Rekonstrukce ulice Nádražní

Nová podoba ulice už začíná nabírat konkrétní podobu. Kolejiště je uloženo na dřevěných pražcích a kolejnice obloženy tlumícím materiálem. A vypadá to, že to funguje.

nádražní 1

nádražní 2

nádražní 3

nádražní 4

nádražní 5

nádražní 6

Související články


Komentáře

  1. Cyril :

    Té ulici by tak, TAK slušela kamenná dlažba! Teď jak tam na fotkách nejsou auta to -skoro- vypadá jako Masarykova ulice v Brně.

    Thumb up 9 Thumb down 2
  2. aggu :

    Dlažba drncá. Musíš jet pomaleji, což je v centru nesmysl. Ještě by se to mohlo líbit.

    Thumb up 2 Thumb down 3
  3. martin [msstavby.cz] :

    Hned první fotka. Je zajímavé, jak se lidé rychle naučili chodit po celém profilu cesty kolem kolejí. Jako v Brně… A teď si představte finální stav výpadovky Nádražní.

    Thumb up 5 Thumb down 1
  4. skelet :

    Dlažba hlavně za mokra klouže.

    Thumb up 2 Thumb down 3
  5. martin [msstavby.cz] :

    skelet: Dlažba se dá zdrsnit a estetika vypadá stejně.

    Thumb up 0 Thumb down 1
  6. skelet :

    otázkou je jak by se to zdrsnění projevilo na hlučnosti. Ona i jízda na dlažbě je hlučnější, než-li na asfaltu.. všechno má své.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  7. martin [msstavby.cz] :

    skelet: Hlučnější. Hlavně kostky. Ale minimálně na chodnících a prostoru pro chodce být mohla.

    Thumb up 2 Thumb down 1
  8. skelet :

    o tom nevedu spor.. jen reaguju na Aggu

    Thumb up 0 Thumb down 0
  9. Baraba :

    martin [msstavby.cz]: I když potřebujji často projíždět centrem autem, velmi se mi líbí současný stav „pěší“ Nádražní. Opravdu je paráda, když lidé mohou volně procházet po celém profilu vozovky… Mám pocit, že kdysi byla Nádražní v tomto úseku nahrhována pro zbudování pěší zóny.

    Pro jízdu autem touto oblastí mi plně postačuje Poděbradova a Porážková, která je díky mimoúrovňovému křížení s Českobratrskou i mnohem rychlejší variantou….

    Thumb up 5 Thumb down 2
  10. Rýša :

    Baraba: Myslím si, že Poděbradova nestačí náporu aut. Je problém někdy přejít na druhou stranu. ve špičku tam mnohdy stojí policie a řídí dopravu. Řidiči, kteří do centra jeli po Nádražní totiž všichni jedou po Poděbradové, nikoho nenapadne jet po Porážkové, která je opravdu nevyužita. Je ale pravdou, že vzadu je ul.Porážková v hrozném stavu, jsou tam koleje,které neslouží, výmoly atd. Porážková vlastně je normální komunikací jen po odbočku k Nordice, ale pak dál na Přívoz je to hrůza a právě proto všichni jezdí po Poděbradové.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  11. Rýša :

    Proč příspěvek cca před půl hod. nebyl schválen? Oponoval jsem v něm jen Barabovi, že Poděbradova je přetížená a nepostačuje náporu a že Porážková slouží jen k odbočce na Nordicu, pak dál že je v hrozném stavu, tudíž ji řidiči nevyužívají. Co je na tom tak hrozného, že jste to neschválili?

