :

    tommtomm: Původní nádražní budova v bruselském stylu už byla zničena. Nádraží už „zestárlo“. Odstrojit cenné, zbourat, postavit znovu.

    Thumb up 8 Thumb down 5
  9. potkan :

    aggu:
    případně udělat místo něho spojku na Bohumín a nové krásné centrální nádraží postavit jako podzemní v centru :) :) a zavést pořádný průjezdný SBahn

    Thumb up 4 Thumb down 4
  10. aggu :

    potkan: Koridor vede jinudy než přes centrum. V centru jsou už 2 nádraží. Stačilo by vybudovat S-bahn a obě nádraží do něj zapojit.

    Thumb up 0 Thumb down 7
  11. tommtomm :

    aggu: Ano, tak to bylo myšleno, že nic stylově hodnotného už tam z památkového ani uměleckého hlediska není.

    Thumb up 0 Thumb down 4
  12. tommtomm :

    z pohledu S-bahn je ostrava a rozhození nádraží právě ideální. umím si představit po dostavění kapacity zavést vnitřní okruh hl. -) střed -)kunčice -) vítkovice -) svinov -) hl.(případně zkrátit okruh přes dov a vlečku vítkovic a propojit tak střed s vítkovicemi bez úvratě v kunčicích. rychlé spojení pak napojit na přilehlá města Opava, F-M, Bohumín, s ideálním doplněním vlakotramvaje tedy S-bahnu na hlučín. V podstatě soft. úpravou přestupních uzlů k návaznosti na další hromadnou dopravu máte vyřešené rozvoj a kapacity minimálně na 30 let dopředu, ideálně s dostavbou toho směru hlučín…. Ale tady to právě záleží na podobě přestupů, a hlavní nádraží je v tom ohledu tou prolézačkou naprosto nevhodné…

    Thumb up 8 Thumb down 1
  13. petr :

    Do firmy nám jezdí dost zahraničních hostů, většinou přiletí do Prahy a pak vlakem do OV. Vždy je instruujeme, ať vystoupí na Svinově, ne na hlavním nádraží, protože zažít jako první věc při vstupu do Ostravy tenhle prostor a okolí je prostě ostuda…

    jo a tyhle eskalátory teď několik týdnů pojedou ve zkušebním provozu, asi aby se vychytaly veškeré mouchy téhle převratné kosmické technologie…

    Thumb up 18 Thumb down 1
  14. Martin [msstavby.cz] :

    aggu: Ale my už přece máme S-bahn :D :D :D Jenže u nás to dopadlo jen nálepkami s logem „S“ na nádražních budovách a označení linek písmenem S v jízdních řádech.

    https://www.kodis.cz/cz/dopravni-infocentra/jizdni-rady/linky/33/vlaky-esko.html?od=S1&do=S34

    To, že už nesplňuje definici S-bahnu mnohým nedochází https://cs.wikipedia.org/wiki/S-Bahn

    tommtomm: Obdobný nápad zde byl již od lidí na komunální úrovni, naštěstí šlo jen o záměr, jelikož vnitřní okruh nedává z pohledu cestování smysl. Je časově výhodnější použít stávající MHD, než dojít/dojet nějak na nádraží a jet na jiné nádraží uvnitř města.

    Thumb up 4 Thumb down 1
  15. Rado :

    Ten hlavák se měl zbourat a byl by svatý klid. Stejně skoro nikdo na něm nenastupuje/nevystupuje a jak zde bylo napsáno výše, stále je to ostuda. Ty eskalátory stejně za chvíli nepojedou a jsme tam, kde jsme byli. Všechno se lepí x let dohromady a výsledek je tristní. Ze starého holt nové neuděláš. Navíc hl. nádraží je hlavní pouze jen svým názvem, to je ten největší paradox. Obecně děláme rekonstrukce starých nádraží za cenu nových, to je ten problém.

    Thumb up 9 Thumb down 12
  16. Martin [msstavby.cz] :

    Rado: „Stejně skoro nikdo na něm nenastupuje/nevystupuje“ trošku úlet, ne?

    Thumb up 15 Thumb down 1
  17. Špína a špíny v okolí :

    petr:
    Okolí pražského hlavního nádraží taky není žádná sláva. Ba naopak, na to že se jedná o hlavní město…

    Thumb up 13 Thumb down 1
  18. adamous :

    Rado: To uz bych radsi udelal novy hlavak z Ostravy-Stred, treba neco podobneho Katowicim a z tohohle bych udelal jen nejakou zastavku, popr. bych to uplne zboural. Kdyby se ta O.-Stred nejak pekne achitektonicky propojila s celym tim uzemim Karoliny, tak by to mohlo byt zajimave.

