CTP získala pozemky ve VTPO

Zastupitelstvo města rozhodlo dne 20.09.2023 o záměru města prodat nemovité věci v k. ú. Pustkovec, obec Ostrava, a vyzvat zájemce k podání nabídek. Na základě podaných nabídek rada města svým usnesením ze dne 20.02.2024 rozhodla zahájit jednání prodeje nemovitých věcí – pozemků v lokalitě Technologického parku Ostrava se společností CTP Invest, spol. s r.o.

Účelem je výstavba jednoho nového objektu, nebo max. 2 nových objektů, které budou navrženy jako multifunkční a budou kombinovat nabídku prostor pro celé spektrum klientů T-parku provádějících výzkumnou a inovační činnost, resp. komerčně orientovaný vědecký a technologický výzkum, průmyslové osvojování výsledků výzkumu, inovaci výrobků či služeb a rozvoj podnikání a budou obsahovat pronajímatelné plochy tvořené z:
-administrativních ploch,
-prototypových dílen, obsahujících zkušební místnosti, technologické dílny, laboratoře, případně velkorozponové haly, aj. dle potřeby Kupujícího a jeho koncových uživatelů,
– prostor pro ubytování klientů či obchodních partnerů uživatelů/vlastníků budov nacházející se v T-parku,
– společenských prostor,
– prostor pro stravování,
– dalších prostor pro zajištění služeb uživatele prostor v Multifunkčním objektu.

Cena dle znaleckého posudku činí 27.506.090,- Kč + DPH v zákonné výši.

Kupující nabízí kupní cenu ve výši 71.985.000,- Kč (5 000 Kč/m2) + DPH v zákonné výši.

Je registrován rostoucí zájem inovačních firem o zasídlení v areálu T-Parku a již v současné době převyšuje poptávka po vhodných prostorách nabídku.

Za tímto účelem byl zpracován v roce 2020 Generel rozvoje T-Parku. Ateliér MAPPA na to v roce 2021 reagoval vytvořením urbanistické studie předmětného území. Z průniku obou dokumentů vyplývá optimální způsob využití volných ploch v areálu, který na jedné straně bude odpovídat potřebám současných i potenciálních klientů, na straně druhé reflektuje požadavky na moderní a současně citlivý urbanismus i v návaznosti na okolní zástavbu.

Urbanistická studie k nahlédnutí ZDE

pramen: ostrava.cz / mappaostrava.cz

Související články


Komentáře

  1. Morrono :

    Zvažovali jsme v té lokalitě si koupit bydlení, protože se nám v Porubě líbí. Mít za prdeli průmyslovou zónu je docela dealbreaker🤷

    Thumb up 6 Thumb down 9
  2. Ritter :

    Morrono: průmyslovou zónu?

    Thumb up 4 Thumb down 2
  3. Petr Rumpertesz :

    Dost by mě zajímalo, jestli město utržené peníze využije na zlepšení katastrofální dopravní infrastruktury v této oblasti. Jedná se především o naprostý nedostatek parkovacích míst a pak napojení areálu na ulici Opavskou, kdy město a kraj nejsou schopni dát ani obyčejný semafor na tuto křižovatku, která park napojuje na ulici Opavskou a nehody jsou zde v podstatě každodenním koloritem: https://mapy.cz/turisticka?pid=103148073&newest=1&yaw=1.221&fov=1.257&pitch=0.245&x=18.1556972&y=49.8407157&z=19&ovl=8

    Thumb up 7 Thumb down 0
  4. Szczur :

    Petr Rumpertesz: V momentě, kdy byla dostavena I/11, mělo samozřejmě dojít k totální přestavbě Opavské od Slovanu ke Globusu na normální ulici, propustnou pro pěší, a s tramvajovou tratí. Nějaká tvrzení v tomto směru se tehdy objevovala, ale samozřejmě k ničemu nedošlo a nic není v plánu. Veřejný sektor je plný přizdisráčů, kteří budou pokračovat v „mírném pokroku v mezích zákona“, jako je povrchní přestavba křižovatky Opavská x Studentská. To samozřejme k ničemu kloudnému nevede.

    V územním plánu je už dlouho přeložka Krásnopolské do společné křižovatky s Bedřicha Nikodéma – naprosto triviální stavba. Neudělalo se nic.

    Thumb up 10 Thumb down 0
  5. Petr Rumpertesz :

    Szczur: Tak ta přestavba Studentská x Opavská to je opravdu něco. Místo aby se zasypal ten dolík a napojili se i sídliště Nový Pustkovec se to udělalo takhle amatérsky. A trvalo to jako stavba 1000km dálnice v Číně.

