Design nad bezpečností – II.

Fotografie dalšího nepřehledného kruhového objezdu. Nyní v Kopřivnici.

Fotografie a komentář ke kruhovému objezdu zaslal čtenář. Děkujeme!

Dobrý den, díky vašemu článku Design nad bezpečností, který se zabýval přerostlou zelení v okolí kruhového objezdu v Ostravě, jsem si uvědomil obdobně špatné řešení v Kopřivnici na ulici Štefánikova. Okolí kruhového objezdu je také osázené vysokými traviny, které jsou vyšší jak auta a v často i jak chodci. Před některými přechody jsou nízké kytky, to je ale v menší části případů. Před některými přechody je tráva tak vysoká, že při výjezdu z kruhového objezdu do jednotlivých ulic nejdou vidět chodci čekající na přechodech. Stejný problém pociťují chodci. Díky osvětlení kruhového objezdu se nemohou orientovat podle světel aut a často ho vidí až u přechodu. Traviny za sebou tvoří skoro hradby a jsou vyšší jak lidi. Fotografie jsem pořídil jako chodec, z auta je pohled o nižší.

Článek Design nad bezpečností

Související články


Komentáře

  1. Jan :

    super web, ale tohle mi přijde trošku zveličené nebo se pletu?

    Thumb up 13 Thumb down 14
  2. Martin [msstavby.cz] :

    Jan: Kvalitní veřejný prostor je nedílnou součástí fungování města. To platí i pro vegetační úpravy. Je škoda si tvořit města méně bezpečná nebo nebezpečná.

    Schválně kolik na třetí fotce od konce nejdete lidí.

    Thumb up 11 Thumb down 4
  3. O. :

    Tohle je hodně špatně. Ne jenom, že se často zeleň kolem silnic neudržuje a tráva neseká, tady se ještě vytvářejí nepřehledná a nebezpečná místa uměle a za peníze.

    Thumb up 13 Thumb down 3
  4. m :

    asi tři roky jsem tudy denně chodil ráno a večer a žádnou nebezpečnou situaci jsem nezažil,
    naopak výsadba tu působila příjemně,
    některé záběry neukazují nic o přehlednosti v daném místě, ale pouze oddělení chodníku a silnice,
    nebo se tu stávají nehody? nehledáte problém uměle?

    Thumb up 10 Thumb down 10
  5. Michal :

    Pseudoproblém II.

    Thumb up 7 Thumb down 11
  6. Dan :

    m: Trava vyssi jak samotni lide. Misto neprehledne. Cesi kvici, ze nekde upozornuje na jejich spatne vysazene kytky. V poradku.

    Martin [msstavby.cz]: Vidim tam dve hlavy? Ridic ze sve pozice tohle nemuze videt.

    Thumb up 8 Thumb down 2
  7. panakis :

    …nechci hodnotit, me se to libi. ALE je uz podzim, skoro zima, tyto traviny jsou uz z casti prerostle, odrostle nebo suche. Tudiz zahradnici by to uz meli orezat a pripravit na jaro ne? Anebo se ceka na prvni snih a pak to lehne samo? Me prijde, ze ten zakopany pes je v udrzbe. Maji to prerostle. Mozna se mylim. Podle me to melo byt uz davno ostrihane nebo zastrihnute.

    Thumb up 7 Thumb down 0
  8. JSjr :

    Chodec nevidí z chodníku auta na kruháči! Skandál! Katastrofa! :D :D

    Thumb up 3 Thumb down 12
  9. thrpst :

    Dost nebezpečné. Nevhodně umístěné.

    Thumb up 12 Thumb down 0
  10. Alcedo :

    Chápu, kam chce autor mířit, ale fotkami to trochu zazdil. Fotky jsou hodně tendenční – ani jedna není focena z rozhodného pohledu (pozice řidiče, rozhled chodce před vstupem na vozovku) – foceno tak, aby tam bylo co nejvíce překážek. Nicméně je možné, že je tam problém, ale z těchto fotek to nelze s určitostí říct – to bych tam musel být fyzicky.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  11. Martin [msstavby.cz] :

    Dan: Ano, jsou tam dva chodci. Čtenář zaslal více fotek, ze kterých by šel udělat krátký film. Jde vidět, jak jdou podél trávy, která je vyšší jak samotní chodci a pak mizí za trávou, když dojdou k přechodu.