    Thumb up 7 Thumb down 6
  19. adamous :

    adamous: Akorat je fakt, ze by se potom asi odrzil smer Praha-Bohumin, takze z hlediska napojeni je to asi tezko realizovatelne, ale jinak by mne to tam sedelo momentalne vice.

    Thumb up 2 Thumb down 1
  20. MN :

    Je to smutné. Na Svinově se věčně nedá zaparkovat a při odjezdu některých vlaků praskají ve švech nástupiště, stejně jako výpravní hala a čekárna. Na hlaváku místo je, a přitom často zeje prázdnotou. V konečném důsledku klasický kocourkov. Nevím, zda se lidi naučí jezdit i na hlavák, ale takhle to podle mého názoru dál nejde. Chtělo by to nějaký pořádný dopravní uzel a třeba v okolí umožnit rozvoj obchodů, kanceláří atd., tak jako se to ostatně děje skoro všude jinde. Jen se obávám, že u nás není dost vůle něco takového realizovat.

    Thumb up 12 Thumb down 0
  21. Michal :

    Musí se, chtělo by, stačilo by…
    Vyberte 500 miliard na hithitu a můžete realizovat všechny vaše vlhké železniční sny.

    Thumb up 3 Thumb down 8
  22. Mark :

    adamous: Tak ve směru z Prahy na Bohumín jezdí prakticky dvě linky – jedna tam končí, druhá jede do Polska. Ta první by se klidně dala po zdvoukolejnění a elektrizaci poslat do F-M (kde je stejně poptávka po cestách do/z Prahy a případně Brna několikrát větší, než v Bohumíně) a ta druhá by holt stála jen na Svinově. Jediné, co teď drží Bohumín ve hře je to, že tam ČD mají zázemí.

    Thumb up 0 Thumb down 9
  23. Martin [msstavby.cz] :

    adamous: A jak by jsi to chtěl kapacitně vyřešit? Na Ostrava-Střed není místo.

    Mark: Nerozumím, přes Bohumín jezdí přes 100 různých linek.

    Thumb up 4 Thumb down 3
  24. Davidb :

    Mark:
    A třeba všechny linky do Žiliny, které jezdí co 2 hodiny.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  25. Rado :

    adamous: Mě by se taky líbilo, kdyby centrální nádraží bylo v Ov-Střed. Nic není neřešitelné, navíc si myslím, že by Ostravě moderní nádraží slušelo, protože mít takovou bránu do města, kdy musíte sednout na tramvaj a vidět všechny ty hrůzy, než dojedete do centra, není zrovna moc dobré. Řekl bych, jen chtít. Je třeba se popasovat s výzvami, každý problém je převlečená příležitost.

    Thumb up 9 Thumb down 8
  26. tommtomm :

    Martin [msstavby.cz]: Je otázka co si pod okružní linkou představit ale rozhodně bych ji nezatracoval. Nemyslím si totiž že by tyto okružní spoje nikdo nevyužíval. Jsou dnes suplovány různým projížděním vlaků skrz město, například osobák z opavy projíždí přes vítkovice, ale spěšňák jezdí přes střed. v případě že by takové Esko jezdilo v taktu deseti minut v podobě menší elektrické jednotky, šlo by právě takovýmto spojem přejíždět i mezi nádražími. Například dnes se dostat z FM do Opavy je v rámci někdy i dvojnásobného přestupu v ostravském uzlu šíleně časově náročné. Ale samotná okružní linka by rozhodně nebyla všespásná, nutná by právě byly investice do budování nových zastávek (které jsou nerentabilní pro klasické vlaky, viz například ostrava Mariánské hory) a posunutí stávajících zastávávek případně nádraží blíže přestupním uzlům. Například zastávku na stodolní posunout tak že jeden konec by končil v místě dnešního podchodu, a druhý by vedl schodištěm na Náměstí republiky. nová zastávka jen pro Sko by právě mohla vzniknout nad Místeckou, u víškovické kde snad zastávka plánovaná je s přestupem přímo na tramvaj a myslím že i další místa by se našly. Trať na hlučín neřeším, byť je dle mého nutnější než nová tramvaj v porubě atd atd.

    Thumb up 3 Thumb down 1
  27. thvari :

    Kdybychom chtěli nové nádraží, kdo by to inicioval a platil? SŽDC, město, kraj, stát? Všichni?

