Město Odry vypsalo jednofázovou otevřenou projektově architektonicko-urbanistickou soutěž na revitalizaci Masarykovo náměstí.
Zájemci mohou své návrhy podat do 12.7. 2024.
Předmětem soutěže je zpracování urbanisticko-architektonického návrhu revitalizace Masarykova náměstí v Odrách a jeho bezprostředního okolí (dále jen „zájmové území“) na pozemcích parcelní číslo 201/1 (ost. plocha, silnice), 200 (ost. komunikace, ost. plocha), 199 (ost. komunikace, ost. plocha), 201/17 (ost. komunikace, ost. plocha), 201/16 (ost. komunikace, ost. plocha) v katastrálním území Odry.
Cílem revitalizace je úprava náměstí, které je centrálním prostorem Městské památkové zóny Odry, jako hlavního reprezentativního a pobytového veřejného prostranství města Odry.
Budoucí podoba náměstí by měla na základě revize a případné reorganizace stávajícího funkčního využití a prostorového uspořádání nabídnout inspirativní prostor pro současné potřeby sedmitisícového města. Součástí podkladů je podrobné zadání, založené na koncepci rozvoje města a veřejné diskuzi.
pramen: zakazky.odry.cz / cka.cz
Jakub :
Tak snad se podaří odstranit silniční dopravu z náměstí. Bez toho to nemá smysl.
S.Waschka :
Jakub: Čekal jsem, kdy s tím nějaký ekoaktivista příjde. A je to tady ! Protože město typu Oder jistě potřebuje vytěsnit dopravu z náměstí a zruinovat tak všechny místní provozovny. Doporučuji všem ekoaktivistům srovnat s dopravním režimem na náměstích ve srovnatelných malých městech jako jsou Příbor nebo třeba Hlučín – chybí tam někomu pěší zóna ? Zcela jistě ne – jedná se o poměrně živá centra malých měst s přiměřeně regulovanou dopravou. Milí ekoaktivisté, pochopte, uzavřením náměstí neomezíte IAD, jen ji přesunute k obchodním centrům na okrajích měst a z městských center učiníte skanzeny a vezmete majitelům domů prostředky z nájmů na údržbu domů a investice do jejich lokální bezemisnosti.
Marián Kyral :
O odstranění dopravy z náměstí silně pochybuji, není to moc kde objet. Nicméně používat náměstí jen jako parkoviště je nevyužití jeho potenciálu.
21.03.2024 10:56Permonik :
S.Waschka:
V Příboře je doprava na naměstí,ale vesmes je to spíše slepá ulice než průjezdní koridor. U Hlučina je to podobné a obě jsou zony s omezením.
Tady je to průjezdní koridor skrz (doslova) naměstí, ale pouze v jednom směru.
22.03.2024 16:12Martin [msstavby.cz] :
S.Waschka: Skrze náměstí vede hlavní silnice, která je využívána i pro tranzitní dopravu nákladních automobilů. Je zcela namístě, aby zde byla doprava regulována.
Navíc přeložka silnice I/47 je již zanesena v územním plánu.
01.04.2024 20:55https://www.odry.cz/assets/File.ashx?id_org=10908&id_dokumenty=455483