Železniční terminál Letiště Mošnov

Pravidelný čtenář Crazym nafotil aktuální stav železničního terminálu s krytým napojením na Letiště Leoše Janáčka v Ostravě – Mošnově. Původní termín (2011-12) se sice nepodařilo splnit a ani toto zřejmě nebude „na podzim 2014“, ale práce na místě už zjevně opravdu finišují.

Za fotky děkujeme.

Související články


Komentáře

  1. sanju :

    Nevíte, jestli se plánují do toho spojovacího tunelu „jezdící pásy“, které člověk může najít i na jiných letištích? Myslím, ze cestující s těžkými zavazadly by to uvítali.

    Thumb up 6 Thumb down 5
  2. LoLec.CZ :

    sanju: ne, žádné jezdící pásy, bude to jen „krytý chodník“.

    Thumb up 6 Thumb down 0
  3. Crazym :

    sanju: A k čemu by tam byly? Vždyť je to od kolejí do haly tak 80 až 100 metrů a navíc nepředpokládám, že mnoho cestujících s těžkými zavazadly tam dorazí vlakem. I když, třeba mě překvapí a já jsem jen zbytečný pesimista :-)

    Thumb up 5 Thumb down 4
  4. Dali :

    Pěkné, přiměřené, praktické … teď ještě aby letadla a vlaky na sebe aspoň trochu navazovaly. Protože dosud, na linku z Paříže, v noci pasoval akorát předražený taxík.

    Thumb up 9 Thumb down 0
  5. Hynek [msstavby.cz] :

    sanju: pokud to zvladli do vlaku, tak snad tady tech 100m zvladnou taky. dneska ma kazdy rozumny clovek kufr na koleckach. a taky otazkou je, jestli tam nebudou k dispozici voziky..

    Thumb up 8 Thumb down 4
  6. thvari :

    pokud muzu mluvit z vlastni zkusenosti tak ty pasy se pouzivaji na obrovskych mezinarodnich letistich kde clovek jde doslova kilometry skrze ty terminaly. na nasem pidiletisti asi ne…nejsou prece ani v Praze na LVH…

    Thumb up 9 Thumb down 0
  7. xxx :

    Nechci být ten největší kritik, ale dle mého názoru je to hrůza. Nemyslím si, že je to povedené, hlavně ten tunel. To je naprostá katastrofa, udělat něco z obyčejného plechu, nechápu. Vypadá to hrozně. Tohle já navrhnout, tak se stydím a nevycházím ani ven. Kdyby tam raději nechali chodník s nějakou stříškou, tak by to vypadalo daleko lépe.

    Thumb up 7 Thumb down 8
  8. KKrodák :

    Vřele souhlasím s předchozím příspěvkem. Počítám , že brzy se budou stavět dapší přilepené prostory. Jeden objekt už je v plánu a bude se stavět („ŘLP¨) a další budou jistě následovat (namátkou mě napadá 1.prostory pro obsluhu ČD, 2. zázemí pro taxi službu 3.čekárna s WIFI připojením 4. samostatné restaurační a bufetové prostory (MUSÍ MÍT KAŽDÉ MEZINÁRODNÍ LETIŠTĚ NONSTOP !!!) 5.kryté patrové garáže …… Ptám se? Proč by to nešlo najednou a za levnější peníze, než v součtu po částech a jako pěst na oko? Nebo si myslíte, že vkusně zakomponovaná krytá nádražní prostora vcelku s halou letiště nebude působit lépe? Možná se mýlím, pak mi promiňte !

    Thumb up 5 Thumb down 3
  9. Rado :

    Souhlasím s xxx, ten spojovací tunel, to je opravdu havárka. Nezlobte se na mě, ale v případě letiště má být všechno to nej, top atd., přeci jen je to brána do země. Kdyby ten tunel byl prosklený, neřeknu ani ň, ale chyby by se asi našly, takto opravdu mezi montovanou halou a tímto tunelem není rozdíl. Nevím, čím na kraji přemýšlejí, ale je to kýč jak bič. Působí to strašně levným dojmem, kdy si cestující ihned pomyslí, to je tak chudý kraj? Proč terminály v Brně nebo ve Varech vypadají jinak??? Prostě diletantská mošnovská „pohádka“ stále pokračuje.

    Thumb up 5 Thumb down 5
  10. Hynek [msstavby.cz] :

    tak on ten blahobyt je treba davkovat, pac pokud si nevybere zrovna svinov, tak ho to nejspis vyplivne vime kde… :)

    ale to berte spis jako nejapny vtip. nehlede na to, ze si vsechno umime jeste jako bonus „zkraslit“ reklamama viz prvni foto

    Thumb up 10 Thumb down 0
  11. thvari :

    ale ten terminal je pekny ne? ten se mi libi. akorat fakt ten plechovy spojovak vypada tak, no, ani vlastne nevim jak … :D

    Thumb up 1 Thumb down 0
  12. Rýša :

    Hynek [msstavby.cz]: To taky nechápu. Rekonstrukce přednádražního prostoru a příchod k vlakům stále hrůza. První dojem přece je, když vystoupím z vlaku a jdu přes halu do města. Na hl. nádr. se na tohle s prominutím vysrali, ale hlavně že před nádražím postavili jakousi „lešenárnu“ pro 3 vykřičníky.
    A proto se nedivím ani tomuto plechovému tunelu v Mošnově.

    Thumb up 3 Thumb down 2
  13. aggu :

    Celý uzel hlavního nádru je před rekonstrukcí. Don´t panic.
    A ohledně „hrůzného“ plechu vlnitého v Mošnově, je to tak minimalistické, až se mi to skoro líbí ;) Kromě oken teda.
    BTW, je to jen spojovačka, vemte si jak „luxusně“ vypadají třeba spojovačky metra všude po světě.
    A třeba má použití levnějšího (dočasného?) materiálu nějaký „skrytý význam“.
    KKrodák: ŘLP bude úplně někde jinde. A budování dalších přílepků k terminálu je nesmysl, tyhle drobky můžou být všechny v hlavní hale.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  14. Tano :

    Nevíte někdo, jestli jsou v tom tunelu nějaké okna směrem na letištní plochu? Než tam postavili ten tunel, tak to bylo jediné místo, kde se lidé dívali na přílety, nebo odlety svých známých. Sice tam toho přes ty letištní vozíky a schůdky moc neviděli, ale alespoň něco.

    Thumb up 2 Thumb down 1
  15. sanju :

    Prosím, neberte to tak, že jsem nějaký nepřítel pohybu, ale stejně si myslím, že by ten „jezdící pás“ přispěl ke komfortu cestujících.
    Crazym: Co jsem se dočetl na Wikipedii (http://bit.ly/1wyiv1A), tak jeden z prvních „moving walkway“ měli na nádraží a byl dlouhý 84.5 metru, takže i takováhle délka někomu připadala smysluplná.
    Hynek [msstavby.cz]: Nezlobte se, ale „zvládli to na vlak, zvládnou to z vlaku“, to není argument. Já jsem to taky na Letiště Václava Havla zvládl s kufrem autobusem, ale jezdící pásy jsem pak uvítal.
    thvari: Fotka z tohohle fotoalba tvrdí, že na Letišti Václava Havla jsou: http://bit.ly/1yA8jkf :-)

    Thumb up 0 Thumb down 1
  16. Crazym :

    Tano: Mrkni sem: http://www.msstavby.cz/kolejove-propojeni-letiste-ostrava-7-24-10-2014/

    Thumb up 0 Thumb down 0
  17. Rado :

    Tano: To si piště, že se už na letadla nepodíváte. Zatímco jiná i velká světová letiště se snaží být vůči cestujícím a návštěvníkům přívětivá ve smyslu zřizování vyhlídkových teras, míst pro fotografy letadel, tak Mošnov dělá co proto, aby nikdo nic neviděl, nemohl jen tak vedle letiště zaparkovat apod. Ona i ta odletová hala je naprojektovaná pěkně blbě, když se nad tím člověk zamyslí. To usměvavé, mini pidi duty free nebudu raději zmiňovat, absence obchodní zóny před odbavením (nemyslím teď ten novinový krámek a restauračku) je jasná. Prostě letiště se touto halou zřeklo všech dodatečných příjmů, které plynou z toho, že mohu pronajmout obchodníkům, restauratérům prostor, kde mohou podnikat. I když zase…podnikání v Mošnově musí být ekonomická sebevražda. Statistiky letiště na svých www stránkách raději uvádí už pouze do r. 2010, protože se nikdo tím propadem nechce chlubit, na druhou stranu bych nezapomínal na éru Tošenovského, Vavroše a Drobila, kteří pro r. 2015 zvěstovali 10 pravidelných mezinárodních linek a skoro 1,5 mil. odbavených cestujících, ale papír snese všechno. Pro mě je Mošnov smutná kapitola MSK, do do infrastruktury se vecpaly stamilióny korun, experimentovaní s protěžovanou společnosti CCA nevyšlo a zákaz lowcost dopravců nahrál neskutečně do karet letišti Krakow, zejména ale Katowice. Holt Polák není jen „šmelinář“, ale zejména obchodník, který cítí byznys všude.

    Thumb up 5 Thumb down 3
  18. aggu :

    Rado: http://www.airport-ostrava.cz/UserFiles/File/Tiskove_zpravy/tz/srovnani_vykonu_2012%20-13.pdf

    Thumb up 1 Thumb down 0
  19. aggu :

    http://www.airport-ostrava.cz/cz/page-dotaznik/

    Thumb up 1 Thumb down 0
  20. Martin [msstavby.cz] :

    Rado: Heroický projev, ovšem plný lží. Vyhlídková terasa je zřízená na střeše nedávno postaveného hangáru společnosti Elmontex Air. http://www.msstavby.cz/elmontex-air-dokonceno-10-01-2014/ Takže pokud se objeví nějaký profi fotograf. Nemá vůbec problém. Výhled na nastupování příbuzných skončil s výstavbou nové odletové haly. Proč pláč až teď. Že to v té hale nefunguje, je problém ve vedení. Tedy v lidech.

    Dále. Kdyby čssd před několika lety po volbách do kraje v čele se zkorumpovným Palasem nepřelila peníze, které byly určeny na rozlétání nových linek do populistických kroků na poplatky ve zdravotnictví. Tak tu ty linky třeba i máme. Ale co si zvolíme, to si taky slíznem.

    Thumb up 4 Thumb down 5
  21. acdlcia [msstavby.cz] :

    xxx: Rado: Nejspíš si nikdo z vás nevšiml těch dvou hangárů co jsou za tím tunelem. Tunel má tento tvar právě díky nim aby na ně opticky navázal.
    http://www.msstavby.cz/wp-content/uploads/2013/09/terminal_mosnov.jpg

    Thumb up 3 Thumb down 2
  22. acdlcia [msstavby.cz] :

    Tano: Myslím že se nemusíte bát. Nebude to sice možné sledovat z tunelu, ale mělo by to jít právě z té nádražní haly.
    http://www.msstavby.cz/wp-content/uploads/2014/07/IMG_20140704_185537.jpg

    Thumb up 2 Thumb down 1
  23. aggu :

    acdlcia [msstavby.cz]: Navázat opticky na ty dvě archaické plechové boudy? To se mi nezdá, že by s tím u Kaniů nějak počítali ;) Kromě toho se jim vyhnout.
    Dělali střešní konstrukci nad terminálem: http://www.mmcite.com/specialni-projekty

    Thumb up 0 Thumb down 2
  24. Tano :

    Teď když jsem se znovu a pořádně zadíval do těch fotek, tak tam ty okna v tom tunelu směrem k letištní ploše vidím a dokonce tam jsou i dvoje červené dveře, kterými se dá projít napříč tunelem až k plotu, takže změna z pohledu doprovodu cestujících nebude přece jen tak velká.
    A navíc jak píše acdlcia, něco by mohlo být vidět i z té nádražní haly, tak uvidíme, jestli něco uvidíme :-)

    Thumb up 0 Thumb down 0
  25. xxx :

    acdlcia [msstavby.cz]: No to snad nemyslíte vážně? Opticky navázat na dva hangáry? Tak tomu se směji ještě teď. Proč tedy opticky na ty dva hangáry nenavazuje i onen železniční terminál?
    Z mého pohledu se u letiště jedná o naprosto nekoncepční práci, ale ostatně, to není otázka je letiště, to je otázka Ostravy, potažmo celého kraje. Tady se dělají věci jen s ohledem na aktuálnost, nikoliv s výhledem do budoucna. Proto tady vznikají různé slepence. No, nemá cenu to raději komentovat, protože člověku je až smutno, jak to tady jde od deseti k pěti, a jak jsou velké příležitosti promarňovány.

