Rekonstrukce ulice Nádražní

Dláždění pokračuje a většina ploch už je z větší části dokončena.

Související články


Komentáře

  1. Koudy :

    Hrozně mě zaráží jak je vyspádovaná zastávka Elektra ve směru do přívozu. Bojím se že tam bude stát voda a domy budou hnít.

    Thumb up 4 Thumb down 0
  2. Lip :

    Taková hezká ulice to mohla být!!! :-(( Slzy mi kanou po fusisku!!!

    Thumb up 18 Thumb down 4
  3. Lip :

    Nevím proč nemohla ul. Nádražní vypadat aspoň jako např. ulice Husova v Brně. Jednoduchý vzor z přírodního kamene. Viz odkaz:
    https://www.google.cz/maps/@49.1939076,16.6046597,3a,75y,350.43h,86.82t/data=!3m6!1e1!3m4!1sThzAHH97NOj7ayCnqIKt0g!2e0!7i13312!8i6656

    Thumb up 10 Thumb down 1
  4. meechee_n :

    Z této „rekonstrukce“ je mi vážně smutno … pokolikáté se v Ostravě jedná o promarněnou příležitost zvelebit tohle město ?? Beton, asfalt, vysoké patníky, „mysy“ – proboha, teď už jen osadit červenobílé zábradlí … ach jo … doufejmě, že to je udělané ve „standardní“ kvalitě, tzn. že se to za pár let začne rozpadat a někdo příjde se skutečnou rekonstrukcí … ale to je asi trochu utopie

    Thumb up 22 Thumb down 1
  5. Moon :

    Je to sice promarněná šance, ale stále to tam teď vypadá tisíckrát líp než předtím :) Alespoň se za tuto ulici už nemusíme vyloženě stydět

    Thumb up 6 Thumb down 8
  6. Rob :

    Jak to tedy nakonec bude s přístřeškem na Elektře?

    Thumb up 0 Thumb down 0
  7. jan :

    a ty utopené kanály jste viděli? Třeba na druhé straně cesty u poslední fotky

    Thumb up 1 Thumb down 0
  8. Xavier :

    Moon: No nevím, tobě se to možná jeví jako vypadající tisíckrát líp než předtím, což asi souvisí s tím, že ses za tu ulici styděl. Můj názor je ten, že to před rekonstrukcí působilo alespoň jako živá část města, která ale nebyla v moc dobrém stavu a žádala si rekonstrukci. V současné době na mě ulice působí jako betonová unifikovaná pustina, která je sice ve funkčnějším stavu, ale kvůli její betonové odpudivosti si tu funkčnost ani moc nepřeji…

    Thumb up 8 Thumb down 2
  9. jp :

    Lip: Husova mě taky napadla, je to ulice taky spis „pro auta“ nez na korzovani a diky „muzejni mili“ a svahu Spilberku ma trochu jinou atmosferu, ale to srovnani me, nevim proc, napadlo hned. Husovou delali tusim v roce 2009 a vypada porad dost dobre.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  10. Lip :

    jp: Máš pravdu, ta atmoška je tam jiná, ale ostravští radní prostě propásli dát té ulici trochu šmrnc, který by jak říkáš vydržel po nějakou dobu!

    Thumb up 1 Thumb down 0
  11. meechee_n :

    Nebo třeba takhle. Brno, Masarykova ulice (od nádru na Svoboďák) https://mapy.cz/zakladni?vlastni-body&x=16.6097001&y=49.1931964&z=18&pano=1&pid=34900797&yaw=3.062&fov=1.257&pitch=0.267&ut=Nov%C3%BD%20bod&uc=9mMjTxTsnG&ud=ulice%20Masarykova%2C%20Brno%2C%20okres%20Brno-m%C4%9Bsto

    Thumb up 2 Thumb down 0
  12. meechee_n :

    A ještě jedna – a už dost nebo se naseru ještě více https://mapy.cz/zakladni?vlastni-body&x=16.6095505&y=49.1933483&z=18&pano=1&pid=34900801&yaw=2.782&fov=1.257&pitch=0.157&ut=Nov%C3%BD%20bod&uc=9mMjTxTsnG&ud=ulice%20Masarykova%2C%20Brno%2C%20okres%20Brno-m%C4%9Bsto

