Slezanka – prodej/pronájem

Město Opava vypsalo záměr prodeje či pronájmu Slezanky.

Jedním z projektů dlouhodobého investičního plánu, které by se měly realizovat do roku 2026, je i využití budovy bývalého obchodního centra Slezanka. K řešení dané problematiky byl sestaven, stejně jako ke každému dalšímu záměru ze seznamu strategických investic, projektový tým. „Ten se nezávisle na sobě zabývá jak variantou využití objektu Slezanky městem, tak i jejím prodejem či pronájmem,“ uvedl primátor Opavy Tomáš Navrátil.
Vedení města má na stole studii architektonického ateliéru CHYBIK+KRIŠTOF z loňského roku, podle které by v části budovy mohlo vzniknout tzv. Centrum polytechnického vzdělávání provozované Střediskem volného času, další část by mohla být využívána komerčně – viz. tisková zpráva zde. „Prozatím jsme další práci architektů zastavili. Chceme si ověřit i variantu, zda by se nenašel developer respektive soukromník, který nás osloví s takovou myšlenkou využití budovy, o níž bychom měli zájem,“ vysvětluje primátor města a pokračuje:“  Dáváme prostor zájemcům o odkup i pronájem objektu. Pokud nějaké záměry přijdou, posoudíme je, a kdyby nás některý zaujal více, než návrh předložený architekty, dále bychom s předkladatelem nabídky jednali. V každém případě by šlo o návrh, který nás k ničemu nezavazuje,“ dodává primátor. 
Podmínky vyhlášeného záměru prodeje budovy hovoří o tom, že zájemce dodá studii s naznačením účelu a architektonického a hmotového řešení, a to jak stávající budovy, tak i možných nadstaveb a přístaveb včetně řešení vnitrobloku. Zároveň uvede také popis časové představy o realizaci investice a její finanční náročnosti a doloží schopnost ji realizovat. Zájemce o pronájem pak předloží s nabídkou výše nájemného a specifikací prostor, o které má zájem, také záměr jejich využití. 
Přesné podmínky obou záměrů jsou zveřejněny v příloze tohoto souboru. Prohlídka objektu je možná po telefonické domluvě (553 756 803, 604 229 394).                                                       
Nabídky je možné podávat do 30. září do 13 hod na podatelnu magistrátu na Horním náměstí. Stanovená komise se k otevření obálek sejde 2. října v 9.00 hodin v zasedací místnosti Hlásky ve 2. patře, přítomni mohou být zájemci, kteří podali nabídku.

zdroj: opava-city.cz

Související články


Komentáře

  1. tommtomm :

    Je smutné jak se podaří zazdít slušný projekt nebo spíš nástin projektu kterým byla Vize za Slezanku. Komplexně pojaté zpracování studie rozvoje lokality s přihlédnutím i k rozvoji celého centra města, slušná prezentace a jednání s občany, vize která vychází z potřeb 21 století ale zároveň alespoň částečně respektuje historickou parcelizaci a podobně, takhle vyřešený rozvoj by mělo mít každé město a projekty nákupních center a změn by měly být rozebrány stejným způsobem v širším měřítku.

    Město opava však tento projekt nepřijalo, prostor k dostavbě města v rámci skoro celého bloku během cca 15-20 let zazdilo, protože požadují okamžitá řešení (volební období) a nejlépe co nejkonvenčnější přístup typu Potěmkinových vesnic. Bohužel město v posledních dvou letech nevyužilo pomalu žádné příležitosti, ať už rekonstrukce paneláku naproti Slezanky ( v současnosti probíhá jen zateplení) bývalý obchodní dům Breda který město mohlo využít, parkovací dům u nádraží v podobě ala 90 léta a podobně.

    Thumb up 9 Thumb down 1
  2. Viktor :

    Pro neznalé místních poměrů lze nazvat Opavu zapadákovem. Z města, přes jehož centrum prochází tranzitní doprava, kde není vyřešen systém P+R, kde by se dala zaparkovat auta a pokračovat dále vlakem ( aspoň že po jednokolejce ), se nedá dostat dále do světa. Stávající část obchvatu a severní mobchvat ve výstavbě je pouhou okružní dvoupruhovou silnicí se zpomalujícími kruhovými objezdy místo s mimoúrovňovým křížením. Pokračování Jižního obchvatu od Hradecké aspoň na Olomouckou v nedohlednu. Odstrašující příklad infrastruktury 21 století. Stačí si zajet pro inspiraci na obchvat Nysy, která je také je ve Slezsku.