    Je to částečně smutné, ale souhlasím s tím, co tu někteří výše píšete, že i když ta budova byla kdysi cenná, dneska by bylo fakt nejlepší postavit to úplně znova jako moderní terminál se spoustou obchodů a služeb. Něco ve stylu malého Berlína, nebo jako úplně moderní stavbu jako nádraží v Rotterdamu.

    Thumb up 11 Thumb down 1
  28. S200 :

    Rado: Železniční síť v Ostravě je taková, jaká je a těžko ji dneska změníte, takže Ostrava střed prostě nikdy centrální nádraží nebude, protože leží mimo hlavní koridor. Samozřejmě je možné celou síť překopat, pokud někde leží zbytečným řekněme 100-200 miliard korun.
    Jinak tak úplně nechápu, v čem je to hlavní nádraží tak hrozné. Údržba rozhodně nezaostává za Svinovem, takže tam je rozdíl jen ve stáří staveb. Samozřejmě tam jsou nějaké nesmyslné zásahy typu výtah s přestupem, ale pro většinu cestujících, kteří výtah nepoužívají, to je vedlejší. Pak tam je přístup nadchodem, který je uživatelsky horší než podchod, ale zase to není žádná hrůza, která by nebyla běžná i západě (napadá mě třeba Kassel Wilhelmshöhe nebo Utrecht Centraal). A napojení na MHD je na hlavním rozhodně uživatelsky příjemnější než na Svinově.

    Thumb up 8 Thumb down 5
  29. thvari :

    S200: srovnávat ostravské hlavní nádraží s Utrechtem je celkem odvážné, páč v Utrechtu je úplně nová, prosklená hala, která lehce připomíná letištní terminál a stojí celá NAD kolejemi, tudíž na jednotlivá nástupiště se schází dolů. V terminálu jsou fastfoody, kavárny, ale i obchody s jídlem, drogerie, květinářství, butiky apod. Terminál má i druhé patro s hospodama a restaurací, z níž jde shlížet dolů na ruch tohoto místa. Terminál slouží i jako most a přechod přes trať, který propojuje historické centrum s čtvrtí na druhé straně trati. Kolem terminálu rostou výškové budovy s hotely, bydlením i úřady, taková skromná evropská skyline. No, kdyby tohle bylo v Ostravě, jásal bych! :-)

    Jinak máte pravdu, že existuje mnoho zastávek řešených nadchody, ale většinou tak nějak hezčí…

    Thumb up 11 Thumb down 0
  30. Tinker8 :

    thvari: Hlavní nádraží bych rozhodně nedával do popředí před Svinov. Jinak problémem Svinova je stále chybějící koridor s obchody, podzemním parkováním atd. s terminálem MHD, který by to nádraží opravdu povznesl na ostravské HLAVNÍ nádraží. Vím, že něco takového jako Wien Hauptbahnhof je jen mokrý sen, ale něco podobného by té oblasti prospělo.

    Thumb up 8 Thumb down 0
  31. Mark :

    Martin [msstavby.cz]: Dobře, zapomněl jsem na Žilinu, kterou zmiňuje Davidb, ale to je z dálkových všechno. A Žilina by šla bez problému poslat přes Havířov. Fakt nevidím důvod, proč by přes Bohumín měly jezdit tři linky dálkových vlaků (nepočítám rychlíky z Brna, které tam ale dopravně budou po zdvoukolejnění a elektrizaci 323 taky nesmysl), když tam reálně musí vést jen jedna – ta do Polska.

    S200: Tak on ten koridor může stejně tak vést přes Havířov, jako přes Bohumín. Když teď tak koukám na jízdní doby, tak RegioJet přes Havířov z hlavního do ČT 36 minut, ČD přes Karvinou 38-40 minut.

    Rado: Asi by to stálo fakt neskutečně moc, ale když se může kompletně překopávat Brno, tak proč by se nemohla překopat i Ostrava. Když si do mapy zanesu zhruba rozměry čtyř nástupišť na pražském hlaváku, tak by se to prostorově tak akorát vešlo mezi Místeckou a Porážkovu: https://mapy.cz/s/magovelutu s tím, že by se zrušila Stodolní, zbořily a kompletně přestavěly Frýdlanstké mosty ze současné předimenzované podoby na normální městskou třídu s křižovatkama místo těch šílených nájezdů a nádražní budova se postavila nad Místeckou v úrovni ÚANu, ze kterého by byl hlavní vchod. Vazby na tramvaje, trolejbusy i autobusy perfektní, do centra pět minut pěšky, do DOV 10 minut pěšky. Zatím sem tady od těch „mínuskářů“ viděl jediný pádny protiargument – peníze, což, jak vidno na Brnu, zas tak velký problém být nemusí.

