Rekonstrukce Náměstí Republiky

Město Ostrava zadala veřejnou zakázku na vypracování projektové dokumentace pro vydání územního rozhodnutí včetně výkonu inženýrské činnosti v rozsahu pro zajištění pravomocného územního rozhodnutí pro stavbu „Rekonstrukce a revitalizace Náměstí Republiky“

Vizualizace studie řešení rekonstrukce jsme zveřejnili již v roce 2016. Od té doby se na nás obrátilo mnoho dopravních expertů, že projekt má mnoho nedostatků. O ty se teď rádi podělíme s vámi a mohou být předmětem výživné diskuze.

Největší problém je spatřován ve zrušení druhého nástupiště směrem z centra města. Nyní směrem do centra funguje jedna kolej a z centra města koleje dvě. Při snížení počtu kolejí a nástupišť z centra města ze dvou na jednu bude docházet k zpomalování, až čekání tramvají, jak je tomu nyní v období dopravní špičky na tramvajové zastávce Karolina. Doprava se celkově zpomalí

Dalším problémem je souběžné vedení trolejbusové a tramvajové trati. Točna trolejbusů se nyní nachází přímo na Náměstí Republiky. Nově se má přestěhovat k zastávce Důl Hlubina. Trakční vedení trolejbusů se povede po ulici Vítkovická. Tedy souběžně a neefektivně s tramvajovou tratí. Trolejbusy by například mohly, s drobnými úpravami komunikací, obsluhovat Sídliště Šalamouna.

Situace jednotlivých částí rekonstrukce:

zdroj: ostrava.cz

Související články


Komentáře

  1. aggu :

    Konzervace starých chyb, vytváření nových, nulová veřejná diskuze, žádný odborný kritický brainstorming, neexistence variantních řešení, neexistence širšího rámce. Nic. Well done ÚHA.
    Myslel jsem, že prostor který se jmenuje Náměstí Republiky, si zaslouží víc pozornosti (a velkorysosti). Tohle je projekt na okružní křižovatku někde na okraji sídliště. No, asi takhle pořád Ostravu vidí ti odpovědní.
    Hlavně že náklady jsou spočítané do koruny. Ale něco jim zase proteklo mezi prsty.
    Takže předpokládám, že před volbami na podzim, všichni jako jeden, budou před voliči mlátit dokola téma, proč není centrum atraktivní, proč není město atraktivní… A navrhovat „komplexní a sofistikovaná řešení“ jako dvoupatrový autobus nebo lanovka. Doporučuji pak každému vytisknout si tuhle stránku, stočit ji do ruličky a dotyčnému uštědřit pár na hlavu.

    Thumb up 41 Thumb down 3
  2. Davidb :

    Prosím vás, co znamená Dopravní část to chápu- je to výše rozepsáno.
    Co ale znamená architektonická část?
    To je jako za nakreslení těch výkresů? Nebo tam bude ještě něco?

    Thumb up 2 Thumb down 0
  3. tommtomm :

    souhlas s aggu. A s tím druhým nástupištěm je zajímavé že hodně lidí které znám sjede raději dolů na karolinu a přestupuje směr poruba až tam… jednak je to pohodlnější i bezpečnější… stala se nějaká nehoda na karolině za tu dobu co funguje? a pokud se vejdou na karolinu nechápu co by pak byl za problém na nam. republiky ( nejpřijde mi že by se tam na semaforech dlouho čekalo, snad tam mají tramvaje preferenci. a dostáváme se k nejoblíbenější části a to přestupním vazbám…. přestup tramvaj trolejbus by mohl být lepší… přestup tramvaj uan je děsivý.. a přestup tramvaj vlak je extremní děs… i když by tohle šlo bez větších problému vyřešit a měli by jsme na mostech luxusní přestupní uzel.

