Slovenská Strela by mohla dostat vlastní skleněný pavilon. Pravděpodobná budoucí podoba je znázorněna na vizualizaci.
Souběžně s přípravou vzniku nového muzea nákladních automobilů připravuje Tatra Trucks dotační žádosti, jejichž cílem je kompletní revitalizace Slovenské Strely. Unikátní kolejový vůz s nezvyklým elektromechanickým přenosem výkonu aktuálně stojí a pozvolna chátrá pod přístřeškem před Technickým muzeem v centru Kopřivnice.
„Přiznám se, že když vidím stávající stav, do kterého se Strela dostala, je to trošičku smutné. I když by měla být výkladní skříní města, tak vypadá jako odstavený starý vagón. Chtěli bychom ji znovu dostat na koleje a do pojízdného stavu,“ říká o plánech Tatra Trucks jako majitele exponátu, který má dokonce prestižní status národní kulturní památky, ekonomický ředitel podniku Radek Strouhal. Historický železniční unikát by mohl po kompletním restaurování skončit ve skleněném depu, které by mělo vyrůst před budovou někdejší slévárny, kde by mohlo být situováno nové muzeum. „Jde o to, aby Slovenská Strela byla vystavena způsobem, který bude odpovídající významu a historické hodnotě této zcela unikátní památky včetně možnosti předvedení i s jedoucím motorem a samozřejmě i možnosti provádění řádné údržby, abychom ji udrželi v perfektním stavu a nenechali ji zchátrat tak jako předchozí vlastníci,“ představil plány Tatra Trucks Radek Strouhal. I když pavilon logicky souvisí s projektem vybudování nového muzea, jde o samostatný záměr, který by měl být financován z fondů Evropské unie i z vlastních prostředků Tatra Trucks.
zdroj: koprivnice.cz
Ross :
Neuvažovalo se o znovuzrození? Vždyť je někde odstavená v depu přece. Takový důležitý vlak cpát do skleníku je ostuda. I Stříbrný šíp se podařilo po letech zachránit.
26.07.2016 15:11Martin [msstavby.cz] :
Ross: 1. Není odstavena v depu, ale stojí vedle současného muzea Tatry v Kopřivnici.
2. Ten skleník je navrhovaný výstavní pavilon umístěn u žel. trati, jelikož se nový majitel Tatry snaží zajisti kompletní rekonstrukci motorových systému tak, aby Strela opět mohla jezdit. Samozřejmě renovací projde vše.
3. Druhý bod vysvětluje proč je pavilon u kolejí, aby mohla Strela po renovaci jezdit po tratích. Nyní uprostřed města není napojení na kolejovou trať.
Např. třeba zde http://ostrava.idnes.cz/slovenska-strela-se-blizi-zachrane-duc-/ostrava-zpravy.aspx?c=A160630_2256998_ostrava-zpravy_jog
27.07.2016 00:06