Propojení ulic Mariánskohorská – Porážková

Město Ostrava zadalo veřejnou zakázku na vypracování projektové dokumentace „Prodloužená Porážková IV. etapa, úsek ul. Žerotínova – Mariánskohorská“.

Předmětem této veřejné zakázky malého rozsahu je vypracování projektové dokumentace stavby pro vydání územního rozhodnutí vč. výkonu inženýrské činnosti pro získání pravomocného územního rozhodnutí ke stavbě „Prodloužená Porážková IV. etapa, úsek ul. Žerotínova – Mariánskohorská“ (dále jen „stavba“), v k.ú. Moravská Ostrava a Přívoz, obec Ostrava.
Podkladem pro vypracování projektové dokumentace je investiční záměr „Prodloužená Porážková IV. etapa, úsek ul. Žerotínova – Mariánskohorská“, který zpracovala společnost UDI MORAVA s.r.o., se sídlem: Havlíčkovo nábřeží 38, 702 00 Ostrava, arch. číslo 90/2016, v říjnu 2016.

Celková situace:

Napojení na ulici Mariánskohorskou:

Trasování ulice v lokalitě depa MHD:

Napojení na již realizovanou část ulice:

Trasování prodloužení ulice je vyznačeno červenou barvou: 

zdroj: ostrava.cz

Související články


Komentáře

  1. Jan :

    Jsem si říkal už dlouho, jestli nad tím už někdo přemýšlí :-) Snad se to povede.

    Nevíte někdo zda se plánuje dostavba chybějící čtyřproudové Místecké v oblasti bývalého zimního stadionu Kotase? Je to tam dost ostuda to území.

    Thumb up 12 Thumb down 0
  2. rasta :

    Mě by se líbilo schovat v tomto úseku železnici pod zem a na ní udělat silnici. Nevím, jakou funkci dnes plní to nákladní přednádraží, ale to bych taky zrušil a pozemky komerčně využil. Je to zase další zbytečný předěl skrz širší centrum

    Thumb up 6 Thumb down 2
  3. Jenki :

    Spíš je ostuda, že čtyřproudová Místecká vůbec existuje v této podobě. Jako by nestačila bariéra v podobě Báňské dráhy (železniční trať Hlavní – Střed), ještě se to zazdí dálnicí uprostřed města. Kdyby šla Místecká „zahrabat“ v úseku DOV – Sladovna tak to beru, ale jinak to je urbanistický paskvil.
    Prodloužená Porážková – proč ne, ale hned potom zneprůjezdnit Nádražní, vybagrovat ten paskvil co tam je a udělat z toho moderní městský bulvár pro lidi, ne pro auta.
    Já vím, Ostrava!!! (zvracející smajlík)

    Thumb up 21 Thumb down 1
  4. tomm :

    Zaráží mě trasování skrz bývalé depo báňské dráhy (v místě zalomení jinak rovné trasy). Areál je kulturní památka, jehož součástí je i točna přes kterou má nová cesta vést.
    http://monumnet.npu.cz/ohr/ohrdetail.php?IdReg=118972&Limit=25

    Thumb up 3 Thumb down 1
  5. Jan :

    Jo a uplne nejlip jak uz tu psal Rasta zakopat kus Mistecke i zeleznice v tomto useku pod zem a byl by klid a vyresil by se i dalsi problem Frydlantských mostu, ktere by pak bylo mozne zrusit a cele uzemi pekne sjednotit. Misto toho se vymysli polovicata reseni.. Akle je to na Ostravu odvazne reseni. Ale v Ove to asi jinak nejde. malo vyzionaru a odvaznych politiku. Tak jsem rad i za to.

    Thumb up 7 Thumb down 0
  6. Danek :

    Jan: Jen co se týká Mistecké tak Semerák(jako náměstek pro dopravu) řešil vybudovaní tunelu v oblasti Cingoveho sadu s vyustením za Frydlanskými mosty..s ředitestvím silnic a dálnic…to si pamatuji z reportáže s minulého roku….jak to dopadlo nevím.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  7. Jan :

    Diky Danku aspon vim, ze nekdo o tom aspon uvazoval. Zda se me, ze kolem dostavby je uz nejak dlouho moc mrtvo.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  8. Danek :

    Jan: Jen co si pamatuji z reportáže tak důvodem bylo snižení hluku v bytech u Mistecké.(logická varianta)viz.https://www.google.cz/maps/@49.8329521,18.2806119,3a,75y,283.73h,97.02t/data=!3m6!1e1!3m4!1szPH3qMUrCnyFQmo17WZ-oA!2e0!7i13312!8i6656

    Thumb up 0 Thumb down 0
  9. Jan :

    Danek: Dalši pro to zakopat :-)

    Thumb up 0 Thumb down 1
  10. aggu :

    Jan: A včetně dráhy. V rámci „revitalizace uzlu“. Tím se definitivně odstranilo obehnání centra novodobými „hradbami s příkopy“.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  11. Jan :

    Presne tak. Dat pod zem jak drahu tak Misteckou a Frydlantske mosty muzou jit k zemi a take se vyresi propojeni Nove Karoliny s DOV. Drahu bych vyvedl az za DOV.

