Blíží se krajské volby a veřejný prostor se plní nesmysly a populistickými hesly.
Politické strany se předbíhají ve vymýšlení hesel, kdy téma většiny z nich nemá nic společného s krajem a ani z pozice kraje ovlivnit. Jendo z mála témat, které se opravu týká kraje je vybodování Armádního logistického centra v obci Mošnov.
Bohužel, se zde nacházejí strany, které tímto projektem zvyšující národní bezpečnost, straší běžné občany. Mezi takové patří Ivan Strachoň (Stačilo!) nebo Jan Síla (SPD), kteří v článku od Deníku (denik.cz) uvedli, že „základna by se okamžitě stala prioritním cílem ruských atomových raket“. Což například od komunistů (převlečení za uskupení Stačilo!) zní komicky, když ústy své předsedkyně Kateřiny Konečné, neustále tvrdí, že Rusko chce mír.
Ať už chceme nebo ne, i ve stávající podobě, bez Armádního logistického centra, je letiště v Mošnově vojenským cílem. Letiště totiž disponuje přistávací dráhou, která je jednou z nejdelších ve střední Evropě. Přítomnost logistického centra by naopak bezpečnost zvýšilo. Mimo to, každé letiště je vojenským cílem. Mimo jiné se u letiště nachází strategické sklady pohonných hmot společnosti ČEPRO.
Ostatně jak můžeme nyní při ruské invazi a teroristických činech na Ukrajině vidět, cílem pro ruské rakety je cokoliv. Školy, nemocnice, obytné budovy.
Další stranou otevřeně podkopávající národní bezpečnost je strana Přísaha s podporou Motoristé sobě. Strana rovněž je ve svém programu proti výstavbě Armádního logistického centra.
Je adekvátní se ptát, jak bude projekt řešen po enviromentální stránce. Jak bude řešen vliv na krajinu, znečištění. Jak bude organizována doprava. Je však zcela nemístné vystupovat proti záměru jako takovému.
Postup kraje se souhlasem Armádního logistického centra je i pragmatický. Přistávací plocha letiště se rozpadá. Kraj, jakožto vlastník letiště, však na rekonstrukci v řádech miliard korun nemá peníze. Armáda by tak měla financovat i rekonstrukci dráhy.
Strany Stačilo!, SPD a Přísaha s podporou Motoristé sobě jsou strany nehájící potřeby Moravskoslezského kraje a jsou pro fungování kraje dokonce nebezpečné.
Podoba záměru Armádního logistického centra
davidb :
Skvěle napsáno.
Uvědomělý občan :
NE zeleným gumám v Mošnově, nechceme návrat do doby komunistů, kdy už tam jednoz byli a škodili. Je k nevíře a k nepochopení, proč je tohle hyenistické zbraňové lobby podporováno ovcemi z řad liberálů a progresivců :(
Martin [msstavby.cz] :
Uvědomělý občan: Tušíš význam slov „logistické centrum Armády ČR“?
Dan :
Uvědomělý občan: Zkus padne argumenty, kolaborante.
Pavel :
„Je však zcela nemístné vystupovat proti záměru jako takovému?“ Kdo jste, že si dovolíte toto tvrdit? Nejsem voličem SPD, Přísahy nebo Stačilo a současně jsem odpůrcem daného záměru. Stejně jako jsem odpůrcem zbrojení a obrovských investic do armády. Bydlím v blízkosti letiště, mám rád zdejší přírodu, CHKO Poodří. Mí předkové pamatují časy, kdy z Mošnova startovaly stíhačky a silnější hluk nezažili. Ano, se stíhačkami se jistě v rámci logistického centra nepočítá, ale jakmile už bude vybudováno ono centrum, těžko dále ohlídáme, až dojde ke změně na regulérní vojenskou základnu. A posuzování vlivu na životní prostředí? Jedna věc jsou normy, výpočty a posudky, druhá realita.
18.09.2024 12:03Pavel :
Vůbec celkově, co se se zdejší krajinou děje, je k pláči. Pole zastavují sklady, krajinu protíná D1, z druhé strany se plánuje výstavba VRT a k tomu ještě tenhle záměr.
18.09.2024 12:06Martin [msstavby.cz] :
Pavel: Rovněž bydlím v blízkosti letiště a jsem proti tomu, aby byla společnost ovlivňována pomatenci z uvedených stran, šířících narativy ruské propagandy. Výjimkou nejsou vystrašení senioři, co argumentují skladováním atomových zbraní.