    V případě takových klíčových bodů se musí nejprve zpracovat rozvojová studie s ohledem na několik let dopředu. Podle té studie se pak musí jít, ta studie musí být respektována, každopádně se může lišit v minimálních detailech. A v případě, hlavních a klíčových míst musí proběhnout architektonická soutěž. Nejde stavět takto, jak v případě Mošnova jen proto, aby tam bylo kolejové napojení. Pak vznikají ve finále takové paskvily.

    Thumb up 2 Thumb down 5
  26. Crazym :

    Neblbněte lidi :-) Není to sice žádný zázrak ale určitý posun to je. Teď jsem odtamtud vezl fina co tu už nějaký pátek jezdí a líbilo se mu to, i když je pravdou, že v noci to vypadá efektněji.
    http://www.imagehosting.cz/?v=1012201436.jpg
    http://www.imagehosting.cz/?v=101220nqn.jpg
    http://www.imagehosting.cz/?v=101220gvg.jpg
    http://www.imagehosting.cz/?v=101220jxj.jpg
    A dokonce se i pracovalo což zase překvapilo mě, protože bylo jedenáct v noci :-) http://www.imagehosting.cz/?v=101220gtg.jpg

    Thumb up 5 Thumb down 0
  27. Hynek [msstavby.cz] :

    sanju: ja se nebudu opakovat, argumentu jsem uvedl dost a ten, ze rekneme z taxiku k vlaku neni jezdici pas, je jeden imho plnohodny. ale hadat se nebudu, pokud s tim ma nekdo problem, ze na kazdych 100m nema jezdici pas, pak asi bude muset zustat doma.

    Thumb up 5 Thumb down 0
  28. Ričí :

    thvari: Souhlasím s thvari. Akorát na Ruzyni ty jezdící pásy (travelátory) jsou, jen se musíte projít až do „prstu“ k letadlům.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  29. KKrodák :

    aggu: aggu:
    Nechci polemizovat s p.aggu , a tak posílám odkaz na provinční letiště v Bristolu. Mimochodem, předposlední letadlo je pravidelná linka do Prahy, kde se letenka dá sehnat vždy do 2000,-Kč, ale letěl jsem také už za 800,-Kč (porovnejte cenu letenky na lince ČSA OSR – PRG) . Ve vzdálenosti cca 50 km od tohoto letiště je další mezinárodní v Cardiffu. (nádherné město velikosti Ostravy) Takže se nabízí srovnání Katowice – Ostrava. Podívejte se na obě a srovnejte, jak se staví kopaktní letištní budovy včetně řídicí věže. Jediné v čem má Ostrava plus je ta železnice !
    http://www.youtube.com/watch?v=435xYScR7aE

    Thumb up 3 Thumb down 1
  30. Jiří :

    Nevím co tady všichni a neustále nadáváte.Nevím, zda někdo z VÁS chytráků. kteří jsou tady chytří jak rádio někdy na letišti byli, ale rozhodně raději tento (dle vás laciný) spojovací tunel, než tu neudržovanou plochu s 3 lavičkami u plotu, kde koukáte na odstavnou plochu vozíků a schodů k letadlům.
    Možná když tady házíte takové rozumy, tak proč nejdete s nějakým konkrétním architektonickým řešením na krajský úřad, nepředložíte rozpočet, že to jde lépe postavit za stejné nebo menší peníze a pak nadávejte, že postavili toto….
    Nejsem žádný architekt, ale z pohledu občana, který se postaví před odletovou halu, tak to na mne rozhodně působí přívětivěji než původní stav.
    Smutné je že v Ostravě se jen remcá, stěžuje, nadává, ale aby jste šli příkladem nebo s nějakým konkrétním návrhem to už nikoli, protože to asi je těžší než si stěžovat a poukazovat na jiné.
    Vše může vždy vypadatlépe, ale bohužel i mnohem hůře a nebo se taky nic stavět nemusí… Jooo vlastně já zapomněl, pak budete kritizovat všechny možné nezastavěné proluky…

    Thumb up 6 Thumb down 3
  31. xxx :

    Jiří: Lepší remcat a ukazovat na nedostatky, ať se z nich třeba někdo poučí, než jít tupě jak stádo ovcí bez vlastního názoru a říkat, hlavně, že to tady máme. Ale já se ptám, co kvalita? Ta se poděla kde? Podívejme se, jak teď vypadá bývalý Palác kultury a sportu. Podle mého názoru velmi povedená stavba, která ve své době měla nadstandardní tvář a zůstává zajímavou i nyní, je ničena různými přístavbami a přílepky, které naprosto zničily původní ráz stavby. A co dodat naprosto lacinými. Ale co vlastně, hlavně že tam je nová multifunkční hala z obyčejného vlněného plechu.

    Právě Ti, co někde byli, něco viděli, tak jsou ti, co mají námitky, protože vyjeli i za hranice města, a tak mohou porovnávat a vidí, jak se stejná věc řeší jinde ve světe, někdy i u nás v republice, a jak tady v Ostravě. Já se na rozdíl od jiných nespokojím s málem, nebo nějakým provizorním či průměrným řešení, já chci vždy právě to, pokud možno, nejlepší.

    Nejsem architekt, ani stavař, takže nevím, proč bych měl chodit na kraj s nějakým svým projektem. Tam, kde pracuji, se snažím dělat práci tak, aby byla koncepční a ne jen tak, abych si odškrtl bod, za to, že jsem něco splnil. Na kraji si totiž asi někdo řekl, co bychom tu mohli mít? Áááááá, co takhle železnici na letiště? No jo, ale kde to umístíme? Tak, co třeba tady? Jo, to by šlo. A jak to bude vypadat? To je jedno, hlavně že budeme první v republice.

    Z mého pohledu žádná koncepce, žádné rozvojové plány, žádné studie, žádné soutěže na výslednou podobu řešení, prostě nic.

    Thumb up 4 Thumb down 3
  32. aggu :

    xxx: Remcání je jednoduché. Ukazování na nedostatky je složitější, bo musíš nejdřív vědět, jestli to co považuješ za nedostatek je skutečně nedostatek nebo je to nedostatek mezi židlí a klávesnicí. Pak jdeš o patro níž, kde zase jen – remcáš. To k té první větě.
    V tom zbytku ses tak rozvášnil a argumentačně rozkročil, že se nedá reagovat. Alespoň teda já. Logicky, když nemám větších námitek, nejspíš jsem nikde nebyl, nic neviděl, což se dá doufám pochopit, když jsem nikdy nevyjel ani za hranice města.
    PS: Nebudu se nijak zastávat těch ….. na KÚMSK, ale řekl bych že zrovna ohledně Mošnova a žel. napojení těch koncepcí, rozvojových plánů, studií a soutěží existuje neúrekom (opak na tomhle webu už proslaveného „prostě nic“). A evidentně úspěch zaručuje něco jiného.

    Thumb up 1 Thumb down 4
  33. xxx :

    aggu: Nedělat nic a říkat na všechno nové jen, jééé, to je super, je ještě jednodušší.

    Thumb up 3 Thumb down 2
  34. aggu :

    xxx: Myslím, že je to +/- stejně namáhavé.

    Thumb up 0 Thumb down 3
  35. robert :

    Já mám taky za to, že slova “ chybějící koncepce“ se historií Ostravy táhnou jako červená nit. Nic nenapovídá tomu, že se to rychle změní. Studií je na některé problémy víc než dost. Tam, kde je snažší použít selský rozum se zaplatí studie, která objeví dávno objevené. Tam, kde je třeba studie, použijí zastupitelské mozkové trusty jsvůj selský rozum a průser je to ještě větší….

    Thumb up 1 Thumb down 1
  36. Pavel :

    Všechno výše napsané je zajímavé, ale u nádraží je asi nejdůležitější věcí železniční provoz, tedy kolik vlaků tam pojede. Podle jízdního řádu pojede z letiště vlak v 14 hod. a další v v 17 hod (to jsou reálné časy nikoliv příklad). Neumím si představit, jak někdo, kdo přiletěl třeba z Paříže za cca 2 hodiny letu bude další 2 hodiny – stejnou dobu – čekat na nádraží na vlak, aby překonal cca 30 km, které autem stihne max. za 30 minut. Pokud si místní publiku myslí, že většina lidí si rádo posedí na nádraží, pak se omlouvám za chybnou úvahu.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  37. Hynek [msstavby.cz] :

    uz je to zjevne provozuschopne…

    zdroj: http://instagram.com/p/wqfmfbHkJi/

    Thumb up 3 Thumb down 0
  38. Pavel 2 :

    Pavel: Doufal jsem, že trať bude „živit“ průmyslová zóna, ale zastávka u ni bohužel chybí, je až u letiště. V zóně pracují tisíce lidí a po stavbě závodu Mobis další stovky přibydou. K nejbližšímu závodu (Behr) je to z nové stanice 800 m, k těch více na jich (Plakor, Cromodora) ještě dále, to nikdo chodit nebude. Škoda, koncepčně si na KÚ MSK v tomto ohledu, zrovna nepočínali.

    Thumb up 0 Thumb down 1
  39. Danek :

    Pavel 2: A nezapomeň že se bude stavět Čínské technologické centrum…a to bude mega.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  40. Martin [msstavby.cz] :

    Danek: Čínské technologické centrum?

    Thumb up 0 Thumb down 0
  41. Michal :

    Takže máme první letiště v ČR, které je napojeno na železnici.
    Teď by to chtělo ještě napojit to letiště pravidelnými linkami na jiná evropská letiště.

    Thumb up 5 Thumb down 3
  42. aggu :

    Vlhké sny českých / ostravských politiků o čínských technologických centrech. V Ostravě už roky funguje čínská chemička Wanhua… Ta kdyby se přestěhovala do Mošnova, bylo by fajn.
    To že zastávka v zóně není dnes, neznamená, že nebude zítra.
    To, že terminál předběhl dobu o 5 – 10 let je jasné asi každému. Prostě to tak „vyšlo“. Horší by bylo, kdyby stavba zaspala o 5 – 10 let (jak se stalo v Ruzyni).

    Thumb up 1 Thumb down 0
  43. aggu :

    http://www.ceskatelevize.cz/ct24/regiony/295685-zeleznicni-trat-na-letiste-v-mosnove-je-hotova-preprava-zacne-v-dubnu/

    Thumb up 0 Thumb down 0
  44. Crazym :

    Toš uvidíme, řekl slepý :-) Ale zní to pěkně v tom článku: „Je to po padesáti letech první nová železniční trať vybudovaná v Česku“. Tak alespoň v něčem jsme progresívní tu v tem regionu razovitem :D

    Thumb up 3 Thumb down 1
  45. Pavel 2 :

    aggu: Na co chceš čekat, až tam vyrostou mrakodrapy a bude tam dojíždět 100 tis. lidí? Myslím, že i ty uznáš, že když se něco staví dodatečně, je to mnohem dražší a způsobí to jen problémy stávajícímu provozu.