    Thumb up 4 Thumb down 0
  13. Ostrosvětosmalt :

    Ty vogo, to je v tom Brně opravdu tak pěkné? – Nádražní je povahou spíš ta Husova v Brně. Nebýt těch českých nápisů, tak bych se dalo říct, že se v Brně jedná o úplně jiný stát. Bohužel. … že prej u nas cely revir pětiletku zaspal…

    Thumb up 0 Thumb down 0
  14. meechee_n :

    A klidně bych v úseku křižovatky s Českobratrskou po křižovatku s Hollarovou/ČS Legií „vyhodil“ auta. V době uzavírky to žádny velký dopravní kolaps v centru nebyl …

    Thumb up 15 Thumb down 1
  15. jan :

    Ulice Husova je podobná Nádražní? Ja snad bdím. Podobnost je asi tím že tam jezdí auta i tramvaje. Podobnost tam není žádná, ulice kde jsou domy jen po jedné straně a to ještě ne po celoé délce nelze srovnávat s Nádražní, která vede celá mezi domy. Jinak vyasfaltovaná cesta pro auta i pro tramvaje je stejná jak na Nádražní. V Brně jsou použity na chodníky kostky místo toho betonového hnusu což je snad jediný trochu větší rozdíl + asi to červenobílé zábradlí, které ještě není instalované.

    Thumb up 1 Thumb down 6
  16. PetrKs :

    Ty široké chodníky si přímo říkají o zeleň, ale to už je pro současné vedení města asi moc velký odvaz…

    Thumb up 10 Thumb down 1
  17. Jp :

    jan: Tak ono spis mozna jde i o to, ze jak Nadrazni tak Husova tvori jakousi hranici kolem historickeho jadra s dost velkym provozem, proste je to cast toho nejuzsiho okruhu kolem centra. Jinak na Husove jsou domy po obou stranach jak na zacatku od Pekarske tak u namesti. Hlavni ale podle me je, ze to neni moc ulice na prochazky a stejne ji opravili docela pekne, ma kvalitni dlazbu a nerozpada se jim po par letech.

    Thumb up 5 Thumb down 0
  18. Jp :

    Kdybych to mel prirovnat, tak mi Nadrazni I po rekonstrukci porad vic pripomina ulici Hybesova a to fakt neni prijemne misto. Ale pokud v Brne kouknete na rekonstrukci ulice Milady Horakove, tak ta se Nadrazni v nove podobe svou opravou dost blizi.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  19. Sanju :

    PetrKs: Však se nebojte, dají se zpátky ty květináče, co tam byly před rekonstrukcí, a bude to v cajku ;-)

    Thumb up 1 Thumb down 1
  20. Hynek [msstavby.cz] :

    meechee_n: ja si nemyslim, ze to srovnani je uplne fer, ona preci jen ta masarykova miri z dopravniho uzlu na hlavni namesti, tzn by se to u nas dalo srovnat tak maximalne s postovni.. a 28. rijna s odrenyma usima.. nadrazni preci jen vede trosku bokem a zadne velke davy tam ve smeru ulice neproudi, spis naopak chodi kolmo k ni..

    jinak spis narazim na to srovnani (sam jsem tu kdysi neco podobneho daval v trosku jinem kontextu – https://goo.gl/mE875p) samozrejme vypadat vysledek takto, tak asi malo kdo na to nadava.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  21. David :

    Hynek [msstavby.cz]:
    Tak tuto stuidi jsem nějak přehlédl.
    Mě se moc líbí a ty fotky jsou fakt super, takhle mohla Nádražní vypadat od 28. října po Českobratrskou- bez aut, ty by jí jenom párkrát křížily.
    Myslím si, že by to ničemu nevadilo. Muselo by se asi změnit pár jednosměrek, ale to by šlo vyřešit.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  22. jan :

