V centru Ostravy byla zahájena demolice bývalého objektu prodejny Bauhaus. Objekt v letech 2018-2024 sloužil kulturním účelům. V budoucnu by zde měl vyrůst justiční areál. Konkrétní plány však nejsou.
Fotografie zaslal čtenář. Děkujeme!







V centru Ostravy byla zahájena demolice bývalého objektu prodejny Bauhaus. Objekt v letech 2018-2024 sloužil kulturním účelům. V budoucnu by zde měl vyrůst justiční areál. Konkrétní plány však nejsou.
Fotografie zaslal čtenář. Děkujeme!







LK :
Juchú, konečně jde ta hrůza k zemi!
D-r :
Tam by se vyplatil parkovací dům, pomohlo by to pozvednout celé okolí Stodolní.
04.11.2025 14:43donc :
Nejen Stodolní, celému centru.
04.11.2025 17:00Marthin :
D-r: Mohu se zeptat, cim konkretne oblast pozvedne a idealne i priklad, ktery parkovaci dum v Ostrave tento jev uz prinesl? At mame konkretni priklad.
04.11.2025 21:38balde :
věak už je rozhodnuto, že tam bude stát nový Okresní soud, tak radši ať tam udělají provizorně parking, než to postaví
04.11.2025 21:38Pítr Stoutn :
Konečně! Hnus a nekvalita, to v centru nemá co dělat.
D-r :
Marthin: Proč se v centru nestavilo, protože problém s parkováním. Teď podle nové vyhlášky potřebujeme jenom 25% od původní normy. Super, stavbu povolí, ale kde tí lidi mají parkovat. Například pozemek 18×25, parkování v přízemí, protože se nedostaneme pod zem, prostě není místo. Reálných 11-12 parkovacích míst, protože schodiště, výtah, odpadkové koše… Plus 4 pátrá nahoru, pro stavební povolení všechno ok, ale skutečně chybí minimálně 15-20 parkovacích míst.
05.11.2025 11:53JOaNE :
Marthin: Jmenujte aspoň jeden parkovací dům, který je v centru.
06.11.2025 13:31Roman :
JOaNE: Parkovací dům Černá louka.
Podzemní parkoviště pod Prokešovým náměstím.
Podzemní parkoviště Forum Karolina.
Podzemní parkoviště OC Laso.
Kampus Ostravské univerzity.
Nepočítám povrchová parkoviště….
06.11.2025 14:06Martin Moravec :
D-r: Stav, který popisujete má řešení. Nikde není zakotveno právo na parkovací místo pro vozidlo. Jedno, jestli bydlím ve staré zástavbě, paneláku nebo novostavbě. Tlak na nová místa je hlavně od obyvatel, kteří chtějí parkovat pokud možno bezplatně před domem. Město z toho nemá žádný užitek, je to čistý výdaj. Pokud se nebudou řešit parkovací zóny, tak se nikam neposuneme, protože parkovacích míst bude vždy nedostatek, respektive poptávka je vždy vyšší než jejich počet.
Máte dvě možnosti jak situaci řešit:
První, že podmíníte novou výstavbu parkovacími místy i v takových prolukách, kde to nedává ekonomický smysl a tím pádem tam ty proluky budou dalších 30-50 let a město, obyvatelé z toho nebudou mít vůbec nic. Způsobuje to dlouhodobý úpadek takových míst.
Druhou možností je, že výstavu povolíte a v podstatě narovnáte požadavky na parkovací místa, které mají ostatní obyvatelé, kteří žádné vlastní parkovací místo nemají. Obyvatelé historických budov nebo paneláků. Takže pak přichází část regulační, kdy jsou upraveny zóny a pravidla pro parkování a je potřeba za parkování platit. Ostrava je v tomto brutálně benevolentní. Srovnatelná města jako Brno, Olomouc nebo i menší mají přísnější pravidla.
Pokud si dám plusy a mínusy vedle sebe, tak jsem pro výstavbu bez parkování tam, kde to nedává ekonomický smysl s vidinou rozvoje lokality, města a celkově zastavování proluk. Naopak v místech kde to možné je, podporovat výstavbu podzemních garáží nebo míst v přízemí s tím, že se zachová část jako živý parter. Tohle funguje běžně v Evropě. Bohužel nejsme žádný ekonomický tygr, že by tady stála fronta developerů, kteří nehledí na rozpočet a kupující, kterým je jedno kolik nový byt stojí. Nejsme Praha nebo Vídeň.
06.11.2025 14:45D-r :
Martin Moravec: To rozhodně nejsme, ale tak se chováme)
07.11.2025 15:44