    Thumb up 4 Thumb down 2
  32. Martin [msstavby.cz] :

    Mark: Jednoduše stačí kliknout na mapy.cz na ikonku nádraží a podívat se, jaké všechny spoje přes danou stanici jezdí.

    Například přes Bohumín jezdí mezinárodní linky jako
    Wien Hbf – Katowice
    Wien Hbf – Warszawa Wschodnia
    Graz Hbf – Przemysl Gl.
    Wien Hbf – Gdynia Glowna
    Praha hlavní nádraží – Krakow Glowny
    Praha hlavní nádraží – Warszawa Wschodnia
    Budapest – Nyugati pályaudvar – Terespol
    Bohumín – Warszawa Wschodnia
    Wien Hbf – Berlin-Charlottenbg
    Nice Ville – do Moskva Belorusskaja

    Bohumín je prostě na MEZINÁRODNÍM koridoru, na trase, kde v budoucnu povede VRT.

    Samozřejmě, že by se nádraží v centru na ístě Ostrava střed umístit dalo. Ale muselo by se hodně bourat, stěhovat. Aby ser vešlo i odpovídají nástupiště šla by pryč Místecká nebo by se to zakouslo do území Karoliny. Šly by pryč Frýdlantské mosty, mosty nad Ostravicí, hala Tatran, zastávka střed atp. Navíc nejde jen o to, co je nad zemí, ale také o sítě v podzemí. Ty všechny by se musely přeložit. Drážní těleso má předepsané své poloměry zatáčení, niveletu, klesání, stoupání. Stálo by to stovky miliard a ve finále by hlavní nádraží nebylo ani na hlavním železničním koridoru.
    Prostě fantasmagorie, nebo jak se to píše.

    Thumb up 7 Thumb down 2
  33. MN :

    Mark: Mark: Jenže Brno není Ostrava. :-) A jak známe některé hlasité Ostraváky, zas by zněly řeči typu “někdo si chce jen napakovat kapsy” a “na co další beton, radši z tam udělejte park”. Stačí se podívat na komentáře u výše uvedených fotek na FB. Místo aby lidi byli rádi, že mají schody, tak budou ječet, že to muselo být hrozně drahý.

    Thumb up 3 Thumb down 2
  34. adamous :

    Ono by teoreticky stacilo vycistit a zastavet Privoz a udelat z neho zase vystavni ctvrt, dostat tam zase trochu zivot a „nejak“ moderne zrenovovat hlavak. Potom by to konecne pusobilo, ze jsem vystoupil v centru Ostravy a ne nekde na vychodni Ukrajine. Jenze – Ostrava na to sama nema tolik prostredku, pro stat to tady proste neni priorita a pomozte si sami a soukrome investory to zajima asi jinde (viz Penta a prestavba Masarykova nadrazi). Nebo verze 2, nechat Privoz jak je, postavit pasaz na Svinove a udelat hlavni nadrazi tam.

    Thumb up 9 Thumb down 0
  35. 109 :

    Na hlavaku hlavne pribyla dalsi svetelna reklama. Z prostorneho nadrazi je pomalu labyrint a vizualni kyc.

    Thumb up 7 Thumb down 0
  36. aggu :

    MN: Ano, Brno ukazuje jak kombinace komplexu méněcennosti a vychcanosti (pardon šikovnosti) místních politiků může pořádně provětrávat státní kapsu. A ještě jim za to zatleskáte ;)
    No a to jste všichni zapomněli na to, že Praha si vysnila a loni na SŽDC protlačila už jednou odmítnutý projekt snů – 7. nejdelší železniční tunel na světě! Tachlovický tunel do Berouna.
    Jestli Brno chce 20 miliard jen na metro (pardon to se nesmí říkat) železnici, a jen do začátku, tak Praha chce rovnou 50 miliard na jeden projekt. Tak se to dělá, ostravští nýmandi :-)
    Jednou se někdo naštve a udělá heat mapu státních investic (nikoliv sociálních dávek) po okresech za posledních 30 let. Ještě že máme jako češi přímo holubičí povahu a necháme si * na hlavu.
    Už se tu v Ostravě našlo pár * kteří chtějí zastavit ty nejdůležitější investice, protože prý na to nemáme (dvojsmysl). Abychom je mohli prožrat. Hádejte kdo. Bolševici a Semerák.

