Územní studie Odeon

Magistrát města Ostravy – Útvar hlavního architekta pořídil ve spolupráci s městským obvodem Územní studii ODEON. Jedná se o územně plánovací podklad pro vymezené území ulicemi Mariánskohorská, Myslbekova, Sokolská třída a Nádražní v Moravské Ostravě.

Územní studie ODEON  má vymezit zásady dopravní obsluhy této části města. Současně stanovuje podmínky pro možnou dostavbu území a navrhuje řešení úpravy majetkoprávních vztahů (směna některých částí pozemků), které má ulehčit jednotlivým jejich majitelům v nakládání s nimi, včetně zajištění přístupu a příjezdu na tyto pozemky.
( Územní studie ODEON v PDF zde )

Pro připomenutí článek  Lokalita u Sadu Boženy Němcové – Odeon z roku 2010.

varianta 1

varianta 2

varianta 3

varianta 4

zdroj: ostrava.cz

Související články


Komentáře

  1. Jiřík :

    Ing. Arch. Cyril Kajnar :D

    Thumb up 0 Thumb down 0
  2. johny :

    To je zas nějaký bratr nebo strýc? Či kmotr co jde vstříc?

    Thumb up 0 Thumb down 0
  3. Martin [msstavby.cz] :

    johny: Prý bratr primátora Kajnara.
    náhoda….

    Thumb up 0 Thumb down 0
  4. Vašek :

    Jsem rád,že se někdo zabývá touto studií, která je lépe popsána zde: http://www.rh-arch.com/projekty/urbanismus/uzemni-studie-odeon
    Především je zde jasně vidět, jak magistrát města Ostravy plýtvá penězi za nesmyslné studie, které jsou výhodné především tak pro developera, který zde chce postavit tento nesmysl. Už v úvodu článku, je napsáno, že tato studie má vymezit dopravní obsluhu této části města, ale pokud dobře koukám, tak tam žádná změna v příjezdu a dopravní obslužnosti není. Naopak, mělo by zde být vybudováno dalších asi 240 bytových jednotek atd. atd. a kdo někdy touto části města projížděl, tak mi dá zapravdu, že je to celkem dost dopravně vytížená oblast jak z ulice Nádražní, tak z ulice Muglinovské, ale i z ulice Sokolské. Studie vůbec totiž nebere v potaz, že příjezd do této lokality je především přes ulici Myslbekovou, která je dosti úzká vzhledem k zdejší zástavbě, a že na ní třeba parkují i majitelé přilehlých nemovitosti a firem.
    Dále studie stanovuje podmínky pro možnou dostavbu území, ale chtěl bych vidět už teď potenciální zákazníky, kteří by si chtěli koupit byty za milióny uprostřed velkých křižovatek, a to o hluku a prašnosti ani nehovořím. Stačí se jenom podívat,na tomto fóru, kolik se postavilo developerských domů, které dnes zejí prázdnotou a není o ně nějak velký zájem např. http://www.viteznaostrava.cz/index.php ,nebo http://www.mestskabrana.cz/ atd. atd.
    Dále pak navrhuje řešení úpravy majetkoprávních vztahů (směna některých částí pozemků), které má ulehčit jednotlivým jejich majitelům v nakládání s nimi, včetně zajištění přístupu a příjezdu na tyto pozemky. Volné, zelené plochy patří městu, garáže pak RPG, zbytek soukromým vlastníkům. Jelikož patřím mezi ně i Já, a byl jsem s touto studii osobně poprvé seznámen již na konci roku 2011, když jsme byly jakožto dotčení vlastníci pozvání na magistrát města Ostravy na útvar hlavního architekta. Už tam jsme jako vlastníci (kromě RPG, těm to bylo jedno) dali jasně najevo nesouhlas s tímto záměrem, jelikož by nám byl zástavbou znemožněn přístup a příjezd na tyto pozemky. Byl jsem třeba i fascinován už tím, jak předem magistrát počítal, že jim soukromí vlastníci pozemky jen tak smění a to dokonce i s části domu, který by pak jednoduše zbouraly (ten v levém spodním rohu).
    Podle mě, jsou to opravdu opět vyhozené peníze z okna, a pokud se opravdu chce Magistrát města Ostravy touto lokalitou zabývat, tak by především měl z této části města přemístit autobusovou dopravu, která směřuje na i z Hlučína atd., aby pak lidé cestující tímto směrem, nemuseli kličkovat mezi tramvajemi a projíždějící auty. Pak by autobusy nekomplikovaly dopravu v této části města.
    :-D

    Thumb up 1 Thumb down 0
  5. via :

    Tahle oblast je podle mě dost diskutabilní. Přívoz nutně potřebuje pořádné přestupiště ze severských autobusů na trolejbusy a tramvaj, ale tohle místo je malé. Kaufland tam moc pěkný nebude, zelené místo je naproti a postavit shluk multifunkčních domů nemá smysl (=kravál ze silnice, prach, výhled do nehezkých vnitrobloků a na střechy aut …). Já bych to viděl na dva věžáky kanceláří nebo provozovny v hangáru.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  6. mm :

    Vašek: Lidově řečeno. Určitě s tímto lukrativním pozemkem je třeba něco udělat, ale jak sám píšete, tato studie byla opravdu vyhozením peněz, protože investor, který se pak do díla pustí si stejně nakonec postaví tak jak to už bývá, úplně něco jiného a za pár let, než se vše bude realizovat můžou být potřeby zcela opačné.
    Ano, prostor je třeba zastavět a dotvořit tak celý tento blok, ale určitě bych také vyřešil buď průchod k zastávce MHD a především, jak píše „via“ pořádné přestupiště nebo terminál autobusů a trolejbusů, protože v této oblasti končí autobusy z Hlučínska a celého severu a zatím je to jen chaos nad chaos. Takže nejdříve bych vyřešil tento problém, vše dal na jedno místo, popř. do jedné oblasti. Nepřipadá mi dnes logické, že tyto autobusy končí na zastávce Sokolská a lidé pak musí procházet mezi bloky domů kus k tramvajím. Dělá se terminál ve Svinově, bude na Hranečníku či na Dubině, ale jak to bude vyřešeno v Přívoze, kde autobusy končí v husté zástavbě mi trochu uniká. Takže určitě souhlasím se zástavbou a celkovým dokončením, ale město by mělo řešit právě tento problém a ten zbytek pak nechat až bude aktuální.

    Thumb up 1 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.