Zcela nemístné je rovněž vystupovat proti VRT, či dálnici. Jsou to základní pilíře infrastruktury.
Pavel :
Martin: Logistické centrum armády, bez kterého se armáda na daném místě obešla, za základní pilíř infrastruktury nepovažuji. Nevidím smysl v závodech ve zbrojení za každou cenu jen z důvodu ruské agrese na Ukrajině. Nikde jsem neuváděl, že také nejsem proti tomu, aby společnost ovlivňovali daní pomatenci, jen jsem prostě proti danému záměru z důvodu vlivu na již tak těžce zkoušenou krajinu. Žijeme v demokratické společnosti a máme právo vyjádřit svůj názor na věc, proto tvrzení, že je nemístné vystupovat proti záměru, bych očekával spíše od daných pomatenců, ne od vás.
Pavel :
Martin: Logistické centrum armády, bez kterého se armáda na daném místě obešla, za základní pilíř infrastruktury nepovažuji. Nevidím smysl v závodech ve zbrojení za každou cenu jen z důvodu ruské agrese na Ukrajině. Nikde jsem neuváděl, že také nejsem proti tomu, aby společnost ovlivňovali daní pomatenci, jen jsem prostě proti danému záměru z důvodu vlivu na již tak těžce zkoušenou krajinu. Žijeme v demokratické společnosti a máme právo vyjádřit svůj názor na věc, proto tvrzení, že je něco nemístné, bych očekával spíše od daných pomatenců, ne od vás.
davidb :
Pavel:
Ale že armáda nastupuju teď po povodni jako jeden z pilířů úklidu a pomoci nevadí, že?
Michal Nosek :
Martin [msstavby.cz]: Martine, problém je v tom, že ti takylidé z uvedených „stran“ povětšinou nejsou pomatenci, ale moc dobře ví, co dělají a říkají a ty své bludy šíří zcela cíleně a vědomě. Je to jejich jediný program a způsob, jak se dostat k moci nebo alespoň k placeným funkcím v různých zastupitelských sborech. A o to je to horší. Tihle psychopati se v zájmu vlastního prospěchu nezastaví před žádnou lží, nemají žádné zábrany a klidně zlikvidují nebo alespoň ohrozí stavby a investice prospěšné kraji, aby získali pro sebe nějaké ty hlasy od obyvatel chudších duchem, případně postrádajících relevantní informace. A nejhorší na tom je, že tahle sebranka páchající škody, tohle dělá s heslem, že to je vlastně pro lidi, kraj, ČR a nezřídka se označuje za vlastence. Z toho se opravdu chce i sviním blít …
Martin [msstavby.cz] :
Pavel: Očividně je situace ve světě nyní jiná a armáda již tu potřebu má. A má důvody proč Mošnov.
Jen tak ze srandy, s vědomím vyvolání bouřlivých reakcí obyvatelstva, nikdo Armádní centrum stavět nebude.
Vyjádřit se samozřejmě každý může. Rovněž tak já mohu na ty názory reagovat.
Označení základní infrastruktury je na dálnici a VRT. Nepřekrucovat.
18.09.2024 12:36Petr :
ALC budu mít nadosah domu, jsem jeden z malá lidi, kteri v naší obci, která je ve vleku dezorientovanych jedincu s výstavbou souhlasi. Ti dezorientovani jedinci se nestiti za jmenovane strany kandidovat. Pro vlastní prospěch, ano mají v zajmovem uzemi pozemky dokazou lhát a kolaborovat a jak to tak bývá nejde jim o vecne argumenty. Celá oblast velkého Mošnova je urcena pro lehky prumysl. Takže nebude ALC budou komerční haly s daleko vyšší hustotou dopravy etc. Tohle je ale pod rozlisovaci schopnosti danych jedincu ba dokonce mnohdy vysokoskolsky vzdelanych…Vše co napsal Martin má svoji pevnou podstatu. Nerozumím už vubec Mudr Silovi, který je vynikající neurochirurg a z podstaty veci silne humani clovek, jak se muze pachtovat s takovymi lidmi z Spd….
Pavel :
davidb: Proč do toho motáte povodně? Nikde jsem netvrdil, že armáda je nesmyslná nebo k ničemu, jen uvádím, že sypat více a více peněz do armády nepokládám za smysluplné a to ani v této době.
