Aktuální fotografie důkladné rekonstrukce výpravní budovy nádraží Opava západ. Převážně od kolejiště je již zřetelná obnovená podoba fasády do historizující podoby.
Související články
žádné související články, zkuste tagy pod nadpisem..
Cela dlouhodoba koncepce rekonstrukce nadrazi v Opave je promarnena prilezitost. Opava vychod mohla byt pro osobni dopravu zcela zrusena a spolu se stavbou trianglu umoznujiciho prime spopeni Ostrava – Krnov mohlo byt jako dopravni hub pro osobni dopravu prestaveno nadrazi Opava Zapad. I kdyby se do stavajicich prostor kolejiste nevlezlo, prostor pro dalsi rozvoj okolo je.
14.11.2022 10:23
214
tommtomm :
qwertz: Tyhle plány tu skutečně byly, nicméně v současnosti je přímé spojení Ostrava-Opava západ naprosto nerealizovatelnou stavbou. Osobní doprava mezi Opavou a Ostravou má charakter spíše příměstského spojení (vemte si počet zastávek na Km a podobně) u tohoto spojení je ideální zajíždění co nejblíže do středu města což východ splňuje, západní nádraží by množství každodenních cestujících odradilo (přeci jen, je vzdáleno více z centra města). Změna směru u rychlíku na Krnov je dneska na Východě stíhána během 5minut, což není ideální, ale třeba by se nasazením vhodnějších vozidel dala ještě urychlit ( i když i u elefantů je změna směru vyhodnocena taky na pět minut), i přes to si myslím že současná poloha opavského nádraží je pro dojíždějící naprosto ideální. Jako daleko důležitější považuju zvýšení rychlosti a propustnosti trati mezi Ostravou a Opavou na 120 (narovnání tělesa tratě, do které se při poslední rekonstrukce moc nešáhlo), zajíždění většiny vlaků na Ostravu Střed (po rekonstrukci Ostravského uzlu) a elektrifikaci tratě na Krnov a Bruntál. Plus samozřejmě zajištění kvalitních vlaků na trati (Elefant), ne to, že dnes nevíte jestli pojedete 50 let starým střepem nebo na Krnov malým motoráčkem poskakujícím na každé výhybce.
14.11.2022 11:46
200
qwertz :
tommtomm: Kdyz vezmete jako cil Horni namesti, jedna se o rozdil 800 vs. 1200 metru. To zas tak podstatny rozdil neni. Laickym pohledem na mapu je navic vetsi cast mesta blize spise zapadnimu nadrazi nez vychodnimu. Opava je dost velka na to, aby mela MHD, takze rozdil par metru dochazkove vzdalenosti nehraje zas tak roli.
O nakladni doprave ani nemluve.
14.11.2022 13:42
31
VAVRAC ROBERT :
ANO
14.11.2022 18:45
20
Jan Sedláček :
No a další napojení na MHD a příměstské autobusy by jste na nádraží Opava zapad vymyslel jak? Od východního jezdí z Opavy všemi směry. Plus další zatížení parkujícími auty atd. Už teď se okolo nádraží nedá kde zaparkovat. MHD z Východního nádraží ( zastávka přímo u nádraží) to má do centra dvě zastávky, u západního nádraží ani zastávka není. Je buď U soudu, nebo na Horovo náměstí.
14.11.2022 20:56
80
Dan :
Zatim to vypada velmi zdarile. Jsem zvedavy na úpravu okolniho prostoru a predprostoru.
15.11.2022 08:30
20
qwertz :
Jan Sedláček: Vychazite z mylneho predpokladu, ze nadrazi se ma prizpusobit MHD. Pritom je to naopak. Zmenit trasovani linek nebo premistit zastavku je oproti rekonstrukci zeleznice trivilni ukon. Vedle Zapadniho nadrazi je po obou stranach brownfield, podle leteckych snimku se dokonce bouraji byvala kasarna. Mohl tam stat moderni terminal MHD i parkoviste pro osobni dopravu. Naproti tomu ta doslova ulicka co je pred vyhodnim nadrazim je naprosto nevyhovujici pro cokoliv. Zminovana jizda z vychodniho nadrazi autobusy „vsemi smery“ je zcela nevyhovujici stav, nejen kvuli kapacite Janske/Bilovecke na strane jedne, ale i nutnosti prodirat se preplnenym centrem na strane druhe. Pritom z nadrazi Opava Zapad vede kapacitne mnohem lepe disponovana Olomoucka ulice, ktera bude brzo napojena na okruh okolo mesta. A naklady na prestavbu? Developeri by se o pozemky pod zrusenym vychodnim nadrazim poprali.
