Zahájení výstavby železničního propojení letiště

Zastupitelé MS kraje slavnostně zahájili výstavbu kolejového napojení k letišti Leoše Janáčka, které bude využívat také nákladní doprava. První cestující by mohli využít nové spojení už na podzim příštího roku.

terminal_mosnov

Související články


Komentáře

  1. Jiřík :

    Ať už to stojí !

    Thumb up 4 Thumb down 0
  2. Jarda :

    Proč? Proboha proč.

    Thumb up 0 Thumb down 4
  3. Jiřík :

    Tak pokud by to sloužilo pouze pro cestující, tak by to bylo zbytečné ale pokud to bude sloužit i pro průmyslovou zónu, tak tento projekt má 100 % budoucnost.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  4. skelet :

    Proč to je ovšem klasická železnice a nikoliv rychlodrážní tramvaje?

    Thumb up 0 Thumb down 0
  5. Pavel :

    No ano, pro průmyslovou zónu to taky bude sloužit. Podniky chtějí posílat všechno po železnici a mají odpor ke kamionové dopravě. Jen koleje jim chyběly. Tak to budou v průmyslové zóně všichni šťastní. Do jiných průmyslových zón zavedeme taky koleje. Zvláště pak, pokud to EU zaplatí.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  6. aggu :

    Pavel: no nejsem si jistý, jestli zrovna firmy v auto průmyslu, které tu dominují, preferují dodávky po železnici před kamiony…

    Thumb up 0 Thumb down 0
  7. Jiřík :

    Pavel : Nebo třeba pro dopravu zaměstnanců do práce ? Zatím to vypadá jako nejjednodušší a vysokokapacitní způsob dopravy lidí z Ostravy, jaký kdy na Mošnov byl.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  8. mm :

    Výhody železnice se mohou projevit klidně až za několik let, kdy se průmyslová zóna rozroste a třeba bude i více leteckých spojů.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  9. skelet :

    stejně si myslím, že se ta trať mohla napojit na ostravskou tramvajovou síť. Co si budeme povídat, bylo by to i pohodlnější

    Thumb up 0 Thumb down 0
  10. simir :

    skelet: Z točny dubina interspar je to na letiště vzdušnou čarou přes 12 km. Pro srovnání z Vřesinské přes celou Ostravu až na NH je to 17 km. To je tak hodina cesty, uvažujte než něco plácnete. Výhodné by to bylo akorát pro bezdomovce, protože by se hodinu v kuse prospali bez otravného cinkání dveří.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  11. Hynek [msstavby.cz] :

    skelet: tak on ten terminal na svinove neni az takova bariera snad..

    Thumb up 0 Thumb down 3
  12. Jarda :

    A přestup ve Studénce se zavazadly a čekání na spoj do Mošnova, to moc komfortní není? Bude zaručen ČD přímý spoj Ostrava-Svinov – Mošnov, a jak často bude jezdit? Ve vizualizaci není vidět ani nákladová rampa, takže s tím plánováním o tom, jak to využijí firmy ve průmyslové zóně bych to nepřeháněl. Já v tom vidím jedině přínos pro dny NATO, a v tom, že se zase podaří podojit dotace EU v prospěch kraje.

    Thumb up 1 Thumb down 2
  13. aggu :

    V Mošnově už jsou nebo se připravují multimodální cargo, letecké cargo a hlavně železniční cargo, které bude vlečkou napojené na tuto dráhu. Kousek za jedním kopcem dálnice a za druhým kopcem na opačnou stranu rychlostní komunikace. A hned za plotem letiště u Albrechtiček vede projektovaná trasa kanálu Dunaj-Odra-Labe ;) V tomhle má Mošnov velkou budoucnost, nejde jenom o průmyslovou zónu nebo letiště.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  14. Jarda :

    aggu: A tak to jo, nemáte nějaký zdroj odkud jste čerpal o tom multimodálním cargu?

    Thumb up 0 Thumb down 0
  15. Hynek [msstavby.cz] :

    Jarda: http://www.msstavby.cz/multimodalni-cargo-mosnov-uzemni-rizeni-09-07-2012/

    Thumb up 0 Thumb down 0
  16. Martin z Ostravy :

    Včera jsem jel kolem a již je tam vidět nějakou činnost, v podobě zemních prací. V trase trati jsem pak viděl zeměměřiče.

    Thumb up 0 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.