Nádraží Havířov – vizualizace

Vizualizace přestavby nádraží v Havířově.

Autorem projektu je ateliér Kohl architekti.
nadrazi havirov

nadrazi havirov

nadrazi havirov

nadrazi havirov

nadrazi havirov

nadrazi havirovzdroj: biolit.wordpress.com

Související články


Komentáře

  1. vasatko :

    je to nádherné, konečně něco co není skleněná kostka, doufejme že to výjde

    Thumb up 2 Thumb down 3
  2. Jarda :

    No tak to vypadá hodně odvážně, paráda.

    Thumb up 1 Thumb down 3
  3. thrpst :

    Zlaté betonové a skleněné kostky! :)

    Thumb up 2 Thumb down 1
  4. aggu :

    Nechci zbytečně trollovat ;) ale moc se mi to nelíbí. Xka jsou jak protitankové zábrany a to hned u vstupu do města může cosik evokovat ;) O vzhledu a funkčnosti těch plachet po dvou zimách nebo dvou bouřích nemluvě, btw bych se rád o téhle „textilní architektuře“ dozvěděl něco víc, pokud to teda je textilie. V CZ jsem takových aplikací (krom párty stanů ;) moc neviděl. A do současné budovy by se ta sámoška dala adaptovat.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  5. aggu :

    Jo a doufám že zachrání ten neon „Havířov“.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  6. Kostelnik :

    Doufam, ze to nevyjde a nas kraj tak nebude o jednu skvelou pamatku z 60. let chudsi, to by byla vazne skoda. Tohle stavajici nadrazi hodnotove rozhodne nenahradi. A kdyz se podivate poradne, zjistite, ze to je koneckoncu taky kostka (hranol), akorat zakryta plachtou…

    Thumb up 6 Thumb down 1
  7. Sanju :

    Kostelnik: Souhlas!

    Thumb up 1 Thumb down 0
  8. takyn :

    Kostelnik: Souhlas

    Thumb up 1 Thumb down 0
  9. Michal :

    Nevim proč si nádraží Havířov, do kterého přijede 20 vlaků denně má hrát na letiště Abu Dhabi?

    Thumb up 2 Thumb down 0
  10. Jarda :

    Michal: Takže, by tam vlastně stačila unimobuňka na nástupišti pro prodej lístků jako na Stodolní?

    Thumb up 2 Thumb down 1
  11. Jarda :

    Kostelnik: Nesouhlas. Jen proto, že to bylo postaveno v 60.letech tak je to super? Vždyť to vypadá skoro stejně jako krytý bazén u Čapkárny.

    Thumb up 1 Thumb down 3
  12. Kostelnik :

    JARDA: „Jen proto, že to bylo postaveno v 60.letech tak je to super?“ nic takoveho jsem nenapsal. Pokud nesouhlasite s tim, ze stavajici budova je kvalitni architektura, ja Vam to vymlouvat nebudu.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  13. Michal :

    Jarda: ne, ale cokoliv co tam bude,
    nebude tak dobré jako to co tam je teď!

    Thumb up 2 Thumb down 0
  14. Jarda :

    Kostelnik: Michal: Jeli jste někdy z toho nádraží vlakem nebo jste tam na někoho čekali? Já ano, žádný skvost ani genius loci.

    Thumb up 2 Thumb down 1
  15. Michal :

    Tak tohle by taky mohlo dopadnout dobře.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  16. Tomáš :

    Vizualizace navrhované stavby je povedená a asi se jedná o hodně dobrý projekt. Otázkou však je to, jestli je třeba kvůli tomu bourat stávající havířovské nádraží, které je sice předimenzované, ale stále využívané (těch vlaků je určitě víc než 20). Proč nejít cestou kvalitní rekonstrukce a proč nezachránit to nejlepší z architektury 60. let?

    Thumb up 4 Thumb down 1
  17. acdlcia [msstavby.cz] :

    Ano staré budovy možná bude škoda, ale je moc zchátralá a hlavně moc velká. Není pro ni využití a proto by chátrala ještě více a je pochopitelné že do rujny nikdo peníze zbytečně sypat nechce. Nové řešení nabízí moderní vzhled, jednoduchost a lehkost. Musíte uznat že to bude u nás taky unikát a bude se na co dívat. Celková koncepce se mi líbí, jenom nějak postrádám výstupy z podchodu přímo na nástupiště.

    aggu: Nevím sice co myslíte tou sámoškou, ale jestli ten Lidl tak ten už tam stojí dlouho a myslím že jeho vzhledové sjednocení s nádražím by se jim asi nerentovalo.

    Thumb up 1 Thumb down 4
  18. Jiri Friml :

    bourat se ma „pouze“ prave dve casti nadrazi. Co se tyka bourat/nebourat nebo stavet/nestavet, tak ja to beru tak, ze stare veci odchazeji a nove prichazeji. Kdyz mate 15let stary vysavac, taky si radeji koupite novy, ktery je mene hlucny, ma vyssi vykon a ma spoust filtru a nejdete renovovat vysavac za urcity financni obnos a dal poslouchali stejny kraval a cuchali stejny prach, ktery jste pred chvilkou vysali dalsich 15let . A to je pripad i tehle budovy. V zadnym pripade nechci zpochybnovat „historicko/designovou“ hodnotu, ale je strasne videt, ze to nadrazi nefunguje jak by melo. Lidi vlakem jezdi cim dal min, protoze skoro v kazde rodine jsou uz dneska dve auta, tak si myslim, ze by se mel i ten prostor prizpusobit dnesnim potrebam. Ono spravovat takto velke nadrazi nebude zadarmo a v soucasnem stavu v jakem je, je akorat tercem pochybnych nebo zkrachovalych spoluobcanu a rozhodne by mu pouha rekonstrukce objektu od techto lidi nepomohla. Spis naopak, tito lide by tento objekt vzali utokem, aby si „privydelali“. Tot muj nazor

    Thumb up 2 Thumb down 2
  19. aldik :

    Pěkné, už aby to bylo postavené a v provozu ;-) Do Havířova sice jedu jen jednou za čas, častěji jen projíždím, ale i tak si místní zaslouží pěkné, nové nádraží.
    A památkáři ještě stále můžou zachraňovat Vítkovice nebo jiné podobné nádraží v Česku, nemusí se nutně zachovat každá ta bruselská architektura.