    Thumb up 12 Thumb down 2
  4. Cyril :

    tommtomm: nehledě na to, že bychom ho tam MĚLI mít. Vlastně tam přirozeně je odjakživa, i když zmrzačený.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  5. rasta :

    Davidb: Dopravní je za komunikace, cesty, drážní tělesa. Architektonická za ostatní zpevněné plochy a prostranství vč. případných staveb nebo vybavení.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  6. Alcedo :

    Oni to myslí pořád vážně? Bych byl rád viděl dopravní model… tramvaje frontují, auta frontují i ten Dubinský kulaťák je o polovinu větší a to tam jezdí jen polovina tramvají než na nám. Republiky o autech těžko říct, Dubina je pořád velké sídliště. K tomu přidáme delší trolejbus (104), jak dává přednost tramce a neprojede nic ani v přímém směru podél tramvají. Nemluvě o předpokladu ukázněných řidičů nebo chodců. Jediné co tam vypadá slušně je blízkost zastávky vstupu do nemocnice…

    Thumb up 6 Thumb down 0
  7. aldar :

    Po podrobném prohlédnutí těchto výkresů a původní studie z roku 2016 je nutné konstatovat, že tato dokumentace nemá s původní studii a vizualizacemi z roku 2016 nic společného. Je to jiné řešení.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  8. aldik :

    Pořád chtějí ti vocasi zrušit ten podchod, na tak frekventovaném místě? To mohlo napadnout jen někoho kdo přemýšlí jinou částí těla :D

    Thumb up 11 Thumb down 1
  9. Davidb :

    rasta:
    Děkuji.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  10. rasta :

    už mě nebaví volit a podporovat „odborníky“, kteří vyhazují miliony za studie a projekty, které jsou postavené na hlavu a jsou krokem zpět. Na co je vlastně ÚHA a darmožrouti na něm přicuclí? Na co jsou investiční odbory, které neumějí pořádně vyhlásit veřejnou zakázku a o arch. soutěži ani nemluvě???

    Thumb up 13 Thumb down 0
  11. Rdm :

    Alcedo: neviděl bych to tak černě, všechny tramvaje, které tam projedou jedou i přes Karolinu, na té zastávce zastavují i autobusy a okolní silnice taky tvoří úzké „hrdlo“ a nějaké vážnější dopravní problémy tam nepozoruji (uvidíme co se stane, až tudy povede objížďka Rudné). Tím se nezastávám kruháče, taky mi to nepřijde jako nejlepší varianta daného prostoru.

    Thumb up 6 Thumb down 1
  12. aldar :

    JAK JE ŘEŠEN BEZBARIEROVÝ PŘÍSTUP?

    Thumb up 1 Thumb down 0
  13. acdlcia [msstavby.cz] :

    aldar: ZATÍM NIJAK. Toto je zakázka na vypracování projektové dokumentace. Takže by se dalo zeptat jedině JAK BUDE ŘEŠEN BEZBARIEROVÝ PŘÍSTUP?

    Thumb up 2 Thumb down 0
  14. Alcedo :

    Rdm: Jenže u Karoliny mame davkovani na příjezd semaforem, tento kruháč se semaforem by byl unikát. U Karoliny jsou při tom hrdle hlavní směry aut (až na jeden) podél tramvají, zde dojde zároveň, pokud to dobře chápu k všesměrnění průjezdu křižovatkou a nehledě na přibrždění TROLEJ+TRAM při křižení trakce.
    No třeba ten model mají a vychází, jen bych si ho přál vidět…

    Thumb up 4 Thumb down 0
  15. Permonik :

    Alcedo: Jestli myslite kruháč se semaforem. Tak to není unikát jeden je v hradci Králové a druhý u havířova.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  16. Alcedo :

    Permonik:
    Jenže Havířov je dvakrát větší, a v HK je to spíše křižovatka – a obě bez tramvají – já řešil hlavně semafor při uvedeném průměru okružního pásu.

    Thumb up 5 Thumb down 1
  17. brzda :

    Tak zatím tady vidím jen silnou kritiku a žádný reálný oponentní návrh. Mě osobně to připadá jako celkem solidní řešení, včetně zrušení podchodu (díky tomu tam bude víc místa). Vedení trolejbusů na zastávku Důl Hlubina je teď asi zbytečné, ideální by bylo je ukončit na UAN s autobusy, ale na to asi není místo. Do budoucna by se ale trolejbus mohl protáhnout až do DOV s využitím kombinovaných trolejbusů (trakce+baterie) bez nutnosti tahattrolejové vedení (což je i odpověď na možnost řešení křížení trakce v okružní křižovatce)……