    Třeba na sedmé fotce je dospělá paní, která je také nižší než okolní vegetace.

    Thumb up 4 Thumb down 2
  12. riltr :

    no ja myslím,že ridič ma jizdu prizpusobit aktualnim podminkam a stavu vozovky,neni liz pravda? ale pokud jste zvykli tyto kruhace projizdet 40kou a vyse,tak Vas chapu…ale zkuste se zamyslet😉jinak traviny se rezou az na jare

    Thumb up 4 Thumb down 8
  13. Rdm :

    Vyfotit trávu tak, aby vypadala vyšší než chodec zvládne i méně zdatný fotograf. Ani jedna z prezentovaných fotografií není z pohledu řidiče nebo chodce stojícího na kraji přechodu (možná fotka č. 6?). Jestli někdo chtěl naznačit, že kruháč je díky špatné údržbě zeleně nebezpečný, tak se mu to co, se mě týče, nepovedlo.

    Thumb up 6 Thumb down 7
  14. Cyklista :

    Martin [msstavby.cz]: Opět nechci říkat že je vše 100% v pořádku, ale sám vidíte, že na deváté fotografii je ona paní u přechodu (ne, ještě nevstoupila do vozovky) a i z místa mimo silnici je viditelná, tedy z místa řidiče bude viditelná i v případě trochu větší vzdálenosti od přechodu. To že řidič nevidí chodce na chodníku mimo přechod není nic nebezpečného.

    Vše je o vzájemném respektu jednotlivých účastníků silničního provozu. Pokud chodec chatuje na mobilním telefonu a řidič se plně nevěnuje řízení, stane se nehoda i na velmi přehledném úseku bez trav, zábradlí, sloupů a jiných překážek.

    Dle mého názoru a osobní zkušenosti, ani zde nijak výrazně vegetace neohrožuje bezpečnost.

    Thumb up 3 Thumb down 5
  15. Cestař :

    riltr: Rdm: Cyklista:
    Pánové, rozhledové poměry při navrhování nejsou dány jen pro auta, ale i chodce a přechody. Rozhledové pole pro auta už byla ukázána, byť na několikátý pokus redakce, v předchozím článku. Řešení zachycené na fotografiích je nevhodné. Absolutně se podivuji tomu, jak může někomu výška vegetace přesahující i SUV vozy na hraně komunikace přijít vhodná. Doporučují vám přečíst si tento materiál, hlavně kapitolu 7.8 Rozhledové poměry před přechody, máte tam i schémata.

    http://lences.cz/domains/lences.cz/skola/subory/-%20-%20P%C5%99edm%C4%9Bty%20dle%20semestru%20-%20-/7-semester/-%20BM03%20-%20Mestske%20komunikace/Prednasky/07_p%C5%99edn%C3%A1%C5%A1ka.pdf

    „Přechody pro chodce se situují tak, aby byla zajištěna včasná rozlišitelnost přechodu i chodců
    pro řidiče vozidla a dostatečný pohledový vztah mezi chodcem a řidičem. Tam, kde
    rozhledovou vzdálenost omezují parkující vozidla a případně jiné překážky, je třeba zajistit
    rozhled např. zřízením vysazených chodníkových ploch. Tyto plochy mají být chráněny proti
    odstavování motorových vozidel sloupky, nebo zelení, aby nebyl omezen výhled na chodce,
    kteří mají v úmyslu přecházet. “

    „3. chodec na vyznačeném přechodu musí být viditelný ve vzdálenosti ≥ 1,0 m od obruby. Na místě pro
    přecházení se předpokládá, že chodec vyčkává těsně u bezpečnostního odstupu;“
    Kapitola