    Thumb up 0 Thumb down 0
  12. Baraba :

    Rýša: O to lépe, aspoň je tam volno =) =) =) Ale upřímně, jediné hrozné místo je úplný konec u vozovny…

    Thumb up 2 Thumb down 0
  13. Hynek [msstavby.cz] :

    Rýša: prispevky zadrzuje antispam automaticky. tezko muzes ocekavat, ze jsme tu „na hlidce“ nonstop. takze priste vic trpelivosti ;)

    jinak podle me na porazkove je nejvetsi problem psychologicky – a to navaznost na frydl. mosty / most u bauhausu. osobne tam jezdim casto, ale pusobi to na mne jako objizdeni. presto ale ze tri variant nadrazni/podebradka/porazkova, je porazkova vzdy daleko nejrychlejsi zpusob. treba po nadrazni jsem vzdy jezdil v opravdu vyjimecnych pripadech, pac kdo ma na ty tramvaje na zastavkach porad cekat.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  14. Rýša :

    Hynek [msstavby.cz]: Baraba: No to už je konec té mizérie. Myslím, že Porážková je v příšerném stavu právě už od odbočky na Nordicu, co jezdí trolejbusy. No, jestli si myslíte, že je to důstojná náhrada za Nádražní – Vaše věc. Volno tam opravdu je.
    Antispam – ok. Ale měl by pracovat pružněji :-)

    Thumb up 0 Thumb down 2
  15. Baraba :

    Rýša: Nikdo neříkal, že to je „důstojná“ náhrada, ale Poděbradova s Porážkovou plně absorbují provoz z Nádražní a po rekonstrukci, nebo úpravě zakončení u plynáren by mohla Nádražní pro auta zůstat uzavřena trvale…

    Thumb up 2 Thumb down 1
  16. Rýša :

    Baraba: Baraba: Z Nádražní u Plynáren kol Clubu Nashville je napojení na Poděbradovou resp.Porážkovou po Křivé děs. Je to jen kousek komunikace, ale ve stavu katastrofálním. K tomu tam parkují autobusy. Nedovedu si představit, že by Nádražní uzavřeli nafurt. Jinak Křivá byla několik měsíců uzavřena – opravdu nevím, co tam dělali, neboť po otevření je v takovém stavu, že jet po ní je opravdu požitek. Pravda, trochu záplatovali ty největší propadliny, toť ale vše.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  17. Rýša :

    Opravuji předešlý text. To záplatované napojení z Nádražní na Poděbradovou není ul. Křivá ale Valchařská. Křivá je kousek dál.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  18. koudy :

    Znovu říkám to co všude a vždycky. Proč tepna pro auta vede centrem města, které má být pro lidi? Kdyby tam byly stromy, zámková dlažba a třiciítka (pěší zóna ne), tak tam člověk který to projede autem příště půjde na procházku a přespříště už tam i dokonce dojede tramvají. Na tohle exsistuje hromada studií a dokonce celý institut (CNU – kongress nového urbanismu), které říkají že pokud člověk hezkým místem pojede pomalu autem, příště se tam zastaví. Čili pěší zóna by nefungovala, protože takhle se tam nikdy nedostane aby si to prohlídl, ale pokud pojede 30 tak můžou lidi přes tu cestu pohodlně projít (člověk ve 30km/h stíhá sledovat daleko větší pole kolem sebe, není to jen o brzdné dráze) a třeba tam i nechat děti hrát. A to je ten život který chceme!

    Thumb up 1 Thumb down 2
  19. skelet :

    teda nevím, nevím.. při třicítce řidiči jsou spíše roztěkaní, než-li soustředění. Jak jsi správně naznačil, řidiči se „kochají“. O čemž se mimo jiné přesvědčily ve Velké Británii, kde nehodovost vzrostla. Třicítka také znamená jet na nižší převodový stupeň, což znamená větší hluk a exhalace. A možnost vstupovat na vozovku, kde by chodec chtěl nebo dokonce, aby si tam děti mohly znát? Jednak je od toho Obytná zóna, a za druhé to je dosti vražedné.. řidič si zajde k psychoterapeutovi, ale ten chodec a dítě na tom budou hůř.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  20. koudy :

    V GB to byl trochu obsáhlejší problém. Snížili rychlost na nevhodných místech a nepodpořili její dodržování. Přitom je to tak snadné! Stačí trochu zúžit cestu potažmo vysadit ty stromy a řidič intuitivně zpomalí. Fatálních nehod je ve 30km rychlosti fakt minimum. To že se člověk kochá znamená i že se kouká, kdo je na chodníku, ví o něm. Když uvidí člověka na kraji cesty, nebude překvapený, že vešel do silnice. Když tam navíc přidáš pruh pro cyklisty, který povede smysluplně přes svinovské mosty a náměstí Republiky (přímá cesta, žádné objížďky – kola > auta), tak už z toho prostě uděláš dokonalé místo. S tím hraním dětí jsem to napsal trochu kostrbatě. Měl jsem na mysli nechat ho při procházce jít před vámi, poskakovat, a nemít strach že ho sejme nějaký frajírek v Tuaregu který si to šlapal 55 (normální rychlost že a přesto o desítky procent méně bezpečná).