    Thumb up 2 Thumb down 1
  46. aggu :

    Pavel 2: Moc tomu co píšeš nerozumím ;) BTW ať už měli mužici z krajského úřadu jakékoliv důvody pro rozjetí železnice na Mošnov, postavili ho. Logicky mi na tom nic nevadí. Stavba je placena z velké části z EU (rozuměj z našich peněz, na které si umíš / nebo neumíš sáhnout). Když chci rozjet zónu, začnu infrastrukturou, k níž cesty a dráha patří. Že tam pár let nebude zácpa a tlačenice na peronu, s tím bych tak nějak kalkuloval. Mošnovu to pomůže. Má teď konkurenční výhodu. Jestli to pochopili ve vedení kraje a (především) letiště je otázka. Po letech příšerných failů mají slušnou šanci Mošnov znovu nakopnout. Další podobná už v dohledné době být nemusí, vzhledem tomu co se děje třeba teď v Rusku budem rádi, když se ekonomika bude držet nad nulou. Třeba letišti v Pardubicích se (i) kvůli průseru v Rusku vůbec nemusí podařit rozjet stavbu nového terminálu (moc drahý vs. špatné vyhlídky).
    Nevím proč do toho taháš nějaké mrakodrapy a 100000 lidí ;) Mošnov je normálně připravená zóna pro haly, pracovat tam může ve výsledku podobný počet lidí jako v Hrabové. Jaké problémy v budoucnu máš na mysli? Koridor pro vlečku je znám, pozice budoucí zastávky v zóně taky, místo pro multimodální logistiku a železniční cargo jakbysmet, Mobis si už připravuje plac…

    Thumb up 3 Thumb down 2
  47. aggu :

    Včerejší Události z Ostravy (16.12.2014):
    http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10122978233-udalosti-v-regionech-ostrava/
    Hned první příspěvek.
    Ředitel letiště: od jara nová pravidelná linka. Směr Německo.
    :-)

    Thumb up 1 Thumb down 1
  48. S200 :

    aggu: S nějakým velkým železničním cargem (pokud vůbec s nějakým) bych v Mošnově nepočítal, protože firmy, která tam jsou nebo se o nich ví, že tam budou, asi s železnicí příliš nepočítají. Šancí by byl samozřejmě pořádný intermodální terminál, ale to by už musel pár let stát. Kraj několik let přešlapoval na místě, tak se iniciativy chopily soukromé firmy a zřídily slušně fungující terminály v Paskově a Šenově.

    Thumb up 0 Thumb down 1
  49. Rado :

    Cargo terminál, železniční, je výkřik do tmy. Jak správně píše S200, terminály jsou v Paskově a Šenově a frčí. Jediná záchrana by byla velký letecký cargo a železniční terminál, ale to je utopie. Železniční terminály už jsou a letecký se stihl vybudovat v Lipsku, a pokud by měl do budoucna někde nějaký být, věřím tomu, bude v Polsku. Letiště Mošnov je jak Jára Cimrman vynálezce ve filmu Jára Cimrman ležící, spící..“teď tu byl“. Čili všude pět minut po dvanácté. Myslím si, že v případě Mošnova se prokoučovala doba více než 10-ti a trh se podle toho zařídil. Takže to, co říkal náměstek v reportáži nebo hejtman, to jsou sliby, kterými nezarmoutí.
    aggu: Linka do Německa. Vyjádření jednání s leteckou společností bez toho, aby se řeklo jakou a spojení s jakým městem, nepůsobí důvěryhodně. V historii Mošnova takových vyjádření bylo nespočet.
    martin [msstavby.cz]: Nevím, co se Vám na tom nelíbilo, samozřejmě jsou to informace hodně blízké skutečnosti. Nezlobte se na mě, když jdu jako cestující nebo návštěvník na letiště, čekám vyhlídkovou terasu na letišti, ne na hangáru soukromé společnosti. Na Ruzyni taky nejdete na terminál Menzies, abyste se podíval na letadla. Prostě spojení letiště-vyhlídková terasa je spojení automatické. Terasu v rámci terminálu máte i ve Vídni a dalších letištích a nelozíte někam mimo prostor odletového/příletového terminálu.

    Thumb up 4 Thumb down 2
  50. S200 :

    Já jsem se shodou okolností v roce 2007 nachomýtl k celkem reálným plánům dvou významných logistických firem z ČR a Polska, které byly ochotny společně na své náklady vybudovat a provozovat kontejnerový terminál v Mošnově. V té době to ještě mělo smysl. Ale skončilo to na laxním přístupu kraje, resp. kraj dával přednost developerským firmám před logistickými.

    Thumb up 1 Thumb down 1
  51. Summerboy :

    Jen k té reportáži z letiště – zahlédl jsem u tunelu od vlaku k letišti ceduli „odbavovací hala letiště“. Řekněte mi, že to byl jen kusý záběr a že tam vedle je i cedule v angličtině! Že ano???

    Thumb up 4 Thumb down 2
  52. Danek :

    martin [msstavby.cz]: Co se mi dostali informace tak se připravuje ve spolupráci s Činou velká investice v Mošnově…Technologicky to má zastřešit VŠB.Už jsem tu dávno psal.Dojednavalo se to na investičním foru a na návštěvě prezidenta v ČÍNĚ.Pro to tady byli představitelé s ČÍNY minulý měsíc a Macura tam jede na jaře.Samotné Činské město takové technologické centrum má(pusobí tam 4900firem) a ekonomicky je to vystřelilo na měsíc.Samozřejmě tady to bude v menším měřítku.Zatím je to ve stádiu, že se občas objeví nějaké info na netu.Četl jsem o tom spoustu článku.Taky pohledej na googlu a můžeš to tady dát.Já jsem v práci.Jen něco o technol.centru.http://www.ostrava.cz/cs/o-meste/tiskove-zpravy/su-cou-ma-dlouhou-historii-i-prumyslovou-zonu

    Thumb up 2 Thumb down 0
  53. aggu :

    S200: Předpokládám, že se jednalo HB Reavis.
    Jinak nevím proč ty carga nazývat utopií nebo výkřikem do tmy, když už jsou vyprojektované.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  54. Danek :

    martin [msstavby.cz]: Tady jsou nějaké informace od p.Zaorálka které jsou prezentována v mediích:Víme o tom, že čínská strana stojí o to vytvořit v České republice technologický park,“ dodal Zaorálek. Úkolem české vlády je podle něj nastartovat ekonomiku a podpořit vznik pracovních míst. Možným místem čínského technologického parku by mohl být Moravskoslezský kraj. „Rozhodně to nebude jen nějaká montovna,“ prohlásil Zaorálek.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  55. Martin [msstavby.cz] :

    S200: Rado: Velmi bych prosil, když se chci o nějakém tématu/stavbě bavit, tak si k tomu něco zjistím. A to víc je to bijící, když ty informace jsou přímo zde na webu. Takže ty výkřiky do tmy ( Železniční cargo, letecké a Multimodální cargo) mají stavební povolení a jsou vyprojektována. http://www.msstavby.cz/zeleznicni-cargo-mosnov-3-27-10-2010/ , http://www.msstavby.cz/multimodalni-cargo-ostrava-mosnov-3-16-02-2011/ http://www.msstavby.cz/multimodalni-cargo-mosnov-vizualizace-19-09-2013/ Teď záleží na investorovi, kdy kopne do země. Ale podhoubí měl velmi příznivé.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  56. Pavel 2 :

    aggu: Moc tomu, co rozepisuješ nerozumím :) Psal jsem, že kdyby tu zastávku v zóně postavili hned, bude to levné, ztratí se v tom půlmiliardovém projektu, dodatečně v budoucnu na hotové trati to bude mnohem více. Díky zastávce by ty vlaky snad (do doby než z Mošnova budou druhé Katovice) ;) místo skoro prázdné byly poloprázdné. Tak už je to doufám více srozumitelné ;)

    Thumb up 0 Thumb down 0
  57. aggu :

    Pavel 2: Teď už jo ;)
    Neznám přesně důvody, proč se v této fázi od zastávky v zóně upustilo. Na výkresech byla. Dostavět ji nebude nic extra složitého.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  58. S200 :

    martin [msstavby.cz]: Díky za odkazy, přiznávám se, že jsem je předtím nečetl. Vyplývá z nich, že investorem je HB Reavis, takže jsem zvědav, jak to třeba v případě toho terminálu dopadne, protože nebývá zvykem, že by do takových věcí investoval developer. Jen doufám, že se za peníze z daní nebude kraj pokoušet zlikvidovat terminály firem, které na ty daně přispívají (Metrans, AWT).

    Thumb up 0 Thumb down 0
  59. aggu :

    V roce 2014 hlásí Mošnov nárůst cestujících o cca 15% (neoficiálně). Kdyby to tak bylo každý rok, tak za 8 let lítá z Mošnova milión ;)
    http://goo.gl/oeVp6s

    Thumb up 1 Thumb down 0
  60. Danek :

    aggu: Příští rok bude ještě lepší…hlavně k vůli MS v hokeji.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  61. Danek :

    Od března nová linka do Německa.viz.odkaz http://goo.gl/OOFd5E

    Thumb up 2 Thumb down 0
  62. aggu :

    No tak si zase vyzkoušíme přísloví „nevstoupíš dvakrát do stejné řeky“…

    Thumb up 1 Thumb down 3
  63. summerboy :

    aggu: Já nemyslím, že dříve již fungovala linka do Düsseldorfu, nebo ano? Pamatuji si, že se létalo do Mnichova, ale byla to linka, která se nebyla schopná uživit a dloužila víceméně jen pro čerpání dotací společností kolem Zátorského a podobných zmetků. Toto není Job Air, toto je ČSA. Nicméně je fakt, že cena je dost vysoká (kolem 6 tisíc zpáteční) a že to podle mého (možná se mýlím!) to bude spoj fungující jako de facto prodloužení linky do Prahy (mezipřistání v Praze), takže nová rotace do Prahy z toho asi nepojde. Asi by byl lepší Ryanair do Frankfurtu, ale jestli to obchodní cestující utáhnou takhle, tak proč ne… Jen dodám, že v současné době létá ČSA na lince Frankfurt-Praha i takovými letadly (taky ATR), která pak hned po chvíli pokračují jako zvlášť linka Praha-Ostrava. Když jsem se vracel nedávno z Asie s přestupem ve Frankfurtu do Prahy, nebylo možné si koupit navazující letenku z Prahy do Ostravy a odbavit se tak přímo v Asii. To by nová linka měla změnit. Škoda že to (zatím) nezmění i u Frankfurtu, který je imho větší branou do Evropy než DUS.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  64. Danek :

    summerboy: Mimo článek který jsem tady dal jsem četl i další že ČSA chce zvýšit provoz na ostravském letišti.Mimo jiné chce otevřít i kancelář v Mošnově pro prodej palubních
    vstupenek:S důrazem, že MSkraj je nejrychleji rostoucím regionem a toto nesmějí přehlížet…..toto trvalo, než si to uvědomili, že?