    Thumb up 0 Thumb down 4
  20. aggu :

    acdlcia [msstavby.cz]: tak to se omlouvám, myslel jsem že ten lidl je další obohacení projektu ;) za nádražím v havru jsem snad nikdy nebyl

    Thumb up 0 Thumb down 0
  21. Tomas T. :

    aldik: No do teto debaty se nechci nijak misit, protoze na ni ani sam nemam nejaky nazor. Ale chci jen rict ze tech bruselskych nadrazi u nas neni zase tolik, a pokud chceme brat jako argument cenu a stav budovy puvodni, tak vitkovicke nadrazi je v mnohem horsim tech. stavu nez havirov, a navic vlaku tam jezdi mene nez pres havirov.

    Takze pokud mame zachranit nejake nadrazi ktere ma vetsi vytizenost, tak je to asi Havr. Ikdyz je mi ale jasne ze ta hala na dnesni pomery predimenzovana je…… o tom zadna.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  22. Vlaciha Ladislav :

    Konecne se zacne neco delat.Toto vlakove nadrazi je ostudou mesta Havirova.Nase mesto musi jit kupredu aby rostlo do krasy. Je treba za rondlem ve smeru na Senov postavit (Super Markety,obchody,zabavne strediska a tim zajistit havirovsky lidem praci do budoucna. p. Vlaciha

    Thumb up 1 Thumb down 1
  23. Pavel Förster :

    Tak díkybohu to nedopadlo!!!

    Thumb up 0 Thumb down 1
  24. Honza T. :

    Kostelnik :Souhlas.Na novém nádraží se mi líbí jen ten prodloužený podchod na měsckou část Šumbark a to je tak všechno .Parkování osobních aut je možné u Tesco nebo postavit parkovací dům třeba KOMA Parking.Nepotřebuje takový prostor a zimní údržbu. Auta jsou chráněna před rozmary počasí a v bezpečí před zloději. S plachtou nesouhlasím Protože je zde špinavé prašné prostředí Mittal Steel, automobilová doprava … U Permonu přes ulici je Albert a tam postavili něco podobného a ta bílá plachta se už začíná pěkně špinit .Jak to bude vypadat za několik dalších let? Byl předkládán argument že budovu je potřeba zbourat protože je příliš velká. Jenže to je jediné nádraží a Havířove, který má přes 77000 obyvatel. Když se sejdou běžní cestujícím a k nim přibude třeba školní výlet Budova je odpovídající.Jestli přibude autobusový dopravní uzel, tak taky potřebuje prostory pro cestující.A kdo ví co bude v budoucnu ?
    Jsem jednoznačně pro rekonstrukci stávajícího vlakového nádraží, které je postaveno z kvalitních materiálů .

    Thumb up 4 Thumb down 2
  25. Jiri Friml :

    Tak preci jenom se bude asi stavet – http://www.archiweb.cz/news.php?action=show&type=1&id=15013

    Thumb up 0 Thumb down 0
  26. Honza T. :

    Normální člověk který má rodinný dům a potřebuje snížit tepelné ztráty tak vymění okna a zateplí fasádu . Jen zástupci města ale tvrdí že nejlepší je takovou stavbu zbourat protože je to levnější a nahradit jí menší protože je to pro město a jeho obyvatele lepší . Jenže nikdo už nenajde prostředky postavit tak velkorysou budovu která může také sloužit jako veřejný prostor ne jen jako zástavka ČD.

    Thumb up 4 Thumb down 1
  27. Honza T. :

    http://www.parlamentnilisty.cz/politika/politici-volicum/Ministr-Prachar-Setkani-s-aktivisty-na-zachranu-havirovskeho-nadrazi-311529

    Thumb up 1 Thumb down 0
  28. Honza T. :

    Nějak na té vizualizaci chybí důležitý stavební detail a to je okapové potrubí. Jasně v Abu Dhabí je voda (déšt) stejně vzácná jako u nás ropa tryskající s útrob země a tak jak je to řešeno to ani nejde nebo to bude velmi technicky obtížně .Třeba řešení zastřešení výstupu podchodu na straně Šumbark je velmi obtížné odvodnit při silnějsím dešti . Osobně jsem ještě také neviděl Cirkusový stan s okapovým potrubím . Takže podle toho plánu bude nutné na nádraží nebo spíše na to co z něho zbude chodit vždy s deštníkem jinak zmoknete. Možná je to nová vodní atrakce patřící k letnímu koupališti. Dětem se to určitě bude líbit. Dá se tam cedule vstup na nádraží při dešti jen na vlastní nebezpečí . Vždyt je to jedno podle magistrátních ůředníků vlakem stejně nikdo nejezdí což potvrzuje celý projekt předražená demolice hlavní budovy, který je hrdě prezentován jako nový terminál.

    Thumb up 0 Thumb down 2

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.