Rekonstrukce nádraží Karviná – aktuálně

Vlakové nádraží v Karviné se postupně mění k lepšímu, dočkalo se zasloužené modernizace a to v rámci optimalizace trati Český Těšín – Dětmarovice. Od jara se intenzivně pracuje na opravách nástupiště včetně zastřešení, budují se výtahy pro bezbariérový přístup a chystá se i nový informační systém.

Videoreportáž

Na karvinském vlakovém nádraží běží naplno  práce související s modernizací celé železniční stanice. Změna je oproti původnímu stavu  výrazná a i když práce stále ještě probíhají, stává se karvinské nádraží postupně důstojným místem, jaké si cestující zaslouží,. „Modernizace železniční stanice Karviná začala v březnu letošního roku, velká část už je hotová, konkrétně to je rekonstruované ostrovní nástupiště 2 a 3,“ řekla  Radka Pistoriusová , mluvčí SŽDC ČR.

Na druhé nástupiště, odkud přijíždějí a odjíždějí vlaky, se lidé dostanou částečně zrekonstruovaným podchodem. Nově tady přibudou i výtahy a samotný podchod bude oproti tomu stávajícímu pochodu rozšířený. „Nyní se tam dodělávají dlažby a obklady, předpokládáme, že bude hotovo nejpozději na jaře příštího roku,“ dodala mluvčí. Celá modernizace se provádí za  2 miliardy korun, část peněz pochází z EU.

Související články


Komentáře

  1. KA :

    Pěkné nádraží, ale pořád je to jen zastávka.. ČD, MS kraj ani město Karviná nedokážou zkvalitnit napojení Karviné přímými spoji někam dál.. Pořád se příměstskými vlaky jezdí od nikud nikam. Ve světě se úřady a dopravní firmy snaží spojit velká města, tady to nejde.. Firmám stačí dotace a úřady si nechtějí přidělávat práci.. Např přímé spojení s letištěm zpočátku provozu mělo půl milionu lidí, nyní je to zredukováno na polovic.. Vlaky tam začaly jezdit prázdné. Samozřejmě finance na tyto marné jízdy jdou z dotací. I trať 326 vede z jedné vesnice do druhé, kudy jezdí jen fíra. Vlaky jsou prázdné, ale štědře dotované.. A tak se dá pokračovat. Takže Karviná hl.n. – dopravní terminál s prázdnými vlaky a autobusy, které taky nikam nejezdí. Už ani né do Ostravy. Ale nádraží je pěkné. Jenže prázdné..

    Thumb up 1 Thumb down 3
  2. Michal :

    Karviná hl. n. – Ostrava hl. n. 29 přímých vlaků v pracovní den.

    Thumb up 4 Thumb down 0
  3. KA :

    Michal:
    Jistě, po mnoha letech konečně jsou tady přímé os. vlaky do OV. Ale na mysli mám např i trať FM-ČT, která se přímo nabízí k prodloužení do KA. Tahle trať bez napojení na velká města je k ničemu. To že není elektrifikovaná, je jen administrativní překážka k realizaci vedení vlaků na této trati od města k městu bez přestupu.. Pokud jde o ČT a případně i Bohumín, tato města již dávno, dávno nejsou cílovými destinacemi a přesto pořád vlaky končí/začínají právě zde, tudíž cestující z velkých měst tady stále musejí přestupovat což v dnešní pohodlné době vede akorát k úbytku cestujících.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  4. KA :

    Tím trpí především karvinské nádraží. Není to z mé strany narážka či nespokojenost, jen konstatování, že nádraží se sice modernizuje, palec nahoru, ale díky své nevýhodné poloze mezi ČT a BO není dostatečně frekventované. Zároveň s modernizací by se měly na toto nádraží přivést vlaky z více destinací což není nereálné..

    Thumb up 2 Thumb down 0
  5. KA :

    Nabízí se přímé spojení rychlíky Brno – Bohumín s prodloužením do Karviné, nebo zmiňované spojení Karviná – ČT – Frýdek Místek. Kdo z cestujících by to neuvítal? Modernizované karvinské nádraží by získalo nové cestující, což je vlastně účelem provozu nádraží..

    Thumb up 2 Thumb down 0
  6. Pezos :

    KA: Jen jedna otázka – jaká by byla motivace pro cestující z Hnojníka nebo Dobré (o Frýdku-Místku nemluvě) cestovat v současné době někam na okraj Karviné? Hlavním účelem toho motoráku (kromě lokální dopravy) je napojení Jablunkovska a Třinecka na Frýdek-Místek.

    Mimochodem, doba kdy jezdil jeden dálkový vlak denně odněkud někam po obskurní trase je naštěstí pryč a doufejme, že se nevrátí.

    Thumb up 2 Thumb down 1
  7. KA :

    Hlavním přínosem by bylo spojení dvou velkých měst. Obce na trati by z toho jen těžily. Např v Karviné žije velká populace lidí pocházejících z Frýdecko-Místecka, kteří přišli do Karviné za prací. Takže návaznost zde již je. Také v Karviné v současné době mladí lidé z F-M a okolí studují na universitě, nebo sem jezdí za prací. V obou směrech je však potenciál v cestovním ruchu, který potřebuje oživit. Jednou z cest jak toho dosáhnout, je přímé spojení velkých MS měst.

    Thumb up 4 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.