Martin: Ano, armáda má pádné důvody, proč Mošnov ano, stejně jako mají místní (opravdu nebudu sám) pádné důvody, proč Mošnov ne. Bouřlivé reakce obyvatelstva? Ale prosím vás, všichni dobře víme, jaká je legislativa, jak fungují dané procesy. Na reakci místních se mohou nahoře tak maximálně pousmát. Místní využijí svých možností obrany, ty budou negovány, protože logistické centrum bude označeno jako budované „ve veřejném zájmu“ a můžeme se tady vztekat, jak chceme. Stejně tak s jakýmkoliv jiným záměrem, třeba následného armádního centra.
Crazym :
Pavel: Tvl „Nevidím smysl v závodech ve zbrojení za každou cenu jen z důvodu ruské agrese na Ukrajině“ 🤦♂️ A jaký jiný další důvod by byl přijatelný? Co třeba ohlášená invaze Marťanů 🤪
Pavel :
Crazym: Nejlepší asi opravdu bude, když tedy všude, kde to bude možné, v současném fungování na dluh, vystavíme infrastrukturu pro armádu, továrny na zbraně, přistávací plochy pro stíhačky a všechny peníze, co zbydou, pošleme na Ukrajinu. Nepotřebujeme příznivé životní prostředí, přírodu, nepotřebujeme vlastně vůbec nic. Jenom se připravujme na situaci, která možná ani nepřijde. Zbrojme a bojme se. Zbytečná diskuze, sbohem.
Petr :
Pavle, i když už jsi nám zde dal sbohem…. Staré prislovi rika kdo je pripraven, není prekvapen.
18.09.2024 13:15Chápu že by jsi si radeji s agresorem sednul do kruhu kolem ohnicku a septall mu do ovarku. Jenomže jak muzes na zivo videt na UA či v Izraeli. NEFUNGUJE TO.
Tak čau..
vojta :
Děkuji za tenhle článek, Martine!!!
18.09.2024 13:34Petr Drahoš :
Tvl, kudy budeme jezdit na dny Nato?
18.09.2024 15:51Oni nám zruší příjezdovou cestu, nebo udělají novou?
To se můžeme s touto akcí rozloučit…
Aleš Linhart :
Výborně Martine, děkuji za skvělý článek! Naprosto výstižně jste popsal, jak klíčovou roli v zabezpečení naší země a obranyschopnosti logistické centrum hraje. A že se staneme cílem? Probůh, co tohle je za uvažování??? Právě v této době je důležité mít silné a dobře vybavené armádní struktury, které jsou připraveny reagovat na jakékoli výzvy a chránit naše hodnoty. Já osobně bych zvedl ruku i pro leteckou základnu NATO. To by byla pecka, která by nás posunula, včetně výuky na VŠ! Málo se to říká, ale krom bezpečnosti a stability regionu, ve kterém působí, taková jednotka nesmírně přispívá k ekonomice okolí. Vzdělaní, velmi dobře placení vojáci s rodinami hledají vyžití, restaurace, byty… Všechno tohle roztáčí kola ekonomického rozvoje. Z komentářů komunistů a dalších propagátorů zločinného ruského režimu je mi špatně!!! Hezký večer:-)
Patrik :
Tohle ALC mě celkem jakoby nezajímá jestli tu bude nebo ne, nicméně budu volit Přísahu. Tak mě můžete onálepkovat a udělejte ze mě občana třetí kategorie. Protože nevolím uvědoměle jen ty „správné“ a „lepší“ strany jako ti „správní“ lidé.
Michal :
Ten odkaz na deníku se vyplatil, co? Nebo to bylo na novinkách?
18.09.2024 23:42PetrK :
Patrik: neskutečně odvážné jak jdeš proti proudu, úplný disident! :-D
Crazym :
PetrK: Jj, to vypadá na budoucího hrdinu tuším Pátého odboje a pro některé obzvlášť silně věřící na Přísahu možná i nový Svatý Patrik 🤭
19.09.2024 07:53Dan :
Patrik: Rekne mu nekdo, ze i kdyz mu je logisticke centrum jedno, tak podporuje stranu, ktera je v programu proti centru a tim je on sam prot logistickemu centru?
Jsou lidi opravdu tak jednodussi?
19.09.2024 08:05Patrik :
Dan: Jako že si můžu vybrat jen ze stran či hnutí, které tuto otázku neřeší? Protože když ji řeší, tak tím že je zvolím vyjadřuji nějaký názor? To znamená, že když někoho volím, tak souhlasím se vším na 100%?