    Thumb up 2 Thumb down 4
  18. aggu :

    brzda: Ono to asi bude tím, že tohle je web, a návrhy mají padat z ÚHA. A jaká je komunikace tohoto útvaru směrem k veřejnosti? Asi taková jakou předvedl při změně ÚP. Jinou neznám, a tyhle stavební výkresy naznačují, že ÚHA nemá o zlepšení urbanismu ve městě žádný zájem.
    Konstruktivním začátkem by mohlo být, pro někoho překvapivé, zjištění, že se má jednat o náměstí. Aspoň to má tenhle „prostor“ v názvu. Podle současného stavu je to buď zasloupovaná zatáčka tramvaje, nebo světelná půlkřižovatka nebo přechodová oblast mostu. Náměstí ani omylem.
    Takže bych, tak nějak, očekával, že tenhle prostor bude město/ÚHA řešit tak, aby z něj to náměstí vzniklo. To co je předvedeno, je rekonstrukce křižovatky. Něco naprosto nedostatečného. Pokud to půjde tímhle směrem, bylo by líp, aby se název „náměstí“ odebral. Protože tento i výsledný stav bude zase na ostudu. Stejně jako je na ostudu Nádražní, Českobratrská a podobné výsledky práce ÚHA. Na ostudu nebo na facku, to ať si každý přebere. Je mi docela líto, že současný primátor města, nejlepší jakého město za dlouhou dobu mělo, tenhle stav na poli invence ÚHA ignoruje.
    Ideální stav by byl, kdyby výsledné řešení odpovídalo názvu – Náměstí Republiky. Holt na 100-leté výročí se to už nestihne, a asi o tom nikdo ani neuvažoval. Tady se uvažuje stylem, že na 100-leté výročí republiky pozveme na náměstí umělce z Prahy a dětem rozdáme balónky. Co už.
    Já, jako naprostý laik bych asi postupoval tak, že bych vyhlásil urbanistickou soutěž na celý prostor a vyřešení vazeb na okolí. A vzhledem k tomu, že už od Františka Josefa byla dnešní ul. 28. října ve městě dominantní, tu funkci bych ji vrátil, a udělal z ní městský bulvár. Od Ostravice k Bezruči a dál. Z toho vyplývá, že už to nebude dálnice na mostě. Z toho vyplývá, že Frýdlantské mosty by šly s velkou slávou dolů, a východozápadní doprava bude opět v úrovni terénu. Z toho vyplývá, že by se v křížení s tratí musely znovu objevit šraňky, ale to by nemusely, protože jsme o 100 let chytřejší a bohatší a vůbec, že ano. Z toho vyplývá, že severojižní (transitní!) doprava – Místecká a trať by šly pod zem.
    Myslím, že pak by výsledkem té soutěže bylo, že tenhle kus města by se vrátil do města a náměstí by bylo náměstí, klidně i s okružní křižovatkou, teď už normálních městských ulic.
    Ano, zní to dost primitivně, ale myslím, že bychom si v Ostravě měli klást nejdřív menší, logické a postupné cíle.
    PS: a trolejbusy bych zrušil. Baterie jsou/budou lepší než dráty.

    Thumb up 5 Thumb down 2
  19. Tomas T. :

    brzda: Křížení trakce není problém. Je to třeba řešeno u konzervatoře a na spoustě dalších míst. Nevidím jediný důvod proč by to zde dělat problém mělo.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  20. Tomas T. :

    aggu: No pokud si máme klást nejdřív menší logické cíle, tak nevím, proč nyní řešit zahloubení místecké, trati a vůbec okolí v celé komplexnosti. Ne?

    Právě naopak by jsme již neměli dělat malé kroky, ale podívat se jednou o pořádný kus dopředu a udělat jeden pořádný krok.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  21. aggu :

    Tomas T.: Vzhledem k tomu, co všechno je v centru třeba udělat jinak a lépe, je Náměstí Republiky dílčí, malý a postupný cíl.
    Logické je rovněž, alespoň pro mně, řešit nejdřív zásadní věci (globální řešení dopravy směr V-Z, S-J, lokální ulice), pak ty méně důležité (vedení trakce, místa zastávek, reflexní pásky na patnících ;)
    Jak jinak to vyřešit než urbanistickou soutěží nevím.
    Jak daleko se dívají v Radě města, na zastupitelstvu nebo na ÚHA taky nevím. Jestli chtějí něco v Ostravě změnit, jestli chtějí mít Náměstí Republiky nebo mrtvou zónu jaká je tam teď, anebo je jim to jedno, už tak trochu tuším.

