Proměny, Kuhändchen #108

Vybourání města pro vytvoření naddimenzovaného čtyřproudového průtahu. Po roce 2000 byl průtah přebudován na na dvouproudou komunikaci k okružními křižovatkami.

1960

1990

2017

zdroj: Erinnerungen an meine verlorene Heimatstadt Neutitschein von Dipl. Ing. Wolfram Finfera. Tschechische 

Související články


Komentáře

  1. Thunderbird :

    To jsem vůbec nevěděl. To je hustý :o

    Thumb up 5 Thumb down 1
  2. Brando :

    Vymlácená “stará“ města. Velmi smutné, ale každý národ má takovou zem, jakou si zaslouží, takže není nad čím plakat.

    Thumb up 10 Thumb down 0
  3. Robur :

    Zprůjezdnění měst byl trend, který byl obvyklý v mnoha našich městech v 60.-70. letech. Průjezdné silnice se narovnaly a rozšířily na 2 pruhy v každém směru (jako tady v tomto případě v Novém Jičíně či třeba Kroměříži). Mnohem později se zpomalením rychlosti a pro větší plynulost zase zúžily do jednoho pruhu, ale široký prostor již zůstal (někde se využívá pro parkování ve městech přibývajících aut). Bohužel zrovna v Novém Jičíně a ještě více ve Valašském Meziříčí je kvůli absenci městského obchvatu doprava velmi hustá (cesta ze severní Moravy ve směru na Vsetín vede před obě tato města a ve Valašském Meziříčí se přidává ještě přípoj od Hranic na Moravě).

    Thumb up 8 Thumb down 1
  4. sssr :

    Mno jo Poláci si některá zničená města válkou opravili a zbytek zastavěli paneláky. Připosraní Češi si zachovalá historická města po vzoru budování SSSR zbořili a udělali z nich dál-nice. Můžeme si za vše sami, až to pochopíme možná zase dojdeme ke kultivaci měst i společnosti. Ovšem s plastovými okny a lacinými stavbami těžko. Most vs. F-M ..či Slezská Ostrava .. vlastně v tom skoro nebyl rozdíl. Panelový národ..
    https://www.youtube.com/watch?v=rGOnLlo-tCc

    Thumb up 3 Thumb down 7
  5. Jiri :

    Češi mají strašně velké procento buranů na 1 citlivého člověka.

    Thumb up 4 Thumb down 2
  6. davidb :

    Robur:
    Ten trend byl prakticky celosvětový.
    Ale některé země se z něho již po několika desítkách let začaly vracet k původním věcem.
    Tady to je přesný příklad: https://bicycledutch.wordpress.com/2016/01/05/motorway-removed-to-bring-back-original-water/

    Thumb up 2 Thumb down 0
  7. Xfun :

    Hodnotíme situaci, která byla v 60. letech, ale nahlížíme na ní současným pohledem a vůbec si neuvědomujeme, se kterými problémy se tenkrát mohli potýkat. V centrech měst v těch letech, například v Novém Jičíně, byla tak úzká cesta, že by se tam autobus dnešních rozměrů pořádně ani neprotáhl. Konkrétně v Novém Jičíně s bouráním začali již Němci a to jak na Tyršové, tak Sokolovské. Nebourali jenom komunisti. Nicméně je fakt, že ti to vzali z gruntu. Než k tomu došlo, nákladní doprava ve směru na Valašské Meziříčí jezdila přes náměstí a za poštou odbočovala vpravo. V opačném směru od pošty přes Hoblíkovou a dále na Svatopluka Čecha. Ulice Hoblíkova tenkrát ústila do ulice Riegrové. Přitom veškerý průmysl v Novém Jičíně se nacházel v zóně, kterou nyní chápeme jako centrum. Nutno připomenout, že kvůli stavbě dálnic a železnic se taktéž bourají domy. Zmíněný čtyřpruh bych nenazýval předimenzovaným, nýbrž díky němu nebylo celé město zasekané, jako v dnešní době ve špičce.

    Thumb up 4 Thumb down 1
  8. Jiri :

    Ono v těch letech ani nebyl takový provoz, ale teď to stojí, smrdí a některé ulice s baráky u cesty jsou peklo. Řešili to jak nejlépe uměli, ale možná se měl probourat jeden velký průtah s propojenou železnicí a jedním velkým terminálem a ostatní zástavbě dát pokoj. Myslím že bez obchvatu na ValMez a vytlačením průmyslu do zóny za městem to nebude nikdy ono.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  9. xfun :

    Jiri: je tam určitý potenciál na zlepšení. Po dostavbě Palačovské spojky a vybudování nové nájezdové rampy, která umožní najíždět na D48 v Novém Jičíně na Suvorovové na oba směry. Obě stavby jsou naštěstí již plánované.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  10. davidb :

    xfun:
    Po dostavbě Palačovské spojky se převede I/57 na silnici II/483. Částečně dokonce jako silnice III. třídy.
    A hlavně tam bude zákaz tranzitní dopravy pro ND.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  11. Jiri :

    Ta Palačovská spojka to možná fakt vyřeší, nejen kamiony tlačicí se přes kruháče, ale možná i ostatní auta jedoucí na Ostravu. Tlačit se z VM přes Hoslavice je ve špičce peklo (navíc téměř vždy je tam nějaký semafor) a spojkou to bude jen o 3 max 4 km delší, jestli měřím správně. Obchvat NJ za Lamberkem tak bude asi pasé a zbytečný. Celkem se na to těším, třeba se některé ulice dostanou šanci konečně „zahojit“.

    Thumb up 3 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.