Zklidnění dopravy v centru FM

Radnice zavádí první ze změn na Hlavní třídě po otevření obchvatu. Nově bude obnoveno levé odbočení z místní komunikace ve Frýdlantské ulici na silnici I/48 v ulici Janáčkově.

Na frekventované křižovatce ulic Hlavní, Frýdlantské, Janáčkovy a Ostravské bude zprovozněno nové odbočení. Půjde o levé odbočení z místní komunikace ve Frýdlantské ulici na silnici I/48 v ulici Janáčkové ve směru na Příbor. Jedná se o první z úprav, které mají zklidnit komunikaci po otevření obchvatu.

Hlavní třídou před zprovozněním obchvatu projíždělo druhé největší množství kamionů v kraji. Záměrem radnice je postupné zavádění změn vedoucích ke zklidnění průtahu. Dalšími dílčími úpravami má být obnovení levého odbočení z bývalého autobusového stanoviště, přestavba přechodu pro chodce u Tesca na tzv. poptávkový přechod pro chodce nebo vybudování nových autobusových zálivů u budoucího kulturního centra i obnovení napojení místních komunikací.

V horizontu několika let by mělo dojít k vybudování kruhových objezdů. Frýdek-Místek na problematice dopravních změn na průtahu spolupracuje s odborníky z Českého vysokého učení technického v Praze. Obchvat má být podle posledních informací Ředitelství silnic a dálnic v provozu v kompletním rozsahu na konci července.

Město již nechalo provést částečné měření provozu po spuštění obchvatu. Údaje z jednoho úseku získané z řadičů křižovatky ukázaly, že v průběhu ledna zde projíždělo 20 000 až 25 000 vozidel denně, přitom před zprovozněním obchvatu šlo o 32 000 vozidel za den. Další měření provozu nechá město provést po půlroce od spuštění obchvatu.

zdroj: frydekmistek.cz

Související články

  • žádné související články, zkuste tagy pod nadpisem..

Komentáře

  1. Hans :

    Už jsem se bál, že se nic nezmění. I když by to teda snad mohlo jít i rychleji. Nedělalo náhodou město nějakou studii nebo prezentaci k těm plánovaným změnám? Mám dojem, že jsem slyšel o veřejném projednávání, ale žádný výsledek jsem neviděl.

    Thumb up 4 Thumb down 1
  2. petrK :

    měl z toho být bulvár pro lidi, zatím to ale směřuje jen ke kosmetickým změnám v dopravě, 4-pruh tam asi ještě dlouho zůstane

    Thumb up 3 Thumb down 5
  3. davidb :

    petrK:
    K bulváru je velmi dlouhá cesta, ale pokud vím, tak se úpravy plánují (cyklostezka, chodníky).
    Změny dopravních značení, semafory apod. jsou rychleji a jednodušeji realizovatelné. A i tyto úpravy pomohou občanům a řidičům.

    Thumb up 3 Thumb down 2
  4. Dan :

    Bohuzel se obavam, ze dlouho bude stav prutahu nezmenen a nehumanizovan.

    Thumb up 4 Thumb down 0
  5. davidb :

    Dan:
    hodně bude záležet na tom, komu komunikace patří (kraj?) a zda se nebude převádět na město.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  6. Kurz :

    Celé se to naštěstí potáhne na roky. Dokud silnice bude patřit ŘSD, tak se nic velkého dít nemůže a rychlost převodu je velká neznámá.
    Obnovení semaforu na Přiborské bude další chybou v plynulosti dopravy a nejprve to bude znát na zničeném povrchu silnice.
    Po zprovoznění obchvatu a úbytku části dopravy je cesta z 8. pěšího pluku na ulici politických obětí mnohem lépe průjezdná bez nějakých obav o kolizi. Tedy tady budou semafory zbytečné též.

    Thumb up 2 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.