    Thumb up 4 Thumb down 0
  65. Balde :

    Danek: taky jsme se radoval, ale pak mě kamarád co se hodně věnuje letecké dopravě uvedl do reality – „hlavně ta cena… a vlastně to letišti nepřinese vůbec nic, protože to je jen prodloužení stávající linky do Prahy, jen cestující na přestupu ušetří 25 minut…“, „lety navazovaly i tak, 50 min po příletu do Prahy odlítal navazující let do DUS, takhle ušetříš opravdu jen 25 minut a posedíš si chvíli v letadle v Praze, krom toho to vypadá že letiště na tom prodělá díky programu na výhodnější poplatky pro nové linky. ČSA takhle může ušetřit díky oficiálně nové lince do DUS peníze, které by platila stávající linka do PRG.“, „takže jen marketingové kecy, nejvíc mě dostal titulek „Letiště Mošnov ožije“, chce to nějakou jinou linku, ideálně nějaký lowcost, který by lidi využili, jinak budou všichni lítat hlavně z Polska jako dosud…“

    Thumb up 3 Thumb down 2
  66. aggu :

    Cena KTW-DUS s Germanwings cca 3-4000. Letí každý den, na místě je za 1:40, ČSA s mezipřistáním v PRG za 3hod. Rozdíl 2-3k je pro někoho asi vítr, jiný pojede do Katowic se svačinou, kufříkem a autobusem.
    Trochu mi uniká vychvalovaný význam takové linky pro Mošnov. Ze strany „vedení“ letiště mi to připadá jako další dejavu.

    Thumb up 2 Thumb down 2
  67. Danek :

    aggu: Já to beru za součastní situace jako prostě máme další linku.Nicméně pro některe z vás kteří lítají třeba do zmíněného Německa to je zajimavější z Katowic ale je třeba vzít v potaz,že manager s Německa, který tady chce otevřít třeba zastoupení své fa. tak ho nezajímá, že ušetří 2000-3000tisíce.Potřebuje se jen dostat s bodu A do bodu B. zkontrolovat firmu a sbalí buchtu na jednu noc na Stodolní a v pondělí je zase u manželky V Německu,Ja.

    Thumb up 4 Thumb down 1
  68. thvari :

    Danek: sbali buchtu na stodo. :D ty jsi jelen

    Thumb up 0 Thumb down 0
  69. Danek :

    thvari: Nejsem jelen je reaguji na mého dávného kolegu z práce který v bydlel v Chomutov. yní bydlí v MS kraji.Ve zkratce shrnul Němce kteří do čech přijížděli:Za levnými nakupy,pak jak říkal kolega s reklamy levnější levnější benzín a pak za sexuálními pochutinami….nic ví nic mín…..i takhle lze Němce zhodnotit.

    Thumb up 0 Thumb down 2
  70. Michal :

    Hoď Mošnovu ohlodanou kost, oni se tam z toho podělají blahem?
    Pro normálního člověka naprosto absurdní cena, zaplaťpámbu za Katovice a dodělanou dálnici!

    Thumb up 4 Thumb down 3
  71. aggu :

    Danek: Tak 4 pravidelné linky jsou víc než tři ;) Ku prospěchu to bude, máš pravdu, ale tohle není co nejrychlejší náprava imbecilního chování v minulosti. Čuju tam nějakou setrvačnost a to mně lehce hněvá ;) Možná se jim moc nechce, nadřízený je na ně „hodný“ a je mu jedno jak hospodaří. Nebo se bojí větších letadel než ATR. Nebo v tom neumí chodit, zatímco v Katowicích se už naučili v tom bruslit. Nevím ;) Škoda té „collateral damage“. Těžce poškodili celý kraj.

    Thumb up 0 Thumb down 1
  72. aggu :

    Takže podle dnešní zprávy počet cestujících v Mošnově za 2014 – 297 691, cca 2/3 pravidelné linky, 1/3 koupáci. Zajímavé je, že počet cestujících na pravidelných linkách je v Mošnově a Brně přibližně stejný (z Tuřan létá více koupáků).

    Thumb up 0 Thumb down 1
  73. Danek :

    aggu: Dnes jsem zjištoval kolegovi spoj s Katowic do Bernu.Zjistil jsem, že s Katowic nic do Benu nelitá. Všiml jsem si tabulky kde všude letají…..Kromě ostřilených měst jako Londýn,Paříž atd.Je tam spousta destinací kde litají.Myslím, že pro naše letiště by bylo dobré kdyby se od nás lítalo do jiných destinací než mají oni. Mohli bychom převzít část Polských cestujících.Třeba oni litají do Barcelony,tak my bychom měli linku do Madridu atd.Oni Eindhoven my Amsterdam.Třeba oni Kijev my Moskva.Do Švycarska nemají nic….myslím, že je to cesta jak si nekonkurovat,spíš bych to nezval vzájemná pomoc.Co nemají oni máme my.(mohli bychom mít) http://www.katowice-airport.com/cs/cestujici/letovy-rad#

    Thumb up 0 Thumb down 1
  74. Michal :

    Zas jeden naivní snílek.
    Proč by se měl Polák z okolí Katovic crcat do Mošnova, když má o kousek dál ještě širší nabídku spojů v Krakově? A ano, odtamtud se dostane i do zmiňované Barcelony, Madridu, Eindhovenu, Amsterdamu i toho Švýcarska (Basilej).

    Thumb up 2 Thumb down 3
  75. thvari :

    Michal: proč naivita, pokud bude levná přímá linka např. z Mošnova přímo někam, kam jedu, přiláká to cestující i z okolí, na tom není nic naivního. problém je, že ta nabídka tu není, a to je to co pořád dokolečka řešíme :-) linka do Londýna se zavedla a najednou se zjistilo, že poptávka tu je. Takže ta hlavní otázka je, že ti zodpovědní za rozvoj Mošnova mají evidentně zájem to někam posunout (viz koupě nové techniky, vlak, přestavba terminálu), ale jaksi chybí manažerská dovednost, tedy přesvědčit ty dopravce, že i když jsou hodinu odsuď Katowice a dvě hodiny Krakow a Brno, tak že i do Ostravy budou lidi lítat a spoje budou vytížené.

    Thumb up 3 Thumb down 1
  76. Danek :

    thvari: Nejsem naivní snílek.Jen je třeba hledat cesty aby tady linky byli a byly využívány.Snažil jsem se jen naznačit, že Poláci by k zaplnění letadel mohli pomoct….tak jako my látáme s třeba od nich.Myslím že kdysi se létalo s Mošnova do Istanbulu a linka byla hojně využívána Poláky.Třeba s Katowic se do Istanbulu nelétá tak je třeba tuto linku opět zavést.Třeba mě napadla linka s menším letadlem do Salzburku a mohla by se toho chytit i nějaká cestovka, který by nabízela pobyty v Alpách,Salzburg,Orlí hnizdo(vše v rozmezí do 70km os Salzburgu)….minulý rok jsem absolvoval, ale autem.

    Thumb up 3 Thumb down 1
  77. Martin [msstavby.cz] :

    Tak se teď říká člověku, co hledá řešení a jen nenadává? Naivní snílek…

    Thumb up 3 Thumb down 1
  78. Jan :

    Naivní je to v tom, že kam se z Mošnova poletí, rozhodují především aerolinky samy a jejich business plán. Když si řeknou Barcelona, bude ta, co na tom, že z Katovic a Krakova to letí taky. Vedení letiště to může jen maximálně podpořit – služby, ceny poplatků apod., ale to hlavní, nezaspat nástup lowcostu, se už bohužel stalo. Ty si vytvořily základny v okolí a měnit to logicky jen tak nebudou. Tzn. bude jen linka, která přiletí, natankuje a odletí, žádné přenocování, servis atd. A je to škoda, protože na letišti je opravna – Job Air Technic, lakovna – Eirtech Aviation (bývalý Job Air Painting) a další možnosti, prostor pro cargo nevyjímaje.
    Ale jinak samozřejmě od Danka správná myšlenka, podporu si zaslouží. Btw, na odlehčenou, co třeba Soul, jednou týdně, za 14 dní. Díval se někdo na národnostní zastoupení nocujících v ostravských hotelích? To ti je samý Korejec, no kde se to tu bere…? ;-D

    Thumb up 0 Thumb down 1
  79. Danek :

    martin [msstavby.cz]:Díky, můžeme zrušit Mošnov a dělat zisk ostatním letištím.Nepřijdou k nám žádní investoři, protože sem nepřiletí.Nemusíme dělat dlažbu v centru, protože tam nikdo nechodí.atd.atd.Je mi líto takových lidí jako je Michal….snad se na mě nebude zlobit.Ono hledat řešení je vždycky těžší než říct:nejde to.

    Thumb up 2 Thumb down 2
  80. Danek :

    Jan: Kde jsi to našel o tom národnostním zastoupení v hotelích…pošli když tak odkaz.Jinak je známo, že investoři s Koreje tu mají významnou pozici a linka do Soulu a zpět je dobrá volba.Chce to oslovit ČSA.Co mám informace tak by tady mela významně investovat Čina.Mám i nějaké informace o investorech z UK…to je však zatím v plenkách

    Thumb up 0 Thumb down 2
  81. Danek :

    Jan: Honzo sorry špatně jsem přečetl větu:Díval se někdo na národnostní zastoupení nocujících v ostravských hotelích?Přečetl jsem to , že jses díval na zastoupení v hotel.Jo 10hod prace na PC a oči trpí.

    Thumb up 0 Thumb down 2
  82. thvari :

    tak kdyz uz nastup lowcostu, rozjedem si vlastni :D vezmu uver na prvni letadlo a zakladna bude … samozrejme v Ostrave!!! prvni destinaci oznamim do konce roku 2015

    Thumb up 2 Thumb down 1
  83. Ambry :

    Linka do DUS není nic moc, ale aspoň něco. Trochu mě vadí, že se tolik mluví o nové lince a nakonec z toho vyleze linka tam, kde vlastně již byla – navazující let z Prahy za 50 minut je i teď. Toto si myslím, že opravdu není cesta správným směrem k rozvoji Mošnova. Není mi jasné, že se nedaří přitáhnout nějaké nové nízkonákladovky – Germanwings, EasyJet, Wizz,…Z každé dupy se lítá i tam, kde by to nikoho nenapadlo a z našeho kraje žádná sláva. Ten potenciál je velký – je tady spousta firem z Itálie, Koreje, spousta lidí pracuje v Irsku ( Dublin ). Dálnice vede nejenom do Polska (Katowice, Krakow ), ale i z Polska sem. Linky, které tam nejsou, by mohly být tady, tím by se jsem dostali i Poláci a časem by třeba jezdili i na linky, které mají doma. I linka z Ryan do Londýna má podle mne na to , aby lítala vícekrát než jenom 3x týdně – z Brna Ryan každý den, Wizz 3x týdně. Je pravda, že zavedení linky je věcí leteckých společností, ale myslím si, že něco je špatně. Vloni říkal ředitel i hejtman, že Ryan je spokojený a jedná o nových linkách…a nic.
    Jsem příznivcem Mošnova a chtěl bych se jednou dočkat, že pojedu na letiště na vyhlídkovou terasu, strávím tam celý den, budou lítat ne 3 letadla denně, ale 3 za hodinu. Je potřeba se zaměřit na destinace, které v polsku nejsou a ty Poláky jsem přitáhnout, oni více lítají než my.
    Vím, že jednání o nových linkách není jednoduché, letecké společnosti si mohou vybírat, síť letišť v Evropě je hrozně hustá, letiště se podbízejí. Pevně věřím, že nové linky budou (pomůže i vlak) a jednou bude lítat z Mošnova 1mil. ročně.

    Thumb up 3 Thumb down 1
  84. Danek :

    Ambry: Když jsem to psal před tebou(viz.nahoře) byl jsem označen za naivního snílka. Dle mě je pravda v tom, že kraj na rozlétaní linek zřejmě rezignoval. Bohužel mě jen utvrzuje že politici co to tady vedou do politiky nešli aby něco změnili. Novák si po dlouhé době co sleduji jeho politickou kariéru trochu vylepšuje reputaci, že maká na tom,aby tady bylo Čínské technologické centrum v Mošnově(i když z sebe nechápu proč nejde rovnou do Ostravy)do té doby prodrbaný čas…..chybí mi tady v regionální politice vizionáři….napadá mě milion věcí jak rozhýbat centrum,vím o rozvojových plochách které jsou třeba v Ostravě(již jsem tady psal)…a dali by se využít k vytvoření pracovních míst ve výzkumu a vývoji. Spoustu mých nápadu tady píši. Spousta lidí mě odsuzuje, ale málo kdo napíše svůj recept jak problémy řešit.