    Thumb up 1 Thumb down 2
  12. MM :

    Je dobré, že projekt řeší napojení na ulici Maroldova, zlepší se příjezd na sídliště, ale co mi vadí je opět další špunt v podobě velké křižovatky u podjezdu. Mít na cca 740 metrech čtyři světelné křižovatky je už moc. No a chudáci lidi na Jirské, silnice mezi dvěma domy kde je pouhých 35 metrů místa. To budou mít radost.

    Thumb up 3 Thumb down 1
  13. Eli :

    rasta: Zkuste kandidovat v nadchazejicich volbach a když uspějete, tak můžete dát něco pod zem něco nad zem a i pozemky komerčně využít…konečně se začne něco dít ne jen bez užitku naříkat na diskuzi.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  14. Oasis :

    A nebylo by lepší postavit tady most https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&x=18.2764893&y=49.8409674&z=18&rm=9pzzExWbZ2g6NTn ?

    Thumb up 5 Thumb down 0
  15. deril :

    já tomuto projektu fandím. konečně se po porážkové bude dát autem někam dostat. zatím totiž porážková vede od nikud nikam,a proto po ní moc aut nejezdí. až se to propojí tak to může být alternatíva místo nádražní a půjde se autem do centra dostat i jinak než po nádražní když jí tak nešikově ucpali,a je po ní problematické jezdit autem,ale spíš měli nadřív udělat tu prodlouženou porážkovou,a až pak ucpávat tu nádražní. a když bude prodloužená porážková hotová, konečně se na ní zahustí provoz, a možná už budou mít i nějaký smysl ty semafory které jsou vedle frýdlantských mostů na porážkové za karolínou, ale od doby otevření karolíny jsem je jště v provozu nikdy neviděl. a to ani ve špičce.

    Thumb up 4 Thumb down 0
  16. Jirka :

    @Oasis: Mně by ke štěstí úplně stačilo, kdyby se upravila a protáhla lávka přes koleje, která je zaústěná do ul. Bieblovy, až k Hornopolní. Byla by to nejpřímější a nejbezpečnější spojnice sídliště Fifejdy a oblasti kolem Dolu Jindřich.

    Thumb up 4 Thumb down 0
  17. Martin [msstavby.cz] :

    Místecká ve stylu dálnice centrem je zbytečná a nemá opodstatnění. Nejvytíženější ulicí v Ostravě je Opavská v úseku od Křižovatky s ulicí Sjízdnou a po křižovatku s Martinovskou ( 29 666 osobních automobilů, 3 479 těžká nákladní vozidla , jednostopá motorová vozidla 202, celkem 33 347/den ). A podívejme se jak vypadá. Uprostřed tramvajové těleso z části zatravněné. Dva pruhy v každém směru pro automobily. Kolem vozovky chodníky, cyklostezka a hlavně stromy. Kolony, jestli se to něco tak dá nazvat, se zde tvoří jen ve špičce ráno směr centrum.

    Pak je tu betonová stoka jménem Místecká, po které v centru projede 13 000 osobních vozidel, 1 414 těžká nákladní vozidla, jednostopá motorová vozidla 32. Celkem 14 446/den. Ani ne poloviční hodnoty toho, co na Opavské. V té části se opravdu nepotřebují betonové monstra za miliardy.