19.09.2024 08:22Dan :
Patrik: Ano, svuj nazor vyjadrujes vlozenym hlasem. Nikdo nikdy nebude souhlasit se vsim ze 100%, ale to centrum je jeden z hlavnich bodu strany do voleb.
19.09.2024 08:45Petr :
A tak Patrik, ktereho vlastne ALC nezajímá, nám tady pod clanek tykajici se vyhradne probllematiky ALC prisel napsat že bude volit prisahu protože není ovce…..tohle nemá smysl ani komentovat. Tohle je uplne prece uplne presny vzorec chovani určitých osob vseobecne známých pod nazvem dezole….
19.09.2024 08:53Pavel :
Patrik: Patriku, můžete tedy prosím uvést nějaké ty důvody, které Vás vedou k volbě Přísahy?
19.09.2024 10:17mosnovak :
Cim driv tim lip. Bohuzel stale mame v evrope stat, ktery se chce roztahovat a nastolovat svoje poradky vojenskou silou, takže pokud tohle zefektivni nase a aliancni armady, tak je to treba postavit co nejdriv. Navic to urcite zeefektivni pomoc i v dobe at uz lidskych, nebo prirodnich katastrof jako nyni.
Patrik :
Petr: Za to Vy jste přesný příklad „dokonalého lepšočlověka“, který vidí svět černě nebo bíle, a pokud někdo nevolí tak, jak Vám se líbí nebo má jiný názor, tak krásně nálepkujete, přesně jak jsem říkal v prvním příspěvku. Ale co vy si myslíte je mi celkem jedno a jsem v klidu.
19.09.2024 13:50Martin Moravec :
Aleš Linhart:
Přesně na komoru. 👍
Aleš je moc skromný, tak to napíšu za něj. Aleš Linhart je kandidát č. 7 za koalici SPOLU do krajských voleb a jednoznačně a bez vytáček podporuje základnu armády ČR v Mošnově. Opakem je aktuální hejtman Bělica, který je proti základně. Je naprosto skandální aby politik vlastní země šel proti zájmu státu, jeho bezpečnosti a bezpečnosti vlastních obyvatel.
Osobně jsem také pro základnu. Pokud nebude, tak můžeme zapomenout na to, že se opraví přistávací plocha ze státního rozpočtu a těch 5 miliard na opravu si zaplatí kraj. Pokud to neudělá, letiště zkrátka skončí, protože už teď máme výjimku z provozování kvůli nevyhovujícímu technickému stavu nejdelší dráhy ve střední Evropě. Bohužel je to od hejtmana Bělici čistý volební kalkul na hlasy, kdy ho reálně nezajímá co se s letištěm stane. Jde mu o hlasy. Kdyby takto uvažoval každý politik, tak v kraji nebo Ostravě nevyroste vůbec nic.
Patrik :
Dan: Ano, je to jedno z hlavních témat, ale prostě nemohu si vybrat jinak. Další možností by asi bylo hodit prázdnou obálku. A pro Pavla, proč budu volit jak budu: další body programu, některé konkrétní osoby ze samospráv na kandidátce (žádný rodinný příslušník, ani nic podobného) a má nedůvěra v jiné větší strany, které zde v kraji nebo v ČR vládly. A také i menší shoda v některých názorech. Prostě když jsem si vše dal dohromady, tak mi vyšel takový výsledek. A jestli se to někomu nelíbí, tak to je jeho věc. Mě se taky nemusí líbit, že někdo volí tak či onak, ale nebudu tady hned vyskakovat, nadávat do dezolé a já nevím co ještě. Volby jsou snad svobodné a žádná strana/hnutí není zakázané.
19.09.2024 14:02Petr :
Jediný kdo tu vyskakuje jak certik z krabicky jsi bohužel ty Patriku. Ano budu ti tykat protože ve svém veku a zkušenosti vím že lépe se rika ty vole než vy vole…..nemyslím to nijak hanlive. Nevím kde bereš tu drzost mi rikat to co rikas…víš houby koho volim, treba by jsi se divil. Ale ty jsi tady prispechal nám všem rici že te vlastne nic ohledně ALC nezajímá ale že prostě volis pana z Moravy….nemá to zadnou souvislost ale musíš se tady prostě prezentovat. Takže pokud je ti to pak proti srsti že ti nekdo dá kritiku, nedelej to a nebudeš muset resit nasledky. Tohle opravdu normální clovek který má pet pohromade nedela….