15.11.2022 13:45
32
S200 :
qwertz: Nesmyslné nápady na přesun hlavního nádraží nechte Brnu a nevnucujte to Opavě.
Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.
K personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti využíváme soubory cookie. SouhlasReject
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
qwertz :
Cela dlouhodoba koncepce rekonstrukce nadrazi v Opave je promarnena prilezitost. Opava vychod mohla byt pro osobni dopravu zcela zrusena a spolu se stavbou trianglu umoznujiciho prime spopeni Ostrava – Krnov mohlo byt jako dopravni hub pro osobni dopravu prestaveno nadrazi Opava Zapad. I kdyby se do stavajicich prostor kolejiste nevlezlo, prostor pro dalsi rozvoj okolo je.
tommtomm :
qwertz: Tyhle plány tu skutečně byly, nicméně v současnosti je přímé spojení Ostrava-Opava západ naprosto nerealizovatelnou stavbou. Osobní doprava mezi Opavou a Ostravou má charakter spíše příměstského spojení (vemte si počet zastávek na Km a podobně) u tohoto spojení je ideální zajíždění co nejblíže do středu města což východ splňuje, západní nádraží by množství každodenních cestujících odradilo (přeci jen, je vzdáleno více z centra města). Změna směru u rychlíku na Krnov je dneska na Východě stíhána během 5minut, což není ideální, ale třeba by se nasazením vhodnějších vozidel dala ještě urychlit ( i když i u elefantů je změna směru vyhodnocena taky na pět minut), i přes to si myslím že současná poloha opavského nádraží je pro dojíždějící naprosto ideální. Jako daleko důležitější považuju zvýšení rychlosti a propustnosti trati mezi Ostravou a Opavou na 120 (narovnání tělesa tratě, do které se při poslední rekonstrukce moc nešáhlo), zajíždění většiny vlaků na Ostravu Střed (po rekonstrukci Ostravského uzlu) a elektrifikaci tratě na Krnov a Bruntál. Plus samozřejmě zajištění kvalitních vlaků na trati (Elefant), ne to, že dnes nevíte jestli pojedete 50 let starým střepem nebo na Krnov malým motoráčkem poskakujícím na každé výhybce.
qwertz :
tommtomm: Kdyz vezmete jako cil Horni namesti, jedna se o rozdil 800 vs. 1200 metru. To zas tak podstatny rozdil neni. Laickym pohledem na mapu je navic vetsi cast mesta blize spise zapadnimu nadrazi nez vychodnimu. Opava je dost velka na to, aby mela MHD, takze rozdil par metru dochazkove vzdalenosti nehraje zas tak roli.
14.11.2022 13:42O nakladni doprave ani nemluve.
VAVRAC ROBERT :
ANO
14.11.2022 18:45Jan Sedláček :
No a další napojení na MHD a příměstské autobusy by jste na nádraží Opava zapad vymyslel jak? Od východního jezdí z Opavy všemi směry. Plus další zatížení parkujícími auty atd. Už teď se okolo nádraží nedá kde zaparkovat. MHD z Východního nádraží ( zastávka přímo u nádraží) to má do centra dvě zastávky, u západního nádraží ani zastávka není. Je buď U soudu, nebo na Horovo náměstí.
14.11.2022 20:56Dan :
Zatim to vypada velmi zdarile. Jsem zvedavy na úpravu okolniho prostoru a predprostoru.
15.11.2022 08:30qwertz :
Jan Sedláček: Vychazite z mylneho predpokladu, ze nadrazi se ma prizpusobit MHD. Pritom je to naopak. Zmenit trasovani linek nebo premistit zastavku je oproti rekonstrukci zeleznice trivilni ukon. Vedle Zapadniho nadrazi je po obou stranach brownfield, podle leteckych snimku se dokonce bouraji byvala kasarna. Mohl tam stat moderni terminal MHD i parkoviste pro osobni dopravu. Naproti tomu ta doslova ulicka co je pred vyhodnim nadrazim je naprosto nevyhovujici pro cokoliv. Zminovana jizda z vychodniho nadrazi autobusy „vsemi smery“ je zcela nevyhovujici stav, nejen kvuli kapacite Janske/Bilovecke na strane jedne, ale i nutnosti prodirat se preplnenym centrem na strane druhe. Pritom z nadrazi Opava Zapad vede kapacitne mnohem lepe disponovana Olomoucka ulice, ktera bude brzo napojena na okruh okolo mesta. A naklady na prestavbu? Developeri by se o pozemky pod zrusenym vychodnim nadrazim poprali.
15.11.2022 13:45S200 :
qwertz: Nesmyslné nápady na přesun hlavního nádraží nechte Brnu a nevnucujte to Opavě.
18.11.2022 18:24