    Thumb up 2 Thumb down 1
  85. thvari :

    Danek: tak do té čssd vstup, stejně potřebují nový vítr a v ově je všichni pořád dokola volí. nebo do ano, ti v krajských volbách taky uspějí, pokud do té doby nebude mít Babiš nějakou aféru. máš bohužel pravdu v tom, že na kraji chybí vizionáři a někdo kdo by pro kraj dýchal. ostatně, podle aféry Dědic, s nímž si Novák denně telefonoval, to bohužel vypadá na těžce korupční prostředí, do něhož, protože to není vláda v praze, nikdo nevidí, a to ani média…

    těžko říct, jakou zásluhu na tom třeba vedení letiště. já se přiznám, že ani nevím, kdo je za rozvoj přímo zodpovědný, je to vedení letiště a krajští úředníci? když se jedná s aerolinkami, kdo u toho sedí?

    Thumb up 1 Thumb down 1
  86. Crazym :

    Tak jsem dnes neodolal, nakoukl a tak nějak mě to zklamalo, na první dojem je to takové nevlídné a studené, jasně, bude to složit jen jako průchod od vlaků do haly a naopak ale přeci jen ten dojem byl rozpačitý.
    http://www.imagehosting.cz/?v=0202201537.jpg
    http://www.imagehosting.cz/?v=020220wrw.jpg

    Thumb up 0 Thumb down 0
  87. Jan :

    thvari: Letiště Ostrava a.s. se v podstatě řídí samo, protože je akciovou společností, byť ze 100 % vlastněnou MSK. Obchodní vztahy má na starosti pan Holubec, pak je tady ještě ředitel a předseda představenstva pan Schneider. Tzn. dva chlapi na to, aby tyto věci řešili – žalostně málo (třetí člen představenstva, paní Bachoríková, je čerstvě na mateřské, tudíž neděla nic), nic proti nim, pan ředitel drží firmu v černých čísel, společnost dobře obchoduje s plynem a elektřinou, má nejmodernější hasičské vybavení ve střední Evropě, ale roky plynou, létá se tam, kam létá….
    Hádám, že kdyby letiště vlastnil soukromník, létá se už do desítek destinací (nebo je firma v konkurzu). Na kraji žádný odborník přes leteckou přepravu nesedí, společnost neroztáčí tržní mechanismy, o firmě rozhodují politici, ti sledují jiné zájmy, je to, jak to je. Tak si vyberme, co je lepší….

    Thumb up 0 Thumb down 0
  88. Ambry :

    Zrovna dnes jsem zachytil info, že Wizz založí základnu v Košicích, kromě Londýna budou létat do Milána a Shefieldu. Nechápu, v čem jsou Košice lepší než Ostrava, jak by nemohly být ty samé linky odsud? Když Košice uživí 2 linky do VB a Itálie, tak my musíme snad taky – ne-li víc!!! Začíná se mi zdát, že vyjednávání vedení našeho letiště vč. kraje je mizerné. Leda, že by mne příjemně překvapili, ale roky plynou a nové linky žádné… DUS není nová linka, pouze prodloužená Praha!!! Poslední nová linka je Londýn před dvěma lety.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  89. thvari :

    Jan: …a MSK vede pan Novák, který je zapletený do kauzy Dědic, ten skutečně sleduje jiné zájmy než nějaký rozvoj letiště ve prospěch kraje :D reportéři ČT to před pár dny pěkně shrnuli http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1142743803-reporteri-ct/ Opravdu se někdo ještě diví, že v tomto regionu taháme na letiště, z něhož téměř nic pravidelně nelétá, vlakové spojení? :-)

    Thumb up 2 Thumb down 1
  90. aggu :

    thvari: Jen bych poopravil to magické NIC ;) Ostravské NIC je skoro totožné s brněnským NIC, obě dvě letiště za loňský rok na pravidelných linkách měly cca 200 000 pasažérů. U Košic to bude obdobné.

    Thumb up 1 Thumb down 1
  91. thvari :

    aggu: slovo „téměř“, které jsem použil, poupravuje význam slova „nic“ :-) a opravdu naznačuješ, že se budeme plácat po zádech, že jsme na tom stejně blbě jako brňáci, takže vlastně ne tak špatně? tak tuhle mentalitu nesdílím, dokud nebude z Ostravy lítat víc lidí než z Katowic, budu k tomu letišti kritický.

    Thumb up 2 Thumb down 1
  92. aggu :

    To není nic o „mentalitě“ a podobných floskulích, jen o tom NIC. Zajímavé slovo, v Ostravě zvlášť ;)

    Thumb up 0 Thumb down 1
  93. Hynek [msstavby.cz] :

    Crazym: mno..

    Thumb up 3 Thumb down 0
  94. panakis :

    Narodil jsem se v centru a utekl jsem pred 15 lety. Ten pocit je srdce rvouci… tesit se az to vzletne a odnese me z te diry pryc .. ano delate progress ale bohuzel vsechno spatne. Ps. Kdyz celnik se pta kolegy jestli NZ je cast eu me prinutila stydet se…

    Thumb up 1 Thumb down 4
  95. aggu :

    panakis: A?

    Thumb up 4 Thumb down 1
  96. summerboy :

    panakis: Nové Zámky jsou na území EU, nebo se pletu…?

    Thumb up 3 Thumb down 0
  97. Danek :

    Tak nám přidavají další spoj do Londýna. Jak jde vidět Ryanair je ze spojem spokojen. Tak CO další destinace pane Hejtmane? Když je Londýn upspěch proč netlačí na další spoje. http://goo.gl/FAJ4Ei

    Thumb up 0 Thumb down 0
  98. Rado :

    Danek: O Mošnovu si myslím, se toho napíše ještě hodně, ale co hraje lidem z kraje a letiště do karet, že skupina lidí, která letí z toho letiště jednou za rok na dovolenou a vychválí toto letiště do nebes, bez ohledu na to, že tam jinak nic nefunguje. A to z důvodu, že se dostali rychle na a z dovolené. A oproti této skupině stojí hrstka nadšenců a lidí, kteří by chtěli z toho letiště létat i jinam, ale mají jaksi smůlu. No a média Mošnov zásadně nekritizují, buď to mají zakázáno anebo za nějaký hezký PR článeček dostanou hezky zaplaceno.

    Thumb up 3 Thumb down 4
  99. Hynek [msstavby.cz] :

    +clanek „Šotouši a tři sta volných míst. K ostravskému letišti začaly jezdit vlaky“ na idnes.cz: http://goo.gl/u3mXhk

    Thumb up 1 Thumb down 1
  100. aggu :

    Co píší masmedia o čemkoliv nemá cenu vůbec komentovat, píšou na objednávku. Krásný příklad podal třeba prof. Hobza (chemik z AVČR) teď o víkendu v Hyde Parku, kdy se jeden ptal, co říká úžasné objevy brněnských vědců, tentokrát z Mendelu o testu na rakovinu (každý druhý den si každý může v novinách i na netu přečíst, co zase v Brně vyvinuli). Hobza sepsul vědce za prokázaný, navíc 5 let starý „neobjev“, a samozřejmě novináře za neprofesionalitu. Není důvod si nemyslet, že je to běžná praxe. Masáž musí být.

    Thumb up 3 Thumb down 4
  101. Hynek [msstavby.cz] :

    aggu: jen nevim, kam miris, tady se spustila linka, ktera aktualne bude asi dost jezdit naprazdno (pokud se bavime o letisti), navic pisou, ze ani navaznosti nejsou zadna pecka..
    ty mas pocit, ze je to nejak zkresleny pohled?

    ostatne kdyz se podivam na ten jizdni rad.. vim, ze je pred sezonou, ale mi teda davaji ze vsech tech 20 spoju (oba smery) smysl jen 3.

    kdyz odlitam 5:15, 5:30 – vlak 4:29, pokud 17:40, 17:55 – vlak 16:02 a pokud priletim ve 23, tak muzu odjet vlakem 23:23

    vsechno ostatni je bud uplne naprazdno, mimo misu (5min po odletu, 10min do odletu, 2-2.5h do odletu, 1h40 po priletu, 1:20 po priletu), anebo v dobe, kdy ma clovek rovnou smulu (ale at si to ti frantici ve ctvrt na dve rano vyzerou :).

    to mi nekdo umi vysvetlit?

    Thumb up 2 Thumb down 2
  102. Tomas T. :

    Hynek [msstavby.cz]: Myslim ze ti co jezdi nějakou dobu vlakem, tak to chapou. Je to proto, že všechny vlaky a autobusy jezdi již několik roků v tzv. mstaktu. To znamená že je nastaven čas, kdy co hodniu jede spoj daným směrem, vždy ve stejnou minutu. Z toho plyne že aby se daly vlaky napasovat na stávající grafikon a do rozvržení provozu souprav, tak to hodili tak aby to sedělo, a přílety a odlety vůbec neřešili.

    Pokud se na to podívám selským rozumem, tak vlaky a autobusy v celém MS kraji využívá ke každodenní dopravě mnohem více lidí než letadla. Takže by to měla být letadla, která se svými časy přizpůsobí, než měnit celý grafikon MS kraje kvuli pár letadlům, kterými jak tady neustále čtu „nikdo nelétá“.

    Thumb up 3 Thumb down 1
  103. aggu :

    Hynek [msstavby.cz]: Neřešil bych co o žst. Mošnov kde píšou. Kraj bude žehlit co se dá, pražská media škodolibě ukazovat jaký je to nesmysl a na nějaké normální informace, jak jsi napsal třeba ty, samozřejmě nebude místo.

    Thumb up 1 Thumb down 5
  104. Hynek [msstavby.cz] :

    aggu: no ja jen ze mi ten idnes prisel docela strizlivy.

    Tomas T.: urcite, tomu rozumim. jen je to medializovane jako spoj na letiste a tam to skripe asi vic, nez chybejici eskalator z metra. snad to nejak odladi.

    Thumb up 0 Thumb down 1
  105. Crazym :

    Ale přečíst si diskuzi na Idnes je výživné :-) Hezká byla hláška: Tak máme letiště na které létají letadla ale chybí tam vlak a nyní máme letiště na které vlak jezdi ale nelétají tam letadla….Vítejte v Česku! !! :DDD

    Thumb up 2 Thumb down 2
  106. Danek :

    Crazym: Taky jsem o četl, hrůza.Jinak samozřejmě pražská media to musí publikovat v negativním. Ještě ve stylu tam na Moravě na vesnici utrácejí peníze k ničemu.My bychom je využili lépe atd. Jinak dle mě smysluplná investice, která se vyplatí v budoucnu.Řešit první den, kolik lidí jelo daným vlakem je absolutně zcestné….prostě chce vše svůj čas.Chce to posparovat časy odletu a příletu z příjezdem a odjezdem vlaku,taktéž lidem by jeli spoje do práce.Do zóny přijdou další investoři činské techn.centrum(pokud to někdo nezpacká),Hyundai Mobis,td….cargo terminál atd.Jen opravdu za sebe pokud kraj(NOvák) není schopen sem přivet aspoň 2nové linky ročně je podle mě absolutně neschopný.