    Samozřejmě část lidí by si přála aby část Nádražní byla pěší zonou. I mě by se to tak líbilo. Ale podle mě to není příliš reálné, přecejen všude kolem Nádražní (kromě části u Imperiálu a i tam jezdí auta na Tyršovou) jsou ulice kde auta jezdí. To že by samotná nádražní byla uzavřená (řekněme od Imperialu po českobratrskou) by dopravu v centru velmi zkomplikovalo, spousta ulic by se stala slepými a podobně. Pod pěší zonou si představuju nějaký uzavřený městký celek a ne uzavření části ulice uprostřed města kde všude okolo mohou jezdit auta.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  23. David :

    jan:
    A teď když se rekonstruovala a byla vlastně pěší zónou mělo to vliv na okolní dopravu?
    Já tam moc nejezdím, tak to nemohu posoudit.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  24. jan :

    David: ano mělo, docházelo k velkým objíždkám celého centra pokud jste se chtěl dostat ze strany kde je stodolní na stranu Masarykova náměstí a to beru v potaz to že dost pomůže onen kousek od českobratrské kde se přejet dá. Dále je třeba brát v potaz to, že v průběhu rekonstrukce tam hromada lidí vůbec nepřijede, což situaci taky dost pomůže. Jak píše Hynek u aut je to hodně podobné jako u lidí, proste nejezdí moc po Nádražní, spíše ji křižují. Ale taky například byste se vůbec nedostal z Frýdlantských mostů lehce do centra, pouze objížďkou kolem Karolíny a směr na Bauhaus, nebo druhou cestou kolem Karoliny a směr k řece, oba tyto směry ale vedou kolem centra a ne do centra.

    Thumb up 1 Thumb down 2
  25. Crazym :

    David: Mělo a stále má a to dost katastrofický. A už lidi proboha dejte pokoj s těmi dalšími pěšími zónami, nestačí vám jedna? Jestli se chcete procházet běžte do parku :-)
    Jinak včera jsem už několikrát projížděl přes Mariánky tím zrekonstruovaným úsekem 28. října u Prostorné a říkal si, proč ty ostrůvky nešly i na Nádražní?

    Thumb up 1 Thumb down 6
  26. David :

    Crazym: jan:
    Ok beru, jak říkám nejezdím tam, právě nejvíce jezdím kolem Karoliny směr Bauhaus, nebo po Českobratrské.
    Psal jsem o tom, že křižování Nádražní bych zachoval, to je nutné.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  27. Xavier :

    David: Pozor, za chvíli se tady objeví „vášniví automobilisté“, kteří si myslí, že by auta měla jezdit i po chodnících, a za tvůj názor tě nejspíš budou lynčovat! :-D
    Jinak souhlasím…

    Thumb up 0 Thumb down 1
  28. Xavier :

    Crazym: Protože ostrůvky většinou nevypadají moc vábně. Kromě toho, na takové zastávce Stodolní by to asi ani prostorově nešlo…

    Thumb up 0 Thumb down 0
  29. David :

    Xavier:
    Jenže já jsem automobilista.
    Protože se mi jízda do centra vyplatí autem, ne busem, ale centrum se dá obhospodařit pěšky.
    Vždy zaparkuji kolem Sýkoráku nebo na Karolině a zbytek se dá obejít.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  30. jan :

    Mě jako automobilistovi by se líbilo, aby vznikly za starou radnicí podzemní garáže na místě nynějšího parkoviště a nad tím aby vznikla nějaká moderní budova (max 3 patrova). Ovšem k tom by mělo dojít k rozšíření ulice kolem dvořáka aby to nebyla jednosměrka a aby tam šlo dojet z fradlantu. Jinak mi příjde prakování celkem ok kolem stodolní, kde je pár placených parkovišť. kolem karoliny je to taky ok. Ovšem na druhé straně mi to příjde bídné, hlavně kolem pionýráku (nevím jestli parkoviště magistrátu a u technoprojektu je i pro veřejnost)

    Thumb up 1 Thumb down 0
  31. jp :

    jan: Ze se chysta zastavba v miste „laubu“ misto parkoviste a ze se co nevidet „kopne do zeme“, to jsem zaznamenal uz snad nekdy v roce 2006 (+-). Kde to vazne ze ? :D mimochodem nevite, jak probiha priprava na „zkorytkovateni“ Pivovarske ala Nadrazni ? jak tady kluci davneji davali ten projekt.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  32. David :

    jan:
    Pod magistrátem je podzemní parkoviště a je stejně jako kolem Technoprojektu i pro veřejnost.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  33. jan :

