Železniční uzel Ostrava – představení projektu

25. srpna v centru Pant proběhne prezentace a následná diskuze k záměru „Železniční uzel Ostrava aneb představení největší plánované investice České republiky na území Ostravy ve 21. století“.

Čtenáři, kteří mají dotaz k projektu Železničního uzlu, mohou svůj dotaz vložit do komentáře pod článkem. Dotazy s největším počtem kladných palců budou na debatě položeny.

Pozvaní hosté

  • Martin Grečnár Správa železnic, s.o. hlavní inženýr stavby
  • Pavel Kučera MORAVIA CONSULT OLOMOUC, a.s. výrobní ředitel
  • Kamil Pur MORAVIA CONSULT OLOMOUC, a.s. hlavní projektant
  • Oldřich Sládek ŽESNAD.CZ výkonný ředitel
  • Jaroslav Tyle ŽESNAD.CZ odborný specialista


Za účasti

  • Miroslav Svozil náměstek pro dopravu – statutární město Ostrava
  • Zuzana Ožanová místopředsedkyně podvýboru pro dopravu Poslanecké sněmovny PČR
  • Ondřej Polanský bývalý místopředseda podvýboru pro dopravu Poslanecké sněmovny PČR


Tato prezentace navazuje na jednání komise dopravy Rady města Ostravy, konané dne 27. 2. 2019,
kde byl prezentován záměr zahájení projekčních prací modernizace Železničního uzlu Ostrava.

Související články

  • žádné související články, zkuste tagy pod nadpisem..

Komentáře

  1. Martin :

    Máte chybu v textu…. Je to 25. Alespoň dle plakatu.

    Thumb up 4 Thumb down 0
  2. Hrdy Ostravak :

    Ozanova,Svozil…to jsou tedy kapacity. Jeste by tam mohli prijit diskutovat Evzen Tosenovsky,Miroslav Novak,Adam Rykala,Ales Zednik,Petr Kajnar a Palyza s lobbistou Dedicem. A galerie nicitelu Ostravy, muze byt uplna.

    Thumb up 31 Thumb down 2
  3. Pavel :

    Hrdy Ostravak: Zapomněl jste na pana Richtára z Poruby!

    Thumb up 14 Thumb down 2
  4. Richard :

    V projektu mi pořád chybí vybudování schodiště ze zast. Stodolní na most na Českobratrskou. Řeší se to vůbec?

    Thumb up 22 Thumb down 0
  5. Dan :

    Slozeni hostu asi take preskocim. Ale mne zajimalo, jestli se jiz nejak resi plan vyluk a jak bude hlavni nadrazi v case rekonstrukce fungovat z hlediska provozu.

    A asi jako dalsi otazka me napada, proc doslo ke zruseni zastavky Marianske Hory?

    Thumb up 11 Thumb down 0
  6. TML :

    Do pěkné trafiky uklidili paní exstarostku, jen co je pravda. Výbor pro dopravu má asi tolik práce, že musí mít podvýbor, který je očividně tak velký, že musí mít předsedu a místopředsedu, aby to (ne)schvalování mohlo být tak rychlé a pružné, jak jsme zvyklí :)

    Thumb up 7 Thumb down 1
  7. Pavel Moravčík :

    Dobrý den, uvažuje se o zrušení některých zastávek (Mariánské Hory), případně zřízením nových v souvislosti s rekonstrukcí železničního uzlu?

    Thumb up 7 Thumb down 1
  8. Vojtěch :

    Pavel: Mr. Hory se ruší. Žádné nové zastávky se v úseky neplánují. Na YT SŽDC je video.

    Thumb up 5 Thumb down 0
  9. M. :

    Otázka hlavního nádraží. Zbourat – nezbourat a postavit znovu? Otázka financí nehraje roli, spíš je to problém těch, co si je neumí vyřvat…

    Thumb up 5 Thumb down 3
  10. Stefan :

    Je to velice zaslužny projekt,jak pro Ostravu tak pro celý region, zejména vybudovani 3.koleje od Svinova a přestavba hl.nadraží s podchody. Ale zda se mi absolutně nelogické a velmi prodražené vedení 3.koleje po levé straně tratě od Svinova a pak vedení koleje drahým a složitým přemostěním nad kolejemi plánovaného seřaďovacího nádraží na pravou stranu, co by se mohlo udělat po pravé straně přes dnešní levé přednádraží, které se stejně má předělávat.Myslím si, že těch peněz není až tak moc, aby se mohli minout na nelogické projekty. (Nechci se tady zabyvat myšlankami o umělém navyšováni ceny projektu atd…)

    Thumb up 4 Thumb down 2
  11. M. :

    Stefan: ano, mělo to stát už dávno. Ale je potřeba se vyvarovat nedostatků a chyb, které jsou u každého projektu, natožpak u takto monstrózní stavby.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  12. S200 :

    Stefan: Ten přesmyk musí přemostit dvě hlavní koleje na trase Bohumín – Přerov, takže prostě ve směru od Svinova musíte přes ty dvě koleje zleva doprava. Částečně při tom bude přemostěno svinovské zhlaví obvodu OMH (část pravého nádraží), nikoli celé kolejišt. Podle vizualizace to přemostění nevypadá nějak zvlášť komplikovaně.

    Thumb up 3 Thumb down 1
  13. Martin :

    Hrdy Ostravak:
    Pan Svozil je teda jinačí eso! Doporučuji si ho poslechnout v záznamu z debaty o prostoru před hlavním nádražím ve 43. minutě záznamu. Pan náměstek reaguje na možnost protažení lávky k palackého škole: „Byla dobrá vule jako vyhovět aspoň s tou lavkou, ale narazilo to na občany Přivozu, občany Přivozu, kteři opakovaně nas prosili: Proboha, neprotahujet tu lavku až dozadu na Palackeho, čili to bylo zadani občanu…“ https://www.youtube.com/watch?v=t50rXrnm1ik&t=2040s
    Aha! Takže zelenou lávku z Fifejd do centra není možné nahradit něčím solidním, protože tam asi existuje parta křiklounů, kterým se město není schopno postavit a uvažovat strategicky. Je naprosto ukradené, že ve strategických dokumentech MOaP má snahu propojovat jednotlivé části obvodu… Stejně tak tramvaj ke Globusu nebude, protože v Porubě existuje cca 300 křiklounů odmítajících trať… navíc jsou to většinou důchodci a těm si nedovolí nikdo říct kritického slova. Byl jsem osobně na veřejném projednávání EIA k tramvajové trati a byla to katastrofa…

    Thumb up 11 Thumb down 1
  14. David.Witosz :

    Link na stream ŽUO aneb Železniční uzel Ostrava v Centrum PANT zde:

    https://www.youtube.com/watch?v=4ze4U1tjoYQ

    Zdravím a všechny srdečně zvu jak osobně do Centra PANT, tak případně na dálku na stream.
    Povím rovnou, že akci jsem zorganizoval zejména na popud diskuse zde na MSStavby, tak věřím, že informační přísun oceníte hojnou účastí ;)

    Přeji hezký den Vám všem.

    Thumb up 3 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.