    Thumb up 1 Thumb down 1
  107. Tomas T. :

    Danek: Tak tak…. prvnim vlakem v roce 1847 tech lidi asi taky moc nejelo…. :-D

    Thumb up 0 Thumb down 1
  108. Rado :

    Stačilo mi přečíst si článek, kdy stačilo číst mezi řádky. Jak řekl náměstek Havlík „Nebýt dotace, která pokryla 85 procent nákladů, kraj by o nové trati za půl miliardy korun neuvažoval.“ Čili se nepostavilo to, kde to prostě hořelo, ale to, co v zásadě ani nepotřebujeme. Jinak diskuze je úsměvná, někteří by za Mošnov položili život, aniž by pochopili, že z Mošnova existuje omezená nabídka jak na pravidelných linkách, tak na charterových letech. Prostě na dovolenou z Mošnova letíte do Evropy, max. do Egypta, Tunisu, ale kdo chce dál, Dubaj, Asie, musí buď do Prahy, Vídně nebo k sousedům do Polska. Navíc stále médii zůstala nepochopena role Polska. Zatímco v Polsku se vydali cestou otevřenou pro všechny dopravce, v Ostravě dveře konkurenci zavírali, aby mohla fachčit „slavná“ CCA. V Katowicích letiště rozlítali a až poté investovali peníze, v Ostravě aniž by byl zajištěn pravidelný provoz, napumpovali bez efektu do letiště stamilióny korun. A jak píše Danek, pokud Novák nepřivede 2 linky ročně, že je absolutně neschopný? Tak to bude jen pokračovat ve šlépějích svých předchůdců, kteří také nikoho na letiště nepřivedli. Prostě konkurence nespí a vybrala si Katowice, kde jim vyšli maximálně vstříct. Jediná možnost pro Mošnov je, že by Katowice lehly popelem. A mizérii Mošnova dokresluje i to, že cargo pro Hyundai létá do Vídně. A nová hala? Mošnovu to nepomůže a z architektonického hlediska je to paskvil. Všude ve světě se snaží letiště pojmout opravdu jako skvost a bránu do země, to v Ostravě mi svým „terminálem“ připomíná halu havířovského nádraží. Ale přijde mi, že se s návrhem odletové haly a haly pro vlak nikdo nepáral a dali to hned z první. A vlastně mě tak napadá, byla na halu tu či onu vyhlašena architektonická soutěž?

    Thumb up 4 Thumb down 1
  109. Ac :

    O vychcanosti pražáků svědčí například centra excelence. Nemohli je postavit přímo v Praze, tak je postavili pět kilometrů za hranicí Prahy ve finančním objemu stejném jako ve zbytku republiky dohromady. Ještě mají tu drzost lkát, že v Praze žádná centra nemají.

    Thumb up 3 Thumb down 3
  110. Danek :

    Rado: Už jsem to tady psal,vykašlal bych se donekonečna řešit, že jsme zaspali dobu a že Katowice nám stáhli linky.Opravdu z těch Katowic to nelitá všude, je třeba se zaměřit na linky naopak aby nám Polaci pomohli, ze zaplněností…to znamená dostat tady linky které nelitají z Katowic:psal jsem to tady viz.vyšše 21.1.mužete přečíst…..pořád se tady v kraji řeší problémy,,letiště,centrum…mimochodem myslím, že již bude 3 nebo 4 debata ohledně centra…za tu dobu co se na něm změnilo čím přispěli politici,letiště to samé….za sebe vidím u politiku, silná slova žádné činy.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  111. Jan :

    Když už jste u těch Katowic, když jim v březnu 2013 sjel boeing Travel Service z přistávací dráhy a zabořil se do trávy, kdo jim ho do 24 hod. vyprostil – ano, hasiči s Letiště Mošnov :-) Jde totiž patrně o jedinou hasičskou jednotku ve ve střední Evropě, která má patřičnou výbavu (pořízeno v uplynulých letech za peníze z reg. operačních programů), aby dokázala rychle a hlavně bez poškození vyprostit letadlo z hlíny. Mošnovští tak svému největšímu konkurentovi ušetřili miliony, protože toto malé letiště (má jen jednu poměrně krátkou přistávací a vzletovou dráhu) s velkým provozem (2,7 mil. cestujících ročně) bylo zavřené ani ne jeden celý den.
    Koho by zajímalo, jak se na vacích zvedá letadlo, může se mrknout zde: http://hasici.airport-ostrava.cz/vyjezdy/vyprostovani-boeingu-737800-v-polskych-katowicich-/121

    Thumb up 2 Thumb down 0
  112. Alex :

    Domnívám se, že co do potence vytvářet vize budoucnosti by jakémukoli vedení MS kraje či města Ostravy z posledních 25 let dala dvacet napřed i říční škeble.

    Co je však zcela zřejmé: budování letiště a jeho železničního připojení je investice na 50 let dopředu. Taktéž je pravda, že Ostrava je dnes dostupná autem do dvou hodin pro cca 8,5 miliónu lidí. Taktéž je pravda, že do hlavního města je to vlakem slabé tři hodiny, to je čas něco prostudovat a malou svačinku (že opačným směrem je to vždy 10x dále, je jiná věc).

    Toto všechno, ať se to budovalo a dělo jakkoli, je potenciál, který je připraven k zúročení.

    Thumb up 3 Thumb down 1
  113. Jan :

    A pokud jde o ty návaznosti vlaků a letadel, upřímně je mi to do doby, než Mošnov zvedne výkon odbavených cestujících alespoň o 100 až 200 % jedno, do té doby to totiž nemá smysl ekonomicky řešit. Přidanou hodnotu nové dráhy jsem spatřoval v možnosti vozit zaměstnance na šichty do průmyslové zóny – to by jim tam ale někdo musel postavit zastávku, ze stávající u odletové haly je to do zóny 1,5 kilometru, kdo to bude pěšky chodit… :-(

    Thumb up 1 Thumb down 0
  114. Rado :

    Danek: Jenže vedle Katowic máte i letiště Krakow, nemluvě o tom, že se hovoří(lo) i o výstavbě letiště nového, které by řešilo neduhy obou letišť. Ano, z Katowic to nelítá všude, ale těch necelých 40 linek dobře pokrývá zájmové lokality. Aby se Mošnov ubíral směrem jako kdysi ČSA, na východ, to není dobrý nápad. Nebyl dobrý pro ČSA a nebude ani teď. Napadá mě leda tak Dubaj nebo Istanbul nebo lowcost Vídeň, to je dost atraktivní, ale zase právě pro svou atraktivitu tato místa potřebují atraktivní letiště. Navíc pro Mošnov nehovoří moc dobře historie posledních let, to přešlapování na místě a omezování linek není vůbec dobrá vizitka. Také se obávám, pokud by nějaké námluvy byly, tak nás ti Poláci předběhnou, protože obchod mají pod kůží a umí se v něm pohybovat lépe než Češi. Samozřejme bych Mošnovu přál všechno nej, ale za dobu, co patří pod MSK, se nehnul z místa. Mošnov se bohužel stal obětí politiků a klientelismu a nikdo čas nevrátí. Co by mu mohlo pomoci, možná cargo, ale už i v tom je Polsko popředu. Prostě na Mošnově je všechno špatně, dovolenkářům možná vyhovuje, ale jinak je to chyba za chybou.

    Thumb up 5 Thumb down 1
  115. Rado :

    Jan: Ano, možná má Mošnov hasičkou jednotku, ale jaký to má vliv na to, když chci letět třeba do Skotska. Žádný, musím do Katowic. Ano, Mošnov může být vybaven technikou jak chce, ale pokud chybí provoz, je to k ničemu. Navíc postavit dráhu je běh na mnohem kratší trať než si vybudovat letiště, kde odbavím 2,7 mil. cestujicích, což je i mimo jiné dost významný ekonomický element. Hlavně ale podotýkám, že před více než cca 10 lety si byla tato letiště na startu skoro rovna, kdy navíc oproti Mošnovu byly Katowice notně zanedbaným letištěm. Myslím si, stačilo být první do Londýna, Německa a mohlo být všechno jinak.

    Thumb up 4 Thumb down 1
  116. Danek :

    Rado: Takže přeposílám to co jsem psal minule:Dnes jsem zjištoval kolegovi spoj s Katowic do Bernu.Zjistil jsem, že s Katowic nic do Benu nelitá. Všiml jsem si tabulky kde všude letají…..Kromě ostřilených měst jako Londýn,Paříž atd.Je tam spousta destinací kde litají.Myslím, že pro naše letiště by bylo dobré kdyby se od nás lítalo do jiných destinací než mají oni. Mohli bychom převzít část Polských cestujících.Třeba oni litají do Barcelony,tak my bychom měli linku do Madridu atd.Oni Eindhoven my Amsterdam.Třeba oni Kijev my Moskva.Do Švycarska nemají nic….myslím, že je to cesta jak si nekonkurovat,spíš bych to nezval vzájemná pomoc.Co nemají oni máme my.(mohli bychom mít) http://www.katowice-airport.com/cs/cestujici/letovy-rad# Vzal jsem si linky které litají z Katowic a linky které neletají z Katowic…tam bychom mohli uspět.Že vedle mají letiště v Krakowe mě opravdu netrápí. Opět říkám částečně by linky mohli zaplnit pasažéři z Polska,neřikám že tam budou lítat jen Polaci….ale že by nám mohli částečně pomoct s naplněností….mám pocit že se tady pořád hledá důvod proč to nejde!!!

    Thumb up 2 Thumb down 0
  117. aggu :

    Fňukání je národní ostravský sport. Búúú, Světlík staví Vítkovice, Kočí Karolinu a centrum nic. Búúú, Katowice mají větší provoz než Mošnov. A Krakow taky.
    Pykáme za chybu ve volbách. Zvolili jsme si diletanty, kteří před rozvojem kraje upřednostnili své pohodlné volební období (za cizí peníze) a kteří marní jednu šanci za druhou. Velké (knihovna) i ty malé (prasárny se zateplováním). Naše chyba. Ale nic netrvá věčně. Dříve nebo později přijde na kraj někdo kdo pochopí, že z dotací se letiště řídit nedá. Mošnov se pak může zvednout velmi rychle.
    Ale se současným vedením letiště a kraje to nepůjde. Před krajskými volbami to bude možná topic #1, vedle knihovny. A počítám, že Novák bude raději stejně ticho jako Palyza s Rykalou před volbami obecními.

    Thumb up 3 Thumb down 4
  118. Danek :

    aggu: Aggu a upřímně ty znáš někoho kdo by dělal Hejtmana nebo primátora( za mě trochu Macura…čekám na jeho první výsledky jeho práce), kdo by měl sakra tah na branku. Kdo si řekne přivedu 2-4letecké spoje za rok,kdo řekne mákneme na centru,aby to byla vystavní brána do města. Snížím nezaměstnanost za volební období aspoň na 7-8%,dostaneme tady technologické společnosti, výzkum a vývoj,kvalitní architekturu….a opravdu za tím šel a dokázal to, nebo alespoň částečně.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  119. Rado :

    aggu: Obecně nesouhlasím s názorem, že máme to, co jsme si zvolili. Ono právě až po volbách vyjde najevo, jaký kdo je a co má dotyčný v plánu. Fňukání není ostravský sport, nevím ale, jestli Vy, ale já s tou místní mizerií nejsem a nemohu být spokojen, když je zřejmé, že jinde to jde. Mošnov je promarněná příležitost a nemyslím si, že s novým, řekněmě již opravdu odborným vedením tomu bude rychle jinak. Trh se konsolidoval a letectví je specifické odvětví. Mošnov mohl být dávno někde jinde, kdyby jistý Evžen T. neřekl, že pro něj lowcost nemá budoucnost, kterou má pouze standardní dopravce, nejlépe Zátorského CCA, pro kterou a kterého se na letišti dělalo první poslední.