    Thumb up 0 Thumb down 1
  22. brzda :

    Jsem rád, že aggu ve svém komentáři napsal, že je naprostý laik. Bohužel, jako naprostý laik zda nevystupuje. Vystupuje zde jako odborník s jediným správným názorem. To, že z tohoto náměstí už asi nikdy náměstí ve Vašem slova smyslu nebude je snad jasné a podobných prostorů nazvaných náměstí je v republice až až.
    Řešit zdejší hustou dopravu tak, že udělám úrovňové křížení s tratí a šraňky? O pár postů výše a v samotném článku se řeší, že nebude stačit jedno tram. nástupiště a Vy navrhujete úrovňové křížení s žel. tratí? WTF?
    Pod jedním z jiných článků zde na webu se řešilo zahloubení Místecké a trati s tím, že minimálně ta trať je nereálná z důvodu výškových poměrů s mostem přes řeku.
    O křížení trakcí jsem psal v souvislosti s jedním z názorů výše, že to bude zpomalovat dopravu na OK.
    Silné řeči o názvu náměstí v souvislosti se stoletým výročím republiky (které ale de facto vznikla až 1.1.1993) jsou možná líbivé, ale pořád nevidím nějaký návrh REÁLNÉHO řešení. Jsem také laik, ale navrhované zbourání a zasypání všeho v okolí jednoho kilometru za reálné nepovažuji.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  23. aggu :

    Jestli z náměstí bude nebo nebude náměstí nevím. Jasné mi to není. Podle mně by být mělo. Když už to má v názvu.
    O dějepisu se bavit nebudu.
    Ohledně šraněk by bylo lepší číst lépe a reagovat až pak.
    Co je a není reálné se nemůže řešit tady na webu, ani v kanclíku na SŽDC, ale urbanistickou studií. A podle mně, zájmy města > zájmy SŽDC.
    Připokakanost ostravských politiků je známá. Pokud si neumí říct o řešení odpovídající úrovni centra druhé největší české aglomerace, ať jdou řídit Vřesinu u Hlučína. Sorry Vřesino.
    Nebo si můžou zajít zeptat do Brna, jak se to dělá. Místní si usmysleli nesmyslně posunout nádraží o kilometr a natáhli ruku – státe, dej 20 miliard. A k tomu, aby to nebylo příliš málo, si vymysleli související investici na zahloubení dráhy ve směru S-J přes centrum. Sice to je metro, ale nesmí se tomu tak říkat, protože by si to museli platit ze svého jako Praha a takové peníze samozřejmě neviděli ani z vrtulníku. Takže tomu říkají železniční tunel a natáhli druhou ruku – státe dej dalších 25 miliard.
    A vy tu řešíte usmolený zahloubený tunel v délce cca 1 kilometru. Muhehe.

    Thumb up 5 Thumb down 3
  24. brzda :

    Tak nevím, jestli je to Brno zrovna dobrý příklad. Posunutí nádraží se tam řešilo už před dvaceti lety, když jsem tam studoval a je stále v nedohlednu. Aktuálně se kvůli tomu rozpadá místní koalice. Muhehe.
    Ostravsko je sice velká aglomerace, ale Ostrava jako taková je v podstatě větší vesnice, což si někteří patrioti nejsou schopni uznat. A vymýšlejí se tady zhůvěřilosti jako lanovky nebo zakopání půlky města pod zem. V době, kdy vedení není schopno vyřešit proluky v centru, Černou louku, Jindřich, Odstrčilku atd. atd. atd……
    Nevím, co se řeší v kanclíku na SŽDC, ale jak jsem zmínil výše, zaujal mě názor, že zakopat trať zde nelze z důvodu výškových poměrů – nejbližší žel. most je od středu frýdlantských mostů 900m, další 1250 a na druhou stranu 1900m. Jak jsem psal, také nejsem odborník, takže nevím jaký je max. sklon tratě a zda by to k mostu se kterým nejde výškově pohnout vyšlo, ale ještě blíže jsou stanice Stodolní a Střed, což by znamenalo další úpravy a kvůli zakopání cca 800 metrů dráhy by se muselo upravit rozsáhlé území včetně těchto stanic atd. Stálo by to miliardy a trvalo x let. Tato úprava Nám. Republiky bude snad aspoň rychle a vše je lepší než současný stav. OK, proti urbanistické soutěži nic nemám, ale toto je opravdu běh na hoooodně dlouhou trať…..

