Soukromý investor plánuje v katastru Prostřední Suché vybudovat závod na recyklaci a zpracování plastového odpadu – CITEM. Záměr prochází procesem EIA.
Záměr je vybudovat moderní technické zařízení, na chemickou recyklaci odpadních plastů
(přetříděných nebo čistých vstupních plastů) o kapacitě 29 040 t/rok vstupního materiálu
či odpadního plastu za účelem výroby následujících produktů:
- olej (tzv. TACOILTM),
- energetický plyn,
- uhlík (tzv. TAC Coke),
- dehet,
- odpadní vodu.
Vzhledem k charakteru záměru se nepředpokládá kumulace s obdobnými záměry v blízkém okolí, mimo dopravu spojenou s návozem suroviny (odpadních plastů) určených pro zpracování a odvozu vzniklých surovin. Nejbližším záměrem pro nakládání s odpady je „projekt CEVYKO“, kde však bude pouze docházet k třídění komunálních odpadů a výroba TAP z odpadů, které již nejsou jinak využitelné.
Základní popis technologie
Principem procesu pyrolýzy plastů je rozklad vstupního materiálu, tj. směsného plastového odpadu, za vysokých teplot (cca 750 °C) bez přístupu vzduchu, přičemž vznikají tři produktové proudy s vyšší přidanou hodnotou. Prvním je pyrolytický plyn tvořený nižšími alifatickými uhlovodíky, který je následně spálen v přidružené spalovací jednotce, kdy výstupní spaliny ohřívají pyrolytickou komoru. Po prvotním uvedení jednotky do provozu pomocí zemního plynu ze zásobního tanku (není nutná stálá přípojka) je tedy proces energeticky autonomní a nevyžaduje externí zdroj tepla. Druhým produktem je pevný zbytek, tvořený z většiny uhlíkem, který lze využít coby barvivo, plnidlo nebo adsorbent v chemickém průmyslu či stavebnictví. Nejhodnotnějšími produkty jsou pak pyrolytický olej a dehet, skládající se z vyšších kapalných alifatických a aromatických uhlovodíků, jenž slouží jako surovina pro petrochemické rafinérie.
Umístění a situace záměru


pramen: EIA







Poslední komentáře
- 13.11 (Modernizace žel. uzlu Ostrava, 0. etapa) Celkem je pochopitelné, že Správu železnic netrápí
- 13.11 (Modernizace žel. uzlu Ostrava, 0. etapa) Hans99: Tak tam to znám velmi dobře, jezdím nah
- 13.11 (Modernizace žel. uzlu Ostrava, 0. etapa) No právě, tu jednu bych jim odebral a za chvíli má
- 13.11 (Modernizace žel. uzlu Ostrava, 0. etapa) Hans99: Ani ne, někde prý proběhl výzkum, asi
- 13.11 (Modernizace žel. uzlu Ostrava, 0. etapa) . . . nejsou tři buňky moc ???
- 13.11 (Modernizace žel. uzlu Ostrava, 0. etapa) to zábradlí na chodníku mohli dát ještě víc daleko
- 13.11 (OFFTOPIC) Crazym:
můžeš to prosím zkusit, je to zajímavý
- 13.11 (Rekonstrukce domu nám. Svatopluka Čecha 10) díky za radu, bez vás by mě to nenapadlo, měl byst
- 13.11 (Modernizace žel. uzlu Ostrava, 0. etapa) Richard: Tam žádný metrový chodník není, je
- 13.11 (OFFTOPIC) rom: Na baráku jsou nové cedule https://screenshot
- 13.11 (Modernizace žel. uzlu Ostrava, 0. etapa) "Stávající způsob užívání ani dopravní konfigurace
- 13.11 (Rekonstrukce domu nám. Svatopluka Čecha 10) Kdyby se chtělo soukromému vlastníkovi, to je univ
- 13.11 (Rekonstrukce domu nám. Svatopluka Čecha 10) No on je spíš problém ten, říct si kam to co se ná
- 13.11 (OFFTOPIC) V tom opuštěném baráku hrůzy na Puchmajerově ulici
- 12.11 (Modernizace ulice Vítkovická I. etapa) Škoda, že tu zastávku nestihli opravit, než z ní u
- 12.11 (OFFTOPIC) V Porubě běží participativní rozpočet. Kdo se v ní
- 12.11 (Modernizace ulice Vítkovická I. etapa) Szczur: To jste uhodil hřebíček na hlavičku. D
- 12.11 (Oprava podchodu Ostrava Stodolní) To jako fakt ta cena? 😮 https://moravskoslezsky
- 12.11 (Novostavba MŠ Stará Ves nad Ondřejnicí) To jsem zvědav jak se projektanti popasují s tím,
[další..]