19.09.2024 14:15Raptor :
Tady je skutečně zrcadlo společnosti,bohužel na webu který kdysi dávno byl o něčem jiném než o politice, o vnucovani spravneho nazoru,o necem jinem, než o ponižování člověka s jiným názorem než je ten jediný správný. Hlasky jako „a koho volit ty“…. Agitka ze socialismu jak vyšitá.Dnesni mladí dělají vlastně přesně to,co mladí svazaci za komunistu.Smutna doba.
20.09.2024 15:47D-r :
Tak podle výsledků voleb nic dobrého tento stát už asi nečeká.
23.09.2024 13:57Jarmil Buqa :
Dobrý úpadek. Nejdříve skrytě. Teď zcela otevřeně. Tenhle web se stává obskurní, ale o to vasnivější
progresivistickou agitkou! A ty komentáře, to opakování „narativů“. Kde se nám ve slovníku vůbec vzalo tohle slůvko… Srandisti tady. Hlavně si pusťte ČT a přečtěte seznam. Tam je ta pravda! A teď už i MS stavby :)))
Kdysi to bylo alespoň okrajově o stavbách, ne? Tohle je teda tak mimo, že už to není ani špatně! :).
Marine, vy tomu dáváte!
Naštěstí, lidi dostávají rozum, pomalu. Ale jistě.
23.09.2024 23:22Martin [msstavby.cz] :
Jarmil Buqa: Ach, ty proklamace na závěr. „Naštěstí, lidi dostávají rozum, pomalu. Ale jistě.“
Ještě k tomu chybí napsat „seznamy se již na vás tvoří“, „lidový soud vás dostane“ a bla bla.
Já nevím, ale ona výstavba logistického centra není stavba? Co to tedy je?
24.09.2024 07:29Jestli se ti obsah webu nelíbí. Nechoď sem, nikdo tě nenutí. Již mnohokrát a opakovaně jsi nám všem dokázal, jak nerozumíš základním věcem byť z oblasti stavebnictví (nebo že nevíš, jak se používá twitter). Nedivím se tedy, že nerozumíš ani potřebě tohoto centra.
Martin [msstavby.cz] :
Michal Nosek: To je vlastně zcela pravda. stačí se podívat na Konečnou. Zde předvádí uřvanou komunistku, proti „Bruselu“. Na svém twitteru, kde má příspěvky psané převážně v angličtině zachraňuje pralesy, jede obranu životního prostředí. Témata se kterými by mezi svými voliči nezaujala.
24.09.2024 07:34mezi záznamy s lobbisty pak má přední světové korporace. https://www.europarl.europa.eu/meps/en/23699/KATERINA_KONECNA/home#detailedcardmep
Dan :
Jarmil Buqa: Raptor: Spojovat soucasnou situaci s bavalym rezimem je zcela nemistne. Drive se nachazele na letisit okupacni sovetska armada. Dnes zde ma byt centrum Armady CR, ktera je soucasti NATO. Aliance, kde jsme dobrovolne vstoupili. Navic, logisticke centrum je strategickym zamerem k zajisteni bezpecnosti statu.
Za monarchie by jste byli uz ve vezeni. V obdobi prvni republiky by si lidi za tyto nazory klepali na celo. Kolaborace.
24.09.2024 07:44Jarmil Buqa :
Dan: Martin [msstavby.cz]:
Martine, já jsem neprokázal, že nerozumím základním věcem,… ani vy jste nic neprokázal. To si snad ani nemůžete myslet? Vy jste něco tvrdil a já jsem něco tvrdil. Naopak, teď jste prokázal že zaměňujete tvrzení a skutečnost. A tomu se dá říci třeba… demagogie,… ze které jste se zde právě usvědčil.
Martine, prokázaný a prokazatelný demagogu!
Ano, seznamy se už tvoří a za názory mého, ne Vašeho typu se už lidi vyhazují z práce. Vy se bát opravdu nemusíte, jako žena pana Skalického, například, jako pan profesor Drulák a jako mnozí další,… Vaše „narativy“ jsou v souladu se současnou propagandou a s očekáváním vládního cenzora, tedy strategického komunikátora. Vám do sviní nikdo nadávat nebude, nikdo Vás nebude ostouzet v práci, před lidmi na ulici… Máte pravdu, seznamy se tvoří. A věřím tomu, že se bude přiostřovat, jak se bude současným mocenským klikám nedařit.