    Thumb up 8 Thumb down 2
  37. aggu :

    PS. Překládat koridor kvůli hlaváku v centru nemá smysl. Hlavák je 5 minut tramvají z centra, přímo na výpadovce k dálnici, prostě no problem. Ale postavit znovu hlavní nádraží abychom se nemuseli stydět za tu současnot sždc nádheru smysl má. A bude to stát zlomek toho co brněnské hlavní nádraží zeměkoule.
    Příklad: už tu to kdysi bylo – Arnhem.
    https://www.archdaily.com/777495/arnhem-central-transfer-terminal-unstudio
    Provinční holandské město. 2x menší než Ostrava. S prstem v nose překonává vše, co bylo v Česku postaveno za posledních bambilion let.

    Thumb up 8 Thumb down 2
  38. Staré Dacan :

    Poptávka dnešní dopravy je na trase Opava Praha a Čeladná, Střed Praha. Do Bohumína jezdí v rámci ČR jen železničáři. Kdo to myslí s vlakem do Varšavy vážně a má auto jede po dálnici 45minut do Katovic (místo dvou a něco hodiny po lokálce Bohumín Chalupki tadam tadam, Żebrzydowyce, tadam tadam Katovice atd..) a zaparkuje pohodlné v podzemí a přestoupí na rychlovlak a kdo na Slovensko, jede obvykle buď přes Bohumín, nebo rychleji přes Havířov s alternativním dopravcem že. To je jakoby místo toho, aby vlaky do Prahy jezdili do Berouna nebo na Kladno, jen proto, že tam ČD mají myčku, depo a kantýnu. Ale určitě se to už brzy zmeni! Lol…

    Thumb up 3 Thumb down 11
  39. Staré Dacan :

    Jinak Argem rulezz! Zajímavý příklad Aggu.

    Thumb up 1 Thumb down 1
  40. Staré Dacan :

    Samozřejmě ale dálkové spoje z Vídně a Prahy do Polska, jak se zde uvádí existují a stav trati Bohumín Katovice je slabý hlavně na Polské straně. Dovolím si ale tvrdit, že dokud nebude koridor (2040?) je to zanedbatelný počet cestujících.

    Thumb up 2 Thumb down 8
  41. davidb :

    Staré Dacan:
    … Dovolím si tvrdit,….
    Najdi a zveřejní své doměnky- data rozhodně někde budou. Nebo si je vyžádej.
    Takových doměnek už bylo.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  42. Adam Cerv :

    Vždycky se dívám na projekty v zahraničí. S ohledem na to, že to bývají kolikrát x krát menší města, tak mě přepadá závist.
    My jsme tady fakt dálný východ, – jako můžete mi dát palce dolů, ale to co jsou schopni v zahraničí postavit v každé díře, tak my nepostavíme nikde v ČR, natožpak tady v Ově.
    Nojo, souvisí to s byrokracií, sociálním a finančním kapitálem.

    Thumb up 7 Thumb down 1
  43. Pezos :

    Martin [msstavby.cz]:
    „To, že už nesplňuje definici S-bahnu mnohým nedochází“

    No, v Německu jsou taky takové kočkopsy, třeba S-Bahn Rhein-Neckar alebo S-Bahn Hannover (jednotky v regionální úpravě, dost dlouhé intervaly, linky jsou i přes 100 km dlouhé, minimum dedikovaných tratí).

    Thumb up 0 Thumb down 0
  44. thvari :

    Adam Cerv: no, my nejsme dálný východ, ten je ještě víc na východ od nás, ale jsme fascinujícím způsobem nekonzistentní. tak Svinov se povedl, krásná původní budova s moderní přístavbou, hezké okolí, pěkně opravené mosty, chybí tam už asi jen nějak zaplnit ten prostor mezi mosty a nádražím.

    Oproti tomu hlavní nádraží se lepí po kouscích, jednou opraví nadchod, za pět let přestaví předprostor a ještě ho pokazí, pak zas přistaví výtahy, pak zase eskalátory. Tak když šel Svinov udělat celý najednou a dopadlo to dobře, proč nejde celé najednou udělat i hlavní nádraží?

    Thumb up 11 Thumb down 1
  45. davidb :

    aggu:
    Nádraží v Utrechtu je taky super. https://goo.gl/maps/XvkmeQ3ZXrB6qPsPA
    Teď tam udělali i parkoviště pro kola (pro 12 656 kol)- https://www.idnes.cz/cestovani/na-kole/garaz-cyklistika-utrecht-nizozemsko-zeleznicni-stanice-utrecht-centraal-hoog-catharijne.A200428_125153_na-kolo_hig/foto

    Thumb up 1 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.