Ozelenění tram. pásu Dr. Martínka

Město Ostrava vypsalo veřejnou zakázku na ozelenění kolejiště tramvajového pásu na ulici Dr. Martínka.

Předmětem veřejné zakázky je poskytnutí dodávek, prací a služeb nezbytných k realizaci suchomilného vegetačního krytu na těleso dvoukolejné tramvajové trati pro úsek v délce cca 691 m na ulici Dr. Martínka v k. ú. Hrabůvka, obec Ostrava. Součástí plnění je zpracování technické dokumentace, následná péče o předmětnou zeleň po dobu 2 let od ukončení realizace, úpravy a dosypání štěrkového lože pod vegetační kryt v závislosti na jeho konstrukční tloušťce.

zdroj: ostrava.cz

Související články


Komentáře

  1. oko :

    No mám pocit, že se konečně na jihu i něco více děje, renovace jsou potřeba a více zeleně je fajn, ale mohli by začít i od základů. Třeba opravy chodníků a cest…a až pak „šperkovat“

    Thumb up 4 Thumb down 6
  2. Martin z Hrabůvky :

    Nevíte jestli půjde o stejnou technologii jako na frýdlantských mostech? Hlavně to odhlučnění.

    Thumb up 4 Thumb down 0
  3. balde :

    Martin z Hrabůvky: i kdyby tam nebylo odhlučnění, tak samo o sobě to pomůže snížit hluk, takže určitě super věc, jen by mohli dělat takovýchhle úseků víc než jeden ročně.

    Thumb up 20 Thumb down 1
  4. MareK :

    Martin z Hrabůvky: Hluk se nejvíce sníží, když tramvaje budou jezdit max. 30km/h a ne 50-60km/h. Jiné způsoby jsou jen o snížení v jednotkách decibelů…

    Thumb up 4 Thumb down 29
  5. Cyklista :

    MareK: Hluk se nejvíce sníží pokud tramvaje nebudou jezdit vůbec =)

    Je totální nesmysl, aby tramvaje jezdily 30 km/h. To nemusí jezdit vůbec.

    Hluk se sníží konstrukcí kolejiště a konstrukcí podvozku tramvaje.

    Thumb up 20 Thumb down 1
  6. TJ :

    Jen jsem zvědavý, co se tím stane, až budou zase podbíjet koleje. Vytáhnou a zase vrátí zpět?
    Pokud to má být kvůli odhlučnění, tak je lepší pás zeleně mezi kolejemi a komunikací…

    Thumb up 1 Thumb down 3
  7. oko :

    Toto je řešení odhlučnění

    https://www.alamy.com/stock-photo-bus-stop-near-the-sound-absorbing-tunnel-metal-structure-and-screens-171699769.html

    Thumb up 0 Thumb down 1
  8. Cyklista :

    Něco podobného měli v Praze na Slánské, než přišli na to, že v našich podmínkách není životaschopné řešení. Skla vypadávala, „rozbíjela se“, špinila. Nahrazení skla plastem činilo větší hluk než prázdné…. Takže za velké peníze vzniká nové úchvatné a nerozbitné betonové řešení…. https://img.blesk.cz/img/1/normal620/5656046_praha-praha-17-protihlukova-stena-hluk-slanska-v2.jpg?v=2 PA RA DA

    Thumb up 0 Thumb down 1
  9. Pezos :

    MareK: v jednotkách dB, třeba o tři (= na polovinu původní úrovně), že…

    Thumb up 2 Thumb down 0
  10. Pavel :

    O zelený pás v tramvajovém kolejišti se pokusila před časem i Praha na Evropské ulici. O víkendu jsem tudy jel, pás je uschlý, žlutý až hnědý, z drnů trčí jakási plevel. Asi to chce nějakou péči 😀

    Thumb up 3 Thumb down 1
  11. oko :

    Cyklista: Tak ve Varšavě v POLSKU to lze a u nás ne?
    Když o tom přemýšlím, tak asi opravdu utopie, smutné…My neumíme udělat kus silnice nebo chodníku, aby po třech letech nepraskal a nevlnil se a nemusel se znovu opravovat. Anebo to je možná záměr, aby měli kamarádi ze stavebních firem pořád nějaké zakázky :)

    Thumb up 2 Thumb down 1

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.