    Po Frýdlantské mosty je celkový počet automobilů 23 693. Cca 2/3 toho co na Opavské. Mimochodem v těchto dnech se mezi směry provozu montuje plot. Pecka pro zvěř.

    zdroj dat: http://scitani2010.rsd.cz/pages/map/default.aspx

    Thumb up 1 Thumb down 4
  18. PetrP :

    Statistiky jsou už 6 let staré a myslím, že po letošním sčítání budou ty hodnoty úplně někde jinde… Tím neříkám, že ta cesta je tam v pořádku… Nejlépe umístit pod zem aspoň od českobratrské po uan.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  19. rasta :

    Eli: tady nikdo nenaříká, to byl jen názor. A kandidovat do špíny zvané česká komunální politika nechám klidně Vám…

    Thumb up 0 Thumb down 0
  20. náhodný čtenář :

    tomm:
    Depo bude rekonstruováno a bude v něm obnoven provoz, viz výkres s návrhem nového kolejového napojení na hlavní trať SŽDC (druhý a třetí obr. v pořadí). Není možné křížit železniční trať s komunikací pod ostrým úhlem a budovy depa by byly blízko případnému žel. přejezdu a na to neuděláte zabezpečovací systém. Tak proto je to zadem.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  21. S200 :

    náhodný čtenář: V depu není třeba obnovovat provoz, když tam nebyl zastaven. Využívá ho dopravce Slezskomoravská dráha.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  22. O.O :

    martin [msstavby.cz]: martin [msstavby.cz]: Ta Opavska smerem od Svinova do Poruby je odpoledne uplne ucpana. A po postaveni spojnice z Rudne na Svinov je to jeste horsi. Kdyby ten usek mel aspon 3 pru´hy, bylo by to lepsi. A misto tam na to je. Ale nejlepsi by bylo konecne dodelat severni spoj do Poruby, cele Opavske se ulevi.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  23. Martin [msstavby.cz] :

    O.O: Pouze na semaforech. Ucpaná ulice vypadá jinak.

    Thumb up 1 Thumb down 1
  24. aggu :

    martin [msstavby.cz]: No, kolem 8 ráno to od Poruby občas stojí už za mosty. A semafory na Vodárně jsou kilometr a půl daleko.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  25. tomm :

    náhodný čtenář: Ano, důvod pro zalomení jsem pochopil, napsal jsem ho tam abych určil místo o které mi jde. Jak už jsem psal, jde mi o to, že dojde k demolici objektů které jsou památkově chráněné ( točna, menší zděné vodohospodářské objekty u vodárenské věže). Mrzí mě, že o tuto unikátní památku s komplexně zachovanými objekty depa nikdo neprojevuje větší zájem, přitom o 200 metrů dál jsou mediálně profláknuté jatka ( která si zájem zaslouží). Jako zajímavá alternativa mě napadá vést z Porážkové v úrovni Gorkého most přes trať a tuto komunikaci zaústit na kruhový objezd který se napojuje na cihelní, ta se také napojuje na mariánskohorskou. Ještě drobný plevel, kdykoliv jedu vlakem kolem toho depa, napadá mě, jak by v něm asi vypadalo regionální muzeum dopravy ( nejen tramvajové ale vlakové, vždyť v Ostravě tyto dvě soustavy úzce souvisejí), zachovalé stavby a genius loci depa, napojení na železnici a technické zázemí v depu mhd na křivé, která je za plotem a kde by stačilo deset metrů na propojení, ano je to v soukromých rukou ale prostě jen sen….

    Thumb up 6 Thumb down 0
  26. FlakY :

    Výstavba prodloužené ulice Porážková by měla být určitě priorita. Uleví centru a konečně bude plnit svoji funkci.

    Úplně nesouhlasím s názory ohledně zakopání žel. trati a dálnice(Místecká I/56) pod zem. Město koordinuje výstavbu/rekonstrukci/obnovu celého okolí s ostatními státními organizacemi jako jsou ŘSD, SŽDC a další? SŽDC připravuje modernizaci železničního uzlu a ještě není známo co se přesně bude dít s tratí od Hl. nádraží k Ostrava střed. V plánu je jasně vidět, že je naplánován most a lávka přes stávající kolejiště, ale pravděpodobně bude dopracován po modernizaci trati. To jak je vedena I/56 je do jisté míry chyba města. Místo aby 56 vedla jako dálnice do Opavy, tak končí na D1 a kvůli problémům byla vybudována okružní křižovatka s Mariánskohorskou Je to totálně o ničem a vy chcete aby někdo do tohoto kostlivce nalil miliardy? Od Kauflandu po The Orchard je silnice v kolizní stopě. Nejhorší je Frýdlantský most, proč se už nezboural?
    Můj pohled je, že žel. trať a I/56 vést nad zemí a to buď náspem nebo mostní estakádou. Zvolit podobnou metodu jako v Hrádku. Je to rozhodně levnější varianta než tunel. Nebylo by zapotřebí stavět hromadu mostů a pro pěší by to bylo přirozené přejití na druhou stranu aniž bych někoho musel hnát do tunelu nebo na lávku. Ale už je to hodně OT.

    Thumb up 0 Thumb down 1

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.