    Thumb up 1 Thumb down 1
  25. aggu :

    brzda: „Ostrava jako taková je v podstatě větší vesnice“? To jako myslíte vážně? Co je vesnice a co je město se probírá v prvouce na prvním stupni. V Brně teda asi ne.
    Lanovka je odložena samotným městem (chvála Bohu). Půlku Ostravy nikdo zakopat nechce. Vedení města neřeší proluky, protože je řešit nemůže, řeší je vlastník pozemku dle svého uvážení. Stejně jako Jindřich, město s ním nemá nic společného. Odstrčilka se jmenuje „Ostrčilka“ a je to opět soukromý podnik. Trochu moc alternativních faktů, ne? ;)
    Co by stálo na úpravách nádraží Střed a Stodolní „miliardy“ když mají a mohou mít i v budoucnu obě charakter větší tramvajové zastávky?
    Ano, je potřeba upravit rozsáhlé území, protože toto území je nefunkční. A právě proto je potřeba, aby město dostali do ruky urbanisté a napravili „pochybení“ minulých a současných soudruhů. Jak dlouhý to bude běh je irelevantní. Záleží na motivaci politiků něco změnit. Může to být rychle, může to být dlouho, nemusí se to řešit vůbec.
    Jen tak mimochodem. Mezi mostem přes Ostravici a Frýdlantama je 1200 m, při sklonu cca 5 promile by u Frýdlantů mohla být trať zahloubena do 6 m.

    Thumb up 2 Thumb down 2
  26. brzda :

    OK, omluva za překlep, ale pokud vím, není tato hrůza soukromým podnikem „Dvaadvacetiposchoďový věžák na Ostrčilově ulici v Ostravě už je několik let prázdný a obvod Moravská Ostrava a Přívoz stále marně čeká na dotace. Jedním z možných řešení situace je i jeho demolice.“
    Zdroj: https://ostrava.idnes.cz/mrakodrap-v-ostrave-mozna-pujde-k-zemi-dhn-/ostrava-zpravy.aspx?c=A170404_2317115_ostrava-zpravy_woj
    A na další zmíněné má město minimálně vliv.
    Ty miliardové investice byly myšleny samozřejmě celkem, ne za zastávku, ale zakopat 200-300 metrů dlouhou zastávku řekněme 5 metrů pod zem není totéž jako tramvajová zastávka – sorry jako.
    Ale Vy jste prostě demagog. Kritika za každou cenu, opět nevidím žádný REÁLNÝ protinávrh a k nadsázce o vesnici se raději vyjadřovat nebudu…..

    Thumb up 1 Thumb down 2
  27. aggu :

    brzda:
    Aha, ono je to ten věžák… Na té ulici je toho víc, že jo.
    „Na další má město vliv“. Samozřejmě že má vliv. Ale pozemky si zastavují developeři. Pokud vím municipality v CZ se do ničeho takového zatím ve velkém měřítku nehrnou. Jde o podmínky a servis, které město developerům připraví, a třeba MOaP je svým přístupem proslulý (jejda, kritika).
    Miliardové investice? Jasně že ano, a jasně že celkem. Jasně, že 200 m zahloubené zastávky není -úplně- totéž jako 100 m povrchové zastávky na Karolině. Co má být?
    Víme přesně, co znamená slovo demagog? ;)
    Kritika je přece něco úplně normálního.
    „Protinávrh“, ať už je tím myšleno cokoli, tu nikdo dávat nemůže, ten je výsledkem studií, kterou si někdo musí zadat, protože chce něco napravit. Víte, že jste na internetové stránce?
    Plkání a trolling o tom co je/není vesnice bych už vynechal.