    Thumb up 2 Thumb down 2
  3. tommtomm :

    Asi je to koment k jinému článku, ale nenazval bych ji zapadákovem, spíše městem promarněných příležitostí které dlouhodobým nezájmem státu, kraje a v poslední době i magistrátu ( volených zástupců ) strádá. Těch příležitostí které kdysi hlavní město rakouského Slezska mělo je hodně. Ať už začneme severní drahou císaře Ferdinanda kterou se osvícení konšelé snažili prosadit vést skrze Opavu ( v době kdy většina měst proti dráze protestovala, viz Mor Ostrava), po prvorepublikový úpadek města a logické protěžování Ostravy, které se město snažilo zvrátit např. snahu zřídit VŠ ve městě ( naplněno až v 90 letech). Plán v 40 letech elektrifikovat trať do ostravy, naplněno až v prvním desetiletí tohoto století. Po válečné devastaci naprostá ignorace významného města s příklonem k ostravě a k jihovýchodní části aglomerace s okolními městy….

    Drobné nápravy od devadesátých let zaceluje jen ty nejhorší rány které ublížili městu v posledním stoletím a to jen v podobě znouzecností, ať je to již zmíněná trať na ostravu která je rekonstruována v nejlevnější variantě, kapacitně je již vyčerpána a na trati která vede rovně a po náspu s minimem přejezdů je rychlost 90km bez možnosti letmého křižování vlaků, obchvat města a napojení na síť které je řešeno v polovičním profilu bez výhledu a vize do budoucnosti… samotné město které se ještě před pár lety snažilo o povznesení opavy ( Divadlo, Městská památková zona, rekonstrukce centra, multifunkční hala atd atd atd) dnes jen tupě čeká a udržuje.

    I přesto je opava úžasné místo k bydlení, skvělé město a věřím že ji čeká dobrá budoucnost, a jako alternativa k ostravě nebo FM je skvělou možností k bydlení zvlášť pro rodinu s dětma…

    Thumb up 8 Thumb down 1
  4. Archerr :

    tommtomm: souhlasím se vším až do posledního odstavce, bydlení v Opavě je celkem dost drahe a nabidka práce není nijak zajímavá žil jsem zde 25 let, rozhodně bych to nesrovnával s FM, ale je to jen můj názor.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  5. O. :

    Opava je proste dira. Takovych mestecek s relativne peknym centrem je ve stredni Evrope x. Opava ma smulu, ze je naprosto mimo nejakou rozumnou infrastrukturu (a jeden rychlik do Prahy na tom nic nezmeni). Opave by asi nejvic pomohlo dokonceni dalnicniho napojeni na Ostravu, ale to je zatim asi v nedohlednu. A naprosto souhlasim s tommtommem, ta rekonstrukce zeleznice je promarnena prilezitost, tam mely by 2 koleje a rychlost minimalne 120.

    Thumb up 5 Thumb down 1
  6. Pavel :

    @O.
    @Viktor
    Totéž lze říct o celém Moravskoslezském kraji – boulovitá D1 v Ostravě, mošnovské letiště bez cestujících, 60 let staré vlakové soupravy na regionálních tratích, nedořešené obchvaty Poruby (Rudná), Frýdku-Místku, Havířova, Karviné, Hlučína, Opavy, Nového Jičína, Krnova, Bruntálu, …, rekordní prašnost ovzduší, nejvyšší míra emigrace z regionu, nezaměstnanost, nejkratší věk dožití, vědeckotechnické parky bez špičkové vědy, průmyslové zóny bez špičkového průmyslu, atd. atd. tedy vašimi slovy „díra, zapadákov, …“. A podobně jako je nekompetentní a krátkozraká současná politická reprezentace Opavy (jedinou kvalifikací předchozího i současného primátora byla loajalita k Andrejovi, do voleb to byly no-name figury), tak dost podobně funguje i reprezentace kraje, i když být horší než soc-dem Novák už žádný další hejtman nedokázal.

    Thumb up 0 Thumb down 3
  7. S200 :

    tommtomm: Konšelé mohli lobbovat za vedení Ferdinandky jak chtěli, stejně by přes Opavy nikdy nevedla z důvodu nevhodných geografických podmínek.

    Co se týče trati do Ostravy, tak pro plynulost a omezení problémů při výlukách by byla dvoukolejka samozřejmě fajn, ale do vyčerpání kapacity má ta trať dost daleko. A traťová rychlost není 90, ale 100 km/h. Trať doplatila na to, že její modernizace proběhla příliš brzy, tj. v době, kdy se ještě neprojektovalo příliš velkoryse. Kdyby se to dělalo teď, tak by tam bylo 160 km/h, jako se dnes chystá Olomouc – Uničov.

