Proměny Ostravy #91

Nádraží Ostrava-Svinov.

70.léta 20.století
02_1965

Současný stav promeny ostravy

 

Související články


Komentáře

  1. aldik :

    Jedna z nejlepších proměn v Ostravě. Za pár let snad sem budete moci dát i vedle dříve stojící původní plato a nové obchodně-společenské centrum.. tedy až ho někdo postaví.

    Thumb up 5 Thumb down 0
  2. Tano :

    Koukám na ty koleje na první fotce. To tam jezdila tramvaj až přímo k nádraží, nebo to jezdil vlak z obou dvou stran budovy?

    Thumb up 1 Thumb down 0
  3. Crazym :

    Kurňa, to není fér mi neustále připomínat věci, které pamatuji, cítím se pak hnusně starý :-) Třeba to, jak jsme jezdili k nádraží Ostrava Poruba tramvají.
    Tady http://www.imagehosting.cz/?v=porubandra.jpg z druhé strany

    Thumb up 4 Thumb down 1
  4. hyppo :

    Aneb tramvají z Klimkovic až do centra Ostravy. :)

    Thumb up 2 Thumb down 0
  5. Ričí :

    Tam přistávala do r. 78 minimálně tramvaj od Polanky a Klimkovic. Viz https://www.youtube.com/watch?v=tkLyXhiOi3Y

    Thumb up 3 Thumb down 0
  6. Aleš :

    A já si ještě vybavuji ty dřevěné schody na staré svinovské mosty, jatka pod nimi a smyčku linky číslo 4. Kromě točny té linky číslo 4 a odbavení tratě do Klimkovic, odtud vyjížděly i linky číslo 5 do Kyjovic-Budišovic.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  7. aleš m. :

    A potom, že se finančně nevyplatí oprava zruinovaného nádraží. Svinovské nádraží je teď moc krásné. jen by to chtělo udržovat. Onehdy jsem tam viděl prasklé skleněné dveře. jestli to někdo udělal schválně, tak přece tam jsou kamery. Ledaže to udělal někdo z komunity, která je momentálně již desítky let chráněna a tím se to neřeší….,ale nevím, jen to tak vypadá.
    A ještě k té povedené opravě. Proč takto nepostupují i v havířově a chtějí unikátní budovu zbourat??? Proč si nevezmou příklad z blízkého Svinova??? A i spousta dalších nádraží v ČR je nádherně opravená a kdysi to byly neudržované a zanedbané skoro ruiny.

    Thumb up 3 Thumb down 2
  8. aggu :

    Fakt 70. léta? Si to z kočárku nepamatuju. To je přímo mezikontinentální rozdíl ;)
    Ale ty sudy u zdi si pamatuju dobře. Chtělo to cvik dobře narazit.

    Thumb up 0 Thumb down 1
  9. aldar :

    Na konci 60.let socializmus „opravil nádraží do této podoby a v 70.letech už vypadalo socialisticky… http://www.imagehosting.cz/?v=ndrasvinov.bmp

    Thumb up 1 Thumb down 1
  10. Ričí :

    aldar: Nějak nechápu, ta tvá fotka je evidentně rok 97 a výš (po povodni, Daewoo Tico).

    Thumb up 0 Thumb down 0
  11. Tomas T. :

    Opět změna k horšímu. Jak už bylo zmíněno, dříve se dalo dojet s tramvají až k nádraží. Dneska musíte jít kilometr na mosty a nebo 4x prestupovat.

    Thumb up 1 Thumb down 6
  12. aldar :

    Veškeré zdobné prvky fasády byly odstraněny v 70. roce minulého století, i když foto na které odkazuji je z devadesátých let.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  13. aldar :

    Tomas T.
    Tato změna k horšímu se udála v roce 1978, kdy se postavily tzv. Svinovské mosty o 80metrů dál od původní komunikace a zrušila se smyčka v přednádraží (A před tím se zrušily malodráhy Svinov-Klimkovice a Svinov-Zátiší.)

    Thumb up 0 Thumb down 0
  14. Michal :

    Nejsem příznivce skleněných přístaveb, ale tohle je změna k lepšímu ve všech ohledech.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  15. Rado :

    Jak již zde bylo napsáno, rekonstrukce a přístavba patří k tomu lepšímu, co v Ostravě vzniklo. Nicméně nemohu se zbavit dojmu, že po příjezdu z Prahy nebo Brna má toto, ale i Hlavní nádraží, jakýsi vesnický charakter. Mám-li mluvit za sebe, čekal jsem, že někoho napadne udělat nějaký terminál z nádraží OV-střed, přestože by to byla technická a urbanistická výzva, ale konečně by návštěvník Ostravy vystupoval v centru, tak jak je tomu v Praze, Plzni nebo Brně zvykem. Opravdu nepovažuji za šťastné, tahat turistu ať už přes Mariánky nebo Přívoz. Toto nejsou čtvrtě, kterými by se měla Ostrava chlubit = co udělá na návštěvníka Ostravy první dojem.

    Thumb up 4 Thumb down 2
  16. aggu :

    Rado: Při příjezdu na Praha hln nebo Brno hln je v návštěvníkovi „vzbuzen dojem velkoměsta“? Prosil bych o podrobnosti :-) U mně totiž tahle nádraží vzbuzují dojem „rychle pryč“. Nevím jestli to je to samé…
    Svinov je nejlepší nádraží v ČR. Hlavák je na tom stejně jako Praha a Brno. Ale zase je před celkovou rekonstrukcí (stejně jako Brno). Takže uvidíme. Víc zkazit se tam už stejně nedá (znehodnocení budovy opláštěním, venkovní prostor sterilní). Ale v přednádražním prostoru si všechna 3 nádraží nemají co vyčítat. Zoufalý park s odpadky a špína. Urbanistický a dopravní chaos a špína. Neumětelství vytvořit prostor, který se může jmenovat !brána do města“. Špína se tam vrátí do 5 let (předpokládaní doba udržitelnosti projektu dotovaného EU).

    Thumb up 2 Thumb down 5
  17. aggu :

    A když už jsme u toho „vesnického charakteru nádraží“, moc se mi líbí tohle > http://railroadpictures.net/Stations/Los_Angeles_Union_Passenger_Terminal/IMG_9104_tn1024.jpg
    Jak bych přijel někam do Bílovce ;)
    A přitom je to LA.

    Thumb up 0 Thumb down 3
  18. Kubaiss :

    Týjo, ta rekonstukce se teda povedla, když vrátila ty zdobné prvky zpátky.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  19. Crazym :

    Rekonstrukce povedená, nádraží velmi pěkné, rozhodně se mi líbí víc než Hlavní na které jezdím často ale když my nejsme schopni po delší dobu nic udržet ve stavu v jakém to uděláme :-( Delší dobu jsem tam nebyl za světla a první co návštěvník uvidí po opuštění budovy je zákoutí s džunglí v podobě kopřiv a jiného plevelu přímo u hlavní budovy a veškerý dobrý dojem je pryč, protože na detailech stojí celek.
    Foto z dneška uděláno při čekání na zákazníka, který přijel ze světa vlakem z Prahy a toto je první na ráně: http://www.imagehosting.cz/?v=ztinasvino.jpg

    Thumb up 4 Thumb down 1

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.