    Thumb up 1 Thumb down 3
  28. Rado :

    Co by se mi líbilo, tak vše shodit ze stolu a vyhlásit arch. a urbanistickou soutěž. A nejlépe mezinárodní a českým subjektům bych zakázal účast, protože kolikrát mám pocit, že se točí neustále v kruhu a nepřicházejí s ničím novým, inovativním, moderním. Terminál na Hranečníku je toho důkazem a podobná hrůza může klidně vzniknout na Náměstí Republiky. Ostrava na to ten potenciál bohužel má :-(

    Thumb up 6 Thumb down 1
  29. jenki :

    Pár dopraváckých připomínek :

    Trolejbus x elektrobus : zásadní problémy jsou dva. Ten první se jmenuje kapacita baterií. Pořád ještě platí (a asi ještě dlouho bude), že baterie jsou velké, těžké, drahé a ztrátové. Ten druhý (o kterém se moc nemluví) je nutnost nárazových odběrů při rychlonabíjení. I kdyby Elon Musk ukradl z CIA tajné výzkumy co dělal Nikola Tesla a spolu s osazenstvem Oblasti 51 konečně vymysleli ty superbaterky za lidové ceny, tak stejně ty baterky potřebují na každé konečné nebo v noci v garážích dokrmit mořem kWh za relativně krátký čas. Pokud je těch elektrobusů víc než prstů na rukou nešikovného truhláře, tak na to musím mít dimenzovanou rozvodnou síť, čili okolojdoucího rozvodu 3x400V pro rodinné domky to fakt nepůjde, ten by se krásně rozsvítil a odpařil. To znamená přívod a trafo z 22kV, čli investice jako kráva. A samozřejmě taky platby jako kráva, protože se krom kWh samotných platí také za rezervovaný výkon (laicky za jistič). Roztomilé taky je, že tyto nárazové odběry jsou v přímém rozporu s fungováním obnovitelných zdrojů energie, což samozřejmě zelení fanatici při svém svatém boji odmítají připustit (popř. vám řeknou, že se elektrobus inteligentní sítí spojí s distribučním centrem energie a počká až bude v síti dostatek výkonu; cestující do té doby mohou jet třeba na kole, to je taky eko, ale nesmí u toho moc prdět a produkovat CO2; to se toleruje jen když posnídali pořádnou dávku bio a raw luštěnin s tofu, rozhodně ne s uzeným).
    Zpět k trolejbusům / elektrobusům – pro laiky vždy dávám příklad : jdete na hřebenovku po Krkonoších, tak si vezmete akorát flašku s vodou a pár tatranek, protože pomalu co hodinu narazíte na horskou boudu nebo stánek s občerstvením. Zato když jdete na hřebenovku obdobné fyzické náročnosti po Zakarpatské Ukrajině tak táhnete v báglu jídlo na tři dny, protože dost možná nepotkáte celou dobu živou duši, o nějakém stánku nemluvě.
    Já osobně vidím budoucnost v parciálních trolejbusech, kterým se často říká dynamicky dobíjený elektrobus (třeba v politice, protože elektrobus je víc „in“, nebo v Německu, protože trolejbusy zaváděl Áda, a proto jsou fuj fuj ošklivé). Prostě tam kde jezdí hodně vozidel a vyplatí se to tak natáhnu dráty (nebo nechám ty co tam už jsou), takže za jízdy baterky nabíjím, ne vybíjím. No a tam, kde už je frekvence menší, tak se na dráty vyprdnu a „žiju“ z baterek. Důležité upozornění : pokud se na trase vyskytuje jakýkoliv kopec větší než železniční nadjezd, tak mi v energetické bilanci udělá „zářez“ jako kráva a tam se ty dráty vyplatí natáhnout výrazně častěji.

    Zahloubení železniční trati přes centrum :
    Sklon ramp do 5 promile je úplne v pohodě, do 10 promile v přímé je taky docela bez problém, pokud uvažujeme výlučně elektrickou trakci; motorová to dá taky, ale už je to slabší. Pokud by se stanice O.-Stodolní a O.-Střed sloučily do jedné podzemní někde mezi tak to vychází úplně v pohodě. Napojení ze Středu na Zárubek můžeme klidně vypustit, tam se dá dojet i od Kunčic přes Alexander (a pokud vím tak tam AWT jezdí sotva se 2 vlaky denně). Síť Eisenwerk Witkowitz pak lze místo od Středu obsloužit z nádr. O. – Vítkovice; i zde se jedná o jednotky vlaků denně (od té doby co Evraz zavřel ocelárnu už to není ani 5 vlaků za 24h, spíš tak 3, a to jsou ještě docela krátké).

