Železniční terminál Mošnov

V průmyslové zóně Ostrava-Mošnov byla zahájena demolice stávajících nevyužitých objektů.

Pozemky, kde probíhá demolice vlastnila společnost HB Reavis. Stejná společnost zde chtěla vybudovat logistický terminál s napojením na silniční, železniční a leteckou dopravu. V první polovině roku se o pozemky a projekt zajímal jiný logistický dopravce, který chtěl odkoupit projekt i s pozemky. Mluví se o německé společnosti DB Schenker, která má již pobočky v kraji v Ostravě a Novém Jičíně. Samotná společnost Deutsche Bahn DB Cargo založila začátkem tohoto roku v Ostravě pobočku DB Cargo Czechia. Více ZDE.

Začít s výstavbou chce společnost do konce roku. Dle fotografií se jim to očividně podaří.

mosnov

mosnov

Projekt společnosti HB Reavis:
cargo  mosnov

Související články


Komentáře

  1. LK :

    Držím palce, ať to konečně vyjde

    Thumb up 8 Thumb down 0
  2. Danek :

    LK: No hurá.Jen by mě zajimalo kolik na takovém pracovišti bude pracovat lidí.300-500???

    Thumb up 2 Thumb down 0
  3. LK :

    Danek: záleží na úrovni automatizace, počtu zásilek a na kolik směn se pojede. Co já mám zkušenosti, tak například ve skladech Hyundai je při 24/5 provozu 180 pracovníků na směnu (ale tam je to hodně ovlivněné ještě dalšími procesy jako unloading, unpacking, JIS, JIT, QC, …). Reálně čistě skladníků a lidí na příjem/výdej je cca 30 na směnu. Tady jich bude ale více, větší container yard, sklady taky vypadají větší a navíc letecká část.

    Ohledně automatizace záleží co budou používat na container yard (podle vizualizace jeřáby), jestli jeřáby ručně ovládané, nebo automaticky a jestli budou jenom čistě jeřáby nebo i v kombinaci s reach stackery (ty mají nevýhodu, že se pro ně musí nechávat široká ulička a tím pádem se využije mnohem menší plocha, než při obsluze pomocí jeřábu, proto je lepší jejich kombinace, kdy hlavní plochu obsluhují jeřáby a RS obsluhuje ty oblasti, kam jeřáb nedosáhne). U skladů se taky můžou používat klasické VZV, nebo automatické sklady – myšleno ve formě automatických zakladačů (podle vizualizace to vypadá na VZV, automatické sklady by byly vyšší, jejich plusem je možnost vytáhnou sklad do výšky).

    Thumb up 4 Thumb down 0
  4. Crazym :

    LK: Pochopil jsem to dobře že k haldě místních montootroků přibude další početná skupina skladootroku? :-)

    Thumb up 5 Thumb down 9
  5. Summerboy :

    Crazym: Bohuzel to tak taky vnimam. Prirozene, pozitivni je, ze se vytvori pracovni mista, ale opet to budou mista bez vyssi pridane hodnoty se mzdou pod celostatnim prumerem a nijak neovlivnici odliv mozku z naseho kraje. Vystavba a nova investice je dobra zprava, ale prijde s ni i vyzkumne centrum ci velke marketingove oddeleni te firmy, aby praci nasli i lide s vysokoskolskym vzdelanim? Asi ne…

    Thumb up 3 Thumb down 2
  6. archerr :

    Panove…..to jsou zase nazory….Podobne reci melo Brno kvuli amazonu.V Praglu to proslo a nyni tam maji tisice mist s prumernym platem 30 000 kc / nemusim rikat ze na ostravsku to je stale utopie-hlavne na delnickych pozicich/ zaroven s tim prisly stovky kvalifikovanych IT pracovnich mist….Brnane se nyni mohou tlouci do hlavy.
    Vyzkumne nebo marketingove centrum do PZ. dle mne nepatri,na to jsou jine prostory, od toho je ta zona PRUMYSLOVA.
    Odliv mozku nam nezastavi Mosnov nebo Barbora..to je jen kapka v mori,hlavne je aby jiz stavajici podnikatele a firmy…sam pracuji ve firme kde se vysokoskolsky vzdelani lide stridaji jak na bezicim pase…duvod jsou penize, pristup se zastaralym stylem vedeni /za branouu cekaji dalsi/.
    k pridane hodnote reknu jeste jedno.Vyroba byva vetsinou s mensi hodnotou, obchod a logistika ma marze vetsi,navic odpada nutnost neustalych investic do vyroby, tim padem jsou vetsi moznosti rustu mzdy….v Holandsku v tech terminalech delaji za o dost vetsi platy…..o tom ze tato investice muze pritahnout dalsi nebo vytvori mista v subdodavatelskem sektoru ani nemluvim…..navic to vyvine tlak na mzdy v Mosnove….takze tak

    Thumb up 7 Thumb down 0
  7. LK :

    Crazym: kromě skladootroků přibude i pár pozic, kde se uplatní lidé v vyšším vzděláním. K nabírání lidí potřebujete personalistu, který je pak bude utlačovat (jo, nemám rád HR), na fakturování potřebujete účetní, všude se používá velké množství techniky (PC, průmyslová PDA, TV se zobrazením různých informací), takže je potřeba IT techniky (nebo se udělá outsourcing, ale v tom případě toho technika zaměstná někdo jiný), taky se používají různé informační systémy, takže pro jejich úpravy/vylepšení možná bude zaměstnán nějaký vývojář a pak je hlavně potřeba lidi, kteří celý proces logistiky budou koordinovat. Ti budou provádět procesní řízení, taky koordinaci se zákazníky.

    Moderní logistika není jen něco co funguje jako česká pošta, kdy dostanou balík a někdy ho dopraví, ale je to hodně i o JIT (Just in Time) dopravě, kdy si zákazník řekne, že zásilku dodáte nejpozději v 10:00, ale nejdříve v 9:30 a Vy tam opravdu s tím kontejnerem/kamiónem přijedete opravdu mezi 9:30-10:00. A na to potřebujete lidi, kteří to budou plánovat a pak řídit, aby šlo všechno podle plánu (už vidím, jak Crazym napíše kanclotroci nebo kanclkrysy). Logistika je docela zajímavá a rozhodně ne tak jednoduchá, jak se na první pohled zdá, strávil jsem tím víc než 3 roky z pozice IT Specialisty (na analýzu a vývoj skladových a logistických informačních systémů).

    Výhoda takového logistického centra je v tom, že se to může hodit dalším společnostem. A víc firem => větší tlak na mzdy => vyšší mzdy. A taky pořád je velké množství lidí, kteří na ostravsku pracují za minimální mzdu a mzda skladníka 16+ je pro ně příjemná změna. I když většina z nich bude muset dojíždět.

    Thumb up 4 Thumb down 0
  8. martin [msstavby.cz] :

    Sice nevzniknou špičková pracoviště. Ale mít z té oblasti logistické centrum Moravy taky není k zahození. Přímé napojení na dálnici. Vlak, letiště. A třeba se někdy splavní Odra aspoň do Ostravy. To taky není k zahození. Podobně se vyšvihlo Lipsko, kde je vysoký pohyb cargo přepravy a na mapě je výraznější.

    Thumb up 7 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.