    Thumb up 4 Thumb down 0
  8. tommtomm :

    S200:
    S těmi geografickými podmínkama souhlasím, nicméně tady tehdy bylo silné loby za přetrasování, a i po dokončení ferdinandky o trasování dalších železnic přes opavu, což se nikdy nepovedlo. Co se týče kapacity,tak jsem zvolil špatné slovo, vaše definice je vhodnější, jde o to že ve špičkových časech už je problém „vhodně“ načasovat další spoje ( vejdou tam ale délka jízdy by se prodloužila) souvisí to právě s letmým křižováním a chybějící výhybnou. Už v době plánování bylo víc variant řešení a pokud se nepletu ořezávalo se právě až na dřeň (rekonstrukce kolem roku 2005). Problém se zvýšením rychlosti prý není ani tak vedení trasy a provedení železničního svršku jako spíše zabezpečovací technika trati a již zmíněné přejezdy. což je škoda protože dalších 30 let se s tím nehne, navíc po dokončení silnice se vlak stane opět méně konkurence schopným.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  9. aggu :

    Pavel: To jsou ty úhly pohledu, že ;) Někdo vidí poloprázdnou a libuje si v hate style, někdo poloplnou…
    Na „boulovité“ ŘSD nemá Ostrava/MSK ani zbla viny. Je to dílo ŘSD, závod Brno + prozatím „tajemných osob“ ;)
    Mošnovské letiště cestující samozřejmě má, a dlouhodobě roste. Neoddiskutovatelně. Jestli hodně, málo, jestli má KTW lepší manažery, jestli Polsko má lepší politiky, kteří se starají o celou republiku a přemýšlí hlavou, je věc druhá. Tak to prostě na světě chodí, i diletanti mají právo na kariéru.
    Vlakové soupravy, do kterých v OVA hln. nasednu jsou OK. Stejně tak nemám pocit, že bych do větších městech aglomerace jezdil nějakým šrotem pod standardem ČR. Ano do Vrbna jezdí motoráky. Jako všude v ČR. Střelba mimo.
    Rekordní prašnost ovzduší platí ve 3-4 ostravských čtvrtích, v okolí PZ, kde se kumulují emise. Zbytek Ostravy je už dnes na úrovni třeba Brna nebo Prahy. A to se bavíme o prachu, v NOxech je situace ještě příznivější. Navíc MSK do ekologie intenzivně investuje, takže se nikdo nemůže divit, že se situace lepší každým rokem.
    Nezaměstnanost nemá cenu komentovat, jestli je 5.0% (Ostrava) nebo 3.8% (Brno) je zanedbatelné a irelevantní. Už cca rok je víc pracovních míst než nezaměstnaných. A jaká část lidí pracovat nechce vůbec je další věc ;)
    Migrace z MSK je pravda nejvyšší, ale naprosto nechápete měřítko. U Ostravy se jedná denně o cca tři lidi, je to opravdu masový exodus ;) A to jich ještě velká část skončí ve Velké Polomi nebo Frýdlantu.
    Na druhou stranu v Ostravě roste počet cizinců, cca o 4 – 5% ročně. Stabilně.
    U Karviné je situace horší. Ale nikdo se tomu nediví, protože to je v postindustriálním čase každého města na světě běžná věc. Která má začátek a konec. A ten konec, vzhledem k cenám bytů v ČR kontra v Ostravě může být i rychlejší než si kdo myslel..
    Nejkratší věk dožití v Česku se liší minimálně. Opět zapomínáte měřítko. Liší se 1 – 2 letech od českého průměru u mužů. Asi máte představu, že MSK je v Rusku, ale tam je věk dožití u mužů kratší o 15 let…
    Vědecko-technické parky v ČR vědu nedělají, to se asi pletete. Věda se dělá na univerzitách a v AV, a jsme na tom špatně celá republika. A až někdo začne počítat „poměr dosaženého vědeckého výkonu a investice do instituce“ bude veselo.
    Průmysl v kraji špičkový je, jen ho nechcete vidět. Zkuste se zeptat v Cylinders, u Huismanů…
    Hejtovat se holt musí umět…
    A ohledně Opavy, to město spí. Místním to nevadí, tak bych je asi nebudil. Opava víc než 100 let stagnuje, bez ohledu na změnu režimů. Je to menší město na okraji aglomerace. Co by za to v Bruntálu dali.

    Thumb up 6 Thumb down 2

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.