    Náměstí Republiky :
    Konečně je tu šance udělat kultivovaný přestup mezi tramvají a trolejbusem. Tak doufám, že to někdo nezmrví, nebo alespoň ne moc (podle vzoru „no nic moc, ale na Ostravu dobrý“). Navazující trolejbusová trať k Hlubině může na první pohled vypadat jako blbost, ale pokud se pojí s ideou parciálních trolejbusů (viz výše) tak už to začíná docela dávat smysl.

    Thumb up 8 Thumb down 0
  30. brzda :

    aggu:
    „Pokud vím municipality v CZ se do ničeho takového zatím ve velkém měřítku nehrnou. Jde o podmínky a servis, které město developerům připraví, a třeba MOaP je svým přístupem proslulý (jejda, kritika).“ Mě nevadí konstruktivní kritika. S touto větou souhlasím a proto to tady taky tak vypadá – Ostrava není schopna nastavit podmínky a efektivně je pak vymáhat. Vidíme to na skeletu vedle krajského úřadu, na Bauhausu, na Karolině atd. Mě by se samozřejmě také líbilo, kdyby byl tento prostor nějak lépe vyřešen celkově, ale vadí mi to, že když někdo něco kritizuje, není schopen napsat co by mělo být jinak a hlavně jak. Toto je ta zmíněná kritika za každou cenu, toto je trolling. A ano, jsme na webové stránce a co? To jako že ve skutečnosti by jste neřekl to, co jste schopen tady napsat? Myslím, že podobná fóra jsou jistým typem veřejné diskuze, nemusíme jen čekat na zasedání zastupitelstva apod.
    Ty miliardové investice (a byly by to jistě velké desítky miliard) jsou dnes v Ostravě prostě absolutně nereálné a je potřeba se na to dívat z pohledu celého města, aglomerace chcete-li. Je zde mnoho jiných míst, kam je potřeba investovat a ne se soustředit finančně pouze na jeden megaprojekt a ostatní (Hrušov, Černá louka, Benátky) nechat další dlouhé roky hnít. I s financováním krajem/státem je to podobné (severní spoj, obchvat Hlučína)…..

    Thumb up 0 Thumb down 0
  31. brzda :

    jenki:
    Díky, takto má vypadat příspěvek na podobném webu…..

    Thumb up 3 Thumb down 0
  32. aggu :

    brzda: „Ty miliardové investice (a byly by to jistě velké desítky miliard) jsou dnes v Ostravě prostě absolutně nereálné“. Přepokládám, že si včera seděl s Babišem na večeři, kde se to probíralo. A ty „velké desítky miliard“ si měl na papírku.

    Thumb up 0 Thumb down 2
  33. AC :

    aggu: No vzhledem k tomu, že v Brně se bude přesouvat nádraží za cca 40 mld., plus by chtěli ještě vlakový tunel pod městem za dalších 40, tak bych podobnou částku chtěl vidět investovanou taky v Ostravě, samozřejmě smysluplně investovanou.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  34. D.L :

    A Vy věříte, že se tyto stavby někdy realizují…?Nesmysl zvaný METROTUNEL se nikdy realizovat nebude a je to jen další z řady mediálních výkřiků v řadě, které vychází tak často jako PR. brněnské radnice na IDNES…působí to až legračně jak velký musí být mindrák brněnských politiku z Prahy a při té mediální masáží IDNES,člověka napadne, jestli nesídlí redakce přímo na radnici v Brně.
    Ty výkřiky, ale mají jasnou výhodu, i když za čas zapadnou je o tom městě často slyšet a sem tam si přece jen něco z Prahy urvou pro sebe…Jen mě napadá proč podobně nejsou slyšet i politici ze Severní Moravy…proč jen pasivně čekají co jim z Prahy pošlou a vlastně jen zbude pro tento kraj. Proč taky není více politiku z kraje slyšet a když náhodou je, tak třeba takový politik z ODS Svozil řekne ve spojení s dokončením ulice Místecké a rozumným nápadem ji vést v tunelu…BYLO BY TO PŘÍLIŠ DRAHÉ…a pro Prahu není nákladné stavět dráhu na letiště převážně pod zemí, jak se to plánuje nebo tyhle nesmyslné projekty v Brně,které ani většina veřejnost v tom městě nechce… Myslím, že je na čase začít taky křičet na ministerstvech a začít prosazovat zájmy lidí z tohoto kraje a ne jen pasivně přijímat co tady pošlou, protože to je vždy jen to nejméně nákladné a často ta nejhorší možná varianta a tím pádem zbylo více pro Prahu a Čechy.