    David: super dik, to jsem nevěděl.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  34. Crazym :

    David: Jste vzácný exemplář motoristy, který ví, že „centrum se dá obhospodařit pěšky“ a za to by se Vám rezidenti jako já měli klanět :-) Bohužel jste vzácný :-(
    Xavier: Beru, na Stodolní je méně místa ale na Prostorné o moc více není a jde to. Na Elektře je místa habaděj. Jak ostrůvky vypadají bych nechtěl řešit,každý máme jiný vkus, pro mě je důležité, že jsou funkční a na Karolině kde je provoz lidí obrovský fungují a vypadají normálně.
    A o tom jací lidé nejvíce využívají parkoviště rezidentů které vidím z okna svědčí tato fotografie http://www.imagehosting.cz/?v=pict0437.jpg Vyfoceno před třetí odpoledne před dnem volna, tj. jakoby pátek a ejhle místa dost, protože kanclkrysy hromadně mizí na prodloužený víkend :-(

    Thumb up 1 Thumb down 2
  35. David :

    Crazym:
    Dík.
    Ale i já si někdy centrum projedu- protože to jde. Ale jsem schopný to vyřešit i pěšky.
    A kdyby byla Nádražní pěší zóna tak by mi to nevadilo.

    Thumb up 1 Thumb down 3
  36. Michal :

    A zavřené obchody na té pěší zóně na Nádražní by pak taky jistě nevadily, že?

    Thumb up 3 Thumb down 9
  37. Summerboy :

    Michal: To přece nikdo neříká…

    Thumb up 0 Thumb down 2
  38. Hynek [msstavby.cz] :

    Michal: a ty se dovedes z jedouciho auta nejak obslouzit v obchode? :)

    Thumb up 8 Thumb down 2
  39. Rýša :

    A co by bylo s tramvajemi, kdyby se Nádražní stala pěší zónou? Tramvaje přece na pěší zónu taky nepatří. Když pěší, tak pěkně pěšky, po svých….(nejsem si jistý, ale když z Karlova mostu udělali pěší zónu, tak tam zrušili i tramvaje, aspoň si myslím, že tam tram kdysi jezdily)
    Dle mého úsudku, pěší zóny patří do míst měst, kde turisté navštěvují pamětihodnosti města a kde automobily, autobusy a tramvaje opravdu „zavazí“ a ne udělat pěší zónu z rušné velkoměstské ulice, a to Nádražní vždy byla a doufám, že i nadále zůstane.

    Thumb up 4 Thumb down 8
  40. Martin [msstavby.cz] :

    Rýša: Asi se s Brnem často opakuji, ale co třeba takové Brno? Tam tramvaj jezdí po Masarykové přes náměstí Svobody. Jen podotknu, že Masarykova je jedna z nejrušnějších ulic se týká do počtu pěším. A dalších mnoho příkladů z jiných měst. Takové argumenty jsou až absurdní.

    Michal: V dané části Nádražní je pro automobily zákaz stání. Jak poznamenal Hynek, nevím o nikom, kdo by nakupoval v kamenné prodejně za jízdy.

    Thumb up 5 Thumb down 0
  41. Rýša :

    martin [msstavby.cz]: A co tam dělá tramvaj,když je to pěší zóna? Tak to tak docela pěší zóna asi není. Když pěšky, tak nač courat tramvajemi?

    Thumb up 0 Thumb down 9
  42. thvari :

    Na co se stavěla úplně nová Porážkova? No aby se odklonila doprava z Nádražní. Já bych souběžně s pěší zónou umožnil průjezd přes Nádražní kolmo, aby se člověk dostal, kam se potřebovat dostane, ale jinak je Nádražní v podstatě plně ready hrát v moderní Ostravě mnohem reprezentativnější úlohu!

