Frýdek-Místek posouvá do další fáze záměr vybudovat před nádražím dopravní terminál a lokalitu propojit s plánovaným bulvárem Adolfa Landsbergera. Město vypsalo dvě veřejné zakázky na vypracování projektové dokumentace.
První zakázkou je „Zpracování PD – Dopravní terminál Frýdek-Místek„.
Předmětem veřejné zakázky je zpracování jednotlivých stupňů projektové dokumentace v rámci realizace projektu s názvem „Dopravní terminál Frýdek-Místek“, který bude vybudován v prostoru stávajících autobusových zastávek před vlakovým nádražím ve Frýdku-Místku, části Frýdek, který bude primárně řešit autobusovou dopravu (MHD, příměstskou dopravu i dálkovou dopravu) včetně technického a odbavovacího zázemí terminálu, ve stupních:
a) dokumentace pro vydání povolení záměru (DSP);
b) dokumentace pro provedení stavby (DPS), včetně inženýrské činnosti, autorského dozoru.Projektová dokumentace má být vypracována dle provozně architektonická studie vypracovanou kanceláří SIEBERT + TALAŠ, spol. s r.o. Studie je volně dostupnou přílohou veřejné zakázky.
Druhou zakázkou je „Zpracování PD – Schodiště k bulváru Adolfa Landsbergera včetně sadových úprav“.
Zpracování PD – Schodiště k bulváru Adolfa Landsbergera včetně sadových úprav.
Projektová dokumentace má být vypracována dle studie vypracovanou kanceláří petit atelier s.r.o. Studie je volně dostupnou přílohou veřejné zakázky. Bohužel, ani jedna ze studií neřešení napojení a vznik cyklistické infrastruktury.
pramen: zakazkyfm.cz
Jakub FM :
Je fajn, že se řeší lepší umístění. To stávající je naprosto nevhodné. A špatně umístěné. Hlavně, že se za to vyhodily peníze. Někteří lidé, jako bývalý primátor si změnili název strany a pokračují dál. Však co na tom, že udělali tolik špatných rozhodnutí. Viz Frýda, budova Slezanu na ul. Nádražní, různé studie a další. Budova pro zázemí je důležitá. Ale jde to udělat i jinak. Protože tento sklad, ikdyž památkově chráněný až po zbourání jiného pěknějšího uvedeného objektu Slezanu, by se mohl odstranit. A na místě postavit parkoviště, zeleň a propojit s cestou ze Slezké na Staré město. A na umístění zázemí by byla vytvořena studie. Ikdyby zázemí bylo součásti hlavního objektu drážního nádraží. Nebo tento objekt zkrátit. A vést cestu před tímto objektem. Za ním a vedle něj parkoviště a zeleň.
13.09.2024 13:47Xfun :
Předně.. nechtělo by to ve FM poprvé vybudovat spojené střechy nástupišť, abych se na každou zastávku dostal tzv. suchou nohou? Prostě je protáhnout a doplnit na přechodech
Lubomír Novotný :
Snad to bude co nejdřív, plánů je hodně,ale hotovo skoro nic.Stare stanoviště je opravdu na špatném místě,nechápu,koho to napadlo ho tam postavit.Takže pane starosto,méně amerických úsměvů při focení a bude třeba se opravdu začít starat.
13.09.2024 22:10Marián Kyral :
Když já pořád nevím. Současný pidi autobusák se nahradí jen o trochu větším. Přitom na opačné straně nádraží je mnohem větší volná plocha. Tam by šel vybudovat nový terminál včetně parkovacího domu. Jenže pozemek nepatří městu.
Propojí alespoň Nádražní s ulicí Na Poříčí u Dřevo Trustu? Dávalo by to smysl.
13.09.2024 23:35Marián Kyral :
A jak tak koukám, na pozemky se chystá dražba. Jen moc nechápu, proč už byla tolikrát odložena…
https://eud.praha.eu/pub/deska/6000004/4/6000003%23MHMPAWO0A020%23MHMP0BTCODC3%230/6000003%23MHMPAWO0A020%23MHMP0BTCODC3/Usnesen%C3%AD_o_odro%C4%8Den%C3%AD_dra%C5%BEebn%C3%ADho_jedn%C3%A1n%C3%AD_19_04_2024_1157_signed_.pdf
13.09.2024 23:48Mark :
Marián Kyral: A k čemu by ve F-M, polycentrickém městě, byl nějaký velký autobusový terminál? Pokud se nepletu, tak jediné linky, co ve městě začínají/končí, jsou ty na Havířov a na Třinec, zbytek linek přijede a za minutu je pryč. On třeba i ÚAN mi připadá pořád předimenzovaný, tam kdyby bylo o pár nástupišť míň, tak se vůbec nic nestane, a to tam začíná výrazně více linek.
14.09.2024 06:29Lorelai :
Hm, takže budou nadále chybět přechody mezi nádražím a autobusy…
14.09.2024 12:44Tony :
Pochopil jsem to tak, že to bude fungovat jako za doby před revolucí, jen v moderním pojetí a snad konečně zázemím mimo budovu ČekejDlouho.
Parkování u skladu Slezanu bude zřejmě již oficiální. Vlastně přibudou jen další schody v místě dnes zarostlém náletovými křovinami.
Už to dokonce mohlo být hotové, nebýt brýlatého vytlemence z radnice a jeho povedeného gangu.
No a pozemek u Centrumu, ten měl údajně koupit místní ministr dopravy, co nepozná tramvaj od trojejbusu, proto je současné stanoviště mini, aby se nekupoval předražený pozemek co dnes vlastní britové.
Každopádně rekonstrukce již je potřeba.
14.09.2024 20:21Náhodný kolemjdoucí :
Tony:
23.09.2024 16:45Nebýt tety Evičky, šáhlého Píta a dua Míši a Káji, tak se nemusí stavět druhý, stejný objekt. Ale to jistě víš, nebo?