    Thumb up 5 Thumb down 0
  35. Jp :

    D.L: Tak je to mindrak nebo promysleny lobbing, kdy sem tam “neco urvou” ? Oboji asi ne.

    Thumb up 0 Thumb down 2
  36. AC :

    Hlavní problém je, že 90% možná více, velkých staveb se staví díky dotacím z EU, jak se to bude dělat potom co tento zdroj vyschne, resp. z čeho se to platilo než jsme vstoupili do EU, to jako že Praha pošle více peněz až nebudou dotace, aby se něco postavilo, opravili. Položil si někdo tuhle otázku?

    Thumb up 0 Thumb down 0
  37. D.L :

    Jp:
    To se přece nevylučuje a mindrák z velké Prahy se tím snaží kompenzovat, hlavní cíl je urvat co nejvíce a to mi chybí u politiku z tohoto kraje. Tenhle kraj to odnesl po roce 89 si dovolit tvrdit nejvíce ze všech a lidi v Praze už jaksi pozapomněli, že uplynulých 50let Severní Morava živila tuhle republiku.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  38. Pivoda :

    https://scontent.fprg2-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/28277148_10211868296643381_6952854403054682004_n.jpg?oh=eb523e3db73db0cd38b85e2eda644784&oe=5B4E6ECC
    Nejlépe by bylo vrátit se zpět k někdejší podobě – vše v úrovni a bezbariéově, všechny linky u jednoho nástupiště, žádné pomalované a pomočené podchody ……….

    Thumb up 4 Thumb down 1
  39. aggu :

    Pivoda: Ano, přesně tímhle směrem by se mělo jít. Na té fotce je kus města, kteří komunisti zničili.
    Místecká a trať schovaná do přesypaných tubusů. Místo těch nesmyslných silničních sjezdů a nájezdů zvětšit Cingrův sad a měli bychom Central Park.
    Pak ještě vypoklonkovat Kaufland a celé okolí bude vypadat zase k světu.

    Thumb up 0 Thumb down 4
  40. brzda :

    Pivoda:
    Ze kterého roku je ta fotka? Tři tramvaje, traktor, v3eska a motorka – provoz jako blázen……

    aggu:
    Kus města? Já tam vidím důl a koksovnu a ne kus města…..

    Thumb up 2 Thumb down 0
  41. aggu :

    brzda: Ano, i přesto.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  42. jenki :

    brzda:
    Podle různých detailů na tramvajích co se tam zrovna nacházejí (typy vozů, čísla na nich, nápisy…) 1958 – 1965.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  43. stuffy :

    haha!! směju se tomu jak se tady někteří odborníci čertí nad tím, že tam na obrázku nevidí náměstí… no to je asi logické, když se jedná o řešení dopravy… na to další asi bude architektonická studie a ne dopravní studie.
    1) za mě plus za umožnění dříve uslepených pohybů (vozidla IZS mohou projíždět skrz), které se jinak musí řešit objížďkami
    2) další plus za úrovňový přestup mezi tramvajemi (jaké štosování, když to na karolině funguje stejně??!)
    3) další plus za úpravu křižovatky Senovážné, konečně tam bude přechod!!!
    4) plus za zastávku u nemocnice, často vídám belhající se seniory a když vidím kolik jim toho ještě chybí…
    5) mínus za nedostatečný úrovňový přechod mezi tramvají a (trolej)busem ve všech směrech
    6) plus za cyklostezky. OMG konečně!!! jen jsem zvědav jak se vyřešily návaznosti do centra
    7) plus za okružní křižovatku místo průsečné křižovatky… když si tam nasekáme průsečnou křižovatku se semafory, to bude teprve hnus a beztak to zabere stejnou plochu… a brzda provozu místo plynulejšího zapojování dopravy
    Ale já bych vážně rád diskutoval. Je lepší nějaká změna, než žádná a toto je z mého pohledu krok kupředu

    Thumb up 3 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.