    Thumb up 0 Thumb down 0
  21. skelet :

    To že se člověk kochá především znamená, že nevěnuje plně pozornost řízení. Prodlužuje se jeho reakční doba apod.
    A jo všechno je snadné.. akorát ti lidi.. ti to kazí..

    Thumb up 0 Thumb down 0
  22. Crazym :

    Tak už se to začíná vylupovat :-) Tak nějak mě to utvrzuje v tom, že to je největší zhovadilost v dopravě co jsem tady zatím zažil. Ale ovečky v tramvajích budou hýkat blahem protože ti zlí motoristé na ulici přece nepatří a je třeba je šikanovat :-)
    http://www.imagehosting.cz/?v=1510201538.jpg
    http://www.imagehosting.cz/?v=151020hqh.jpg
    Tak a do mě :D

    Thumb up 3 Thumb down 6
  23. skelet :

    Tohle řešení mi neva.. plno řidičů nechápe, že když není na zastávce nástupní ostrůvek, tak musí při zastavení tramvaje zastavit vozidlo. A dělají to hlavně ženské.

    Thumb up 4 Thumb down 0
  24. koudy :

    Crazym: Jo! Přesně tak! Šikanovat! Město a zvláště centrum má být pro lidi a ne pro auta a tady si na to ještě někdo hodlá stěžovat…

    Thumb up 5 Thumb down 2
  25. PetrP :

    Asi jsem spíše taky proto to, vytlačit co možná nejvíce auta z Nádražní, proto auta je udělaná prodl. Porážková, lidi se tam jen musí naučit jezdit…

    Thumb up 5 Thumb down 1
  26. Adam :

    Crazym: Včera jsem tam projížděl v tramvaji. Když jsem tenhle rozestavěný nesmysl viděl, málem jsem si ublinknul. A to nejezdím autem. Tramvaje a auta v jedné jídzní dráze… *facepalm*

    Thumb up 2 Thumb down 1
  27. acdlcia [msstavby.cz] :

    Jakmile se tam něco stane tak to nebude průjezdné pro nikoho. Pokazí se auto – neprojedou tramvaje – a neprojedou ani záchranné složky. Tohle je výplod chorého mozku. A přitom se to dalo vyřešit Vídeňskou zastávkou, která by zajišťovala jak ostrůvek tak samostatný jízdní pruh pro MHD.

    Thumb up 4 Thumb down 1
  28. aggu :

    acdlcia [msstavby.cz]: Na to aby se za každých okolností a všude dalo projet autem nemáme dost velké centrum. Ne že by se o to komunisti i současní kvazipolitici nesnažili. Na co dům, na co ulice… Stačí jeden užitečný fachidiot, norma v ruce a jedem…
    Crazym: Stavba má v názvu „Zklidnění Nádražní“. Což je (aspoň ideologicky) zcela správně ;) Provedení je věc jiná.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  29. Tomas T. :

    Adam: V praze i brne to maji, a funguje to tam dobre, zadne problemy s ucpanim a neprujezdnosti tam nejsou. Nevim proc by v tomto mela byt ostrava vyjimka. Videnska zastavka je sice fajn, ale neresi ten problem, ze lide kteri cekaji na tramvaj, stoji na chodniku, ktery je urceny pro prochazeni. Dochazi k tomu, ze na chodniku stji lidi, a vy musite jit po ceste. Tam na vas samozrejme troubi auto, protoze jste na ceste. Je to hold kompromis, ktery si myslim je dobre vyresen.

