Hrubé terénní práce jsou téměř dokončeny a chystá se vrtání základových pilot.
Mobis – foto z výstavby
Martin [msstavby.cz] | 7.1.2016 | ostatní | #mobis, #mošnov | 15 Comments
Komentáře
Napsat komentář
Napsat komentář
Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.
Jan :
Ano, z 3.největšího města budeme všichni za prací jezdit buď do Nošovic nebo ke Studénce. A to se vyplatí!
08.01.2016 10:39Adam :
Jan: Jiní zase jezdí z Opavy, Frýdku, Havířova za prací do Ostravy. Pokud nechcete být mobilní, nikdo vás nenutí pracovat.
08.01.2016 11:32Hynek [msstavby.cz] :
Jan: nerozumim, ty chces mit montovny nekde v centru?
08.01.2016 11:44Danek :
Jan: Když byl rozhovor v deníku s panem primátorem v prosinci..tak jsem na něj apeloval otázkou vzniku průmyslových zon přímo v Ostravě…s důvodů, že občané Ovy se nechtějí trmácet každý den z OV tam a zpět(využití nevyužitých tzv.brownfieldu) k vytvoření dalších průmyslových zon ve městě a jejich rychlejší vznik(Hrušov stojí).A jelikož se v součastné době primátor jedná s cca.5 zahraničními společnostmi(2 z letectví)hejtman s 10. zda by v případě podpisu v co největším měřídku působit přímo v OV.Dále jsem primátorovi posilál seznam nevyužitých ploch nedaleko centra a plány na jejich využiti.Na mou otázku se bohužel nedostalo s tím, že budou odpovězeny později.
08.01.2016 12:08Danek :
Hynek [msstavby.cz]: Hynku a co třeba Hrabová, je to na okraji města…o centru tu Jan nemluvil.Nové zony mohou vzniknout u dálnice(třeba momentálně zastavený Hrušov)lehký promyslil místo lagun.Třeba u zminovaných investoru z letectví(vyroba malých letedel a tryskových malých motoru) není kladen důraz na prostor haly.Muže být spuštěna v nějaké prázdné hale ve Vitkovicích….byla by škoda to tlačit do Mošnova.
08.01.2016 12:16Hynek [msstavby.cz] :
Danek: jako to byl takovy vykrik, proto se snazim dopatrat kam to vlastne smeruje a proto jsem vzal urcity extrem (podobny, jako napsat, ze *vsichni* budou jezdit za praci do nosovic).
ja v tom oboru nejsem a asi by bylo zajimave slyset od nekoho relevantniho, v jakem procente zavisi na umisteni zalezitosti jako Mobis na tom, ze se tam lidi dostanou nejak extra pohodlne. ja myslim, ze tyhle fabriky o pracovniky nouzi nemaji a pokud maji, pak to neni o bariere, ze kvalifikovanemu cloveku se nechce jezdit do nosovic.. umisteni takoveho podniku ale urcite nestoji na tom, jestli tam pracovnici dojedou prumerne za 15min, nebo 30..
a jinak souhlasim s tim, co napsal Adam. vubec nerozumim tomu, o cem se bavime, cesta z ostravy do nosovic je casove podobna jak jet MHD z centra do poruby..
08.01.2016 13:08Danek :
Hynek [msstavby.cz]: No časově to není stejné.Já kdysi z OV do OP do práce.Jezdil autobusovými linkami(s důvodu nakladu na dopravu) a nejlepší spoj.nastoupení na vozovně s přestupem Velká Polom a pak 500m pěšky.Od mého bytu do práce cca.kolem 1,5hodiny.a odpoledne zpět.Pokud bych jel s Poruby do centra tak MHD do pul hodiny.V ceně mesičníku.Takže časem jsem někde na jedné třetině.Pokud bych jel autem tak časově stejně, ale nákladově někde jinde.Taky si vem jsem z Poruby a pojedu do Mošnova vlakem.Tak dojít na tramvaj tak 7min.pak 10min.tramvají, pak sejít na Svinov nadraží 10min.čekaní na spoj.třeba 10-15min.příjezd do Mošnova za 25min.(pozor muže být zpoždění) a pak pěšky 15min.do Mobisu.Tak jsem na cca.min.1,5 jak jsem psal.Tuto cestu bych absolvoval 2*denně.V zimě stal na spoje na nástupišti a klepal se ospalý zimou.Pak unavený po práci opět v zimě to samé….věř tomu, že to není pro každého(spíš pro nikoho)když ještě spočteš náklady na dopravu:musel bych asi vydělat pořadný balík , abych do toho šel.Muslím, že tak uvažuje většina pokud si to umí spočítat.Myslím že Jan chtěl naznačit jen tohle.a pokud to není formi typu Nexen nebo Huundai(kde hala je opravdu velká), ale i pro ně výhodnější volit cestu blíž nebo na kraji města.