    Thumb up 6 Thumb down 0
  6. Petr Rumpertesz :

    Szczur: Tak ta přestavba Studentská x Opavská to je opravdu něco. Místo aby se zasypal ten dolík a napojilo se i sídliště Nový Pustkovec se to udělalo takhle amatérsky. A trvalo to jako stavba 1000km dálnice v Číně.

    Thumb up 1 Thumb down 1
  7. Abaath :

    Všechny vás zajímá jen lepší dopravní infrasteuktura, nebo bydlení. Však můžete přece zničit každý koit této země. Škoda. Nechť je tato skutečnost vašim zamopenutýn hrobem. A prosím, radčte si ulevit nad tímto přízpěvkem, ono se to snese a potom otočí. Peace…

    Thumb up 3 Thumb down 5
  8. Szczur :

    Abaath: Koitu má tato země dost.

    A nyní bez nadsázky: Mluvíme o městě. Ve městě je bydlení, doprava, a další věci. Ty vaše „kouty“ jsou v bohatě k dispozoci mimo město. A jen tak pro vaši informaci, v okolí Ostravy není jediný centimetr země, který by nebyl už dávno přetvořen lidmi. Všechny ty „kouty“ jsou do určité míry umělé.

    Thumb up 5 Thumb down 0
  9. Mx :

    Szczur: Proč by mělo být město definováno pouze bydlením, dopravou, betonem ap.? Proč by krom parků nemohly ve městě být i přirozené kousky přírody? Vsaďte se, že velká část obyvatel to ve městě chce s nechce muset cestovat za město.

    Thumb up 0 Thumb down 2
  10. Crazym :

    Mx: Nevím sice proč si tak demagogicky vyměnil „další věci“ za beton ale asi tuším 🙂 Každopádně pod těmi dalšími věcmi se může skrývat i příjemné prostředí pro života a bydlení lidí zahrnujíce ty kousky přírody ale rozhodně už to nikdy ve středoevropském městském prostředí nebude přirozený kousek přírody, na to zapomeňte. Vždy už to bude prostředí nějak ovlivněné člověkem. Sem tam se ještě najde v našich zeměpisných šířkách někde daleko od města zbytek přirozené přírody a ty bychom si měli bez diskuze hýčkat a chránit je 😊 Ale žít a bydlet člověk už nikdy nebude v přirozeném prostředí, protože ho už jen svou přítomností vždy přetváří do nepřirozené podoby…

    Thumb up 2 Thumb down 2
  11. skelet :

    a měsíc po prodeji bude magistrát brečet, že nemá kde rozšiřovat VTPO..

    Thumb up 0 Thumb down 2
  12. Dr. Kohn :

    Petr Rumpertesz: Jestli něco ne, tak napojení Slavíkovy na křižovatku Studentská x Opavská. Akorát to natáhne dopravu na sídliště, což nikdo nechce. Teda samozřejmě krom těch, kteří potřebují autem rychle do Lidlu a pak rychle pryč z Ostravy. Stejně tak je nesmysl propojení Marty Krásové a Slavíkova. Pouze to zvýší dopravní zatížení.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  13. Abaath :

    Děkuji z celého srdce těm, kteří chápou, že ty zbylé kousky přírody v městech (a na jejich okrajích) je třeba chránit. Ono totiž tímto tempem bude město i tam kde dřív nebylo. Potom to bude vypadat jako planeta Coruscant – jedno obrovské město. A to by nebylo dobré pro nás, ani pro přírodu,na které jsme životně závislí. O psychickém zdraví lidí ani nemluvě. Netvrdím, že se nemá stavět nic, ale vybírat místa, která jsou k tomu vhodnější. A na to je třeba evidentně vic inteligence.

    Thumb up 1 Thumb down 5
  14. Szczur :

    Abaath: Blábolíte do větru. ČR má velmi nízkou fyziologickou hustotu osídlení. To znamená – prostoru, kde by mohli žít lidé, je mnoho, ale většinu z něj k tomu nevyužíváme. Neurbánního prostoru je v této zemi ohromné množství, a bylo by ho pořád ohromné množství i pokud bychom zastavěnou plochu zdvojnásobili. Jmenovitě Ostrava je, za prvé, zcela nepřírodní oblast, naprosto nic původního tam není. A za druhé, Ostrava je až absurdně zelené město, které z některých úhlů vypadá spíše jako budovy volnĕ roztroušené mezi stromy, než jako město.
    Aby ČR měla jednolitou zástavbu typu řídkého města, muselo by v ní žít 50+ milionů lidí. Vzpamatujte se.

    Thumb up 6 Thumb down 1

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.