Rozšíření firem v PZ Mošnov

V průmyslové zóně Mošnov dochází k dalšímu rozšiřování zde sídlících společností.

Je zajímavé, že zrovna Mošnov byl vybrán jako zvláštní ekonomická zóna. Již teď okresy Nový Jičín a Frýdek Místek mají nejnižší nezaměstnanost v rámci kraje. Mnoho firem sehnat pracovní sílu. Mnoho firem v okrese plánuje rozšíření výroby ( o mnoha jsme již informovali ). V samotném Mošnově se připravuje investice společnosti Mobis Lamp Shop, která přinese téměř dalších tisíc pracovních míst.

K 30. 6. 2015 bylo na kontaktních pracovištích v okrese Nový Jičín evidováno 5 825 uchazečů o zaměstnání. Ve srovnání s předchozím měsícem se jejich stav snížil o 302 a meziročně se snížil o 1 755 uchazečů, tj. o 23,15 %. Podíl nezaměstnaných osob se ve srovnání s květnem snížil o 0,25 p. b. na 5,31 %.

Rozšíření společnosti Plakor

plakor

plakor

plakor

Rozšíření společnosti Cromodora Wheels

mosnov

mosnov

Související články


Komentáře

  1. balde :

    Tak Mošnov má význam pro MS kraj který má druhou největší nezaměstnanost

    Thumb up 2 Thumb down 0
  2. aggu :

    Ostrava si jako vždy pomůže sama, je fajn že se stát stará alespoň o okolní okresy, kde to až na jednu výjimku vyšlo.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  3. LK :

    balde: Když se to veme podle okresů (více detailní), tak NJ 5,4% (absolutně 5 548 nezaměstnaných) vs. Karviná, kde to je 11,4% (19 676 nezaměstnaných) a zjistíme, že problémová je hlavně oblast Karvinska, tam je prioritní směřovat investice.
    Na druhou stranu chápu, že daná zóna je myšlena hlavně pro Ostravu, kde je nezaměstnanost 10,4% (absolutně 22 668 nezaměstnaných). Ono by to chtělo novou PZ přímo v Ostravě (pokud se nepletu, tak nějaké plány jsou, jen si nejsem přesně jistý kde).

    Data byla brána z webu MPSV za červenec 2015.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  4. LK :

    Abych nezapomněl, většina dodavatelů Hyundai (jako je Plakor) se teď rozšiřuje z důvodu zvýšení výroby v Hyundai. Zde došlo ke zvýšení výroby o 10% a to je přece jenom dost znát a co vím, tak někteří dodavatelé s tím mají problém. Někteří dodavatelé dokonce začali jezdit menšími kamióny, ale mnohem častěji, protože nejsou schopní vyrábět dostatečně dopředu…

    Thumb up 0 Thumb down 0
  5. Crazym :

    LK: Nemyslíš tohle?http://www.ostrava.cz/cs/podnikatel-investor/projekty-mesta-ostravy/projekty-mesta-ostravy/prumyslova-zona-hrusov tam to má ideální polohu u dálnice, řeky a kousek do centra, jen už jsem dlouho nezaregistroval nějaký posun :-(

    Thumb up 2 Thumb down 0
  6. archerr :

    chtělo by to ještě nějakého velkého investora …škoda že jaguar nam vyfouklo slovensko :-/ jinak má někdo zkušenost z prací v plakoru nebo behru ?

    Thumb up 0 Thumb down 0
  7. balde :

    Crazym: mají problém s výkupem posledních pozemku chteji nekrestanske penize

    Thumb up 1 Thumb down 0
  8. martin [msstavby.cz] :

    archerr: Osobně jsem rád, že Jaguár zde neinvestuje. Již tak je český průmysl velmi závislý na automobilismu.

    Thumb up 1 Thumb down 6
  9. archerr :

    proto budem investory odmítat? každé pracovní místo dobré a ty v automobilce jsou placeny přeci jen lépe

    Thumb up 4 Thumb down 1
  10. martin [msstavby.cz] :

    archerr: Pokud by se rozhodl Jaguar investovat, tak budiž. Ale to co jsem napsal jsem si nevymyslel sám, závislost na jednom odvětví není dobrá. Platy dobré jsou, ale ve Škodovce.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  11. balde :

    martin [msstavby.cz]: když je v kraji 10% nezamestnanost nemuzme cekat vysoké platy v delnicky profesich

    Thumb up 1 Thumb down 0
  12. archerr :

    Martine souhlasim že je docela rizikove sázet na jednu kartu , ale nadruhou stranu …. převést výrobu aut i s fabrikami subdodavatelů je docela šílenost , narozdíl od montovny elektroniky třeba ( philips hranice, panasonic žatec nebo montovna ledniček v čecháh) .

    ad platy ve škodovce …. no ony ty jejich zveřejnované průměry platů na dělnickych pozicich je vicemeně stejné u všech třech automobilek ale skutečnost bude jinde, od kolegy bratr pracuje 19 let v MB na lakovně …vic jak 18 tisic tam nema

    Thumb up 2 Thumb down 0
  13. kdojekdo :

    Ano, výraz průměrná mzda je podvod na normálních pracujících lidech. Správně je median, což je úplně jiné a pravdivé mzdově průměrové číslo.

