Turbo-okružní křižovatka v Opavě

V Opavě byla zprovozněna nová turbo-okruží křižovatka, která má ulehčit napojení na obchvat města.

Na jihovýchodním okraji Opavy byla otevřena nová křižovatka hlavního tahu I/11 se silnicí II/416. Místem při posledním sčítání projelo 18 600 aut denně, nové napojení se začalo stavět loni na podzim. Nová křižovatka má nahradit dosavadní nevhodné křížení obou silnic a zvýšit tak bezpečnost. Oproti původní trase došlo k jejímu posunu, celkem bylo vybudováno 417 metrů nové silnice a tříramenná turbo-okružní křižovatka. „Nové křížení snižuje riziko ohrožování či omezování řidičů a důležitým přínosem je plynulejší průjezd dopravy bez kolon známých z dřívějších dob,“ uvedl Miroslav Mazal z týmu komunikace ŘSD.

Křižovatka je navržena jako turbo-okružní se spirálovým uspořádáním se dvěma jízdními pruhy, jejímž principem je rozřazení vozidel do jízdních pruhů pro požadovaný směr odbočení před křižovatkou. Křižovatka má vnější poloměr 31 metrů, vnitřní poloměr 9,5 metrů. Zakázku za 36,8 milionu korun získala společnost Strabag. Průběh výstavby zkomplikovaly vydatné říjnové deště, kvůli nimž došlo k zaplavení staveniště. První polovina nové křižovatky byla zprovozněna letos v dubnu.

zdroj: zdopravy.cz

Související články

  • žádné související články, zkuste tagy pod nadpisem..

Komentáře

  1. Pavel :

    Tak člověk ji bude muset projet vícekrát, aby si zvyknul. Asi už jsem na tyto turbo-kruháče starý :-) Ale chápu to dobře, že je vlastně provizorní s ohledem na budoucí obchvat Komárova?

    Thumb up 1 Thumb down 0
  2. Ondřej Koutňák :

    Dopravní řešení má být vždy co nejjednodušší (z pohledu řidiče), jinak způsobuje zmatky a tím pádem nebezpečné situace. To je dle mého názoru případ turbo-kruháče. Jediný, co z praxe znám, je ten u Avion parku v Zábřehu – vždy se tam cítím dost nekomfortně a mám obavy z nějaké kolize. Je to ale malý kruháč s malým provozem, kde se jezdí pomalu, u Opavy to bude asi jiný level. Za mě je nejlepším typem kruhového objezdu ten, co je např. v Hrabůvce (s tramvajema).

    Thumb up 1 Thumb down 0
  3. davidb :

    Ondřej Koutňák:
    Nevím jestli jsou to turbookružní, ale podobné křižovatky znám aspoň 2.
    První je ve Frýdku-Místku https://mapy.cz/s/nemajojaca, tam jsou bypassy pro 2 směry.
    Druhá je u Olomouce https://mapy.cz/s/fomomuzama.

    PS: Teď jsem si vzpomněl, že stejný je i D1 x Rudná, ne? https://mapy.cz/s/koranetasu

    Thumb up 1 Thumb down 0
  4. PV :

    @davidB – D1 x Rudná je klasiský kruháč, to není žádné turbo.
    Nejbližší větší „turbo“ je na konci I/11 na začátku Havířova.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  5. davidb :

    PV:
    Na ten jsem zapomněl – díky.
    Jako klasický bych ho neviděl, protože jsou tam přímé pruhy mezi blízkými rampami. A to už beru jako zvláštnost.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  6. Ondřej Koutňák :

    davidb:
    z těch co uvádíte je turbo pouze ten u Olomouce. Jediný, co znám osobně je https://mapy.cz/s/bojonokufe

    Thumb up 0 Thumb down 0
  7. Rdm :

    Ondřej Koutňák: kruháč v Hrabůvce je taky „turbokruháč“ jen s tím rozdílem, že tak není řešen stavebně, ale pouze pruhy na silnici.
    Nebezpečné situace způsobuje především agresivita a nepozornost řidičů.

    Thumb up 3 Thumb down 1
  8. Ondřej Koutňák :

    Rdm:
    V Hrabůvce není turbo – podívejte se na orthofoto. U turba se jízdní pruhy vzájemně kříží.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  9. tommtomm :

    Pavel: Není bohužel provizorní, naopak, bude na něj v budoucnu vyvedený sjezd z obchvatu Komárova, takže jen zhoršení situace. víc vizualizace, nedávno tu byly, prostě něco nepochopitelného

    Thumb up 1 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.