    Thumb up 6 Thumb down 1
  120. thvari :

    aggu: Rado: s volbama je to složité. když se zeptáte občanů, nikdo ani nebude mít šajn, co má kraj oproti městu nebo státu na starosti. obyčejný volič jde a hodí lístek straně, kterou podporuje ve velkých volbách, např. ČSSD. navíc existuje jen malá zpětná vazba, novináři se o to nějak zevrubně nezajímají, na politiky na kraji není vyvíjen žádný pořádný tlak. teď je v kurzu ANO a za rok pravděpodobně bude pořád, takže je téměř jisté, že se to na kraji prostřídá podobně jako ve vládě a loni na městech. pak je šance, že se věci nějak protřesou.

    já si osobně myslím, že Mošnov má i vedle prosperujících Katowic obrovský potenciál. letecká doprava se stále rozvíjí a je o to zájem. když někdo cestuje letadlem, chce letět z letiště, které je mu nejblíž a ne někam dojíždět. ostatně Katowice-Krakow jsou toho zářným přikladem. dvě letiště půl hodiny autem od sebe a obě fugují. nelámejme nad Mošnovem hůl, jakože jednou to někdo zazdil tak už to nikdy nepůjde. jakmile se toho někdo pořádně ujme, půjde to

    Thumb up 4 Thumb down 0
  121. Rado :

    Já bych také rád letěl z Mošnova, jenže ono není kam. Ta nabídka je těžce neuspokojivá. Na mých skoro 40 letů jsem z Mošnova letěl pouze 3x, a to výhradně na dovolenou, jinak na služebky vyhrává Praha a na lowcost Katowice. Ale když vidíte, jak na okolních letištích přibývají linky, je na místě se zeptat, proč to na Mošnově nejde. Už několik let. Navíc trochu nebo více tomu nahrává i argumentace Nováka, že v regionu není kupní síla a tak je na Mošnovu maximum možného. Nicméně co by se mi líbilo, kdyby z Mošnova lítala alternativa k vlaku do Prahy, řekněme do cca 1000 Kč/jeden směr, myslím si si, že by se našlo dost lidí. A kdyby to byla cena za tam i zpět, nebál bych se o úspěch této linky.

    Thumb up 3 Thumb down 2
  122. aggu :

    V regionu není kupní síla? Jak se říká tomu, když si upravuji okolní realitu, abych nemusel nic dělat?
    Neštěstí, takoví politici.
    Socialisté na kraji jsou experti ve vymýšlení projektů na dotace. A ještě je spousta věcí na letišti, které nemají cedulku s hvězdičkami. Naštěstí to budou mít v dalším období trochu složitější.
    Letiště řídit neumí, ale na to je snadný lék.

    Thumb up 3 Thumb down 1
  123. Danek :

    Rado: Takové kecy co pronesl Novák o kupní síle obyvatel je jedině výmluva, jak na kraji zadrbali co mohli a Novák si s tím akorát vytváří alibi pro svou neschopnost. Viděl jsem pár rozhovoru na téma Mošnov, kdy Novák ve stylu co by jste chtěli/nejspíš již rezignoval na téma rozvoj letiště) jasně odpovídal novinářům. Opět tedy říkám pokud kraj není schopen nastarovat 2-4linky ročně, rychle s nimi na propadliště dějin….to je opravdová neschopnost….a alibizmus.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  124. j.ree :

    K Mosnovu mohu napovidat hodne, klidne se muzeme domluvit na nejakem kolokviu. To je debata na opravdu dlouho, da se rozebrat v podstate cokoliv. Souhlasim s Dankem, neni snad vic neschopnejsich politiku v Evrope nez tu. Mistri jsou jedine v hledani vymluv. Bohuzel hloupa je i zdejsi volicsska obec, ktere staci pivko a koblihy… Bohuzel, politika je odraz kraje… Smutne, ale je to tak.

    Thumb up 6 Thumb down 0
  125. Rado :

    Danek: Obávám se, že politici mají hroší kůži a nulové svědomí. Jenže kdo ten tlak vytvoří? Občané? Drtivá většina lidí letících z Mošnova vám ho pochválí, ale ti to letiště použijí jednou ročně. Poté je zde aktivní občanské sdružení, které umí definovat a poukázat na chyby, nabídnout řešení, ale největší roli sehrávají média a ta v této roli zcela selhávají. Namísto toho, aby do vedení kraje a letiště stříleli ostrými a pokládali jim nepříjemné otázky, tak každou prkotinu či nepodstatnou novinku vychválí do nebes. Tropická zóna, jó, nový hasičský speciál, jste dobří, rekonstrukce dráhy, jste jedničky, ale zeptat se pane hejtmane, stále jsou na Mošnově ty linky jako před rokem, jak je to možné? Výmluva ? Ale to jste nám říkal už před rokem, dvěma, ale stále nic. Co na tom letišti vlastně děláte, když odtud nic nelétá? To jsou otázky do pranice. A bohužel u voleb se ukázalo, že ať už jsou u kormidla modří nebo oranžoví, je to furt ta samá písnička. Uvěřím, až vedení letiště nebude politické a bude zejména odborné, teda pokud takový ředitel nebude zase sledovat úmysly nějaké soukromé společnosti a zavírat letiště před světem.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  126. skelet :

    no k těm hasičským speciálům.. to jediné tu funguje tak, že nám to závidí zbytek hasičů v ČR. Takže někde to jde.. otázkou je proč jen tam

    Thumb up 1 Thumb down 0
  127. aggu :

    K té slavné kupní síle, která tady není a proto tu nic není:
    Kraj Medián mezd Průměrná mzda
    Hl. m. Praha 27901 Kč 35835 Kč
    Středočeský 23785 Kč 27744 Kč
    Plzeňský 22576 Kč 25739 Kč
    Moravskoslezský 22023 Kč 24645 Kč
    Liberecký 21980 Kč 24752 Kč
    Jihomoravský 21831 Kč 26098 Kč
    Vysočina 21344 Kč 24070 Kč
    Pardubický 21260 Kč 24007 Kč
    Olomoucký 21184 Kč 23802 Kč
    Královéhradecký 21084 Kč 24031 Kč
    Ústecký 21031 Kč 24274 Kč
    Zlínský 20974 Kč 23789 Kč
    Jihočeský 20911 Kč 24176 Kč
    Karlovarský 19512 Kč 22129 Kč
    Zdroj: Trexima, MPSV @aktualne.cz

    Medián je samozřejmě bližší realitě než průměr. Nejvyšší mzdy jsou v ČR ve Středních Čecháh, pak s odstupem Plzeň a Ostrava. Dál už jsou rozdíly v ČR malé, s výjimkou KV.

    Thumb up 1 Thumb down 3
  128. Rado :

    aggu: Také jsem to ráno četl, i když je to spíše pro p. Nováka, který tímto zakrývá neschopnost kraje a letiště jednat s dopravci a zavádět nové linky. Ale pokud čekají, že někdo zaklepe na jejich dveře, tak se aktuálnímu stavu Mošnova ani nedivím.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  129. Danek :

    aggu: No letectví je specifické, když ještě nebyla linka do Londýna, tak lidé z MS kraje létali z Brna….tady se tedy musím zřejmě Nováka zeptat,jak mi tady souvisí kupní síla obyvatel. když protože tady linka nebyla tak lidi lítali z vedlejšího kraje.Spíš je to o tom že je třeba tady dostat třeba Amsterdam,Madrid,Řím.Když jsem o té schopnosti politiků, nedávno jsem viděl mapu nezaměstnanosti v jednotlivých městech v Polsku.Co jsem nechápal, že nezaměstnanost v Katowicích je cca.4,8% a byla jedna s nejnižších v Polsku a my se tu plácáme v OV na 10,9%…snažím se najít vysvětlení jak to , že je nezaměstnanost víc jak poloviční.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  130. aggu :

    Danek: Nad tím není moc co bádat, Katowický region je ještě před konverzí těžkého průmyslu (jednou přijde). Ostrava je už o 30 let dál, v půli cesty k něčemu jinému.

    Thumb up 1 Thumb down 1
  131. Danek :

    Rado: Teď jsem četl článek.V Praze je přetlak,Smartwings ruší lety(ostatní cestovky snižují ceny). Co je dostat do Ostravy+dostat do katalogu dovolených…..Co vy na to pane Hejtmane?http://ekonomika.idnes.cz/travel-service-rusi-na-ctyri-mesice-lety-do-dubaje-fv9-/eko-doprava.aspx?c=A150415_133427_eko-doprava_suj

    Thumb up 0 Thumb down 0
  132. Rado :

    Danek: No jo, jenže v Praze se ukázalo kouzlo konkurence. Nízkonákladová flydubai, Smartwings (Travel Service) se svými neduhy a potom číslo 1, Emirates. A přístup k zákazníkovi je u těchto arabských aerolinií diametrálně odlišný. Pokud půjdu po ceně, zvítězí flydubai, pokud budu chtít komfort a nemačkat se, lehce si připlatím a letím s Emirates velkým letadlem B777-300ER se vším luxusem na palubě. Český produkt v této společnosti nemá moc šancí na úspěch. Samozřejmě Travel Service má povolení létat z Ostravy do Dubaje na 10 let, jenže o tomto letišti, myslím výkonech a statistických údajích, zaplněností letů, toho letecké společnosti moc neví. Jediný Ryan na základě toho, že mohl sbírat data z Brna a Katowic mohl zkusit vyzkoušet létat z Ostravy a vyplatilo se. Stejně tak si myslím, by si mohl počínat Wizzair. A ten léta do Dubaje z Budapešti. A v tomto ostravsko-katowicko-krakowském rybníčku nikdo takový není, a pokud bude, obávám se, že to bude z Polska, protože tam ta šance, že se linka chytne, je poměrně vysoká. K Mošnovu jak jsem psal, chybí relevantní data a šance, že se linka chytí, to je jak věštění z křišťálové koule. Samozřejmě by mohl vzít Smartwings šanci za pačesy, pochlapit se servisem na palubě a možná nějaka naděje by tu byla, ale v tuto chvíli je aspoň pro mě pro lety do Dubaje jednička Emirates, byť je to z Prahy/Vídně a letenka stojí nejvíc.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  133. Danek :

    Rado: Pokud tedy jak uvádíš má Travel povolení lítat z Ov.Tak to už opravdu nechápu.Stačí zavést linku třeba 1 týdně a vyzkoušet.

    Thumb up 0 Thumb down 1
  134. aggu :

    http://www.denik.cz/ekonomika/travel-service-dostal-povoleni-na-lety-mezi-ostravou-a-dubaji-20140605.html
    Čeká se na vhodný „okamžik“ ;)

    Thumb up 0 Thumb down 2
  135. Danek :

    aggu: Jo, to jsem kdysi četl,spíš u článku je termín vydaní 6/2014 čili téměř rok, stále však nelitáme.Snad s velkým konkurečním bojem na Ruzyni se dostane i na nás.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  136. Rado :

    Být Travelem, chtít mít trochu jistotu a chtít to uchopit ze správného konce, pronajal bych si wide-body letadlo, třeba A330 a na to by mohli slyšet i Poláci. Samozřejmě cena by musela být o nějaký ten tisíc pod cenou Emirates z Varšavy, jinak to zase nemá smysl. A klidně by ty rotace mohly být i 3 za týden. Dubaj neskutečně táhne.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  137. Rado :

    Tento článek pro znalé ukazuje, co se děje, když letiště řídí političtí neodborníci. http://ekonomika.idnes.cz/emirates-pristane-v-praze-s-a380-dz1-/eko-doprava.aspx?c=A150417_132113_eko-doprava_suj. Je to o příletu Airbusu A380 společnosti Emirates do Prahy jako oslava jejich působení v Praze, tuším, že již pět let. A co bylo předtím? Do Dubaje létala ČSA s malým letadlem a linka byla zrušena jako ztrátová a nevytížená. Totéž před cca 2 lety Praha – Abu Dhabí. A proč? Protože nedokázali nabídnout zákazníkům ten správný produkt a orientovali se zejména na ruský trh. Potom zde nastoupí 5* letecká společnost a v číslech rok od roku roste a velké letadlo je den co den plné. Jestli letiště nebo aerolinky řídí někdo, kdo tam je za zásluhy, ale odbornost veškerá žádná, tak to takhle dopadá. Totéž platí o Mošnově. Sice v malém, ale jinak je to jak přes kopírák. Ale třeba…do lázní Klimkovice jezdí hromada Arabů, ale do Mošnova žádné letadlo z Rijádu neletí. A zde je také příležitost, kterou lze chytit za pačesy.