Lidé přes veškerou sílu mediální masáže dostávají rozum. To je obdivuhodné. Léta jsem neměl volební lístek v ruce, ale tahle strašná agitka co tu předvádíte, nutí lidi jako já, kteří by se na to možná úplně vykašlali, vzít opět hlasovací lístek do ruky. A přesně s těmi stranami, kterými tu vyhrožujete. Nakonec ty Vaše oblíbené strany teď docela rozdigitalizovaly stavební řízení na padrť, že s tím nikdo nehne dalšího rok a půl, což by mohlo být sakra téma pro Váš web. Věřím, že kdyby to stejné udělalo ANO, téma zvednete. To už což už je jen třešnička na závěr toho, co předvádí Vaši favorité.
Naštěstí se mi Vaše konání zde jeví jako velmi kontraproduktivní a pro to Vás ve svém zájmu (ale i ve Vašem, jen to nevíte) vyzývám: „Jen tak dál Martine, Jen tak dál!“
Martin [msstavby.cz] :
Jarmil Buqa: Prokázal v mnoha svých komentářích ke stavebním tématům. To není demagogie, prostě tomu nerozumíš, ale bojíš se to přiznat. Nebo jsi zapomněl, co vše jsi zde už psal?
Kdo zde zaměňuje tvrzení za skutečnost jsi ty. Nemám žádné politické favority, žádné politické strany zde nepropaguji. V článku není napsáno, koho volit. Ať si každý volí dle svého uvážení. V článku jsou uvedeny strany, které významně ohrožují národní bezpečnost ČR.
„progresivistická agitka“
„Hlavně si pusťte ČT“
„“Máte pravdu, seznamy se tvoří. A věřím tomu, že se bude přiostřovat, jak se bude současným mocenským klikám nedařit.“
„za názory mého, ne Vašeho typu se už lidi vyhazují z práce“
Uvědom si, co ve svém „projevu“ používáš.
25.09.2024 11:19Roman :
Jarmil Buqa: Jednou za rok se tu objeví text, že SPD, Přísaha a Stačilo! jsou kkti a hned se objeví nějaký delulu dezolát s kecy o seznamech, kádrováním, obrození myšlení lidu :D :D
Peková hadr
25.09.2024 11:25Jarmil Buqa :
Martin [msstavby.cz]:
Martin: Neříkám koho voli, ale říkám koho nevolit Kdo ohrožuje národní bezpečnost!
Já: Komické Protože podle mého názoru je to úplně naopak. Tím zase prokazuji, že tomu nerozumím, že… Tak žijte ve svém světě a podporujte takovými články STAČILO! a SPD. Děkuji za to!
Martin [msstavby.cz] :
Jarmil Buqa: Ano, číst neumíš. Píši v předchozím příspěvku „Ať si každý volí dle svého uvážení.“. Vidíš to? Umíš číst?
Ale já zapomněl. On je sen každého voliče chtít ohrožení bezpečnosti vlastního státu :D
25.09.2024 12:23Jarmil Buqa :
Martin [msstavby.cz]:
Martine, jste demagog a to se tu krásně o kus výše prokázalo, což je pro Vás zřejmě bolestné a proto nejste schopen nechat diskuse s někým, jako jsem já?
Zase mi vkládáte do úst co jsem nikdy neřekl. Klasická demagogie. Já netvrdím, že snem voliče je zvyšování jakýchkoli rizik. To jsem nikdy neřekl. Já s Vámi jen vůbec nesouhlasím s tím, že logistické centrum zvyšuje bezpečnost. A že Vámi zmiňované strany jsou nějakým ohrožením.
V článku tvrdíte, že určité strany jsou nebezpečné. Opíráte to o tvrzení, že logistické centrum ZVYŠUJE BEZPEČNOST!
1. Říkáte tím koho nevolit. To je jen inverze koho volit. To není poprvé, co se Vám tohle děje.