    Thumb up 2 Thumb down 1
  14. balde :

    kdojekdo: bože, kdybste se učili trošku v té škole, tak víte jak funguje průměr.

    Thumb up 1 Thumb down 1
  15. valach jak poleno :

    balde: mám z příspěvku pisatele kdojekdo, že přesně ví, jaký je rozdíl mezi průměrem a mediánem. Takže nechápu poznámku

    Thumb up 0 Thumb down 0
  16. thrpst :

    martin [msstavby.cz]: Všichni jsme závislí na automobilismu, možná víc než si myslíme. Škoda že se rozhodli pro Slovensko, na druhou stranu je to také pochopitelné.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  17. balde :

    valach jak poleno: reakce na to ze to je podvod

    Thumb up 1 Thumb down 0
  18. Beld :

    No ja nevim , hyundai ma problemy s naborem uz minimalne rok , ted rozjeli regionalni letakovou kampan , chybi jim par set lidi do smen . Vy si myslite , ze by se tu naslo dalsich 2000+ lidi do dalsi montovny ? Clovek si tam po par mesicich vydela pri „3 smenach“ cca 18 cisteho , coz neni moc , ani malo . ( btw „odpad“ je cca 60% po pul roce )

    Thumb up 0 Thumb down 0
  19. Danek :

    Beld: Tak nevím v minulém týdnu jsem uplně náhodou zajel na stánky továrny Hyundai, tak jsem koukl na volné prac.místa a defakto nic dělnického jsem tam nenašel….mám pocit jen nějaký office.Opravdu to nevypadalo, že by hledali několik stovek lidí do výroby.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  20. Danek :

    Beld: Jo a v Jaguaru na Slovensku má pracovat cca.6000lidí..jen přímí pracovníci.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  21. Alex :

    Kapacita regionu ve věci nabídky méně- nebo nekvalifikovaných pracovních sil je vyčerpána. Autority na to upozorňují dlouhodobě. Že o tom nechtějí vědět politikové, je zcela pochopitelné: jsou zaslepeni okolím, které je obklopuje – investory, developery a na velké investice nalepenými parazity. Proto neustále za veřejné peníze a za pomoci náležitě zainteresovaných médií oblbují veřejnost „úspěchy“ v jednání o investicích a tvorbě pracovních míst. Přitom se z 99% jedná o realizaci technologií, vzniklých a vyvinutých jinde, bez vazby na zdejší technickou a jinou intelektuální kapacitu. Takže jednodušší část obyvatelstva živí Hyundai a jeho satelity, vzdělanější balí kufry.

    Co regionu chybí zcela, je investiční prostor pro startupy, rizikový kapitál, kapacity pro uplatnění podnikatelsko-technologických a vývojových záměrů. S politiky na toto téma vůbec není řeč, takové myšlenky úplně přesahují jejich mentální schopnosti. Kdo ze sestavy Novák a jeho náměstci nebo Macura a jeho náměstci, případně komik Ciencala kdy promluvil na téma startup, venture kapitál, business angels?

    Bartoš, který po patnácti letech konečně zprovoznil přečerpávací elektrárnu na dole Jermemenko, se musel léta letoucí prostituovat v ODS, aby byl schopen dosáhnout na desítky miliónů na vývoj. A na to nemá každý žaludek.

    Jen mi nelezou do palice zdejší pajány na další montovny. Že by nějaká guerilla?

    Thumb up 3 Thumb down 2
  22. LK :

    Beld: to co tvrdíte je lež, na dělnické pozice se nabírá ihned, existují dokonce seznamy zájemců, kde jsou zapsány tisíce lidí, které se pro to využívají. S náborem zaměstnanců dokonce nemají problém ani subdodavatelé, kteří sídlí v areálu společnosti a jsou to horší a hůře placené práce.

    Například v Hyundai Glovis nábory na dělnické pozice probíhají z 95% v rámci doporučení od jiného zaměstnance, až když tyto doporučení dojdou, tak se přechází k nabírání od lidí co poslali svá CV. Pak se ještě dělá to, že se nabírají agenturní zaměstnanci, kdy Glovis agenturní zaměstnance využívá jen na vykrytí dlouhodobých nemocenských (zbytek jsou kmenoví zaměstnanci) a v případě uvolnění místa osvědčený agenturní zaměstnanec má přednost před všemi.