    Thumb up 7 Thumb down 0
  43. Martin [msstavby.cz] :

    Rýša: Jsou lidé, kteří pochopili, že v centru města máte tak nějak hodně funkce u sebe a nepotřebují k přepravě auto, které znečištuje ovzduší a zabírá místo v ulici a tvoří kolony. Tím pádem s v pěších zónách uvolní místo pro zahrádky podniků, dostatek místa pro chodce a cyklisty a MHD, které nestojí v kolonách a je díky tomu rychlá.

    A pak nevím jak ty, ale ty jsi se asi s platným řidičákem nenarodil. Běžně se v ČR řídí od 18ti let.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  44. Rýša :

    martin [msstavby.cz]: Asi se budeš divit, ale mi ho daly sudičky už do kolébky. Ale jinak máš pravdu, s tou tramvají jsem to přestřelil. Já ale nejsem pro, aby Nádražní nyla pěší zónou.

    Thumb up 0 Thumb down 2
  45. Tomas T. :

    Hynek [msstavby.cz]: Sice tam je zakaz, ale nikdo ho neresi. A to vim z osobni zusenosti. Napriklad tam jezdim do kvetinarstvi, a vzdy si necham auto pred obchodem, nez nakoupim. Jezdim tak uz dlouho a zatim mi nikdo nic nerekl.
    On je to takovy rys Osravy, ze na znacky tady nikdo moc nekouka a policie to prehlizi. Sice se mi to nelibi, ale kdyz vim ze to tak funguje, tak to delam taky.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  46. Hynek [msstavby.cz] :

    Tomas T.: ja se nebavim moc o porusovani predpisu, to i na tu pesi zonu si zajedes, kdyz bys jo chtel, zejo..

    a myslim si, ze to neni nejaky extra rys Ostravy, spis si myslim, ze tu predpisy dodrzujem. ja ted uz moc nejezdim, ale kdysi jsem byval castejc v brne a v centru auta na blikackach v jedinem pruhu nebyly nic vyjimecneho.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  47. Martin [msstavby.cz] :

    Tomas T.: Já vím, že tohle k ulici moc nepatří, ale „Sice se mi to nelibi, ale kdyz vim ze to tak funguje, tak to delam taky.“ ??????!!!! To jako fakt, tímhle se někdo řídí?

    Jinak k ulici.. Na Elektře je již položená dlažba, ale nikde ani přípravy patek pro lacinou náhradu přístřešku. S tím se uč nepočítá vůbec?

    Thumb up 1 Thumb down 0
  48. acdlcia [msstavby.cz] :

    Tomas T.: „Sice se mi to nelibi, ale kdyz vim ze to tak funguje, tak to delam taky.“ A právě proto to tu vypadá jak vypadá a nikdy se nic nezmění.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  49. acdlcia [msstavby.cz] :

    martin [msstavby.cz]: Třeba to pak znovu rozkopou.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  50. Martin [msstavby.cz] :

    Rýša: Ještě k těm tramvajím na pěší zóně.
    https://www.youtube.com/watch?v=iB76aW8HeUM

    Thumb up 2 Thumb down 0
  51. Patrik :

    A těch lidí co tam je, a žádné proluky. Když pak vidím jak vypadá centrum Ostravy…

    Thumb up 2 Thumb down 0
  52. acdlcia [msstavby.cz] :

    Patrik: A těch aut co tam je.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  53. Aleš :

    Já bych se neodvážil poměřovat Brno s Ostravou. Ten rozdíl je opravdu propastný. To, co na videu není, jsou městotvorné prvky – třeba pasáže, v Ostravě je jediná…

    Thumb up 2 Thumb down 1
  54. Martin [msstavby.cz] :

    Aleš: Třeba pasáž Rozkvět ( novostavba ), co je u začátku náměstí Svobody, pasáž Omega ( novostavba ) ..atp…. LOL

    Brno má aspon drive. Minimum červenobílých zábradlí, jedna niveleta, sladěný mobiliář… Nikde dávivý efekt vyvolávající modro-žluté kombo zastávek.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  55. aggu :