2. Na základě čeho jste došel k tomu, že nějaké logistické centrum zvyšuje naši bezpečnost?
Samozřejmě, že díky politice současné vlády je jakákoli infrastruktura pro Rusko potenciálním cílem, více než v zemích, kde je tolik zcela zbytečně neprovokují. Ale jakékoli budování dalších vojenských cílů mnohem více toto riziko přece zvyšuje! Neříkám, že zcela zásadně, ale zvyšuje. Rusko, které se za dva roky nedostalo dál, než někam k Doněcku a očividně nemá větší ambice než samo deklaruje léta (navzdory tvrzení válkychtivých politiků a médií), má zastavit nějaké „logistické centrum“? No to je úplně absurdní.
Jinými slovy, to že by se sem v této chvíli přenesla válka toho typu, co se teď odehrává na Ukrajině, je fantaskní a pro někoho možná lákavá představa… Pro mě tedy ne. Na to Rusko zcela jednoduchou matematikou nemá dost lidských ani jiných zdrojů. Nedokážu si představit, že by se současným počtem vojáků mohlo okupovat celou Ukrajinu, natož se vydat na válečné tažení někam na západ. Zcela bizarní představa. Ale spousta politiků se to neštítí takhle prezentovat! Ti jsou dle mého názoru nebezpeční.
Na druhou stranu si lze elegantně představit to, že sem někdo z Ruska prdne nějakou super raketu, která tu může být za pár minut. A tomu žádné logistické centrum nepomůže, ale naopak se i díky tomu může stát Mošnov cílem s vyšší prioritou, než má nyní. Na to nemusíte být geniální vojenský analytik, stačí se trošku zamyslet.
Díky Vám jsem se zamyslel a tvrdím, že každý kdo prosazuje „logistické centrum“ v Mošnově potenciálně zvyšuje riziko ruského útoku na toto místo, stejně tak, jako vyvěšováním Putinů v pytlech na MV. Riziko spatřuji ve volení úplně jiných stran, než uvádíte.
A dále si myslím, že ti co se přiklonili k některé ze stran váš článek už nikterak neovlivní, nerozhodnuté to spíše pošle volit STAČILO a SPD a Motoristy, protože lidi mají už dost těchto „narativů“, abych tak použil ten správný slovník. A myslím, že se to ve volbách začíná projevovat a jsem přesvědčen, že je to tak správně.
Jen pro info všem nálepkářům z toho správného břehu lásky a pravdy. Mám vzdělání, zuby, dobré zaměstnání a dokonce hudební sluch a sportovní nadání. Přesto zřejmě dezolát, že…
xxx :
Jarmil Buqa: Ano, kremelský sluha.
26.09.2024 14:52Roman :
Jarmil Buqa: Oháníš se selským rozumem, ale kdyby naivita nadnášela, tak se vznášíte. Letiště vždycky bylo, je a bude jasným cílem. Myslet si, že to nyní tak není a není potenciálním cílem nepřítele je naivní, až hloupé. Možná by sis měl zjistit, jaké letadlo bylo na stojánce nákladové části před pár dny. :)) Absolutně o pohybu nákladu na letišti nic nevíte. A co je horší, ani netušíte.
„Ale jakékoli budování dalších vojenských cílů mnohem více toto riziko přece zvyšuje!“ – Česká republika si může budovat co chcete a Rusku to může být u prdele. My Rusko provokujeme? Opravdu…?
Pro tvůj klid, nechtěl bys zlikvidovat veškerou vojenskou a strategickou infrastrukturu ČR? Jen tak, pro jistotu?
Forge :
Jarmil Buqa: „Léta jsem neměl volební lístek v ruce, ale tahle strašná agitka co tu předvádíte, nutí lidi jako já, kteří by se na to možná úplně vykašlali, vzít opět hlasovací lístek do ruky. A přesně s těmi stranami, kterými tu vyhrožujete.“
Na tohle nejde říct nic jiného než: „Dospěj, děcko! Kolik ti je? Pět? “
Tvl…
30.09.2024 15:02Jarmil Buqa :
Roman:
Argumentujete proti tomu, co jsem nenapsal a píšete o naivitě. Zdržel bych se být vámi osobních útoků. To nikam nikdy nevedlo. Samozřejmě, že letiště je potenciálním cílem. A bude i s tím zbytečným centrem. Jen se zvýší pravděpodobnost, že si ho opravdu za cíl někdo vybere. Čemu není rozumět?
