D48 MÚK Bělotín – Rybí – zahájení

Začala výstavba další části dálnice D48. Z rychlostní silnice se přemění na dálnici úsek mezi Bělotínem a Dubem a následně mezi Palačovem a Novým Jičínem. Etapa by měla být hotová za tři roky. Díky přestavbě na dálnici by mělo dojít i k zabezpečení úseku, který bývá místem častých dopravních nehod. Za posledních deset let při nich zemřelo 24 lidí.

Přestavba silnice 48 je rozdělena do dvou etap. Stavba na té první začne v těchto dnech a trvat bude až do roku 2024. Týká se to úseku mezi Bělotínem a Dubem a mezi Palačovem a Novým Jičínem. Práce na druhé etapě začnou až za čtyři roky. Důvodem jsou zatím nevyřešené výkupy pozemků.

„Je to pro nás samozřejmě velmi důležité, protože silnice vykazuje dlouhodobě velkou nehodovost, nedělený čtyřpruh není ideální pro takovou vytíženou silnici, jako je zde,“ řekl šéf Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl.

Aby silnice byla klasifikována jako dálnice, musí se rozšířit přibližně o 10 metrů. „Jízdní pásy se od sebe oddělí středním pásem, díky tomu se může zvýšit rychlost na 130 kilometrů v hodině,“ vysvětlil Mátl. Přestavba bude probíhat za provozu. „To je vždycky obrovská komplikace pro nás stavbaře. Vzbuzuje to moje osobní zděšení, nemám radost kvůli bezpečnosti práce, to je samozřejmě velká výzva,“ přiblížil generální ředitel COLAS CZ Tomáš Krones.

Cena úseku přesáhne bez daně tři miliardy korun. „Nejnákladnější budou mosty, které budou budovány,“ uvedl ředitel Státního fondu dopravní infrastruktury Zbyněk Hořelica. Jeden z mostů vede i přes hlavní železniční koridor, pro stavbaře půjde o jeden z nejsložitějších úseků. Ředitelství proto ještě hledá technická řešení, která by na trase co nejméně omezila dopravu.

zdroj: ceskatelevize.cz

Související články


Komentáře

  1. Meechee :

    13,2 km za tři roky, staví COLAS … no, dál radši nic nepíšu …

    Thumb up 5 Thumb down 7
  2. Adrian :

    Tak ono se to staví za provozu a po polovinách. Ty mosty fakt o moc rychleji nepostavíte. Zemní práce jsou víceméně rychle, ale zdi a mosty opravdu příliš neurychlíte. A to mám pocit, že předchozí úsek Bělotín – Rybí se dělal 4 roky.

    Thumb up 10 Thumb down 2
  3. Rado :

    Adrian: Nevím, ale přijde mi, že Poláci staví mnohem rychleji, a to i mosty. A kvalita cest je taky někde jinde. 13 km za 3 roky je podle mě havárka.

    Thumb up 5 Thumb down 9
  4. Sanju :

    Nutno dodat pár věcí:
    1) v případě stavby D48 MÚK Bělotín – Rybí, I. etapa se předpokládá uvedení do provozu 2023, takže za 2 roky, nikoliv za 3
    2) součástí této stavby ale není nová MÚK Palačov, která vznikne v rámci stavby I/35 Lešná–Palačov (zahájení 2022, uvedení do provozu 2025)
    3) posledním špuntem na nové D48 zůstane úsek od mostní estakády v Novém Jičíně až po estakádu v Libhošti, protože taky má přestavba na dálnici začít až 2025 a skončit 2028

    Thumb up 2 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.