    Alex: naopak s náborem kvalifikovaných zaměstnanců je větší problém, stačí se podívat na kampaně IT firem (Tieto, Okin, CGI, …). A například v rámci korporace Hyundai je v Nošovicích zaměstnáno mnoho kvalifikovaných lidí, od technologů, přes ekonomy po IT (odtud pramení mé zkušenosti).
    Jinak podpora start-upů existuje, viz např http://greenlight.vsb.cz/ od VŠB. A start-upy nejsou spása, platy a počet zaměstnanců bývá nízký, 80% zkrachuje během prvního roku.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  23. martin [msstavby.cz] :

    LK: Není pravda. Přes léto chodím na brigádu do Plakoru, což je subdodavatel pro hyundai sídlící v Mošnově. Přibližně již 900 zaměstnanců. Již nyní tam výroba funguje jen díky brigádníkům. Na směně na mém úseku je nás je celkem +- 50. Z toho cca 20 lidí brigádníci. Co budou dělat bez brigádníků, kteří odejdou po létě zpět do škol se děsí i samotní kmenoví zaměstnanci. Stáli zaměstnanci jsou donucování podepisovat „dvanáctky“. Normální jsou už i pracovní soboty.

    Opět jako před krizí jsou všude po fabrice letáčky s finanční odměnou. Když přivede nového zaměstnance, dají vám prachy navíc. Ale co ještě více děsí korejce je příchod Mobis do Mošnova. Mobis má vyšší nástupní plat, než Plakor mzdu několika letých zaměstnanců. Aby nenastal masivní odliv prac. síly, zvednou se platy.

    A co teprve třeba Brose v Kopřivnici. Pracuje tam již tolik národností, že je to takový menší Babylon.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  24. aldik :

    Alex: Pokud je tedy kapacita regionu co se týče méně nebo nekvalifikované síly vyčerpána, kdo v tom případě jsou ty tisíce lidí na ÚP? :D Lempli co nic neumí/nechce se jim pracovat?

    Thumb up 0 Thumb down 0
  25. Crazym :

    aldik: Z větší části ano, trefil jste se :-)

    Thumb up 0 Thumb down 0
  26. balde :

    tak to je snad bodre ne za se zamestnavatelé bijí o zamestnance, a pokud jsme seci posr… a neumíme si říct o více peněz je náš problém

    Thumb up 0 Thumb down 1
  27. archerr :

    JE dobře že mzda roste a tlak na ni je docela velký , vidim neustale na graftonu že příjmají zaměstnance ….. otázka je jestli mají tak velkou fluktuaci nebo tolik zakázek , jinak hodně se setkávám s výrazem ´´ montovny´´ …sice to jsou montovny ale peníze tam ti lidé mívají i vyšší než ve strojírenství /do unora jsem pracoval na cnc centru v Opavě plat 16500 hrubeho po 3 letech a někdy ani to ne/ ….navíc , kolik lidí dělá práci někde v supermarketu nebo jako ochranka za pár šupů jen proto že nenašli lepší práci… Jinak ten jaguár land rover měl jít do bochoře nebo do holešova , ale dle mého by jistě subdodavatelé našli místo i v půmyslových zonach tady , takhle to získali bratia Slováci , ted tam budou mit docela problém najít zaměstnance , protože je tam hodně automobilek na malé uzemí a těžko říct kolik z těch jejich 10-11 procent nezaměstnaných tam práci najde nebo spíš chce ji najít.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  28. Thunderbird :

    Raději bych vyměnil jeden zdroj průmyslového znečištění za příchod čisté výroby (např. Jaguar).

    Thumb up 2 Thumb down 0
  29. LK :

    martin [msstavby.cz]: to je možné, situaci v Plakoru neznám. Jak jsem se v mém komentáři zmínil, tak to platilo pro Hyundai a subdodavatele v areálu Hyundai. I když je pravda, že už tam rok nepracuji, takže mé zkušenosti jsou staršího rázu. A jak jste zmínil, velkým faktorem tam bude taky výše mzdy a pracovní podmínky. Ono když nemáte zaměstnance a chcete je, popřípadě máte vysokou fluktuaci, tak je potřeba zvýšit plat, ale tomu se většina firem brání (kdo by taky chtěl zvýšit náklady a snížit si konkurenceschopnost).

