Úprava náměstí Dr. E. Beneše

Vize jedné z možných budoucích podob předprostoru radnice Moravské Ostravy a Přívoz – náměstí Dr. Edvarda Beneše.

Autor: Vysloužil Architekti

Současný stav:
edvarda beneše

Návrh:edvarda beneše

edvarda beneše

edvarda beneše

edvarda beneše

edvarda beneše

edvarda beneše

edvarda beneše

edvarda beneše

zdroj: FB Vysloužil Architekti

Související články


Komentáře

  1. aggu :

    Nejvíc se mi libí, že konečně někdo začíná v centru řešit ZDÁNLIVÉ detaily. A dokonce u míst, které nesouvisejí s auty. Nevídané, neslýchané ;)

    Thumb up 21 Thumb down 0
  2. nototo :

    Bych rád poznal toho člověka, kterému to v té hlavě myslí. Bohužel tomu, co projektoval Nádražní, to nemyslelo. Pokaždé si říkám, proč tam ta dlažba jako třeba v Brně nemohla být (asfalt se pomalu zalepuje žvýkačkami) a proč musím pokaždé sledovat, jestli mě náhodou odněkud nepřejede auto. Rád bych se také dověděl, pokud je to možné, jak bude vypadat ta křižovatka „T“.

    Jinak na vizualizaci jsou hodiny ještě pěkně osamostatněné, nově jim však cloní tuctový obří sloup trolejového vedení…

    Thumb up 1 Thumb down 2
  3. martin [msstavby.cz] :

    nototo: Návrh křížení Nádražní a 28. října není ještě možné zveřejnit. Sloup u hodin je nyní náhrada trakčního vedení.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  4. rasta :

    aggu: Bodejť by ne, když to mají před barákem a o retardér by se mohla zranit noha úředníka spěchajícího na oběd. O pět metrů vedle stání taxislužby, posunuto smysluplně do chodníku a chodci si vyšlapali svou bahnitou cestičku skrz zelený pás. V okolí je ještě hodně míst na přemýšlení

    Thumb up 2 Thumb down 0
  5. martin [msstavby.cz] :

    * text upraven
    Bohužel s úpravou se zatím nepočítá…

    Thumb up 0 Thumb down 0
  6. Jan Pastýř :

    Architekte Vltavský ,vypadněte z Ostravy.

    Thumb up 8 Thumb down 0
  7. Jennydrums :

    Trochu mimo téma, ale zeptám se, možná někdo bude vědět: Ví někdo proč je znemožněn průjezd křižovatkou 28. října x Nádražní? A to zejména ve směru od Výstaviště a pak i z ulice Na Karolině. Chápu, že už se rozběhla další etapa rekonstrukce Nádražní, ale zatím fyzicky nic nebrání tomu, aby se dalo tímto místem projet a i přesto jsou auta nucena motat se složitě centrem, případně jinými způsoby.

    Dík za případné info.

    Thumb up 4 Thumb down 1
  8. jan :

    Jennydrums: tech nesmyslu je víc, treba v okoli stodolni, janackove a podobne se cedule meni kazdy tyden a kazdy tyden jsou objizdne trasy jinak, nevím jestli je to práce dopravaku nebo myslících lidí. Protože originální původní stav byl napřesdžku. Vstup do bloku mezi Poděbradovou a Nádražní logicky pouze z Poděbradove a všemy ulicemi, výstup z tohoto bloku pouze na Nádražní. To znamenalo, že pokud z Poděbradové vjedete do některé z ulic, třeba jen 10 metru, pak vratit se zpet na Poděbradovu znamena objet půl centra. Myslim, že si to tam zacli upravovat lidi sami, prvne udelali prujezdnou obema smery ulici Šubertovu a pak Stodolni směrem k Poděbradce. Dnes už to je zase jinak, stejně jako na začátku, objíždění půlky centra. Nevím který inteligent to vymyslel.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  9. Nimrod :

    Jan Pastýř: On je architekt jen titulem, jinak kde nic, tu nic…

    Thumb up 0 Thumb down 0
  10. Infoš :

    Nechápu proč je trend aby byly plochy dlážděny, to opravdu nemůže být alespoň v nějaké formě ponechán kousek zelené zatravněné plochy?