08.01.2016 14:06balde :
Tak Hyundai sotjí zejména u Frýdku Místku a u Českého Těšína, což jsou dost velká města, a do Mošnova se v pohodě dostanu novým vlakem za pár minut bud z Hlaváku nebo Svinova
08.01.2016 14:51aggu :
Hynek [msstavby.cz]: Tady je asi myšlena stará otázka, proč se magistrát Ostravy (nebo jeho „aktivní část“) začal tak intenzivně a defakto přednostně věnovat průmyslové zóně 20 km daleko na novojičínsku. Tam už zahučely stamiliony. To bude záhada ;)
08.01.2016 15:14A zatím Heřmanice, Hrušov, Hulváky, jižní část Vítkovic a další brownfieldy stojí. V Ostravě je 9% nezaměstnaných, na novojičínsku a fmístecku 5-6%.
Danek :
balde: aggu: Balde, pár minut je to když jedeš jednou za rok třeba na den Nato,ale ne když jezdíš každý den do práce???Jinak jak napsal aggu s tou otázkou :Souhlasím s tím že zona byla vybudovaná, ale toto měl být projekt kraje ne města, který do toho dal peníze a přitom Mošnov je 20km od Ostravy, taktéž by tam měli být směřovány tzv.větší projekty třeba Hyundai Mobis(tzv.firmy , které potřebují k výrobě větší haly a mají vyšší kapacitu, ale v Ostravě by měli být třeba subdodavatelé)firmy s vyšší přidanou hodnotou…třeba firma na výrobu malých leteckých motoru se kterou se jedná.Taktéž zona Mošnov má prioritu tzv.dostanete tam vyšší podporu než v jiných zónách….takže v Ostravě by měli co nejdříve vytvořeny 1-2 jedna střední druhá malá….a být vloženy taktéž jako prioritní…. Jo a že Ostravě je 9,9% a na NV a FM 5-6% je taky špatně poměr by měl být opačný.taky si kladu otázku v Harbové je ještě místo ještě by se tam jedna střední fa.vlezla.http://www.ostrava.cz/cs/podnikatel-investor/investicni-prilezitosti/prumyslove-zony/prumyslove-zony
08.01.2016 17:23F. :
:-) snad PILOT, ne pilotů
08.01.2016 17:33aggu :
Danek: Proč by ten poměr nezaměstnanosti měl být ausgerechnet opačný? Je fajn, že establishment nekašle na celý kraj a alespoň v některých okresech restrukturalizace probíhá rychleji a lidi mají práci.
BTW spousta fajn měst má 10% nezaměstnanost. New York, Berlin, Ostrava.. ;) Madrid 16%.
Navíc problém je i ve struktuře nabízených pozic a hlavně platech. To, že třeba na novojičínsku je bzilion nabízených a obsazených pozic typu „pohyblivá ruka nad pásem“, nemá nic společného s prosperitou. Ale to je zase o tom, kam se tento stát dívá, kde pomáhá a jak. A kde pošle jen dávky a dává najevo že vám to stačí a máte být rádi. Je snad jasné o čem se mluví. Na co je vám dálnice? Na co je vám lékařská fakulta? Knihovna? Vyšší platy VŠ pedagogů? Čistý vzduch? Vyčištěný svinčík po bolševickém průmyslu? Čekejte, jste v pořadí. Asi tak.
Stejně, za pár let / desítek let dostaneme všichni dávku za život (základní plat)… Práce nebude jen o tom chodit do kanclu a vykazovat se jako zaměstnaný.
08.01.2016 19:44balde :
Ostrava má 10% protože tady vznila spousta ubytoven a je tu spouta nemovitostí ve kterých bydlí sociálně slabí, což jde hůř v okolních okresech kde většina těch lidí stejně do Ovy dojíždí, jenom se odstěhovali do domku.
08.01.2016 22:25Michal :
Expert na New York (a vůbec na vše) opět perlí.
09.01.2016 09:56Co tak si ta svoje vylhaná data ověřit na labor.ny.gov? Moc práce, co?
aggu :
Michal: Dík, že sis tu práci dal. Nějakým nedopatřením jsem se 3 roky na statistiky z NY nepodíval ;)
09.01.2016 11:24