    Vzpomněl jsem si, jak nám HR popisovali jaké byly nábory, když se otevírala třetí směna. K náborům se určila jedna ze skladovacích hal v centru Frýdku, probíhalo to 2 dny a na 180 míst přišlo přes 800 lidí. Pár z nich byli lidé co potřebovali dělat, že navštěvují pohovory (ti to často napřímo řekli), zbytek měl o práci zájem, hodně z nich bylo zaměstnaných jinde s tím, že to bylo konané s předstihem, aby mohli dát výpovědi, hodně lidí bylo nezaměstnaných. A z pohledu HR nejhorší pro ně bylo, když vyhlašovali koho berou a koho ne – byl tam obrovský brekot těch co se nedostali.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  30. FlakY :

    Zapomínáte, že MSK je blízko Slezské aglomerace v Polsku, kde je mnohem více lidí co hledá práci. Pro zahraniční dělníky jsou potřeba normální ubytovny, které ve FM jsou obsazeny. Každodenní dojíždění do práce vyjde časově a finančně draho a s platem 15000 čistého to není žádná spása pokud projedu další 3000 měsíčně. Nedávno jsem v TV viděl reportáž, jak lidi z Havířova nebo Karviné jezdí do Hyundie v plném autě.
    Jestli stoupnou platy, tak rázem poroste mobilita obyvatel a bude jedno, jestli někdo dojíždí 5km a nebo 40km. Co si budeme nalhávat, levný autobus jezdí delší časy.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  31. Beld :

    LK : Prominte ale to proste neni pravda . Mozna mate jen stare informace . Pokud jste zdravy muz pod 40 . Tak mate do „tydne“ praci na lince jistou . I samotna hyundai prijima pres agentury pracovniky kontinualne . A i u tech subdodavatelu , kteri maji plny stav , se jede tak , ze maji stale par lidi na skoleni pro jistotu a prijimaji jednotlivce kazdy tyden . Kvuli fluktaci . Z tech par desitek tisic dlouhodobe nezamestnanych totiz 98% tudle praci na 3 smeny nezvladne .

    Lidi pred duchodem a slabsi zenske to maji samozrejmne jinak . ( „Znamy“ dela v hyundai od unora a uz je core a ma cca 17k cisteho + ruzne bonusy , tj dotovane dojizdeni , strava , prispevky ) .

    Thumb up 3 Thumb down 0
  32. Danek :

    Dobrá zpráva pro JObAir a jejich zaměstnance neskončí v konkurzu.http://byznys.ihned.cz/c1-64846770-opravna-letadel-job-air-nasla-zastani-u-vrchniho-soudu-v-konkurzu-neskonci

    Thumb up 1 Thumb down 0
  33. Rado :

    Danek: Nevím, co je na tom dobrého. Ta firma byla problémy tak prolezlá a řešení, které nabízela ČS, bylo nejlepší, protože by definitivně odstřihlo od šňůry hrobaře (nejen) Mošnova Zátorského.

    Thumb up 0 Thumb down 1
  34. Danek :

    Rado: Ono opravdu muže být několik na věc několik pohledů.Firma pokračuje,investoři jsou, zakázky jsou a další přijdou,zaměstnanci mají práci.Nikdy nevíme jak by konkurz dopadl a kdo by jej v budoucnu koupil a jaké by měl záměry.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  35. koudy :

    Danek: Tam jde o to že oni dělníky berou přes agenturu. Navíc bětšina těch potřebných míst je právě u sub-hyundaie takže to na kalsických stránkách nenajdeš.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  36. koudy :

    Alex: A ten inkubator za báňskou je co jiného než startup? To co píšete je dost zcestné pokud tady postaví někdo další velkou firmu, tak je to pro ekonomiku dobré, ikdby si kvůli toho měl přistěhovat 2000 nových lidí odjinud. Pořád ti lidi budou utrácet tady a vytvoří tak jiná místa pro které není nutné odborné vzdělání.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  37. Danek :

    O Mošnov má zajem společnost která chce vystavět letecké a železniční cargo.http://moravskoslezsky.denik.cz/podnikani/do-mosnova-miri-novy-investor-z-oblasti-logistiky-20160616.html

    Thumb up 0 Thumb down 0
  38. Rado :

    Danek: Už aby to bylo, protože se na to paběrkování na Mošnově nedá dívat.

    Thumb up 0 Thumb down 1
  39. Danek :

    Rado: Předevčírem jsem četl rozhovor s Hejmenem Novákem a udajně Mošnov by se měl poměrně rychle zaplnit+Počitá s tím , že do 5 let by se mělo saldo obyvatel MS kraje opět přehoupnout do kladných čísel.Čili počet přistěhovaných a narozených by měl být vyšší než umrtí potažmo odstěhovaných.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  40. Danek :

    Velmi zajimavý článek i činských investicích V MS KRAJI.ČTĚTE A KOMENTUJTE.http://ostrava.idnes.cz/penize-cina-investice-v-kraji-dju-/ostrava-zpravy.aspx?c=A160617_2254101_ostrava-zpravy_woj

    Thumb up 0 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.