    Thumb up 6 Thumb down 1
  16. Patrik :

    Překvapuje mě, možná až děsí, jak tady tolik lidí bagatelizuje tento problém. To může jen někdo, kdo buď nejezdí autem nebo nemá pud sebezáchovy. Bezpečnost se řeší všude, omezuje se rychlost, auta mají různé bezpečnostní prvky výbavy, přechody musí být nasvětlené, s ostrůvky, ale toto, že nejde vidět bezpečně na přechod nebo do cesty, to nikomu nevadí? v provozu, nemáte čas, jako tady koukat na fotky, máte další překážky jako jsou například sloupky karoserie, takže to nejde srovnávat. Jako řidič autobusu mám také problém v tom, že na rozdíl od auta nezmizím z kruháče za tři sekundy, když přehlédnu auto nebo na dvou metrech zabrzdím. Takové nebezpečné okružní křižovatky jsou například i ve Svinově, kde přes „horu“ uprostřed nejde vidět a než tam vjedu, tak mi tam vystřelí osobák. Nebo okružní křižovatka uprostřed Avionu, kde je také křoví a i z dokonce autobusu, se mi za to křoví schovala Fábie. Na vše musí být rozhledové poměry, milion DZ, ale to, že v místě, kde je potřeba maximální viditelnost a přehlednost, si někdo vysadí křoví, nebo udělá vysoké kopce hlíny s trávou, toto je opravdu nebezpečné a přes čáru. Policie by měla začít jednat, pokud si opravdu chceme hrát na bezpečnost.

    Thumb up 13 Thumb down 4
  17. Rdm :

    Patrik: Cestař: já rozhodně nechci nic bagatelizovat, jen poukazuji na fakt, že fotky mají špatnou vypovídající hodnotu, protože nebyly foceny ze skutečných „rozhledových“ míst. Řekněme to takhle, když se postavíte za roh domu a vyfotíte ten kruháč, tak taky můžete nadávat, že nemáte rozhled, protože stojíte za domem. Upozorňuje na to i Cyklista, že na deváté fotografii je foceno z nesmyslného úhlu jak pro řidiče, tak pro chodce.

    Thumb up 4 Thumb down 3
  18. Ivana :

    Chodím tu denně. Za mě jsou nebezpeční řidiči, kteří nepřizpůsobí rychlost. V obci snad 50 a v křižovatce, tedy i na kruhovem objezdu ještě méně.

    Thumb up 6 Thumb down 2
  19. Cyklista :

    Cestař: „3. chodec na vyznačeném přechodu musí být viditelný ve vzdálenosti ≥ 1,0 m od obruby. Na místě pro přecházení se předpokládá, že chodec vyčkává těsně u bezpečnostního odstupu;“ Ale to právě píšu, že i podle tendenčních fotografií musí být paní na přechodu z deváté fotografie viditelná i více než metr od hrany vozovky. Pouze špatně pořízená fotografie to záměrně zkresluje. =) =) =)

    Thumb up 2 Thumb down 4
  20. Dan :

    Cyklista: Borče, klikni aspoň na ten odkaz od Cestař: a koukni na situaci rozhledů.

    Thumb up 2 Thumb down 1
  21. Cyklista :

    Dan: A jaký je závěr?
    Dle rozhledových poměrů je nepřípustné mít pevnou překážku 20m (při 50km/h) od přechodu a čekací plocha přechodu má být pro řidiče viditelná z 50m. Na uvedeném přechodu je vše splněno.
    Znovu říkám, nemusí být v okolí křižovatky vysazeny vysoké traviny, ale v uvedených případech neohrožují bezpečnost silničního provozu. Tu ohrožují bezohlední řidiči, cyklisté a chodci.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  22. Roman :

    Problém zde není ani tak u dospělých, ale děti lze opravdu lehce přehlédnout pokud jsou za těmi keři, které jsou hned u přechodu. Osobně jsem viděl, řidiče dupat na poslední chvíli na brzdu protože si dítěte nevšiml a vešlo na přechod.

    Thumb up 2 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.