    Thumb up 1 Thumb down 2
  11. meechee_n :

    Infoš: nemohl, resp. není to vhodné, protože ten kousek záhonku pak tvoří přirozenou překážku pohybu chodců, což je přesně případ nám Dr. Beneše. V centrech větších měst všude po světě je veřejný prostor dlážděn, aby nebyl pohyb chodců pokud možno narušován a netvořily se „koridory“. Zelenou složku obstarávají vzrostlé stromy, případně květináče vhodných rozměrů a tvarů a samozřejmě městské parky …

    Thumb up 5 Thumb down 0
  12. skelet :

    tal Dr.Beneš je spíše případ toho, jak někdo blbně navrhnul trasu pěších. Ta tráva tam nevadí.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  13. aggu :

    Budu se muset znovu zamyslet nad významem slova „radikální“. A skrytý význam slov „bohužel“ a „prostor“ si můžu domyslet.
    „Zástupci městského obvodu si problémové detaily uvědomují, ale na tak radikální přeměnu, jakou jsme jim představili, není bohužel v současnosti prostor.“
    Zdroj: http://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_region/na-velke-zmeny-si-namesti-pobliz-elektry-pocka-20160513.html

    Thumb up 0 Thumb down 0
  14. Petr :

    Jennydrums: křižovatky 28.října s Na Karolině a s Nádražní jsou omezené, protože z hlediska semaforů fungují jako jedna.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  15. PetrP :

    Tak jsme se všichni těšili zbytečně… Prý se to realizovat nebude s odůvodněním, že na to není prostor… To mě už fakt pos… Asi by jim z kanclů ty stromy vadily nebo co… Jsem zhnusen… Opět se na umob vytáhli… 👎
    Viz… http://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_region/na-velke-zmeny-si-namesti-pobliz-elektry-pocka-20160513.html

    Thumb up 0 Thumb down 0
  16. thvari :

    přitom to co je podstatou toho návrhu, aby to šlo projít přímo a člověk, který jde od elektry nemusel ten trávník obcházet, je naprosto pragmatické a logické řešení tohodle prostoru – a oni to nazvou „radikální“.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  17. Hynek [msstavby.cz] :

    thvari: toho je vic. tedka sedic na lavicce koukas primo na „davy“ (puntickari prominou) lidi, na dopravu a na casina.. obecne nic extra pohled, kterym by chtel clovek stravit volnou chvilku. mozna i proto tam prakticky nikdo nesedava.. ze ma clovek za zadama a „sousosim“ technickych skrini nejaky travnik.. fajn, no.

    ale jako ciste osobne me zrovna tenhle placek nijak nedrasa (pokud tam zrovna nestrasi retardery :) cimz nerikam, ze se mi navrh nelibi.

    aktualne z toho okoli mi treba neni jasne, proc je zavrena pasaz vedle spolku (walkthrough gallery).. zvlast, kdyz je nadrazni obestavena plotem? nebo nevim, jestli to byl nejaky vyjimecny stav, byl jsem tam minuly tyden ve vsedni den v poledne a zatazena roleta.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  18. Jennydrums :

    @Petr: z tohoto pohledu by se to dalo chápat. Nicméně křižovatky fungují i s vypnutými semafory. Pravdou je, že by to tam bylo asi trochu „nahusto“, ale i tak si myslím, že by to bylo podstatně menší zlo než aktuální, nesmyslné, objízdné trasy, Především pak ta, která nutí člověka do uliček centra a následné motání se kolem konzervatoře..

    Thumb up 0 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.