    Jina vec je vzdalenost koleji od sebe. Ty mi prijdou extremne daleko…. a nevim proc byl zvolen tento zamer. Navic chodnik se rozsiril na kazde strane o 30cm…. takze prostor pro auta je nyni tak max na sirku dodavky. Cili kdyz se postavi zasobovani na cestu, tak tam hold nikdo neprojede.

    Jeste bych mel dotaz ohledne stavebnich postupu. Oni ted natahli asfalt, ale zaasfaltovali vsechny kanaly. To jakou budou opet rezat a kopat? navic kanaly jsou cca o 20cm pod finalni urovni cesty. A taky koleje mi prijdou ze vystupuji nad cestu, takze tam asi bude nejaka zabrana jako u krajskeho uradu?

    Thumb up 1 Thumb down 0
  30. koudy :

    Adam: Neříkal jsi že ty do centra nepotřebuješ? Že v Porubě máte svoje… tak ti to může být fuk.

    Thumb up 0 Thumb down 1
  31. S200 :

    Rýša: Ul. Valchařská byla uzavřena z toho důvodu, že se na ní odstavovaly autobusy po dobu opravy Suchardovy ulice (kde ty autobusy stojí normálně). Takže Valchařská se vůbec neopravovala, pouze před cca mesícem byla zalepena největší tamní díra.
    Jinak já jezdím hlavně po Porážkové, po Poděbradově jen kousek. Problémem porážkové je také to, že je v jednom úseku jednosměrná, což je pozůstatek po někdejším dvoukolejném provozu tramvají. Dnes už tam je jen jedna kolej mimo vozovku, ale jednosměrku nikdo nezrušil (byť ji dost řidičů ignoruje).

    Thumb up 0 Thumb down 0
  32. Crazym :

    Tak za týden kdy jsem tam tudy neprocházel je vidět jen malý posun http://www.imagehosting.cz/?v=2210201538.jpg , přibyla zřejmě předposlední vrstva asfaltu, kterou teď kolem všech kanálů a uzávěrů rozbíjejí aby zřejmě definitivně usadili vše do finální výše a pomalu se začaly dláždit chodníky. Ta poslední, pojízdná vrstva asfaltu by měla být na úrovni kolejí ale jak vidím to usazování kanálů a různých uzávěrů plynu a vody a přičtu si tu jednu, finální vrstvu asfaltu, tak jim nepředpovídám dlouhou životnost :-) A v místech kde provoz bude sveden do kolejovém svršku a bude se tam častěji zastavovat pokud nepoužijí nějakou speciální směs asfaltu na tu poslední vrstvu, tak předpovídám brzké zjevení vyjetých kolejí. I když vím, že vozidla s vyšší tonáží mají do centra vjezd zakázán, tak předpokládám, že dodávky zásobování a autobusy na to budou stačit :-)

    Thumb up 2 Thumb down 0
  33. Sanju :

    Crazym: Jezdím kolem denně, s hranou nástupiště si dělníci hrají snad už třetí týden, za tu dobu ji stihli několikrát rozebrat a složit zpátky, i ten vyfocený obrubník jednou dali do malty a následně předělávali. No do 30. 11. je zastávka uzavřená, tak proč spěchat, času dóst.

    Ale aspoň se finišuje v úseku českobratrská – 30. dubna, tam byla v jednom směru dneska ráno už položená poslední vrstva asfaltu.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  34. balde :

    jinak za mě mohla být celá ta ulice tak úzká a chodník široký jako ty zastávky mohli tam dát i prá těch stromů

    Thumb up 4 Thumb down 1
  35. martin [msstavby.cz] :

    Shodou okolností jsem dneska ty poklopy od kanálů a hydrantů fotil.
    Který s prominutím debil je udělá nižší, zalije asfaltem a, pak si všimne, že jsou moc nízko. Tak je odkopou. Zvednou a zalijou betonem?

    Thumb up 2 Thumb down 0
  36. Alda :

    Mohl by se někdo znalý v oboru mrknout na způsob položení nopové fólie v oblstai zastávky Stodolní? Nemají být špunty k budovám?

    Thumb up 0 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.