Autobusové nádraží Český Těšín

Český Těšín se dočkal důstojného autobusového nádraží.

Nový dopravní terminál vznikl vedle původního autobusového nádraží. Nově mají cestující k dispozici krytou a klimatizovanou čekárnu s dopravní infocentrem a toaletami, krytá nástupiště nebo velké množství laviček k posezení. Vzniklo zde také parkoviště pro přibližně 130 aut, uzamykatelné cykloboxy a kryté stojany pro kola. Parkovací stání jsou provedena z drenážní dlažby.

Stavbu provázely komplikace, které mapoval Deník.

„Snažil jsem se navrhnout mercedes, město to vysoutěžilo za cenu lamborghini, ale lidé dostanou rozbitou oktávku.“ Těmito slovy a srovnáním s luxusních značek automobilů s obyčejnou škodovkou komentoval na posledním zasedání zastupitelstva města Wieslaw Kubica, autor projektu nového dopravního terminálu, který se už rok buduje v Českém Těšíně.  

Tedy situaci, kdy za tichého přihlížení investora, tedy města, stavbaři operativně upravují některé části projektu, čímž ho podle slov projektanta značně znehodnocují.

Kubica se dokonce na staveniště před několika dny osobně vypravil, ovšem po pár minutách byl prý stavbyvedoucím vykázán. „Vyhodili mě, i když jsem se nahlásil, že přijdu. Ovšem i tak jsem za tu krátkou chvíli na stavbě uviděl chyby a změny oproti byly provedeny v rozporu s projektovou dokumentací,“ tvrdí autor projektu.

Stavbu dopravního terminálu od samého začátku doprovází spousta problémů počínaje výběrovým řízením, které bylo několikrát zrušeno, a podle kritiků město vysoutěžilo zakázku za přemrštěnou částku. To však zástupci radnice popírají.
Nicméně je faktem, že město dostalo za stanovení nejednoznačných zadávacích podmínek veřejné zakázky od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže pokutu ve výši 110 tisíc korun. Uspělo však s odvoláním a ÚOHS řízení zastavil a pokutu zrušil.

Jenže administrace výběrového řízení s názvem „Centrální dopravní terminál Český Těšín a Parkoviště P+R“ se nelíbí ani poskytovali dotace, kterým je Centrum pro regionální rozvoj ČR (CRR ČR) a pochybení následně shledal také Řídící orgán Integrovaného regionálního operačního programu (IROP) a to na na základě kontroly II. a III. fáze výběrového řízení. Na popud toho poskytovatel dotace rozhodl o odejmutí části dotace ve výši pěti procent z celkové částky, tedy necelých čtyř milionů korun.
Město se však brání a už koncem loňského roku podalo námitky proti stanovisku CRR ČR a následně na začátku února 2022 také proti „Informaci o nevyplacení části dotace“.

Původní podoba autobusového nádraží

zdroj text: denik.cz

Související články


Komentáře

  1. Ic540 :

    Velmi hezké a již ho obcasně využívám. 👍

    Jen škoda že není v místě obchodního domu Billa a benzínky Schell. Ty měly stát v místě AN. To tak trochu dřívější vedení radnice nedomyslelo. Autobusové zastávky by tak mohly být na ulici Jablunkovské a zaručen třeba rychlý přestup z MHD či PHD z a na vlaky. Ale i tak díky za ty dary. Je tam i dost parkovacích míst.

    Je mi líto že ty dopravní stavby takhle dopadají. Třeba v Návsí nedávno proběhlo reko ulice od nádraží až do Jablunkova. Občané se dodnes podívují že na tak dlouhém úseku Návsí žst. až Jablunkov AS není jediná zastávka. A to ani u obchodní zóny v Jablunkově. Úředníci co tohle schvalují jsou krajně nezopovědní. A proč by vlastně měli být zodpovědní že. Oni VHD nejezdí. A když se jich zeptáte tak hledají výmluvy. Chce se mi někdy zvracet…

    Thumb up 6 Thumb down 3
  2. Sanju :

    No, nevím… koukám na fotky a zveřejněné vizualizace a nějak ten rozdíl mezi mercedesem a oktávkou nevidím. Alespoň z tohohle srovnání se zdá, že se změnila jen velkoformátová dlažba na zámkovku (což je v případě vizualizací už taková klasika) a místo pro uložení jízdních kol je u jiného chodníku. Tak kdyby mi to chtěl někdo vysvětlit, rád se vzdělám.

    Thumb up 1 Thumb down 4
  3. petr :

    to je paradox, každé okolní město má větší a důstojnější autobusové nádraží než Ostrava

    Thumb up 13 Thumb down 0
  4. S200 :

    petr: A proč by měla mít Ostrava větší autobusové nádraží? To současné nestíhá a autobusy čekají ve frontě na volné nástupiště? Třeba Opava (podstatně větší než Český Těšín) nemá vůbec autobusové nádraží a nemyslím si, že by někomu chybělo.

    Thumb up 4 Thumb down 6
  5. MaG :

    Líbí se mi, že není moc výrazné a umoňuje vyniknout dominantě v podobě vzrostlého stromu. Vlastně je to jilm s nádražím .)

    Thumb up 0 Thumb down 0
  6. Marthin :

    S200: https://www.idnes.cz/ostrava/zpravy/opava-autobusove-nadrazi-opava-autobus-mhd-zastavky.A230125_704649_ostrava-zpravy_jog

    Thumb up 1 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.