    Thumb up 2 Thumb down 2
  138. Ambry :

    Ano máš pravdu, SAE jsou velký tahák. Nevím, proč někdo netlačí na zprovoznění liky do Dubaje, Rijádu,…Obzvlášť, když z Katowic ani z Krakowa se tam nelétá. To je přece obrovská šance, jak Mošnov posunout někam dál. Vždyť Poláci by sem našli cestu a možná i na další linky. Již jsem to taky kdysi psal.
    Někdo psal o Wizz do Mošnova. Myslím, že ten jsem nepůjde, má v Katowicích základnu, proč by jsem šel a zakládal tady linky, které by konkurovaly katowickým a přetahovali z nich lidi. To by se mu mohlo stát, že mu přestanou Katowice fungovat. Proč by to zkoušel?
    Pro Mošnov jsou dvě cesty:
    1. Ryan – nové linky, možná základna a zkusit nabídnout jiné linky než z Katowic nebo stejné jako Wizz, ale přetáhnout Poláky do Mošnova
    2. nějaká jiná nízkonákladovka ( např. EasyJet ) – spustit několik linek najednou a zkusit natáhnout lidi z Polska, od Brna, SK (Žilina).
    Mimochodem – Brno zrušilo nedávno i Moskvu, takže už jenom Londýn a Eidhoven, takže taky pěkná mizérie…
    Dnes jsem jel vlakem do Mošnova a musím říct, že to bylo super – rychle, pohodlně. Myslím, že vlak by mohl dostat lidi do Mošnova, chce to čas a samozřejmě i více linek.
    Slyšel jsem něco o Ryan a linka do Španělska – neví někdo?

    Thumb up 3 Thumb down 0
  139. Danek :

    Ambry: To je přesně to o čem celou dobu mluvím.Hledat cestu k rozjetí a následně provozu linek.Je to jednoduché jakmile by se zprovoznila linka, třeba zmíněná Dubaj.Je třeba tlačit na linky které mají malou nebo co nejmenší konkurenci…tím je daleko větší pravděpodobnost, že se linka co nejdříve zaplní-začne vydělávat.Co tady čtu, lidi říkají a proč by měl někdo letět z Mošnova? Když muže z Katowic,Krakova nebo Brna.Teď tady můžeme mít linku kterou nikdo z konkurenčních letišt nemá můžeme přetáhnout Poláky tady a část Slovenska a Moravy. Hned zítra bych kontaktoval být Novákem(resp.až přiletí z Číny) Travel Service a domluvil bych spolupráci,aby se po létě lítalo. Trochu marketingu do začátku a taky by to chtělo tlačte na cestovky že chcete do Dubaje….aby se to prezentovalo zespoda nahoru.

    Thumb up 2 Thumb down 1
  140. thvari :

    Tady je tolik pozitivních reakcí – myslíte, že by stálo napsat nějaký otevřený dopis kraji a vedení letiště a poptat se na ty věci co a jak chtějí rozvíjet, dát pod to pár podpisů a poslat jim to (jinými slovy udělat tak trošku nátlak?). teď se o to navíc zajímala média, třeba by se chytla i zde?

    Thumb up 2 Thumb down 0
  141. Danek :

    thvari: Samozřejmě s tebou souhlasím, ale.Za 1.)kraj potažmo lidé zvoleni ve volbách by měli samovolně pracovat pro zlepšení jednotlivých rezortu, které pod ně patří.Prostě pokud letiště patří pod kraj, ten by se měl starat o toto své letiště,jestli Novák zvítězil v krajských volbách myslím, že je od něj očekaváno,aby udělal vše pro to,aby letiště fungovalo a hlavně plnilo svůj účel. Opět říkám, min.2linky by měli ročně představit.2.)Máme regionální deník,televizi,novináře…..teď je otázka proč netlačí na politiky dotěrnými otázkami,ne zjištovat příčinu,tu víme, ale spíš hledat proč to nejde….možná by chtělo se nějakého novináře zeptat.

    Thumb up 1 Thumb down 2
  142. Hynek [msstavby.cz] :

    thvari: klidne se tu zaktivujte, to je fajn, ale s tim natlakem bych se obratil treba na http://www.letejmezostravy.cz/ ti se angazujou dlouhodobe, s nejakou nasi hlavickou by to bylo trosku mimo misu.. treba vam pomuzou s ujasnenim situace, urco budou mit i kontakty na novinare atd..

    Thumb up 2 Thumb down 0
  143. thvari :

    Hynek [msstavby.cz]: díky za odkaz. borci vypadají aktivně. hned první věc je petice za spojení do Skotska https://docs.google.com/forms/d/1Z0ukeOkyyRQi95mBE1rdlkXKx0CuvyVh-v6YWTrEy6s/viewform?c=0&w=1

    Thumb up 3 Thumb down 1
  144. Michal :

    Katovice > Glasgow 2x týdně Wizz
    Krakov > Edinburgh 3x týdně Ryan

    Thumb up 0 Thumb down 0
  145. aggu :

    Michal: Katowice, 120 km, cca 1.5 hodiny autem, Krakow 250 km, 3 hodiny po zpoplatněné dálnici.

    Thumb up 1 Thumb down 3
  146. S200 :

    aggu:
    Trochu bych to upravil dle maps.google.com (tedy pokud to bylo myšleno z Ostravy): Katowice, 116 km, 1 h 10 min (ale vcelku není problém to zajet za hodinu); Kraków, 157 km, 1 h 32 min.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  147. aggu :

    S200: Do Krakowa po staré přes Těšín za hodinu a půl? Zbožné přání ;)

    Thumb up 0 Thumb down 3
  148. S200 :

    aggu: Nikde jsem nepsal přes Těšín, jde samozřejmě o kombinaci D1/A1/A4.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  149. aggu :

    OK, navíc do Krakowa je to po dálnici opravdu o stovku míň, moje chyba a překlep.

    Thumb up 2 Thumb down 1
  150. thvari :

    S200: Ka-Kr hodina a hodina a půl po dálnici. což nic nemění na tom, že to je otravné. nehledě na to, že člověk bez auta nebo odvozu to jede ještě o něco déle (např. s tím tiger expresem a dalšími dopravci)

    Thumb up 0 Thumb down 0
  151. Ambry :

    Nazdar, neví někdo, kdy přiletí repre na MS v hokeji?

    Thumb up 0 Thumb down 1
  152. acdlcia [msstavby.cz] :

    Ambry: Do Mošnova přece nic nelítá jak vyplývá z komentářů. Takže nejspíš přijedou busem.

    Thumb up 0 Thumb down 2
  153. Rado :

    acdlcia [msstavby.cz]: A kdo říká, že musí letět pravidelnou linkou, od čeho jsou speciály :-)

    Thumb up 2 Thumb down 0
  154. Rado :

    + článek DOTACE „Krádež“ za bílého dne, link: http://neviditelnypes.lidovky.cz/dotace-kradez-za-bileho-dne-d0q-/p_politika.aspx?c=A150422_230307_p_politika_wag

    Thumb up 0 Thumb down 0
  155. Rýša :

    Jednou mi odepsal martin msstavby: Tvé historky všedního dne jsou zajímavé, ale celkem off topic. Takže doufám, že dnešní historka nebude tak úplně OT.
    Včera u lékaře: Dvě zřejmě kamarádky se bavily o odletu z Mošnova na dovolenou. Tak jsem prosila souseda, aby mne odvezl na letiště. A proč nejedeš vlakem, přeci tam už z Ostravy jezdí….asi jezdí, ale na náš odlet zrovna nejede a taxíka nechci, posledně jsem zaplatila 500.
    Já sice nikam letos z Mošnova nepoletím, ale docela by mne zajímalo, jak je přizpůsoben vlakový jízdní řád k odletům a příletům.

    Thumb up 1 Thumb down 2
  156. Hynek [msstavby.cz] :

    Rýša: resili jsme to tady a nize, vzhledem k sezone netusim, co se zmenilo.. Hynek [msstavby.cz]

    Thumb up 0 Thumb down 3
  157. Crazym :

    Rýša: Tak to asi ta dáma bydlí na Dubině nebo už dlouho nikam neletěla, protože z centra taxíkem na letiště je běžná, nezlodějská cena 700,- Kč :-)
    Jinak mě baví lidé, co trajdaj letecky někam na dovolenou a nejsou schopni zaplatit taxika. Můžou taky použít svoje auto http://www.parkovisteproletiste.cz/cenik.html , ušetří :D
    Může taky využít obrovské konkurence na poli taxislužeb v Ostravě třeba http://www.nejlevnejsitaxivostrave.cz/cenik/ Chce to jen použít mozek :-) Ale pravdou je, že je kolikrát lepší ošustit souseda :DD

    Thumb up 0 Thumb down 2
  158. Rýša :

    Crazym: No ona zřejmě chtěla využít novou železnici, o které se psaly oslavné články, ale spoj na její let jaksi není. Nevím, jestli chtěla ošustit souseda, ale podle toho, jak se bavila s kamarádkou, tak není řidička a 500 Kč se jí zdálo asi moc za taxi. I mi se zdá 500 dost a dost, kdybych si našetřil na dovolenou letecky a ještě měl platit za taxi. Podle slov to nebyla žádná milionářka, ale docela obyčejná sympatická paní. S tou druhou mluvily spolu dlouho, tak jsem zaznamenal, že dělá pokladní v Kaufu a byly ráda, že dovolenou sehnala za dobrý peníz. A asi šetřila na ni celý rok. A poletí nebo vlastně dle Vás – potrajdá letecky do Splitu.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  159. Rado :

    V tu železnici a synchronizaci s letovým řádem moc nevěřím, navíc dostat se na letiště autem je nejrychlejší a nejpohodlnější způsob i přes buzeraci PČR u letiště. Taxi za 500 bych nebral ani náhodou. Spíše v souvislosti s letištěm bych zmínil Události v regionech z konce týdne, kdy se náměstek, tuším Havlík, vyjadřoval nejen k busu na letiště Krakow a Katowice, ale i k dotazu moderátorky, kdy bude nové spojení Mošnova se světem. Odpověď nikterak nepřekvapila, snad 4 roky je to tatáž písnička, vedeme jednání, je to těžké, s ohledem na obchodní tajemství nemůžeme sdělit nic bližšího. Čili jinými slovy, moc tohoto neděláme a buďte rádi za to, co je. Protože kdyby něco bylo, stačilo by říct, vedeme jednání s nejmenovaným dopravcem na lety do Španělska, Itálie, Norska atd. a občan by aspoň něco věděl. Ale takhle je to alibistická a úhybná odpověď, která vydrží celé volební období.

    Thumb up 4 Thumb down 2
  160. Martin [msstavby.cz] :

    Rýša: :D :D Někdy si z těch historek sepiš knihu. Je mi líto, že je nemáš s kým ventilovat, ale necpi je prosím zde na web.

    Thumb up 1 Thumb down 2
  161. Hynek [msstavby.cz] :

    +video: Trať Studénka – Mošnov, Ostrava Airport z pohledu strojvedoucího.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  162. aggu :

    Provoz v Mošnově v roce 2015:
    http://www.patriotmagazin.cz/ostravskemu-letisti-stoupl-pocet-cestujicich-o-ctyri-procenta/
    Nic moc.

    Thumb up 0 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.