Píšete o naivitě a potom píšete tohle:
„Česká republika si může budovat co chcete a Rusku to může být u prdele. My Rusko provokujeme? Opravdu…?“
Ano Rusku může být ledacos jedno. Anebo nemusí. A nám určitě nikterak nepomáhá hystericky štěkat zpoza americké nohy. Hysterická čivava je jen hysterická čivava. Ale medvěda naštvat může elegantně. A to se zřejmě děje, když nás jaderná velmoc označuje za nepřátelskou zemi. Úplně zbytečně.
Vojenská a nedejbože strategická infrastruktura tu prakticky žádná není. To co tu je, je spíš legrační. Nemáme kam nacpat ani případné brance. Ale pojďme vyvěšovat Putiny v pytlech…
Ja jsem naivní :))) To mě v kontextu citovaneho regulerně pobavilo.
Forge: Táhne mi na padesát. Nevím co je podivného na tom, že v době relativniho klidu si odepřu frivolní volbu v duchu „vyberte si z toho, co Vám nabízíme“. Nikdo z volitelneho portfolia zkrátka nereprezentoval nic z toho, co by mě mělo přesvědčit, abych jej podpořil. Naopak. Co je na tom nedospeleho? Dnes je úplně jiná situace. A když vidím, jak se propaganda ne nepodobná té socialistické propisuje až do webů o stavbách, nutí mě to přemýšlet. A evidentně nejsem sám!!! Naštěstí.
xxx: Lokaj, když tak lokaj. Zní to víc urážlivě.
Roman :
Jarmil Buqa: Píšeš v závěru, že nejsi sám. Ano máš pravdu. Jsi to stejné, jak pomatený senior, který se nedávno objevil v pořadu Máte slovo. (Na té zlé ČT btw ;)).
Jsi k smíchu a opravdu naivní. Opět jsi dokázal, že netuším jaký je už není (a dlouhodobě byl) význam místního letiště. Nebo ty si myslíš, že sem létají jen zásilky DHL z Lipska a kraviny z TEMU? Ano, my si můžeme na vlastním území stavět co chceme. Tomu se říká hrdost, rovná záda. Ne připosranost.
Je neskutečně komické pozorovat obhajobu člověka, co se vydává za inteligentního, ale ve finále zní jak jakýkoliv dezolát z pajzlu na sídlišti.
01.10.2024 21:07Crazym :
Jarmil Buqa: To jsi fakt dobrý když jsi tenkrát v tom věku tak dobře navnímal tu zlou předrevoluční socialistickou propagandu a nyní jsi schopen ji pro nás nevědomé porovnat a odhalit když se nám tu ta potvora skrytě propisuje do webu 😲 Já ve čtrnácti tak maximálně honil mičudu po hřišti, lezl holkám pod sukni a nějakou propagandu měl na háku. Ale je pěkné, že tě to dnes nutí přemýšlet 🤣 Dobře si tě vychovali 👍
02.10.2024 08:44Co je ti potom :
Jak tady čtu od admina a spol., že tu někdo šíří ruskou propagandu, tak mám dost… Víc hlouposti jsem neviděl. Nevím proč, ale myslím, že nejvíce strachem trpí lidé co jsou posedlí tou anti-ruskou propagandou na kterou se všechno pěkně nabaluje…. Stačí říct Rusko (které na ČR a spol. úplně ser*) a už všude staví, zbrojí a posílají peníze, jak blázni… Snad lidé mají různé názory a nemusíte všichni hnedka být vůči druhé straně agresivní, když má jiný názor… Tvl. vzpamatujte se lidi. Vždyť vedete válku už mezi sebou aniž si to uvědomujete… P.S nezapomeňte můj komentář schovat, jestli se vám můj názor nelíbí, tady je ta demokracie přece…
Archerr :
Co je ti potom: Podle rozvědky na nás Russko vážně nekašle.A koment se schová podle mínusů v diskuzi.
davidb :
Co je ti potom:
„(které na ČR a spol. úplně ser*)“
Ve Vrběticích by mohli vyprávět jak na nás Rusko sere!
Dan :
Co je ti potom: Jen Česko a Spojené státy. To jsou naši nepřátelé, rozhodla ruská vláda
Jojo, uplne jedno :D Zprava z roku 2021
02.10.2024 13:11https://www.seznamzpravy.cz/clanek/jen-cesko-a-spojene-staty-to-jsou-potvrzeni-nepratele-ruska-154635
Martin [msstavby.cz] :
Očividně autorem bude jeden z těch, co je „nucen více o věcech přemýšlet“. Tohle se teď objevuje po Mošnově. Foceno dnes.
02.10.2024 19:43