Aktuální fotografie rekonstrukce objektu na ulici Nádražní v Ostravě-Přívoze.
Fotografii zaslal čtenář. Děkujeme!
Původní stav:

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.
Abychom poskytli co nejlepší služby, my a naši partneři používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízeních, technologie jako soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám a našim partnerům umožní zpracovávat osobní údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Kliknutím níže vyjádřete souhlas s výše uvedeným nebo proveďte podrobnější rozhodnutí. Vaše volby budou použity pouze na tomto webu. Nastavení můžete kdykoli změnit, včetně odvolání souhlasu, pomocí přepínačů v Zásadách cookies nebo kliknutím na tlačítko Spravovat souhlas ve spodní části obrazovky.
Johnny :
Hrajeme hru „Každý otvor jiná ves“…?
Mx :
Skvělé !! Kdo dnes investuje do znovuvytvoření štukové fasády se vzory?? Spíše všichni historické motivy ničí. Někdo jiný by to jen natřel ten brizolit, tady někdo udělal krásný dům z ničeho
thvari :
Mx: předpokládám, že to byl požadavek památkářů, protože centrum Přívozu je památková zóna a člověk tam nemůže stavět, co si zamane
17.12.2021 12:08Mx :
Thvari: to nevím, ale podle mne vás nemůžou nutit obnovit fasádu, která tam 40 let není, když tak mohou nutit zachovat takovou historickou, která tam je. Ale nevím, jak to funguje
17.12.2021 13:52PH :
Mx: Přesně tak to funguje – když už to tam není, nemůžou vás nutit to obnovit – asi osvícený investor.
17.12.2021 13:55Rýša :
Moc pěkně opravené. A hned vedle taková hrůza! A to památkářům nevadí ty zdevastované domy v památkové zóně?
17.12.2021 15:19Pavel :
Rýša: Určitě vadí. Ale co proti tomu mají dělat?
17.12.2021 17:07Rýša :
Pavel: Myslel jsem to tak, že některý barák je doslova na spadnutí a kdyby dle thvariho chtěl dům někdo opravit, tak musí podle požadavků památkářů. No, a kámen úrazu je, že mnohdy požadavky jsou tak tvrdé, že investor couvne a barák chřadne dál a dál. A v některých domech i v památkové zóně bydlí lidé, kteří si toho zřejmě nejsou vědomi nebo jim to je jedno a dům považují za nějakou ubytovnu a taky se k němu pak tak chovají a pak některé domy jsou vyloženě na odpis. Tak tohle jsem měl na mysli, zda památkářům toto nevadí….
17.12.2021 19:09Johnny :
Za mě devět různých velikostí otvorů a tři (potažmo čtyři) druhy suprafenester bez logického uspořádání nepředstavují krásný dům. I když se tváří „historicky“ (ale vlastně není ani pořádně historizující).
Zde zveřejněná vizualizace vypadala takto:
https://www.msstavby.cz/wp-content/uploads/2020/05/nadrazni-479.jpg
Okna jsou tam stejných rozměrů, rytmická, souměrná kompozice v jednotlivých segmentech člení fasádu. Posun během realizace zdánlivě malý, ale za mě rozdíl mezi přijatelným a odpadem.
18.12.2021 07:53Rýša :
Johnny: Co to tady pořád melete s otvory? Jsou to okna, otvor máte jeden a určitě víte kde, vy otvore!
18.12.2021 08:10balde :
myslím si, že majitel udělal velký krok vpřed co se týče vizuálu budovy, víc než ty okna mě mrzí, že už nešel do dobudování dalšího patra, ale i tak palec nahoru
18.12.2021 11:11zerdě :
je to vyrazne lepsi nez to bylo, avsak neni to klasicka stukova fasada, nybrz je udelana z polystyrenu, aby nedoslo k mylce
18.12.2021 11:20tommtomm :
Rýša: Johnny: Tady je krásně vidět názor člověka (Johnny), který uvažuje nad kompozicí, chápe logiku fasády a ctí a uznává principy klasické architektury. Tento přístup ale bohužel mnohdy vymizel, a velká část z běžných lidí nevidí a ani nechce vidět to jak by to správně mělo být řešeno, respektive tyto věci nenechají na odbornících, protože správně „vystavět“ fasádu je sakra těžké, a to ať už jde historizující slohy nebo třeba o funkcionalizmus. A pak můžeme vidět otřesné případy pseudo historizujících fasád, alá: Když to má na nárožích ty jakoby kameny a nad oknama takový ten štukový rámeček jako z obrazu, je to super, hlavně že je tam barvička, protože ty syté kontrastní barvičky na pohlednici přece jsou (nenarážím zde na materiálové provedení ale čistě vizuální). Případem buranství je pak příspěvek pod nickem Rýša, který, no…… Čekal jsem, že na plusech a mínusech si toho všimne víc čtenářů.
18.12.2021 17:19Rýša :
tommtomm: Johnny: Omlouvám se, přestřelil jsem, a to hodně. Jen mne asi poněkud vytočilo, že Johnny píše otvory místo okna a výlohy. Ale asi v architektuře pojem otvor normální, což jsem nevěděl.
18.12.2021 17:38tommtomm :
Rýša: Ano, dveřní a okenní otvory jsou takto běžně nazývány. Je od Vás slušné, a na takovýchto diskuzích nečekané a o to obdivuhodnější, že se omlouváte, a tímto i já beru zpět slovo o buranství. Pokud vás problematika architektury zajímá (a jelikož jste na těchto stránkách tak asi ano) a chtěl by jste si doplnit teoretické informace, doporučuju jako povánoční dárek knihu Architektura – Lexikon architektonických prvků a stavebního řemesla, od Ondřeje Šefců, jednoduše a poutavě jsou v ní rozebrány nejen technické ale i technické řešení v architektuře, člověk díky ní vnímá úplně v jiné dimenzi procházku městem. Pěkné svátky.
18.12.2021 18:33Rýša :
tommtomm: Omluva po tom, co jsem prve napsal, není obdivuhodná.Dokopal jste mne k ní svým příspěvkem, za což Vám děkuji, neb člověk někdy napíše v afektu hroznou blbost a mnohdy si to ani neuvědomí. A pak se stydí…
18.12.2021 19:16Děkuji za tip na knížku a pěkné svátky i Vám.
Aleš K :
Moc pěkné. Mohli to navíc ještě zvednout o jeden štok.
03.01.2022 09:40