    Aleš: Mezi Brnem a Ostravou je propastný rozdíl akorát v tom, jak se o obou městech píše v novinách. Jinak si město Onderky/Haška/Hollana může s městem Svozila/Nováka/Semeráka podat ruce. Ostrava si aspoň „chytře“ postavila Karolinu mimo historickou zástavbu, na rozdíl od Brna které má omyl v podobě Špalíčku přímo v centru. Zato Mamulovu éru bude Ostrava napravovat ještě dlouho… Atd, atd. Zbytečné tím ztrácet čas, a přihlouplým metaforám o městech bych se raději vyhnul. Inspiraci musí Ostrava hledat za hranicemi, v Česku ji (kromě malé Litomyšle) nenajde.

    Thumb up 4 Thumb down 0
  56. Ržša :

    aggu: Myslím si, že i kdyby v Praze nebo brně měli pozlacené chodníky, tak to pro Vás nebude pravda, ale svedete to na propagandu novin. U příspěvku máte jeden palec nahoru ode mne za Mamulovu éru, ale zapomněl jsem, že už nejde dát mínus, které bych vám dal za to ostatní. Pořád nechápu, když někdo něco napíše v prospěch Brna potažmo Prahy, tak proč z Vás úplně srší ta nenávist k těm městům? Ostrava se zvedla od roku 89 opravdu hodně, ale to se zvedla i tato města. A myslím si, že alespoň ze strany výstavby je oproti těmto městům stále dost v pozadí. tehdejší prorocká slova primátora, že stavebním boomem Ostrava předčí Brno a zanedlouho i Prahu se bohužel nenaplnila. Kvůli krize. Ale ta už v těch městech pominula, v Ostravě jaksi asi krize stále je.

    Thumb up 1 Thumb down 2
  57. jan :

    Ržša: problém Ostavy je, že krize ji srazila více než Prahu nebo Brno a samozřejmě i diky tomu se bude déle z toho srabu vykopávat. Nicméně to asi nebude jediná příčina, například vykopat Vltavského ze státní správy by mohlo výrazně pomoci :)

    Thumb up 2 Thumb down 0
  58. Danek :

    Ržša: No ono by to taky jinak vypadalo, kdyby se stavěl Amsterdam office,CB centrum 2, hotel naprosti Karoliny, pol.dum Švabinského…kdyby to někdo nehodil pod koberec.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  59. Sanju :

    Přijde mi zajímavé, že zatímco na zastávce Stodolní jsou žlábky pro odvádění vody, na Elektře se tohle řešení nepoužilo. Přitom totožné betovové díly měly ještě minulý týden vyskládané na ostrůvku na začátku Nádražní. Když jsem jel dneska kolem, už byly pryč.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  60. Danek :

    http://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_region/rusna-nadrazni-ulice-jeste-letos-tam-vznikne-nove-namesti-20161107.html

    Thumb up 1 Thumb down 0
  61. aggu :

    Otázka za zlatého bludišťáka. Je do křižovatky s Hollarovou nastřeleno slavné červenobílé zábradlí, nebo není? ;)
    Děkuji předchozímu sociálistickému vedení ostravské radnice a hnutí „Ostravak“ za tento ambiciózní projekt. Už se na Nádražní cítím bezpečně. Už nikdy nespadnu z chodníku do ulice, která je navěky zklidněná, a když už budu mít nutkání padat nebo se rozběhnout proti autům, tak mě červenobílé zábradlí spolehlivě odstraší.
    Tisíce děkovných dopisů, desítky ušetřených životů denně. Stavba roku. Pýcha centra. Tepající tepna.
    Za těch 190 miliónů to stálo.

    Thumb up 5 Thumb down 0
  62. marie :

    „Od neděle 11. prosince, tedy od termínu změn jízdních řádů, bude opět v provozu modernizovaná zastávka Elektra. Během rekonstrukce ulice Nádražní dostala zcela nový vzhled a přizpůsobila se vysokým nárokům na komfort, bezpečnost a přístupnost pro všechny kategorie cestujících.“

    Tolik citace ze stránek DPO. Ale KDE je přístřešek???!!! Dle výše uvedeného je přístřešek zřejmě už v kategorii luxus.

    Thumb up 3 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.